Jos kerran Jumala on tehnyt rakkaudessaan sen teon, että on antanut oman poikansa tapettavaksi syntiemme puolesta, niin miksi Jeesusta sitten palvotaan? Eikö Jumalan pitäisi kaiken järjen mukaan olla se palvonnan kohde? Entä miksi rukoilet Jeesusta, jos rukoilet Jeesusta? Eikös Jumala ole se, jota rukoillaan? Jos rukoilet Jeesusta, niin voisitko Raamatun tekstein osoittaa Raamatusta sen paikan, jossa lukee kirjaimellisesti, että rukoilkaa JEESUSTA?
Miksi Jeesusta palvellaan?
52
603
Vastaukset
- kysynpävaa
Jeesus tuli tänne vapaaehtoisesti. Se mitä hän teki on jotain käsittämätöntä.
Miten sinä sen ymmärät `?- En_rukoile_Jeesusta
Opetuslapset palvoivat Jumalaa. Jeesus opetti palvomaan Jumalaa. Alkuseurakuntakin palvoi Jumalaa. Niin teen minäkin. Kaikki kunnioitus Jeesukselle teostaan. En olisi pystynyt samaan vaikka voisinkin kuolla jonkun puolesta. Ja eihän minun tekoani voisi edes verrata Jeesukseen. Onhan se käsittämätöntä mutta hyvin kaukaista historiaa. Ei kovin käsinkosketeltavaa, toisin kuin Jumalan ihmeet, joita tapahtuu nykypäivänäkin.
Kun aikanaan luulin, että pitäisi rukoilla Jeesusta, tein niin. Koko ajatusmaailmani oli Jeesusta kohti. Pidin häntä tärkeimpänä palvontani kohteena kun hän oli kuollut puolestani. Rukoilin häntä kunnes luin enemmän Raamattua ja totesin, että ei häntä pidä rukoilla eikä palvoa vaan Jumalaa. Sitten rupesin rukoilemaan vain Jumalaa. Ja joskus oikein tärkeissä asioissa, joita rukoilin, esim jonkun parantumisen puolesta, pyysin Jeesuksen nimessä Jumalaa parantamaan mutta edelleenkään en rukoillut Jeesusta. Tällöin kaikki rakkauteni kääntyikin Jumalaa kohtaan. Jumala on tehnyt niin käsittämättömän teon, että on rakastanut koko maailmaa kun on antanut poikansa koko maapallon ihmisten syntien puolesta. Kunnia Jumalalle korkeuksissa, kuten Raamattu sanoo.
Jeesus oli tärkeä ihminen mutta ei mikään palvonnan kohde. - jujujjujujuujuju
En_rukoile_Jeesusta kirjoitti:
Opetuslapset palvoivat Jumalaa. Jeesus opetti palvomaan Jumalaa. Alkuseurakuntakin palvoi Jumalaa. Niin teen minäkin. Kaikki kunnioitus Jeesukselle teostaan. En olisi pystynyt samaan vaikka voisinkin kuolla jonkun puolesta. Ja eihän minun tekoani voisi edes verrata Jeesukseen. Onhan se käsittämätöntä mutta hyvin kaukaista historiaa. Ei kovin käsinkosketeltavaa, toisin kuin Jumalan ihmeet, joita tapahtuu nykypäivänäkin.
Kun aikanaan luulin, että pitäisi rukoilla Jeesusta, tein niin. Koko ajatusmaailmani oli Jeesusta kohti. Pidin häntä tärkeimpänä palvontani kohteena kun hän oli kuollut puolestani. Rukoilin häntä kunnes luin enemmän Raamattua ja totesin, että ei häntä pidä rukoilla eikä palvoa vaan Jumalaa. Sitten rupesin rukoilemaan vain Jumalaa. Ja joskus oikein tärkeissä asioissa, joita rukoilin, esim jonkun parantumisen puolesta, pyysin Jeesuksen nimessä Jumalaa parantamaan mutta edelleenkään en rukoillut Jeesusta. Tällöin kaikki rakkauteni kääntyikin Jumalaa kohtaan. Jumala on tehnyt niin käsittämättömän teon, että on rakastanut koko maailmaa kun on antanut poikansa koko maapallon ihmisten syntien puolesta. Kunnia Jumalalle korkeuksissa, kuten Raamattu sanoo.
Jeesus oli tärkeä ihminen mutta ei mikään palvonnan kohde.Jumalalla ei ollut ainota poikaa vaan me kaikki olemme Jumalan lapsia jos olemme häneen yhteydessä. Ei jeesus suinkaan kuollut meidän kaikkien eikä edes aikalaistensa syntien tähden vaan hän kuoli politiikan seurauksena, marttyyrinä. Asia on suuresti liioiteltu ja väärinymmärretty.Itseasiassa hyvin lapsellinen ajatus.
- SiittiönPäätös
Mjaa....
vai tuli vapaaehtoisesti.
Nii mieki tulin. Ihan isän karvasissa kasseissa siittiönä jo päätin, että yhdynpä mamman munasoluun. Halleluja! Se päätös piti.
Uskonharhaiset kiistelevät jo siitä, että mitä niistä Raamatun satuolennoista tulisi palvella, Jeesusta, Jahvea, Sebaotia, Abbaa, Eliä, Adonaita, Elohimia jne.
Maailmasta ei harhaisten ihmisten jumalat lopu.
Aina joku ahneudessan luo vaikkapa uuden jumalan, niinkuin Raamatun satukirjassa erään beduiiniheimon oli tapana tehdä.Mutta kas kippanaa, Raamatussa ei Osirista palvota lainkaan. Se olisi ollut varsin mielenkiintoista, Osiriksen palvontaan kun liittyi mm. kastekin. Ja Osirishan oli jumaloento, joka kuoli ihmisten puolesta, joten sinänsä ihan sopiva vaihtoehto.
Exap kirjoitti:
Mutta kas kippanaa, Raamatussa ei Osirista palvota lainkaan. Se olisi ollut varsin mielenkiintoista, Osiriksen palvontaan kun liittyi mm. kastekin. Ja Osirishan oli jumaloento, joka kuoli ihmisten puolesta, joten sinänsä ihan sopiva vaihtoehto.
Tässä olisi vielä sille jumalalle viritetty laulukin suomalaisen oopperatähtemme Matti Salmisen esittämänä:
https://www.youtube.com/watch?v=iBt5XkMrYzA&list=RDiBt5XkMrYzA&index=1Adventtiairut kirjoitti:
Tässä olisi vielä sille jumalalle viritetty laulukin suomalaisen oopperatähtemme Matti Salmisen esittämänä:
https://www.youtube.com/watch?v=iBt5XkMrYzA&list=RDiBt5XkMrYzA&index=1Sorry, nyt menee sikoja helmille vai mitenkäs se nyt kuuluikaan. V.aari voisi ehkä paremmin kommentoida tätä ylvästä bassoa.
Exap kirjoitti:
Sorry, nyt menee sikoja helmille vai mitenkäs se nyt kuuluikaan. V.aari voisi ehkä paremmin kommentoida tätä ylvästä bassoa.
Oopperalibrettojen tarinat ovat yleensä niin tylsiä, etten jaksa niihin kovin paljon syventyä. Taikahuilu ei tee tästä poikkeusta. Tarinan ei ole tarkoituskaan sisältää mitään syvällistä oivallusta, vaan se on niin “puhdasta” viihdettä kuin voi olla. Yhteiskunnallisten arvojen välittymistä ei kuitenkaan voi estää.
Salminen on suomalaisten bassojen joukossa virkistävän hyvä pitämään tekstin ymmärrettävänä.
Loppuun asti hiottu klassinen äänenmuodostus tuhoaa helposti vokaalien erilaisuuden ja myös pehmentää labiaaliset ja dentaaliset konsonantit epäselväksi mössöksi. Bassolaulajien alarekisterissä tämä on huomattava haaste, jos kohta myös tenorien heiluessa viivastonsa yläapuviivoilla.
Jeesusta palvellaan siksi, että kirkkoisät nostivat hänet ihmisestä Jumalaksi.
Meillä on puolenkymmentä esimerkkiä ajalta ennenj Jeesusta, jolloin ihmisten puolesta kuolleita jumalolentoja on nostettu palvonnan kohteiksi, On siis ihan normaalia, että tässä on taas yksi esimerkki.
Yhteistä näille jumalaksi nostetuille on mm. kaste, ihmisten puolesta kuoleminen, jumalaksi julistaminen ja sen sellaista. Normaalia senaikaista käytäntöä, siis.
Toki jokainen voi arvailla, mikä todennäköisyys on sille, että jokin myytti saattaa sisältää totuuden siemenen ??? Karkeasti silleen 0.0001 % ? Vai korkeampi ? Milä todennäköisyydellä Odysseus oli historiallinen henkilö ?- Sana
Ap 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sana kirjoitti:
Ap 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
"Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."
Apt sisältää kaikenlaista outoa ainesta...- jiijijijijijijij
Sana kirjoitti:
Tässä pitää tehdä parannus ja ottaa henkikasteJumalan nimessä joka on Jeshua(Jumala pelastaa) Sen jälkeen kun parannus on tehty voi tulla armo.
Olen itsekin huomannut tuon miksi ei rukoilla hyvän lähdettä profeetan sijasta. - Sana
Ap 4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." - Sana
Sana kirjoitti:
Ap 4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."Ps 118:20 Tämä on Herran portti: vanhurskaat käyvät siitä sisälle.
- En_rukoile_Jeesusta
Exap kirjoitti:
Ja palataksemme ketjun aiheeseen... ???
Joo, en kyllä näe nimimerkki "Sana"n kommenteissa yhteyttä aloitukseeni tai omaan komenttiini.
- Sana
Sana kirjoitti:
Ps 118:20 Tämä on Herran portti: vanhurskaat käyvät siitä sisälle.
Joh 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Joh 14:6 Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. - En_rukoile_Jeesusta
Sana kirjoitti:
Joh 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Joh 14:6 Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.Kerropas miten nuo jakeesi liittyy siihen, tuleeko Jeesusta rukoilla tai palvoa?
- Sana
Sana kirjoitti:
Joh 14:6 Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Joh 3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Joh 8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
Ilm 1:1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys
1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala,
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." En_rukoile_Jeesusta kirjoitti:
Kerropas miten nuo jakeesi liittyy siihen, tuleeko Jeesusta rukoilla tai palvoa?
"Kerropas miten nuo jakeesi liittyy siihen, tuleeko Jeesusta rukoilla tai palvoa?"
Ei mitenkään. Mutta odottaisitko kirjoittajan edes itse tajuavan tuota ??? Taas yksi aivopesun uhri.
- Ainapystyssä
Siksi kun Hän on ainut elävä ihminen luopuneessa maailmassa.
- En_rukoile_Jeesusta
Nyt en ymmärrä. Jeesushan nimen omaan meni pois maailmasta, jotta Pyhä henki saisi tulla tilalle. Missäs maailmassa se Jeesus on ainut elävä ihminen?
- Eikiitosjeesus
Vain umpinilkki uhraa poikansa turhan vuoksi. Olisi luullut kaikkivaltiaan keksivän fiksumpiakin keinoja päämääriinsä pääsemiseksi. Vai mikä juoksupoika se Jesse oli.
Tarinan opetus: Jumala on yhtä moraalinen otus kuin setä Stalin. - tosiaankin
1.Joh.5:11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
14. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin HÄN kuulee meitä.
15. Ja jos me tiedämme HÄNEN kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.- En_rukoile_Jeesusta
Tuossahan tuo HÄN viittaa ilmiselvästi Jumalaan, ei Jeesukseen.
- tosiaankin
Miten niin ilmiselvästi? Etkö halua uskoa toisin?
Mitä teet silloin kun kaikkien polvien pitää notkistua ja tunnustaa että Jeesus on Herra! Etkö tunne kiitollisuutta pelastuksestasi? tosiaankin kirjoitti:
Mitä teet silloin kun kaikkien polvien pitää notkistua ja tunnustaa että Jeesus on Herra! Etkö tunne kiitollisuutta pelastuksestasi?"Mitä teet silloin kun kaikkien polvien pitää notkistua ja tunnustaa että Jeesus on Herra! Etkö tunne kiitollisuutta pelastuksestasi?"
Meneekö sinulta puurot ja vellit sekaisin ?
Isäni ja äitini kasvattivat minut ja antoivat minulle paljon. Olen toki kiitollinen. Mutta miksi minun pitäisi rukoilla heitä Jumalan sijaan ???
Jeesus opetti rukoilemaan Jumalaa, ei itseään. Raamattu ei opeta rukoilemaan Jeesusta.- En_rukoile_Jeesusta
tosiaankin kirjoitti:
Mitä teet silloin kun kaikkien polvien pitää notkistua ja tunnustaa että Jeesus on Herra! Etkö tunne kiitollisuutta pelastuksestasi?"Mitä teet silloin kun kaikkien polvien pitää notkistua ja tunnustaa että Jeesus on Herra! Etkö tunne kiitollisuutta pelastuksestasi?"
Lause on kuvainnollinen. Siihen aikaan kumarreltiin kunnioituksen osoituksena. Nykyään ei niinkään. Vai oletko nähnyt suomalaisten kumartavan presidenttiään tai ruotsalaisten kuningastaan?
Totta kai tunnustan, että Jeesus on herra. Herra ei tässä tapauksessa kuitenkaan ole sama kuin Jumala. - En_rukoile_Jeesusta
"Mitä teet silloin kun kaikkien polvien pitää notkistua ja tunnustaa että Jeesus on Herra! Etkö tunne kiitollisuutta pelastuksestasi?"
Lause on kuvainnollinen. Siihen aikaan kumarreltiin kunnioituksen osoituksena. Nykyään ei niinkään. Vai oletko nähnyt suomalaisten kumartavan presidenttiään tai ruotsalaisten kuningastaan?
Totta kai tunnustan, että Jeesus on herra. Herra ei tässä tapauksessa kuitenkaan ole sama kuin Jumala.Jeesuksen Herruuden tunnustaminen tarkoittaa elämän rakentamista Jeesuksen osoittamalle kestävälle pohjalle. Se tarkoittaa sen tunnustamista, että Jumala on tämän maailman valtias.
- En_rukoile_Jeesusta
Jeesuksen Herruuden tunnustaminen tarkoittaa elämän rakentamista Jeesuksen osoittamalle kestävälle pohjalle. Se tarkoittaa sen tunnustamista, että Jumala on tämän maailman valtias.
Panovirhehapolainen: ...sen tunnustamista, että Jeesus on tämän maailman valtias.
- Ihmetellä_täytyy
Panovirhehapolainen: ...sen tunnustamista, että Jeesus on tämän maailman valtias.
Eikö tämän langenneen maailman valtias olekaan enää Saatana. Onpa kristinusko saanut uusia tulkintoja viime aikoina.
- En_rukoile_Jeesusta
Ihmetellä_täytyy kirjoitti:
Eikö tämän langenneen maailman valtias olekaan enää Saatana. Onpa kristinusko saanut uusia tulkintoja viime aikoina.
Tiedät kyllä kuka tämän maailman todellinen valtias on. Siinä ei ole Saatanalla mitään valtaa kun Jeesus tulee ja pistää tuulemaan.
- nähtyon
Eihän sinun tarvitse rukoilla ketään! Ole rukoilematta!
Et kai sinä edes rukoile Jeesuksen nimessä? Rukoile omassa nimessäsi! En_rukoile_Jeesusta kirjoitti:
Tiedät kyllä kuka tämän maailman todellinen valtias on. Siinä ei ole Saatanalla mitään valtaa kun Jeesus tulee ja pistää tuulemaan.
"Tiedät kyllä kuka tämän maailman todellinen valtias on. Siinä ei ole Saatanalla mitään valtaa kun Jeesus tulee ja pistää tuulemaan."
No kuka ? Gates ? Trump ? Putin ? Zuckerberg ? Kim ? Joku muu ?
Miksi en voi lukea saatanan tai Jeesuksen päätöksistä iltapäivälehdistä, mutta näiden muiden päätöksistä voin ?
Maailmaa hallitsee tällä hetkellä se, jonka päätökset vaikuttavat eniten maailman asioihin. Toki, kun Jeesus tai joku muu tulee hallitsemaan maailmaan, niin asiat muuttuvat. Mutta tällä hetkellä sen paremmin saatana kuin Jeesuskaan ei ohjaa maailman kulkua.- En_rukoile_Jeesusta
Exap kirjoitti:
"Tiedät kyllä kuka tämän maailman todellinen valtias on. Siinä ei ole Saatanalla mitään valtaa kun Jeesus tulee ja pistää tuulemaan."
No kuka ? Gates ? Trump ? Putin ? Zuckerberg ? Kim ? Joku muu ?
Miksi en voi lukea saatanan tai Jeesuksen päätöksistä iltapäivälehdistä, mutta näiden muiden päätöksistä voin ?
Maailmaa hallitsee tällä hetkellä se, jonka päätökset vaikuttavat eniten maailman asioihin. Toki, kun Jeesus tai joku muu tulee hallitsemaan maailmaan, niin asiat muuttuvat. Mutta tällä hetkellä sen paremmin saatana kuin Jeesuskaan ei ohjaa maailman kulkua."Mutta tällä hetkellä sen paremmin saatana kuin Jeesuskaan ei ohjaa maailman kulkua"
En kai muuta väittänytkään. Kirjoitin, että sitten kun Jeesus tulee... En_rukoile_Jeesusta kirjoitti:
"Mutta tällä hetkellä sen paremmin saatana kuin Jeesuskaan ei ohjaa maailman kulkua"
En kai muuta väittänytkään. Kirjoitin, että sitten kun Jeesus tulee...Ensimmäiset 2000 vuotta alkaa olla täynnä. Jos evankeliumeihin on uskomista, niin alkaa olla silleen pari tuhatta vuotta myöhässä tuo aikataulu. Mutta ei se mitään.
Voin toki odottaa seuraavatkin pari tuhatta vuotta. Ja seuraavat... jos ei ole muuta tekemistä... ja tuskin on.- No_häh
Exap kirjoitti:
Ensimmäiset 2000 vuotta alkaa olla täynnä. Jos evankeliumeihin on uskomista, niin alkaa olla silleen pari tuhatta vuotta myöhässä tuo aikataulu. Mutta ei se mitään.
Voin toki odottaa seuraavatkin pari tuhatta vuotta. Ja seuraavat... jos ei ole muuta tekemistä... ja tuskin on.Jaa voit vai?
- Se-nyt-on-vain-näin
No_häh kirjoitti:
Jaa voit vai?
100 vuoden päästä lääketiede on siinä pisteessä, että ihminen voi hyvin halutessaan elää vaikka 2000 vuotta vanhaksi.
Näin se vain mm. nanoteknologia ja kloonaus toimii.
Ihmisen kaikki elimet voitaisiin jo nyt uusia tulostamalla.
Kuluneet ja vialliset osat uusitaan sitä mukaa kuin elinkaari alkaa olla täysi. - No_häh
Se-nyt-on-vain-näin kirjoitti:
100 vuoden päästä lääketiede on siinä pisteessä, että ihminen voi hyvin halutessaan elää vaikka 2000 vuotta vanhaksi.
Näin se vain mm. nanoteknologia ja kloonaus toimii.
Ihmisen kaikki elimet voitaisiin jo nyt uusia tulostamalla.
Kuluneet ja vialliset osat uusitaan sitä mukaa kuin elinkaari alkaa olla täysi.Ei muuten paljoa auta vaikka tulostettaisiin kaikki ihmisen elimet kun yksikään niistä ei nykytaidolla vielä toimisi.
- Kyllä.näin.on
No_häh kirjoitti:
Ei muuten paljoa auta vaikka tulostettaisiin kaikki ihmisen elimet kun yksikään niistä ei nykytaidolla vielä toimisi.
Höpöhöpö!
On jo tehty jo mittava määrä klooneja, jotka toimivat täydellisesti, koska ne on ihmisen omasta kantasolusta kasvattamalla ja tulostamalla tehty.
Kun jokin ihmisen elimistä valmistetaan, niin jo nykyään niissä on täydellinen verenkierto/hermojärjestelmä jne. valmiina olemassa.
Lääketiede on ottanut aivan viimeisien vuosien aikana aivan valtavia harppauksia. Kehitys ja tutkimus on tänäkin päivänä niin valtaisaa, että eilisen tieto on jo tänään vanhentunutta. - No_häh
Kyllä.näin.on kirjoitti:
Höpöhöpö!
