Taivaan valtakunnan arvojärjestys

K_Orkeakoski

Mikkelinpäivä on evankelisluterilaisessa kirkossamme enkelien sunnuntai. Enkelit ovat Jumalan palvelevia henkiä. ”Heidät lähetetään palvelemaan niitä, jotka saavat osakseen autuuden” (Hepr. 1:14).
Jeesus puhuu ensi sunnuntain tekstissä rinnakkain enkeleistä ja lapsista. Lapset olivat Jeesukselle tärkeitä. Taivaan Isä pitää aina hyvän huolen kaikista omistaan. Suojelusenkelilaulun alkusanat liittävät kauniisti lapset enkelien varjelevaan huomaan: ”Maan korvessa kulkevi lapsosen tie, hänt' ihana enkeli kotihin vie.” Enkelien palvelutehtävä koskee kaikkia Jumalan lapsia.

Kuka on suurin?

Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: ”Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?” He olivat aikaisemmin matkalla Kapernaumiin väitelleet tästä asiasta. Jeesus kutsui luokseen lapsen ja asetti hänet heidän keskelleen. Vastaus oli yksiselitteinen: ”Totisesti, ellette käänny ja tule lastenkaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa.”

Aikana, jolloin lapsilla ei ollut juurikaan ihmisarvoa, lasten siunaaminen ja heidän korottamisensa uskovien esikuvaksi oli poikkeuksellista. Miksi Jeesus teki näin? Lapsen usko on Jumalan lahjaa. Taivaan Isä ottaa ihmistaimen jo äidin kohdussa yhteyteensä. Vaikka lapsellakin on syntiinlankeemuksen perintö, Jeesuksen sovitustyössä synnin ja kuoleman valta tuhottiin. Lapsi uskoo aidosti, ei epäile eikä kiellä uskoansa. Vasta synti ja epäusko vieroittavat ihmisen Jumalasta. Lapsen uskon perusta ja suuruus avautuvat Jeesuksen sanoissa: ”Joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut.”

Eksyttäjän kohtalo

Eksyttäjän kohtalo on lohduton: ”Jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.” Vakava kehotus on, ettemme turmelisi kenenkään uskoa. Sananlaskujen kirjakin varoittaa: ”Joka suoran tien kulkijaa viettelee väärään, putoaa omaan kuoppaansa” (Sananl. 28:10).

Lasten kaltaisten valtakunta

Jumalan valtakunta maan päällä on lasten ja lasten kaltaisten valtakunta. Jumalan armo opettaa pysymään pienen paikalla, uskomaan lapsen tavoin. Kun opetuslapset nuhtelivat niitä, jotka toivat lapsia Jeesuksen siunattaviksi, Jeesus sanoi: ”Antakaa lasten olla, älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni. Heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta.” (Matt. 19:14.) Hän varoitti: ”Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä vähäisistä. Sillä minä sanon teille: heidän enkelinsä saavat taivaissa joka hetki katsella minun taivaallisen Isäni kasvoja.”

Jeesus ottaa lapset, omansa, kuvaannollisesti yhä syliinsä hoidettaviksi ja siunattaviksi. Pienet lapset tyytyvät äidin hoitoon – Jumalan lapset tyytyvät Kristuksen seurakunnan hoitoon. Pienen paikalla oleva ihminen suostuu armohoitoon.

9

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SoOnOikiaaKuuliaisuutta

Oikea srk-lapsi nielee mukisematta vaikka kaikki hoitokokousalyttomyydetkin kuten etta ihmisista ajetaan ulos itse keksittyja henkia.

• rtypåu

1.Kor 13:
      11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

• Tietotuusjaelämä

Kirkon keksimä pyhäpäivä joka ei perustu Raamattuun.

• luopiokirkko

Ei sitä kirkko keksinyt vaan varasti pakanoilta.
      Auringonjumalan (sun) päivä.

• Olavi.Voittonen

jumalanterve! Meillä jumalanvaltakunnassa on joka päivä kikkelinpäivä. jumalanrauhaa.

• RynTalkkari

Syyta ollakin kun pakkopano- ja synnytysoppi ovat autuudenehtoja srk-valtakunnassa.

• Kysymyksessä oli ilmeisesti Taivasten/ Jumalan Valtakunnan organisaatio Uudessa Jerusalemissa, eli Paratiisissa.

1. Taso
      Kristus Jumala Pyhä Henki
      Jes.9-6 1 Kor 15,28 Joh 14;16

2. Taso
      Ensimmäisen ylösnousemuksen kokeneet Pyhät
      Ilm. 20;6
      Siihen kuuluu:
      Israelin Seura Vaivan ajan 144th. kaksi säkki-
      Pyhiä Kunta Pyhät pukuista
      Matt 27 1.Kor Ilm 2o,4 Ilm 14:1-5 Ilm 11;12
      51-53 15;23 Ilm 12;5
      Room 8:17

Taso 3.
      Maan luonnollisia ihmisiä olevat Kuninkaat
      Ilm 21;24

Taso 4.
      Luonnollisia ihmisiä olevat kansat
      Ilm 21;24, 22;2.

Siinä se on, sielläkin on organisaatio.

• qwertyuio

Menepä pilvilinnojen kosaaja organisoimaan harhojasi.

• qwertyuio kirjoitti:

Menepä pilvilinnojen kosaaja organisoimaan harhojasi.

Niin, ethän Sinä tuosta, vaikkei jäsentynytkää suoraan, mitään tajua, joten hyppää yli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      171
      8441
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      452
      7590
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3880
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      160
      3662
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3054
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2785
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      43
      2050
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2046
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1883
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1751
    Aihe