A6 ja Superb ovat kuin yhdestä muotista. Molemmilla olen ajanut n. 150000. Tällä hetkellä alla on Superb Combi Style 2.0 TDI 140kw/400nm. Täysin sama moottori tehoineen löytyy Audista, sillä erolla, että Superb kiihtyy 0-100 km/h liki sekunnin reippaammin 7.7 sek, Audi 8.5 sek. Lisäksi Superb on yllättäen takatiloiltaan isompi kuin A6.
Stylessä on nahkajakkarat ja muutenkin normia paremmin varusteltu, joten ero kapenee aika paljonkin A6 perusmalliin. A6 on hieman hiljaisempi moottoritienopeuksilla ja monissa kohdin viimeistely on parempaa, mutta ns. merkittävää eroa ei löydy.
Jos joku autolehti laittaisi noi kaksi merkkiä ja nimenomaa mallia A6 ja Superb vertailuun, olen ihan varma, että Superb veisi tuon vertailun. Toki pitkälti sen vuoksi, että siinä saa reippaasti huokeammalla liki samaa tavaraa.
Hintaero näissä vähintään 10 teur luokkaa. Toki nyt A6 on täysin uusi malli ja Superb taas "vanha", josta tulee uusi 1-2 vuoden päästä. Nyt siis vertailuni osuu nykyiseen Superbiin ja edelliseen A6 malliin. Uusinta A6 mallia en ole ajanut metriäkään.
Mielenkiintoinen totuus!
2
149
Vastaukset
- Kkkffkfkfkfkfkfk
No, eipä tuo mikään uutinen ollut.
Mutta ilmeisesti se A6:kin johonkin suuntaan vähän isompi? Leveyttä enemmän? Takapenkeillä tilaa? Vai meneekö koko pituus konetilaan?
Huonommalla pinnalla rengasmelussa selvempikin ero Audin hyväksi?
Entäs jos lähdet radalle kaahaamaan? Tämä lähinnä sarkasmia.- Faktaa
Itse kyllä yllätyin, lähinnä ehkä aikoinaan siitä, että Skoda on onnistunut tekemään niinkin hyvän auton kuin Superb, tokihan se on Volkswagenin kehittämistä osista tehty ja oikeastaan vain kasaus tapahtuu sitten skodan tehtailla.
En katso ollenkaan speksejä, vaan vertaan omasta mielestäni ainoalla oikealla tavalla, eli itse koetulla "perstuntumalla". A6 on ulkomitoiltaan hieman isompi, mutta sitä ei ole hyödynnetty sisätiloihin samalla tavalla kuin Superbissa, eihän nyt toki A6 mikään ahdas ole ja se, että tarvitseeko jalkatilaa olla niin paljon kuin Superbissa, on sitten jo täysin makuasia.
A6 hieman leveämpi, mutta itselläni ei oikeastaan koskaan ole takapenkillä kolmea kyytiläistä, joten harvemmin leveyttä, tai sen puutetta tulee huomanneeksi, mielestäni ero on lähinnä marginaalinen. Eli nimenomaan pituussuunnassa takapenkillä Superbissa on enemmän jalkatilaa.
Ajan n. 80000/vuodessa ja voin sanoa, että suomessa noita huonoja pintoja on yleisesti joka paikassa. Rengasmelu on suurilla nopeuksilla Superbissa suurempi. Normaalissa maantie/kaupunkiajossa ero on taas tuo marginaalinen.
Radalle en jaksa lähteä kaahaaman, tulee ajettua ihan riittävästi muutenkin, että ei oikein huvita lähteä vapaa-ajalla vielä jonnekin radalle "kaahailemaan".
Sen myönnän, että sillä sitten jo on itsellenikin enemmän merkitystä, mikä logo autossa on ja hieman enemmän sitä vetää rinta rottingilla A6:sen kanssa kuin Superbin. Näin turhamainen sitä ihminen voi olla. Ihan pelkillä järkisyillä ja jos itse auton joutuu rahoittamaan, niin aika tyhmä saa olla, jos likimain samasta paketista maksaa tuon 10 ja jopa 20 tonnia (joillakin varusteilla) enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885