Moikka!
Olen villasukkien suuri ystävä, mutta aina ajattelin ettei omat taidot riitä itse niitä tekemään. Mietin myös että kehtaako nuori ihminen alkaa moista harrastaa. No kylläpä olin väärässä! Novitalta löytyi ihan älyttömän selkeät video-ohjeet, siis niin selkeät ettei mitenkään voi epäonnistua. Luetuista ohjeista en tajunnut yhtikäs mitään, en vaikka oli kuvia mukana, videopätkällä homma vasta aukesi.
Jos siis mietityttää, että olet liian tumpelo neulomaan niin epäilenpä että olet väärässä. Omat neulomiskokemukset oli tähän asti ala-asteella pakolliset sukat ja lapaset, joista sukat jäi kärjettömiksi ja lapaset peukalottomiksi. Ja niin vaan on nyt itse tehdyt villasukat jalassa, ja ihan katseenkestävät yksilöt vieläpä! Aikaakin kului paljon vähemmän kuin luulin ja perussukkaa pystyy tekemään vaikka telkkua katsellessa, muutama kerros niin menee jo rutiinilla.
Vinkkinä muille aloittelijoille: puiset/bambuiset puikot ja suht laadukas lanka tekee hommasta helpompaa, metalliset tuntuu villalankaa vasten siltä kuin haarukkaa riipisi lautasta pitkin, ja halpislanka on kerän sisällä ihan solmussa.
Sen lisäksi ettei tarvitse enää tuskailla mistä saisi nättejä sukkia puhkikuluneiden tilalle, on ne myös helppo ja kohtalaisen edullinen lahjavinkki. Meillä ei ainakaan ole suvussa sukittajaa, joten tarpeeseen tulee.
Suosittelen lämpimästi muillekin villasukkien suurkuluttajille, rohkeasti vaan puikot kouraan ja näpertämään!
Villasukan neulominen olikin helppoa!
Villikset
0
126
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472