Änäkäinen huippukokemus

virkanainen

Sain tilaisuuden muutama päivä sitten perehtyä mukavassa porukassa Änäkäisen maisemiin ja historiallisiin kuvioihin. Olen aivan "myyty". Melkoisesti Eurooppaa kiertäneenä tunsin aluksi oloni noloksi, etten aikaisemmin edes ollut kuullut Änäkäisestä yhtään mitään. Todella upeat maisemat ja olosuhteet kulkea luonnossa ja leppuuttaa mieltää. Ja mikä oli merkille pantavaa: todella siistit ympäristöt. Siellä olikin jätteiden lajitteluun mahdollisuus - huippuu!!!
Mukanamme oli Afrikasta ja Venäjältä maahamme muuttaneita - enimmäkseen nuoria ihmisiä. Ihailin heidän käyttäytymistään ja ystävällisyyttään jo parhaat vuotensa ohittaneiden kontaktoinneissa. Ja valitettavasti jouduin ajatuksissani toteamaan, että nykyiset natiivinuoret eivät kyllä hallitse käyttäytymistapoja. Kodeissa ei välitetä lasten ja nuorten tulevaisuudesta ohjaamalla yhteiskunnallisiin "liikennesääntöihin", joiden hallinnalla pääsee pitkälle. Todistettu on, että hyvät käytöstavat arvostetaan jopa ammatillista osaamista korkeammalle. (Tiedän mistä kirjoitan - epäilijöille tiedoksi.)
Kiitollisin mielin suunnittelen itsekin vieväni Änäkäiselle jonkun porukan.

11

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuhanaMaaton

      Jaapajaa. Oliko hiki kun heräsit? Kenelle luulet markkinoivasi tuota kohdetta täältä kautta?
      Sanot kiertäneesi Eurooppaa melkoisesti.
      Suomi on Eurooppaa. Oletko ajatellut käydä maamme rajojen ulkopuolella?

      • SeSama

        Sinulle vähän täsmennystä: en ollut lainkaan markkinointimielessä sivustolla. Omaa yllättävää kokemaani vain ihmettelin. Enkä ymmärrä lainkaan tuota viimeistä riviäsi... Suomihan on itsenäinen tasavalta ja on yksi Euroopan valtioista. Oletko tullut väärin infotuksi, kun kyselet potentiaalisesta matkailusta "maamme rajojen ulkopuolella". Olen tänä vuonna käynyt Saksassa, Sloveniassa ja Unkarissa. Kaikki eurooppalaisia valtioita. - Toivottavasti en tällä syventämisellä aiheuttanut Sinulle lisätuskaa.


    • Änäkäisellä myös hyvät patikointi mahdollisuudet.

      • Onko siellä merkittyjä patikkapolkuja?


    • Kyllä on. Järvet kiertävä polku ja Karhunpolku josta pääsee Kuhmoon asti tai vaikkapa Ruunaan kautta Patvinsuolle.

      • Caesar

        Rooman valtakunnassa kaikki tiet veivät Roomaan, mutta Lieksassa kaikki polut vievät... jonnekin.


      • Jos tästä vielä jotenkin kuntoudun, niin tulen katsomaan.
        Minä pidän oikein suurista asumattomista metsistä, olen niissä vaellellut paljon, hieman nuorempana.

        Parempaa ympäristöä en tiedä.


      • kamuttaja kirjoitti:

        Jos tästä vielä jotenkin kuntoudun, niin tulen katsomaan.
        Minä pidän oikein suurista asumattomista metsistä, olen niissä vaellellut paljon, hieman nuorempana.

        Parempaa ympäristöä en tiedä.

        Tänään kiertelin metsäpolkuja monta kilometriä, ja oli mieltä virkistävää.
        Jaksaa taas henkisesti paremmin, ensi viikon luennot pitää (2 kpl)


    • parempivaihtoehto

      Jetron kiinteistöfirman nimi on Aninkainen,pitäisi kutsua käymään Änäkäisessä,jos vaikka vaihtaisi huijarifirmansa nimeä.

      • Parempi kun ei Lieksaa sotke touhuihinsa.


    • Häähnijoella uusi laavu melko lähellä tietä,Puuruu-Ruunaa tieltä noin 1km Haukikoskelle päin tukkimiehen polkua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe