Paha patti ja todella järkyttävä haju

Mitä mä teen mun rakkaan kissan kanssa?

Elikkä kyseessä on vajaa 20 vuotta vanha uroskissa joka oli vielä puolvuotta sitten hyvässä kunnossa,mutta nyt sille on tullu tullu todella pahannäkönen patti jalkaan (ei kipeä) ja se haisee todella pahalle. Meillä ei ole varaa kalliiseen lääkäriin. Olen vakavasti miettinyt lopettamista,koska se on halvempaa,enkä halua että mun rakas kärsii. Kissa kyllä kehrää, ja muuten tuntuu voivan hyvin fyysisesti,mutta vaikuttaa masentuneelta. Mistä mä löytäisin halvan lääkärin mun kissalle,kestääkö noin vanha kissa enään leikkauksia?

11

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko lopettaminen vaihtoehto? en haluisi,mutta en myöskään halua kenenkään kärsivän. :(

    • Lekuriinjasassiin

      Kaikkein halvimmat eläinlääkärit ovat kunnan omia eläinlääkäreitä. Sinne se nyt on vietävä tai syyllistyt eläinsuojelulain rikkomiseen.

      Voit päättää eläinlääkärillä itse, lopetetaanko kissa vai hoidetaanko sitä sen mukaisesti, mitä eläinlääkäri vaihtoehdoiksi antaa. Paha haju viittaisi paiseeseen tai muuhun vastaavaan, ja lauseen tyhjentäminen on todennäköisesti jopa huomattavasti halvempaa kuin lopetus. Vaikka eläinlääkäri diagnosoisi jotain leikkausta vaativaa, niin ei sitä ole pakko enää lähteä hoitamaan. Eutanasia on aina vaihtoehto. Jotain on joka tapauksessa tehtävä ko eläinsuojelulainkin mukaan.

    • Kiitos vastauksesta,tuli todella helpottava vastaus. onko noita mahdollista maksaa osamaksulla?

      • Lekuriinjasassiin

        Minä en ikävä kyllä voi tietää teidän eläinlääkärin käytäntöjä. Soita heti huomenna eläinlääkärille ja selitä tilanne. Ihmisiä eläinlääkäritkin ovat, joten kyllä heiltä voi kysyä. Ja pakkohan sinun onkin kysyä, sillä et voi vain antaa kissan olla, jos sillä on vaikka paise kintussaan.


    • Kisuhoitoon

      Eläin on AINA hoidettava kuntoon maksoi mitä maksoi. Aina voi pyytää rahaa lainaksi esim. perheenjäseniltä tai ystäviltä, aina voi myydä jotain omistamaansa, aina voi säästää omissa kuluissa kuten esim. ruuassa ja muissa menoissa, aina voi ottaa pikavipin jos eläimen hoito sitä vaatii.
      Mä olen joutunut eläinlääkärikulujen vuoksi esim. elämään kaurapuurolla ja makaronilla, lainaamaan rahaa sekä myymään tavaroitani mm. nahkatakkini.

      • Kffj

        Ei ole. Lain mukaan on tehtävä jotain, joko hoidettava kuntoon tai lopetettava. Kuntoon hoitamista ei kukaan pakota, vaikka kuinka pitäisit capslockia päällä sanaa aina kirjoittaessasi. Omilleen kissaa ei saa kuitenkaan jättää patteineen.


      • Hohhoijaa
        Kffj kirjoitti:

        Ei ole. Lain mukaan on tehtävä jotain, joko hoidettava kuntoon tai lopetettava. Kuntoon hoitamista ei kukaan pakota, vaikka kuinka pitäisit capslockia päällä sanaa aina kirjoittaessasi. Omilleen kissaa ei saa kuitenkaan jättää patteineen.

        Kompastuit lillukanvarsiin vai etkö tajunnut viestin ideaa?


      • Kffj
        Hohhoijaa kirjoitti:

        Kompastuit lillukanvarsiin vai etkö tajunnut viestin ideaa?

        Ymmärrän kyllä lukemani oikein hyvin ja totesin, ettei kerrottu pidä paikkaansa. Keskity sinä ajatustesi pukemiseen oikein sanoin äläkä muiden tulkintoihin silloin, kun tulkinta oli täysin oikea ulosantisi perusteella.


      • En.ollut.Hohhoijaa
        Kffj kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä lukemani oikein hyvin ja totesin, ettei kerrottu pidä paikkaansa. Keskity sinä ajatustesi pukemiseen oikein sanoin äläkä muiden tulkintoihin silloin, kun tulkinta oli täysin oikea ulosantisi perusteella.

        Minä kirjoitin oman mielipiteeni ja mielipiteiden ilmaisu on keskustelusivulla sallittua. Olen edelleen sitä mieltä, että vaikka omistajalla olisi rahavaikeuksia, on eläin hoidettava kuntoon ettei se kärsisi. Oma mielipiteeni on se, että lopettaminen on se viimeinen ratkaisu johon turvaudutaan vain silloin jos se eläinlääkärin mielestä on parasta eläimen kannalta. Nämä ovat siis omia mielipiteitäni johon minulla on oikeus.
        Minulla on myös oikeus ja oma valinta pidänkö capslockia päällä vaikka joku siitä mielensä pahoittaisi . Pienet on ongelmat jos yhden sanan suurilla kirjaimilla kirjoittaminen aiheuttaa ininän tarpeen. Hohhoijaa, todellakin.

        Nyt vuorostaan lakitekstiä eli lainauksia eläinsuojelulaista:

        5§ Eläinten hoito
        Hoidossa olevaa eläintä ei saa jättää hoidotta tai hylätä. Eläimen on saatava riittävästi sille sopivaa ravintoa, juotavaa ja muuta sen tarvitsemaa hoitoa. Eläimen sairastuessa sen on saatava asianmukaista hoitoa.

        14§ Sairaat tai vahingoittuneet eläimen
        Sairasta, vahingoittunutta tai muutoin avuttomassa tilassa olevaa kotieläintä tai muuta ihmisen hoidossa olevaa eläintä on joko itse autettava tai ilmoitettava eläimestä sen omistajalle tai hoitajalle taikka kunnaneläinlääkärille, kunnan terveydensuojeluvalvontaa hoitavalle viranhaltijalle tai poliisille.

        Jos 2 momentissa mainittujen henkilöiden tavoittaminen on kohtuuttoman vaikeaa ja jos eläin on sellaisessa tilassa, että sen hengissä pitäminen on ilmeistä julmuutta sitä kohtaan, saadaan se lopettaa. Tästä on viivytyksettä tehtävä 2 momentissa mainittu ilmoitus.

        Sairasta, vahingoittunutta tai muutoin avuttomassa tilassa olevaa luonnonvaraista eläintä on pyrittävä auttamaan. Jos eläin on kuitenkin sellaisessa tilassa, että sen hengissä pitäminen on ilmeistä julmuutta sitä kohtaan, eläin on lopetettava tai on huolehdittava siitä, että se lopetetaan.


    • mietijatkossa

      Kannattaa tosiaan viedä kunnsneläinlääkärille,ja lopetutat jos eläinlääkäri kertoo hoidon olevan sulle liian kallista,tai kissalle iän vuoksi turhan raskasta.
      Sit sinuna jatkos miettisin,et olis parasta ja varminta olla ilman kissaa .Kissa voi loukata,ja tarvita nuorenakin operaatioita.On kurjaa kissan kannalta,jos se lopetetaan,koska omistajalla ei ole varaa hoidattaa kuntoon.Täytyy ajatelka mikä on kissalle parasta.Se ei ole se,et otetaan halpa kissa,mut ei hoideta eläinlääkärillä,kun hoitoon ei varaa.Kun kissan ottaa sellanen,jolla varaa hoitaa se kuntoon jos loukkaa tai sairastuu.Niin kissa saa silloin elää pidemmän,ja paremman elämän sellaisen perheen luona jolla on varaa satsata kissan terveyteen.
      Jos mun lemmikki sairastuu, vien sen heti jo samana päivänä eläinlääkäriin.Monesti on mennyt yllättäen 120-260€ lemmikin tikkaukseen ja muuhun .Lisäksi tietysti normaalit rokotukset ja leikkaukset.
      Lemmikin kannalta on hyvä,et omistajana on ihminen joka vie sen heti tarvittaessa eläinlääkäriin.Silloin lemmikin ei tarvitse kitua hoitamattomana.Sitähän se on,jos eläinlääkäriin ei heti viedä.
      Jos ei siihen heti eläinlääkärille vientiin pysty,ei ole varaa.Ei pidä ottaa lemmikkiä.
      On itsekästä ottaa lemmikkieläin,jota ei ole varaa hoidattaa heti kun tarve on.

    • kehrää

      joskus n.50 v sitten eläinten hyvinvointiin ja ihan OIKEESTI ei ÄLYTTY.ollu varaa.ne ol tuotantoeläimiä.kissa toimi navetan rottien kurispitämiseksi.sai vastalypsettyä maitoo,ehkä parinsanan.nykyaikana.KISSA ku muutkin lemmikit elää EHKÄ HYVIN(meil ainakin saavat hyvää hoitoo)mut vieläkin on sitkeessä tuo.et ELÄIN ei TUNNE kipua???nykyset eläinlääkärit ovat nuoria ja nähneet miten asiat piti MUUTTAA.hoidin jo sillon kissani leikkaukseen??!!!ei mitään kivunhoitoo "ollu"IHAN KARMEETA.nyt on hyvin.jokaisella ON vara asianmukaseen HOITOON parhaimmalle elämänkumppanille.kissa muuton "kehrää"sillonkin ku se tuntee kipua!??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe