Eikös joku ahvenanmaalainen omista viking linen?
Viking linen omistus
23
2643
Vastaukset
- Pörssikeinottelija
Ei omista. Viking Line Abp on julkinen pörssiyhtiö ja sen omistus on levinnyt laajalle maantieteelliselle alueelle. Eläkevakuutusyhtiötkin sitä omsitavat.
- Omistajatt
Mutta eikös joku ahvenanmaalainen omista Viking Linen?
- veromaksaja
Tuulivoimayhtiö Tuuliwatin jälkeen Suomen toiseksi suurin yritystukien saaja
- Omistajatt
Ai Ahvenanmaa?
- miksimiski
Miksi suomalaiset eivät saa ostaa maata Ahvenanmaalta, mutta ruotsalaiset saavat Suomesta?
- ChannelDragon
Lundqvistin katras omistaa aimo osan. Kuten myös tankkilaivafirman.
- Omistajatt
Eikös Taffelin sipsit ole Ahvenanmaalta? Ps. Minulle voi vastata myös Ruotsiksi
- Lavanderus
Taffelit taitaa olla nykyään monikansallisen Orklan omistama yhtiö. Nehän meinas sulkee Taffelin tehtaat Oolannissa mutta siitähän syntyi helkatin iso vastustus Suomessa, adressia kerättiin ja Suomalaiset uhkasivat boikotoida kaikkia Orklan tuotteita jos perunalastujen valmistus loppuu. Orklahan omistaa sellaisia suomalaisia tuotemerkkejä kuten Ahti sillit, Panda makeiset muita tunnettuja merkkejä.
- olisikopohjanmaalla
Pirkka shipsit tehdään muistaakseni Pyhännällä.
- mwekk
Muutama henkilö ahneidenmaalta omistaa varmasti sillä Viking Line yhtiöllä on 3 540 osakkeenomistajaa. Tämä on vuodelta 2016, mutta tuskin iso kuva on muuttunut....
https://www.arvopaperi.fi/uutiset/viking-linen-omistajaluetteloon-pienta-liiketta-6300010 - Omistajatt
Mites se Taffelin kohtalo? Sama kun Pringles? Tallink taitaa olla Tukholmassa?
- yäk_lihottavatkin
Taffel sipsit markkinoi norski firma Orkla Finland, lastuja tehdään ahneidenmaalla, Godbyssa.
Pringles tuotteita markkinoi Nordisk Kellogg Finland, emoyhtiö jenkkiläinen Kellogg Company.
Perunalastut tulee Belgiasta. - nähtysielläkin
Näin Tallinkin kerran myös Riikassa. Tai se oli nähtävästi entinen Viknig Line.
- Omistajatt
Älä jauha soopaa.
- merihistorioitsija
Viking linen omistaja on nykyisin tämä G. Eriksson jolla oli aikaisemmin maailman suurin purjelaivasto, mutta joutui myymään sen pois saadakseen haltuunsa nykyisen omistuksensa.
- Omistajatt
Eriksson sitä, Eriksson tätä... Uskomattomia juttuja.
- Myösvanhaeläkeukko
Siinäpä tuli tietoa.
Miksi ihmeessä tälläkin palstalla esitetään omia arvioita, joilla ei ole pohjana minkäänlaista tietoa.
Liki joka toisessa aiheessa on "tietäjiä", jotka puhuvat puutaheinää. Useat merenkulun palstaosaajat eivät liene olleet koskaan kauppalaivoissa tai merenkulun työtehtävissä maissa. - MM_Marine
Tosta ei nyt ilmene kuinka paljon suurimmat osakkeenomistajat omistaa prosenteissa. Tuskin kukaan listan top kympistä omistaa edes 10% osakekannasta. Ja näköjään erilaiset sijoitusyhtiöt omistaa ristiin.Mutta Viikkari on julkinen pörssinoteerattu osakeyhtiö joten siitä vaan tankkaamaan osakkeita.
- LukutaitoKunniaan
MM_Marine kirjoitti:
Tosta ei nyt ilmene kuinka paljon suurimmat osakkeenomistajat omistaa prosenteissa. Tuskin kukaan listan top kympistä omistaa edes 10% osakekannasta. Ja näköjään erilaiset sijoitusyhtiöt omistaa ristiin.Mutta Viikkari on julkinen pörssinoteerattu osakeyhtiö joten siitä vaan tankkaamaan osakkeita.
Kannattaisi kehittää lukutaitoa. Kyllä se siellä selvästi sanotaan.
- MM_Marine
LukutaitoKunniaan kirjoitti:
Kannattaisi kehittää lukutaitoa. Kyllä se siellä selvästi sanotaan.
Sorry, ehkä olen sitten lukutaidoton mutta en vieläkään löydä kuinka suuri prosenttiomistus on suurimmalla yksittäisellä omistajalla? Ehkä kopsaat tähän mulle niin saan lukea.
- LukutaitoKunniaan
MM_Marine kirjoitti:
Sorry, ehkä olen sitten lukutaidoton mutta en vieläkään löydä kuinka suuri prosenttiomistus on suurimmalla yksittäisellä omistajalla? Ehkä kopsaat tähän mulle niin saan lukea.
Suurimmat osakkaat 30.6.2018
Osakkeiden lukumäärä Osuus osakkeista
1. Ångfartygs Ab Alfa 1 656 500 15,3 % - Hikipetteri
LukutaitoKunniaan kirjoitti:
Suurimmat osakkaat 30.6.2018
Osakkeiden lukumäärä Osuus osakkeista
1. Ångfartygs Ab Alfa 1 656 500 15,3 %Eli suurin omistaja näyttäisi olevan toinen varustamo. Lundqvists rederierna jolla on 10 suurta öljytankkeria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315703
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134182- 1962379
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661770Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791696Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351477Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141375En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741355viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241204- 941195