On jo tehty jo mittava määrä klooneja, jotka toimivat täydellisesti, koska ne on ihmisen omasta kantasolusta kasvattamalla ja tulostamalla tehty.
Kun jokin ihmisen elimistä valmistetaan, niin jo nykyään niissä on täydellinen verenkierto/hermojärjestelmä jne. valmiina olemassa.
Lääketiede on ottanut aivan viimeisien vuosien aikana aivan valtavia harppauksia. Kehitys ja tutkimus on tänäkin päivänä niin valtaisaa, että eilisen tieto on jo tänään vanhentunutta.Sitten vain linkkiä tuohon väitteesi todistukseksi. Niitä ei muuten löydy!
- Sydämen_vajaatoiminta
Kyllä.näin.on kirjoitti:
Höpöhöpö!
Lääketiede on ottanut aivan viimeisien vuosien aikana aivan valtavia harppauksia. Kehitys ja tutkimus on tänäkin päivänä niin valtaisaa, että eilisen tieto on jo tänään vanhentunutta.Ja höpöhöpö!!! Menee vielä kymmeniä vuosia ennen kuin 3D elimet saadaan toimimaan kunnolla muualla kuin ihmisten mielissä ja scifi-sarjoissa.
https://www.bbc.com/news/business-41859942
Nyt ollaan siinä pisteessä, että ensimmäiset jotenkin kasvattamossa toimivat elimet voivat toimia lääketestauksen apuna (tai itseasiassa vain yksi elintyyppi) mutta eihän ne edes kestä vielä kunnolla kasassa. Hermoratoja ei ole pystytty tekemään toimiviksi.
Miksi levität valheellista tietoa? Sydämen_vajaatoiminta kirjoitti:
Ja höpöhöpö!!! Menee vielä kymmeniä vuosia ennen kuin 3D elimet saadaan toimimaan kunnolla muualla kuin ihmisten mielissä ja scifi-sarjoissa.
https://www.bbc.com/news/business-41859942
Nyt ollaan siinä pisteessä, että ensimmäiset jotenkin kasvattamossa toimivat elimet voivat toimia lääketestauksen apuna (tai itseasiassa vain yksi elintyyppi) mutta eihän ne edes kestä vielä kunnolla kasassa. Hermoratoja ei ole pystytty tekemään toimiviksi.
Miksi levität valheellista tietoa?Tässä vastikään juttelin alan ammattilaisen kanssa ja hän kertoi esimerkkinä, miten uskomattoman monimutkaista ja vaikeaa on kasvattaa pätkä suolta varaosaksi. Se on aika paljon enemmän kuin viemäriputki.
- Naurun-aiheita
Tällä palstalla tuntuu noita satuseppiä olevan aika runsaasti. Eräät viljelevät päässään Raamatun satuja ja toiset lääketieteeseen ja teknologiaan liittyviä satuja.
Maailmamme 100 vuoden päästä on luonnollisesti aivan erinäköinen kuin nyt ja voi hyvin olla, että silloin tallustelee kaduilla mm. täysin laboratoriossa 'kasvatettuja' ihmisiä, jotka kommunikoivat keskenään vaikkapa lasersäteiden avulla. Sellaisia viimeisimpiä älypuhelimia kuin nyt on markkinoilla, löytyy 100 vuoden päästä muesoista ja ihmiset nauravat sille alkeelliselle 'laatikolle', johon ihmiset nykyään puhuvat. - Advis
v.aari kirjoitti:
Tässä vastikään juttelin alan ammattilaisen kanssa ja hän kertoi esimerkkinä, miten uskomattoman monimutkaista ja vaikeaa on kasvattaa pätkä suolta varaosaksi. Se on aika paljon enemmän kuin viemäriputki.
Toinen alan ammattilainen sanoi sairaalassa, että moottoroitu keinosydän on käytössä ennen näitä ihmissoluista kasvatettavia. Tosin noita kehon ulkopuolisia pumppuja on nytkin käytössä ja ne ovat jo riittävän luotettavia käytettäväksi heikon vajaatoimisen sydämen rinnalla mutta koko on vielä kovin suuri ja letkujen sisäänmeno ja ulostulokohdat voivat päästää bakteereita elimistöön johtaen kuolemaan. Yksi rintakehään asennettu pumppukin on Suomessa ollut väliaikaisesti käytössä elinsiirtojonossa odottaneella. Niiden luotettavuus ei ole vielä kuitenkaan riittävällä tasolla sarjatuotantoon. Tämän ammattilainen antoi sen kuvan, että siihen tuskin menee kymmentä vuottakaan kun moottoroituja keinosydämiä jo asennetaan rintakehään ainoaksi sydämeksi.
- Advis
v.aari kirjoitti:
Tässä vastikään juttelin alan ammattilaisen kanssa ja hän kertoi esimerkkinä, miten uskomattoman monimutkaista ja vaikeaa on kasvattaa pätkä suolta varaosaksi. Se on aika paljon enemmän kuin viemäriputki.
Olihan siitä Suomen televisiossa joku aika siten kun yksi lääkäri tappoi ihmisiä rakentamalla heille kurkkuputkia muoviputkesta ja kasvattamalla ihmissoluista. Kun potilaat söivät karkeampaa ruokaa, kuoriutui solukko pois tukirakenteen ympäriltä, minkä seurauksena he lopulta kuolivat.
Advis kirjoitti:
Toinen alan ammattilainen sanoi sairaalassa, että moottoroitu keinosydän on käytössä ennen näitä ihmissoluista kasvatettavia. Tosin noita kehon ulkopuolisia pumppuja on nytkin käytössä ja ne ovat jo riittävän luotettavia käytettäväksi heikon vajaatoimisen sydämen rinnalla mutta koko on vielä kovin suuri ja letkujen sisäänmeno ja ulostulokohdat voivat päästää bakteereita elimistöön johtaen kuolemaan. Yksi rintakehään asennettu pumppukin on Suomessa ollut väliaikaisesti käytössä elinsiirtojonossa odottaneella. Niiden luotettavuus ei ole vielä kuitenkaan riittävällä tasolla sarjatuotantoon. Tämän ammattilainen antoi sen kuvan, että siihen tuskin menee kymmentä vuottakaan kun moottoroituja keinosydämiä jo asennetaan rintakehään ainoaksi sydämeksi.
Sydän on aika yksinkertainen elin, varsinkin suhteessa siihen kautta historian suunnattuun huomioon ja sielullistamiseen. Sen kovin vaatimus on, että sen pitää pumpata luotettavasti koko ajan.
Ja vastaavasti suolisto on paljon kompleksisempi ja ns älykkäämpi organismi kuin maallikko tulisi ajatelleeksi.
- tosiaankin
Otsikko oli miksi Jeesusta palvellaan. Ilmeisesti siksi että tuomiopäivänä saisi kuulla että kaiken minkä olemme tehneet yhdellekään Hänen vähimmistä veljistään, sen olemme tehneet hänelle!
Otsikon jälkeen kysymys muuttui siihen miksi Jeesusta palvotaan!
Vastaus: Koska hän on arvollinen saamaan ylistyksen, kiitoksen ja kunnian.
