Vesikiertoinen lattialämmitys

Tääonniintätä

Semmonen ongelma lattialämmityksessä kesän jälkeen kun laitto veden kiertämään niin varaajasta rupes puskemaan niin lämmintä vettä että meinas kuuma tulla, oumannin pitäs sitä säätää vaan ei tottele kun otin oumannin pois sain käsisäädöllä pienennettyä mutta sitten taas tuli liian kylmää vettä,mitään välimallia tästä ei saa eli joko tosi kuumaa tai liian kylmää. Itse diagnosoin että luultavasti 3 tieventtiili ei pelaa oikeen mutta oisko fiksummilla muita ehotuksia mikä voisi olla vikana?

9

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatuksella_pannuhuonees

      Joku väärä venttiili on kiinni, ei tule sekoitusta, vaan pelkkä kuristus.

    • raksaaja-sh

      erikoiselta kuulostaa tuommoinen on/off ilmiö


      viisaampia odotellessa


      Ilmeisesti shuntilla sekoitetaan varaajasta vettä lattiaan?
      Vai onko öljykattila tms. josta shuntataan?

      Jos edes käsisäädöllä ei kierto säädy niin shuntin "kuula" kai siellä on irti akselista.

      • Tääonniintätä

        Joo shuntilla sekotetaa varaajasta lattiaan. Itekki ihmettelen tuota on/off et ei ihan täysin rikki mutta jotain häikkää kait siinä on.


      • kuha_kysy
        Tääonniintätä kirjoitti:

        Joo shuntilla sekotetaa varaajasta lattiaan. Itekki ihmettelen tuota on/off et ei ihan täysin rikki mutta jotain häikkää kait siinä on.

        Onko kiertopumppu varmasti päällä?


      • Tääonniintätä
        kuha_kysy kirjoitti:

        Onko kiertopumppu varmasti päällä?

        Onhan se, eipä kai taitas tulla varaajalta vettä ollenkaa jos se kiinni olis.


    • pari_vaihtoehtoa

      - menoveden lämpötilan mittaus ei toimi oikein, esim. anturi onkin menojohdon sijaan paluujohdossa

      - moottoriventtiilin toimintasuunta väärinpäin eli venttiili aukeaakin, kun säädin yrittää ajaa sitä kiinni ja päinvastoin

      • putkahtaako

        mitäs meinaatte, kukahan olis ne kesän aikan vaitanut tai muita muutoksia tehnyt.. sormi pois perseestä nyt.


      • pari_vaihtoehtoa

        Joissain toimilaitteissa toimintasuunta vaihtuu kätsysti liukukytkimellä, mikä on voitu vahingossa tökätä eri asentoon. Lämpöanturi irronnut putkesta, piuha huonosti kiinni (pikaliitin?) tms. että kyllä näitä "vaikkei mihinkään ole koskettu" vikamahdollisuuksia silti löytyy. Tietysti se itse toimilaitekin voi bugittaa.


    • Anonyymi

      Itellä nyt sama ongelma. Ei keksi missä vika. Tavoittaiskohan tää aloittajan, että mistä vika löytyi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe