Uskosta ei ole hyötyä

T..Mirka

Uskosta on vain haittaa ihmisten elämälle. Osa eläimistäkin kärsii ihmisten uskosta. Uskon takia tapettu miljoonia ihmisiä. Väitetään että lähes puolet kaikista eläneistä ihmisistä on tapettu uskontojen takia.

Ei ole todisteita siitä että uskosta olisi oikeasti hyötyä ihmiselle. Uskolla lähinnä hallitaan ihmisiä.

15

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin minäkin luulin mutta monia alkoholin ja huumeiden käyttäjiä usko on auttanut raitistumaan ja saamaan elämänhallinnan takaisin. Olen ateisti, olin sitä mieltä että AA olisi uskonnoista vapaa mutta täällä ateismi ryhmässä yksi ateisti valisti minua että myös AA on uskonnollinen järjestö. Olin syvästi pettynyt koska nyt meiltä ateisteilta viedään AA.kin pois eli kaikki keinot päihteitä vastaan perustuvat uskoon.

      • tällöin tulee pelastautua laskuvarjohypyllä.


      • poleemlkko kirjoitti:

        tällöin tulee pelastautua laskuvarjohypyllä.

        Ilman varjoa saattaa onnistua.


      • T..Mirka

        ""Niin minäkin luulin mutta monia alkoholin ja huumeiden käyttäjiä usko on auttanut raitistumaan ja saamaan elämänhallinnan takaisin.""

        - Raitistuminen olisi onnistunut ilman jumalauskoakin. Minäkin poltin Norttia yli 20v ja kas kummaa. Pystyin lopettamaan Nortin polton, vaikka olin pilkannut ja nauranut pyhälle henkellenne. Olin ateisti.

        Vankilamme ovat käytännössä täynnä uskovaisia ja palaavat sinne uudestaan ja uudestaan. Usko ei pysäytä vankilakierrettä.


      • T..Mirka kirjoitti:

        ""Niin minäkin luulin mutta monia alkoholin ja huumeiden käyttäjiä usko on auttanut raitistumaan ja saamaan elämänhallinnan takaisin.""

        - Raitistuminen olisi onnistunut ilman jumalauskoakin. Minäkin poltin Norttia yli 20v ja kas kummaa. Pystyin lopettamaan Nortin polton, vaikka olin pilkannut ja nauranut pyhälle henkellenne. Olin ateisti.

        Vankilamme ovat käytännössä täynnä uskovaisia ja palaavat sinne uudestaan ja uudestaan. Usko ei pysäytä vankilakierrettä.

        Minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia riippuvuuksista, olen koko ikäni ollut alkoholin suhteen kohtuukäyttäjä, huumeita en ole koskaan kokeillut, kasvoin suvaitsevaisessa ateistisessa perheessä, uskovia arvostettiin kuten kaikkia ihmisiä jos olivat suvaitsevaisia eivätkä uhkailleet helveteillä.

        En itse ole koskaan uskoa tarvinnut, usko on minulle samantekevää jokainen saa uskoa jos siltä tuntuu.


    • T..Mirka

      Hitlerin keskitysleireillä joutuneet luopuivat kaikki uskostaan. Usko ei auttanut eikä pelastanut ketään.

      • usko.on.myrkkyä

        Uskon avulla vaikuttaminen oli syy joutua leirille.


    • "Uskosta on vain haittaa ihmisten elämälle. Osa eläimistäkin kärsii ihmisten uskosta. Uskon takia tapettu miljoonia ihmisiä. Väitetään että lähes puolet kaikista eläneistä ihmisistä on tapettu uskontojen takia."

      Riippuu uskon kohteesta. Jos uskoo paholaiseen ja sen valheisiin tai epäjumaliin, niin totta kai siitä on vain haittaa. Jumalaan uskomisesta on vain pelkkää hyötyä. Jumalan sana on vastaus kaikkiin ihmisen ongelmiin. Se on vapauttanut ihmisiä alkoholista, huumeista, tupakasta, eheyttänyt avioliittoja, parantanut sairaita, eheyttänyt homoseksuaaleja, ihmissuhteita, auttanut taloudellisissa ongelmissa olevia ihmisiä, antanut ihmisisen elämälle tarkoituksen jne

      "Ei ole todisteita siitä että uskosta olisi oikeasti hyötyä ihmiselle. Uskolla lähinnä hallitaan ihmisiä."