Ilm.5:8. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10. ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
11. Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
14. Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat. - Olenpuhunut
Hän hävisi taivaan sodan
Hän ei koskaan löytänyt tietä
Sumuisten merten yllä
Auringon tavoin hän loisti
Katsoen aaltojen alle
Josta kukaan ei enää palannut
Jotta tiedät menetys oli suunniteltu
Hän tulee johtamaan maailmaa valheiden valtaistuimella
Mutta olet ainoa joka tietää totuuden hänestä
Näytä minulle toinen maailma
Nämä surun merkit ja kaikki elämä
Nousemme ylös tältä planeetalta
Hän hävisi taivaan sodan
Hän ei koskaan löytänyt tietä
Jotta tiedät menetys oli suunniteltu
Kun kansakunnat ovat kaatuneet, tee enemmän voittaaksesi heidän rakkautensa
He saattavat kutsua sinua valheiden prinssiksi
Vastoin kaikkia mahdollisuuksia putosit
Tuolta korkealta kuin tähti
Valontuoja
Ja nyt apokalypsi on täällä
Ja sinun täytyy nousta uudelleen matalasta haudastasi
Nyt kulje tuntemattoman ohi
Mutta silti tiedän
Kun he repivät hänen siipensä
Kuulin valittavan itkun
Ja enkelit itkivät
Heidän kyyneleensä polttivat taivaan
Se kaikuu taivaissa
Kuin heidän omansa olisi juuri kuollut
Kun kansakunnat kaatuvat
Tee enemmän voittaaksesi heidän rakkautensa
Hän hallitsee maailmaa
Valheiden valtaistuimelta
Meidän silmämme eivät näe auringon laskevan
Kaikki luotu elämä haudataan tomuun
Veri ei hyväksy vuotamista
Synnit eivät hyväksy palamista
Seiso helvetin porteilla
Synny uudelleen majesteettinen olento
Jumala makaa taivaissa kuolleena, enkelit lauloivat kuoleman hymnin
Mahdikas kuninkaamme on kaatunut, heidän siipensä putoilivat ja vuotivat kyyneliä
Ihmisen tahto langetti ympärillemme tuhon
Enkelit levittivit siipensä koston silmin
Nyt he tulevat polttamaan jokaisen sielun
Kun kadut elämää jonka varastit
Jumala on kaatunut ja nyt heidän aikansa on tullut
Enkelit nousevat, tämä sota on vasta alkanut
Taivaat paloivat hänen vihasta
Olemme tehneet viimeisen syntimme, jota emme voi maksaa takaisin
Tulen lailla he polttivat maailmamme ja muunsivat sen tuhkaksi
Ei Jumalaa pelastamassa meitä enää
Tämä on loppu
Hän toi taivaan rangaistuksen kuullakseen itkumme
Valtakunta odottaa kuolemaamme kun imperiumit kaatuvat
Mustaksi muutetusta maaperästämme manala nousee
Tämä on loppu
Olen nähnyt ihmisen vihan
Hän ei nuku ennenkuin on surmannut jokaisen
Unissani, pystyn nukkumaan
Unissani, pystyn vielä olemaan vapaa
Unissani, voin vielä tuntea tuulen kun lennän
Unissani, pystyn vielä itkemään
Hänen valtakunnassaan elämme ikuisesti
Hänen valtakunnassa emme tunne kärsimystä
Jumala... miksi annoit tämän tapahtua?
Olenko vain yksi lammas joka täytyy uhrata?
Kaada puut
Polta ne tuhkaksi
Luo liekit korkeaksi
Jotta tuhka peittää maamme
Tukahduta keuhkomme
Hengitä pakokaasua
Ei toivoa muuttamassa menneisyyttä
Tämä on tie kadotukseen
Romahduta kaikki mitä näen
Maailma kaatuu ympärillämme
Ei ole jäljellä muutakuin kateutta
Kuoleman siivet ympäröivät
Olen tuhoaja
Olen kuolematon
Kärsimys jota kannan
Tuhoan kaiken mitä omistan
Olen kuolematon
Juo maailman elämä
Unohda maailma
Ei toivoa kääntyä takaisin
On aikamme kuolla
Olemme ylittäneet rajan josta ei ole paluuta
Me kaikki ymmärrä vihdoin
On meidän kohtalomme kuolla sukupuuttoon
Voit pitää minua synnintekijänä
Kärsimyksen palvelijana
Revin ihon valehtelijoilta
Ja lähetän heidät palavana mereen
Sinun mitätön sielusi kuuluu minulle
Nyt marssi!
Niinkuin orja kuten ole!
Nyt juokse!
Ennekuin peto on vapaa!
Ei ole enää opastavaa valoa, tämä on valomme loppu
Tämä on loppu
Tämä on loppu
Tämä on loppu Jeesus on yhtä kuin Jumala.
Jesaja 9:5
"5 Sillä lapsi on syntynyt meille,
poika on annettu meille.
Hän kantaa valtaa harteillaan,
hänen nimensä on
Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas."
Kun Puhumme Jumalasta, niin se tarkoittaa koko monitahoista Jumalaa. Jumala on näyttänyt itsensä meille Jeshua Messiaassa, ja on meissä Pyhän Henkensä kautta. Kyse on samasta Jumalasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022246- 1041674
- 1281343
- 821337
- 1171246
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘631102Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis621082- 511027
- 36962
- 33834