Radiosta kuultua tienpäällä tänään

Jarruja.yhteiskunnalle

Krista kiurua haastatteli toimittaja, ja sanoi Krista ettei ennätä saada valmista (kiky) syyskuun lopuun mennessä johon lupasi aiemmin. Eikä osannut sanoa milloin nyt valmista edustamassaan "puolueettomassa " valiokunnassa. Kristalla ei ole mitään lakimies koulutusta on silti valiokunnan puheenjohtaja ? joka katsoo että lakien mukaan toimittava.
Näkyy olevan ilkassakin juttua samasta aiheesta>
https://www.ilkka.fi/uutiset/kotimaa/kiuru-sote-mietinnot-eivat-valmistu-valiokunnasta-talla-viikolla-1.2747192

Ja toinen saman tasoinen pelle, Akatemiaprofessori Martti Koskenniemi joka arvosteli Yk toimintaa nyt, ja tietenkin voi jo arvata professorin nimestä, että Trump oli väärässä kaikessa asiassa Yk yleiskokouksessa. Sai Yle radiouutisiin pitkälti kertoa vasemmistolaisia näkemyksiään. Iran tietenkin hänelle oli oikeilla jäljillä.


"Älä kysy mitä maasi voi hyväksesi, vaan kysy mitä sinä voit maasi hyväksi "
-kenen sanoja ? kuka muistaa.

19

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnYmmärrä

      Krista kiurua haastatteli toimittaja, ja sanoi Krista ettei ennätä saada valmista (kiky) syyskuun lopuun mennessä johon lupasi aiemmin

      Mitä tuo kiky sulkumerkeissä (kiky) tarkoittaa tuossa lauseessasi?

      • Taas hullujen huoneen siipi valehtelee, lienee itse Pankkomajurin Ossi Köntsä-Housunen? Ei Krista Kiuru ole sellaista luvannut . Yli 3850 sivua lakitekstiä pitäisi käydä läpi suit sait sukkelaan. Juha Sipilä äärimmäisessä, itseriittoisuudessa, jääräpäisyydessään ja jopa suoranaisessa tyhmyydessään ei käsitä miten lait Suomessa säädetään. Lakien riittävä valmistelun on hänelle täysin tuntematon asia, niin on muuten rehellisuus, totuuden puhuminen ja jopa kirjallisten sopimusten kunnioittamjnen (ei rikkominen) kuten nyt olemme nähneet.


    • Kysynpä_vain

      " Kristalla ei ole mitään lakimies koulutusta on silti valiokunnan puheenjohtaja ? "

      Miksi valiokunnanpuheenjohtajalle lakimieskoulutus? Olihan Sipilän hallituksen oikeusministerinä ent. paperityömies.

      • Eikö.SDPllä.ole.parempaa

        Onko Krista 145 senttisenä sitten paperimiehen hahmossa.
        Reidet oli paksut sisäpuolelta oikein kävelyä haittasi, niin hankkasivat yhten, kun tuollainen tyllerö oli minihameen vielä laittanut päällensä, näkyi ne säkki rumat koiven yläosat..


      • Tavja.luokkaa
        Eikö.SDPllä.ole.parempaa kirjoitti:

        Onko Krista 145 senttisenä sitten paperimiehen hahmossa.
        Reidet oli paksut sisäpuolelta oikein kävelyä haittasi, niin hankkasivat yhten, kun tuollainen tyllerö oli minihameen vielä laittanut päällensä, näkyi ne säkki rumat koiven yläosat..

        Ei ainakaan SDP:n ilmoittaa Kristaa missi kisoihin.


    • Keskustan.kärkihanke

      "Kristalla ei ole mitään lakimies koulutusta on silti valiokunnan puheenjohtaja ? joka katsoo että lakien mukaan toimittava".


      Vankeusrangaistuksen saanut kepulainen kahden ryhmän puheenjohtaja:

      Kaikkonen (kesk) on ulkoasianvaliokunnan puheenjohtaja ja keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja, vaikka tammikuussa 2013 Helsingin käräjäoikeus tuomitsi Kaikkosen viiden kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen luottamusaseman väärinkäytöstä.

    • Krista.ja.Tavja

      Minun mielipiteeni , johon minulla on oikeus on , että muut ovat feikkiä, heitä en halua edes nähdä ja sama koskee monikulttuuri poika/neitoja.
      Odotan vain koska muumien hahmot marssitetaan esiin SDP estraadille, mukamas parantamaan SDP:n kannatusta. Pitäkää nyt demarit nuo rutsastuneet jo piilossa.
      Krista oli juuri uutsilähetyksessä livenä, kamala näky.
      Onko nyt niin , ja ilmeisesti on , ettei nuo osaa itse keksiä sitten ikinä mitään ?

      • Rasvanipat

      • Läskisäkitpois
        Rasvanipat kirjoitti:

        Kristan pitää voidella jollain jauholla läskejä jaloissa jotka hankaa toisiaan vasten.
        Kepeillä hyppii tuon tuosta, kun ei kestä astua.
        kts 7.45 alkaen
        https://areena.yle.fi/1-4240214#autoplay=true

        Katso kepulaisten läskisäkkejä, esimerkiksi ministereitä Anu Vehviläistä, ja sitä toista iljetystä, Annika Saarikko ja sitten on se Köntsä-Kaisa Heikkinen.


    • Saarikko_ja_juha

      Odotan vain koska muumien hahmot marssitetaan esiin kepun estraadille, mukamas parantamaan kepun kannatusta. Pitäkää nyt kepulaiset nuo rutsastuneet jo piilossa.
      Sipilä oli juuri uutsilähetyksessä livenä, kamala näky.
      Onko nyt niin , ja ilmeisesti on , ettei nuo osaa itse keksiä sitten ikinä mitään ?

      • Kopioida.vain.osaat

        No..noiin tulihan se matkijakin esille.
        Et itse osaa aforismeja lainkaan, piti minun lainata.
        Aforismien pukkaus sopiviin saumoihin on taitolaji,
        näin sanoi aikainen opettajani, joka oli aforismin
        taitaja.


      • YxYkä
        Kopioida.vain.osaat kirjoitti:

        No..noiin tulihan se matkijakin esille.
        Et itse osaa aforismeja lainkaan, piti minun lainata.
        Aforismien pukkaus sopiviin saumoihin on taitolaji,
        näin sanoi aikainen opettajani, joka oli aforismin
        taitaja.

        Vai et halua nähdä monikulttuuri poika/neitoja

        Mitäs tähän sanot?


        ""sateita pidellyt". Kun keskustelu monesti avataan, sanotaan.
        Nyt tosiaan on sateita pidellyt, on niin paljon viimepäivinä tapahtunut.
        Kun tiedonkulku hyvää nykyisin, siihen tulee mielipiteitä laidasta laitaan.

        Eukko sanoo, että mekin voitaisiin perhe ottaa maahantulijoista, asumaan rannan pieneen "taloon".
        Mikäpä ettei, siinä 50 neliötä talviasuttavaa tilaa.
        Tuumasta toimeen, kävin viranomaisten luona, ja sanoin vaimon mielipieteen. He kirjasivat sen papereihinsa. Ihan voi vaikka vuoden/pari siinä asustella. Vesi/sähkö/lämpö tulee mukana, ihan ilmaiseksi.
        Vuokratta. Muuta kulujaan en tiedä?
        Pihapiirissä harrastuksia lapsillekkin.
        Meillähän tätä puolijoutotilaa löytyy.


      • EiLöydy
        Kopioida.vain.osaat kirjoitti:

        No..noiin tulihan se matkijakin esille.
        Et itse osaa aforismeja lainkaan, piti minun lainata.
        Aforismien pukkaus sopiviin saumoihin on taitolaji,
        näin sanoi aikainen opettajani, joka oli aforismin
        taitaja.

        Osoita meille yllä olevasta se aforismi, kun siinä sellainen mielestäsi on.


      • SepäSiitäNytSaunaan
        YxYkä kirjoitti:

        Vai et halua nähdä monikulttuuri poika/neitoja

        Mitäs tähän sanot?


        ""sateita pidellyt". Kun keskustelu monesti avataan, sanotaan.
        Nyt tosiaan on sateita pidellyt, on niin paljon viimepäivinä tapahtunut.
        Kun tiedonkulku hyvää nykyisin, siihen tulee mielipiteitä laidasta laitaan.

        Eukko sanoo, että mekin voitaisiin perhe ottaa maahantulijoista, asumaan rannan pieneen "taloon".
        Mikäpä ettei, siinä 50 neliötä talviasuttavaa tilaa.
        Tuumasta toimeen, kävin viranomaisten luona, ja sanoin vaimon mielipieteen. He kirjasivat sen papereihinsa. Ihan voi vaikka vuoden/pari siinä asustella. Vesi/sähkö/lämpö tulee mukana, ihan ilmaiseksi.
        Vuokratta. Muuta kulujaan en tiedä?
        Pihapiirissä harrastuksia lapsillekkin.
        Meillähän tätä puolijoutotilaa löytyy.

        Tuon kirjoittamisesta ei kulunut kauan, kun Pankkis jo ilmoitti heille saapuneen neljä pakolaista.


    • Tesoman.teurastaja

      Junalauta näitä punikkia saatuna.

      • Aforismi joka sopii mainiosti myös kontsäpuolue Suomen Keskustan vaalilauseeksi:

        Puhtaat suomalaiset elintarvikkeet ja lisää paskaa naamaan,


    • toto_toi_veto_vei

      Itse kuuntelin Ylen politiikkaradio-ohjelmaa, jossa oli tänään sote-virkamies Päivi Nerg haastattelussa. Krista Kiurun lausunto ei ole tuulesta temmattu. Jos valinnanvapausosio poistettaisiin uudistushankkeesta, niin asia voisi ehkä vielä ehtiä äänestykseen, sillä maakuntauudistusosion ei pitäisi enää sisältää perustuslaillisia esteitä. Mutta koska hallitus on päättänyt, että asiaa viedään eteenpäin yhtenä pakettina, niin tuon valinnavapausosion sisältämät ongelmat uhkaavat kokonaisuutta aikataulullisesti ja todennäköisesti ajautuu umpijumi-tilanteeseen. Kokoomus vaatii valinnanvapautta ja jos se ei saa sitä, niin pitänee varmasti huolen siitä, ettei Keskustakaan saa maakuntiaan. Kokoomus varmasti yrittää pyrkiä seuraavaan hallitukseen viedäkseen siellä asian maaliin. Valiokunnista uhkaa tulla hallituksen kusitolpat. Hirvittävä työmäärä, joka pitää viedä protokollan mukaan eteenpäin kovan paineen alaisena. Hallituksessa kuplii jo?

      • Palkkiot.tärkeimpiä

        Noo demarit tekee sellaisen paremman, jossa saadaan demareille kokouspalkkioita jatkuvasti, mutta itse asia ei etene lainkaan. Ihalainenkin sanoi työttömyydestä, että perustetaan toimikuntia, ja niitä kokouskien ohella perustettiin, mutta itse asia jäi palkkioiden taa. Tuli 100 000 uutta työtöntä.


      • toto_toi_veto_vei
        Palkkiot.tärkeimpiä kirjoitti:

        Noo demarit tekee sellaisen paremman, jossa saadaan demareille kokouspalkkioita jatkuvasti, mutta itse asia ei etene lainkaan. Ihalainenkin sanoi työttömyydestä, että perustetaan toimikuntia, ja niitä kokouskien ohella perustettiin, mutta itse asia jäi palkkioiden taa. Tuli 100 000 uutta työtöntä.

        Miten liittyy maku- ja soteuudistusten työstämiseen? Kysymys ei ollut nyt Krista Kiurun aseman puolustelusta vaan siitä, että ottaen huomioon uudistusten kokoluokan ja siitä aiheutuvan työmäärän valiokunnille, niin taisi kohtalo ratketa jo ensimmäiseen epäonnistumiseen. Yksinkertaisesti aika on rajattua, samoin asiaa käsittelevien ihmisten määrä. Tämä osoittaa todeksi sen, että hallituksen esitykset on tuotu keskeneräisinä eduskuntakäsittelyyn ja on ilmeisesti oletettu, että sysäämällä lopputyö valiokuntien harteille voitaisiin säästää aikaa ja yrittää pelastaa uudistukset väistämättömältä kohtalolta. Jos Sipilä ja Stubb eivät olisi tehneet tuota lehmänkauppasopimusta, niin asiat voisivat ehkä olla jo pidemmällä. Uudistusten vahva politisoituminen Keskustan maakuntavaatimusten ja Kokoomuksen valinnanvapausvaatimusten vuoksi on se kanto kaskessa, joka itsessään jarruttaa ja on jarruttanut etenemistä. Tottakai Kiurun päätä oltaisiin ajamassa ensimmäisenä pölkylle, mutta eipä valiokunnan puheenjohtaja ole edes vilauttanutkaan mahdollisuudesta keskeyttää koko valiokuntatyön, koska se tulkittaisiin sitten varmasti demarien jarrutustyöksi. Tuo lehmänkauppasopimus sai aikaan sellaisen ilmiön, että molemmat päähallituspuolueet hiljaisuudessa ovat kiristäneet toisiaan ja nyt tässä tilanteessa, missä maakuntauudistus on lähempänä toteutumistaan Kokoomus lyö painetta Keskustan suuntaan, koska se on "all or nothing". Kuka vielä uskoo siihen, että maakuntavaalit pidettäisiin eurovaalien yhteydessä, koska uudistusten pitää kiertää vielä kierros perustuslakivaliokunnassa palatakseen takaisin sosiaali- ja terveysvaliokuntaan, että marraskuussa äänestys toteutuisi? Alkaa kohta muistuttamaan hölmöläisten touhua kantaa säkillä valoa tupaan.

        https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/259486-tutkijat-soini-aanestyksesta-kokoomuksella-olisi-nyt-tuhannen-taalan-paikka-ampua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      108
      1723
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1123
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      895
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      792
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      759
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      704
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      690
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      656
    10. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      651
    Aihe