Joskus syy voi olla myös siinä, että oma vanhempi on niin sanotusti "myrkyllinen". Monet narsistit voivat olla tällaisia, mutta koska oikean narsismi-diagnoosin tekeminen vaatisi psykiatria, on myrkyllisyydestä puhuminen parempi vaihtoehto.
Myrkyllinen ihminen kritisoi vain kritisoidakseen ja kiusaa vain kiusatakseen. Hänellä voi olla omia ratkaisemattomia ongelmia, sekään ei kuitenkaan tee tällaisesta käytöksestä hyväksyttävää!
Draamaa voi hakea myös uhriutumalla, kukaan ei todella rakasta myrkyllistä henkilöä.
Myrkyllinen ihminen saattaa udella yksityiskohtia parisuhteestasi.
Kun itse kaipaisit apua tai kuuntelevaa korvaa, olet todennäköisesti joutunut pettymään.
Tämä satuttaa, varsinkin jos kyseessä on vanhempi, jolta lapsen tulisi voida hakea turvaa tarvittaessa.
Löytyykö lähipiiristäsi myrkyllinen ihminen?
17
1475
Vastaukset
- LähriKouvola
Mantelitumake mahdollisesti vastuussa stressin sydänhaitoista
Tällainen mekanismi on aiemmin havaittu eläinkokeissa.- LänkkärinÄrrästä
Idioottitietous on peli siitä kaikesta, mitä koulussa ei saanut oppia. Tämä peli johtaa takuuvarmasti älyttömiin keskusteluihin.
Onko kielen tatuoiminen mahdollista?
Miksi Mona Lisalla ei ole karvoja?
https://www.womenworking.com/wp-content/uploads/2017/06/secret2-2.png - FacenSarjakakkaaja
Uutuuskirja paljastaa kaiken ulostamisesta: Kertoo keskivertopituuden, värin ja koostumuksen – sekä parhaan tekniikan kakkaamiseen
https://s2.adlibris.com/images/29655818/toinen-tuntematon.jpg - SnakeFarm
Valitse seurasi tarkoin – myrkyllisen ihmisen lähipiiristä kannattaa paeta. Negatiivisuudella voi olla yllättävän suuri vaikutus läheiseen ihmiseen.
Ihminen kaipaa luontaisesti iloa, positiivista palautetta ja kannustusta elämään. Lähipiirissä voi kuitenkin olla ihmisiä, jotka levittävät valheellisuutta ympäristöönsä . He ovat jatkuvasti negatiivisia ja piikittelevät mielellään muita. Tällaisten ihmisten vaikutuspiiristä on tärkeää päästä pois.
Negatiivinen ihminen kärsii itsekin. Muihin pahaa oloa purkava ihminen ei itsekään nauti käytöksestään, ja vetää muita negatiivisuuden piiriin.
Narsistilla on hovi, cheerleaderit ja hän on valheiden valtakunnan hallitsija
https://t.ylilauta.org/6f/51302cdc.jpg
- LähäriHamina
Stressintunteen huomaamattomaksi tekevä syy voi olla se, että stressaantuessamme silmien yläpuollella sijaitseva etuotsalohkon kuoren toiminta heikkenee. Traumaattisissa tilanteissa se voi fyysisesti jopa surkastua. Hyvin toimiessaan etuotsalohkon kuoren tehtävänä on mm. yhdistää vartalosta ja ympäristöstä tulevaa tietoa. Se säätelee ajatuksia, käyttäytymistä ja emootioita vanhojen kokemusten sekä ympäristöstä ja kehosta tulevan viestien pohjalta.
Samaan aikaan kun stressi heikentää taitavan ja reflektoivan etuaivolohkon toimintaa, siirtyy valta etuotsalohkon ohjaamasta toiminnasta liskoaivoksikin kutsutulle aivorungolle sekä limbiselle aivoalueelle. Samalla pelontunteeseen liittyvän mantelitumakkeen aktiivisuus kasvaa. Tällöin huomiomme kiinnittyy vartalon tuntemusten sijasta helpommin kaikkeen ympärillämme tapahtuvaan, kuten esimerkiksi ääniin, väreihin, liikkeisiin tai ”minun on pakko tehdä” -tehtäviin. Aivorungon ja limbisen aivoalueen ”ylivalta” saa meidät juoksemaan kuin päättömät kanat tehtävästä tai asiasta toiseen huomaatta mitä kehossamme tapahtuu – usein väsymyksellä ja mitä mielenkiintoisimmilla mielialanvaihteluilla ryyditettynä. - Facesnake
Sellaiset henkilöt, jotka keskittyvät käyttämään somea ainoastaan tuottaakseen mielipahaa, laukaistakseen pelkoja, kasvattaakseen katkeruutta ja aiheuttaakseen kyyneleitä ilman mitään syytä tai ainostaan hyötyäkseen itse siitä jotenkin, ovat myrkyllisiä ihmisiä; sellaisia, jotka aivan turhaan hautaavat sydämensä negatiivisiin tapoihin ja asenteisiin.
He ovat kuin pullollinen myrkkyä, josta he antavat hörpyn kelle tahansa vastaantulijalle saadakseen itse tilanteesta helpotusta.
-He puhuvat jatkuvasti ja ylenpalttisesti itsestään huokuu valituksia ja pessimismiä. yrittää jatkuvasti olla huomion keskipisteenä tai tulla huomatuksi
-”Minä vastaan muu maailma” -asenne, kykenemättömyys analysoida itse aiheuttamia tilanteita tai ympärillä vellovia tilanteita.
- Myrkyllisen asenteen omaavat ihmiset ovat onnettomia, koska heidän tapansa ajatella estää heitä elämästä rauhassa ja sopusoinnussa muiden ihmisten ja ympäristönsä kanssa.- Anastaa.ja.anustaa
Narskutatrallaa napakymppiin menee. Trolli on sairas.
- Narcissoc
Tää joku avunhuuto omaan mielipahaan?
- Täysikuuu
Janne Viljamaa @janneviljamaa 2. lokak.
Onni on sivutuote, ei päämäärä. Onnellisuustutkimus osoittaa onnen tulevan kokemuksista, ei materiasta
Autismin kirjon ihmisillä usein vaikeuksia nukahtaa, nukkua säännöllisiä öitä, syynä usein mobiililaitteiden räpläys ja kierrosten jääminen päälle, tarvitaan rauhoittumisiaikaa
- Valeäitsi
Kaikilla aikuisilla on oikeus oppia olemaan kiusaamatta.
Kiusaamisen kohteeksi joutuminen on aivan hirveää. Kiusatulta varastetaan osa omasta arvosta, laitetaan kyseenalaistamaan oma paikka perheessä ja muiden hyväksynnän ansaitseminen. Pitkään kestäneestä kiusaamisesta jää rumat jäljet, jotka vaikuttavat pahimmillaan loppuelämän.
Silti se omakin rakas ja herkkä, hyvin kasvatettu ja ehkä jopa aiemmin kiusattu aikuinen saattaa yhtäkkiä itse olla se kiusaaja.- Kalen-molo-perseessä
Tai isä.
- Otsolassa-oikosulkua
Kalen-molo-perseessä kirjoitti:
Tai isä.
Väristynyt mieli ei hellitä.
- Jokasortin-tukiasema
Otsolassa-oikosulkua kirjoitti:
Väristynyt mieli ei hellitä.
Ei hellitä ei, kale jaksaa kiusata Jaria. Ei ole edes oikeasti isä ja höpöttää perintönsä muille lahjoittamisesta kale.
- HirviKaatuiTänään
Kuulin lahjoituksista. Lahjoittanut sille Haminan herralle. Jätti poikansa nuolemaan näppejä. Joku sano et meni oikein, Tiiä häntä menikö. Haminan herra saanut korvauksia isoja. Ei olisi välttämättä tarvinnut. Mut jokainen tehköön miten haluaa eihä se mulle kuulu sen enempää.
- Kaletesta-juorutaan
HirviKaatuiTänään kirjoitti:
Kuulin lahjoituksista. Lahjoittanut sille Haminan herralle. Jätti poikansa nuolemaan näppejä. Joku sano et meni oikein, Tiiä häntä menikö. Haminan herra saanut korvauksia isoja. Ei olisi välttämättä tarvinnut. Mut jokainen tehköön miten haluaa eihä se mulle kuulu sen enempää.
Jos jollekkin varastetuista pöytähopearahoista onni tulee, se hänelle suotakoon.
- LastenPuolestaMLL
Punainen kortti kiusaamisella -kampanjan avulla halutaan rohkaista jokaista omalta osaltaan puuttumaan kiusaamiseen, häirintään ja syrjintään.
Kiusaaminen on usein ilmiö, jossa kiusaaja saattaa purkaa omaa pahaa oloansa kiusaamiseen ja hakea kiusaamisella huomiota.
https://mikolla.kuvat.fi/kuvat/Koripallo/KTP-Basket/2018-2019/KTP-Basket - Kouvot 10.10.2018/MM_L0904.jpg - joskus
oli!!!ei luojankiitos enää.jälkesä jätti.mikään ei ole enää kivaa mukavaa hauskaa.on vaan itsesyytös ja pahamieli.veti kyl alta lipan.mut noustaan joskus haudasta.joskus???
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865