      Edellä olen jo luetellut, mitä hyvää usko Jumalaan on saanut aikaan. Väite, että uskolla hallitaan ihmistä, on ateistien omassa päässä syntynyt subjektiivinen väite, josta ei ole olemassa mitään todistetta. Se on vain yksi monista tekosyistä, jonka taakse ateistit vetäytyvät saadakseen tekosyyn olla alistamatta itseään Jumalan auktoriteetin alle.

    • "Uskosta on vain haittaa ihmisten elämälle."

      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      Onneksi tulin uskoon jo nuorena, 18-vuotiaana. Viinankiroilla alkoi jo olla otetta elämääni ja se olisi vienyt elämäni aivan sekaisin; varmaan ennenaikaiseen hautaan. Muutenkin synti alkoi kuljettaa nuoren pojan elämää aivan vikalatuja.

      Siis 45 vuotta uskossa - et kai vain erehdyksessä luule että uskosta Jeesukseen Kristukseen olisi ollut haittaa elämälleni.

      • no, ainakin viinaa olet juonut sanot.


      • T..Mirka

        18v et vielä tiennyt että voisiko alkoholista voinut jäädä riesa, ellet olisi tullut uskoon. Minulle siitä ei jäänyt mitää riesaa, vaikka käytiin joka viikonloppu ravintoloissa ja vedettiin pää täyteen. Iän mukana tämäkin hupi vain loppui.
        Ei jäänyt kenellekään muullekaan kavereistani.
        Eli, väitteesi on naurettava.


    • räyhräyh2

      Minä taas sanoisin, että kokonaisuutta tarkastellen uskosta on varmasti enemmän haittaa, kuin hyötyä, mutta yksittäisen ihmisen osalta se toki saattaa muodostua jopa pelastavaksi tekijäksi. Minäkin tunnen tällaisen ihmisen. Uskon kautta pelastuneen.

      Oman kertomansa mukaan hän eli nuorempana elämää, jossa viina, huumeet ja rikollisuus olivat pääosassa ja hän arvelikin, että olisi jo kuollut, jos olisi jatkanut sitä. Mutta, jälleen hänen omia sanojaan siteeraten, hän tapasi erään, joka "osoitti hänelle polun" ja hän jätti uskottoman elämänsä.

      Viina, huumeet ja rikollinen elämä, jossa hän kertoi tehneensä "todella pahoja juttuja", jäi taakse ja nyt hänellä on elämässään toisenlainen merkitys, uskosta hän on löytänyt itselleen elämän tarkoituksen ja on kuulemma tyytyväinen elämäänsä nykyisin ja saavuttanut rauhan.

      Hän on nykyisin buddhalainen munkki.

    • 12____13

      > Osa eläimistäkin kärsii ihmisten uskosta.

      Miten?

      > Uskon takia tapettu miljoonia ihmisiä.

      Niin, uskon vuoksi Jumalan vihaajat on tappaneet monia kristittyjä.

      > Väitetään että lähes puolet kaikista eläneistä ihmisistä on tapettu uskontojen takia.

      Todennäköisemmin syy tappamiseen on ihmisten äärimmäisen suuri pahuus, ahneus ja rakkaudettomuus. Uskonnot tai aatteet ovat vain tekosyy siihen, että ihmiset pääsevät toteuttamaan omia sairaan pahoja haluja.

      > Ei ole todisteita siitä että uskosta olisi oikeasti hyötyä ihmiselle. Uskolla lähinnä hallitaan ihmisiä.

      Riippuu tietenkin mitä uskolla tarkoitetaan. Usko ilmastonmuutokseen voi olla ihmisten hallintatapa ja hyödytöntä. Minulle Raamattu ja Jumala on ollut hyödyllinen.

      • T..Mirka

        Älä viisastele. Kyse on JUMALA uskosta.


      • T..Mirka

        ""Minulle Raamattu ja Jumala on ollut hyödyllinen""
        - Näinhän sinä olet uskotellut itsellesi. Totuus on aivan jotain muuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe