Miksi jumala ei auta?

MiksiEnSaaApua

En saa apua vaikka rukoilen? Olen rukoillut jumalan apua jo yli kaksi vuotta, mutta ei mitään apua. Miksi? Miksi jumala ei auta minua? Miksi hän sallii tämän tuskan ja vaikeuksien jatkua elämässäni? Mitä hyötyä tästä muka on minulle? Enkö muka ole kärsinyt jo tarpeeksi? Varmasti olen kärsinyt. Olen kärsinyt jo nyt enemmän, mitä joku tulee kärsimään koko elämänsä aikana. Miksi en saa apua? Jos jumala kerran on luonut kaiken mitä täällä on, niin miksi hän ei voi auttaa minua? Miksi minä olen ylipäätään sitten syntynyt tänne, jos kerran suurin osa minun elämästäni on pelkkää kärsimystä, ilman apua. Mitä hyötyä tästä yhdestä ainoasta elämästä täällä maan päällä minulle on, jos se on suurimmaksi osaksi tuskaa ja kärsimystä, ongelmia johon ei löydy ratkaisua. Kauanko tätä pitää vielä kestää? Moni olisi minun sijassani jo tappanut itsensä. Minä olen ilmeisesti jokin masokisti joka saa kokoajan lisää kärsimystä elämäänsä vaikka en minä sitä kyllä okeasti halua, en todellakaan, mutta apua vain ei tule, vaikka rukoilen. Kyllä tuntuu pahalta tämä elämä. Miksi?

26

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iösoadj

      Tunnen samalla tavalla koska kärsin kroonisesta kivuliaasta sairaudesta ja kysyn melkein päivittäin samoja kysymyksiä. Jumala ja Jeesus kyllä kuulevat rukoukset mutta joskus voi kestää erittäin kauan ennekuin jotain silmin nähtävää tapahtuu, prosessi joka tapahtuu elämässäsi voi olla hidasta mutta kyllä hän kuulee pyyntösi. Olen samassa tilanteessa elämässä ja olen jo hyväksynyt kärimykseni, toivoa vielä hieman on mutta olen myös ymmärtänyt että tämä maanpäällinen elämä ei ole tarkotettukaan olevan ihanaa, meidän uskovaisten on käytävä läpi kärsimystä ja hyvin vaikeitakin koettelemuksia, jos selviämme niistä turvaten Herraan saamme ikuisen ja ihanan elämän taivaassa Herran vierellä. Muista myös että Jumala EI HALUA kiduttaa sinua, vaan se on paholaisen aikaan saamaa tuskaa jos et enää selviä sen kanssa, paholainen siis todennäköisesti kiusaa sinua ja mielentilaasi näillä kysymyksillä, olen melkein varma siitä koska itselläni ovat täysin samanlaiset ajatukset. En osaa opettaa toisia mitenkään ihmeellisesti mutta puhun vain omasta kokemuksestani jota käyn yhä läpi. Olen saanut seurakunnasta valtavasti apua ja siellä rukouspalvelijat pyynnöstäni säännöllisesti siunaavat, voitelevat Jeesuksen nimessä ja rukoilevat puolestani. Rukouksissa jumalalta on tullut sanoma että minun tulisi olla kärsivällinen ja hän tekee töitä sydämmeni pohjalla, korjaten minua pikkuhiljaa, ja siunauksen ajat on tuleva myös minun kohdalleni, täytyy vain odottaa. Uskon vahvasti että hän tulee auttamaan ja selvittämään myös sinunkin ongelmasi, sillä mikään ei ole Jumalan voimaa suurempaa ja hän ei koskaan hylkää omiaan vaikka meistä heikkona ihmisenä joskus siltä tuntuu, raamatusta löytyy paljon Jumalan lupauksia ja Herra ei koskaan valehtele eikä petä meitä. On yritettävä pysyä lujana elämän vaikeina aikoina, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin. Älä heitä pyyhettä kehään, hän ei ole jättänyt sinua.
      Herra siunatkoon ja varjelkoon sinua!

    • iösoadj

      Psalmit 145:18
      Herra on lähellä kaikkia jotka häntä avuksi huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksi huutavat.

      2. Korinttilaisille 12:9
      Mutta hän sanoi minulle: "Minun armoni riittää sinulle, sillä voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa."

      Kun olet heikko tai käyt läpi vaikeita aikoja, tulet nöyrtymään Herran eteen ja etenkin silloin hän on oleva läsnä elämässäsi. Hän tekee sinussa jotain ihmeellistä minkä tulet myöhemmin näkemään. Joskus kaikki ei näy heti päälle päin etkä välttämättä huomaa sitä tunnekuohun keskellä. Saatat nähdä ison avun tulleen myöhemmin elämässäsi. Herra saattaa koetella uskoasi mutta pysy lujana ja se palkitaan runsaasti. Älä alistu negatiivisiin ajatuksiin, sitähän paholainen haluaa, vaan taistele ja etsi Herraa jatkuvasti, hän tietää kyllä mitä elämässäsi on meneillään.

    • Tummahiuk

      Jotenkin niin tutun oloista tekstiä aloittajalta. Kuulun kyllä kirkkoon vielä mutta itsekin olen pohdiskellut omaa elämää ja näitä vaikeuksia. Kunpa saisi itse tietää syyn näihin omiin vaikeuksiinsa. Enää en usko Jumalaan nuorempana uskoin vielä. Niinhän se Jeesuskin sen ristinsä kantoi.
      En tiedä tosiaan mitä tässä pitäisi osata tehdä tai ajatella.

    • 123d123123f

      Mulle tuli jumalan sana: asentakaa ubuntu 18.04

    • KulkijaMaan

      Kiitos vastauksistanne, siunatkoon jumala teitä ja valaiskoon tietännne.

      • Kristallipallo

        Kukaan ei kuule ihmisen rukousta, siksi on aivan turhaa ajanhukkaa rukoilla minkään asian puolesta tai vastaan. Jumala ei ole olento joka kuulisi mitään. Ihmiskunta on oman onnensa armoilla aivan yksin täällä maailmankaikkeudessa.


      • KulkijaMaan

        Puhuin jumalasta pienellä j:llä


    • rukoilenpuolestasi

      Jaksetaan vain rukoilla!
      Jumala kyllä kuulee rukoukset.

      Ikävää että palstalla on näitä kielteisiä henkilöitä, jotka ovat paholaisen johdateltavissa.
      Ei kannata kuunnella.

      • hetkone

        Voi jukoliste mitä riman alittamista! "Paholainen"? Eikö olekin helppo selitys, yhtälaila, kuin "noituus"!

        En tiedä mikä aloittajaa vaivaa, ei kertonut, mutta se, että hän turvautuu rukoukseen... ei siinä väärää ole, mutta pitäisi tehdä jotain konkreettista eteensä. Jeesus sanoi, että Jumala/Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä.
        Kehoittaisin aloittajaa hakemaan vastauksia muualtakin kuin kaavamaisesti raamatusta. Jos ihmiset kaavamaisesti hakevat vastauksia raamatusta, heidän on turha arvostella islamilaisia, jotka kaavamaisesti hakevat vastauksia koraanista.
        Muut on navetassa. Tämä paljolti pitää paikkaansa.


      • Asdfghjklö

        Helppohan se on vähätellä toisen hätää ja kärsimystä jos omassa elämässä on kaikki hyvin. On helppo neuvoa toista mutta kun asia tulee omalle kohdalle ei asiat olekaan aina niin helppoja ja yksinkertaisia ratkaista. Ihmetyttää jos jumala kerran on luonut tämän kaiken ja pystyy mihin tahansa niin miksi hän ei auta? Tarkoituksella vain pitkittää ihmisen kärsimystä. Ei tästä ole mitään hyötyä kenelekkään, miksi tuskan pitää jatkua? Jos itse olisin jumala ja kaikkivaltias ja pystyisin mihin tahansa niin poistaisin kaiken tuskan ja kärsimyksen tästä maailmasta.


    • Olisi hyvä ymmärtää, että maailma on sellainen kuin se on. Täällä on surua ja iloa. Tuskaa ja riemua. Ne jotka puhuvat jumalan suojeluksta ovat niitä jotka ovat selvinneet kuiville kärsimyksistään. Heidän ääni kuuluu, mutta laillasi kärsineitä on tuhoutunut sadoin tuhansin ja miljoonin.
      Jos minulta kysytään, niin kehottaisin syventymään omaan sisäiseen maailmaan. Ei niin, että "itse olen syypää", vaan niin, että "olen tässä tilanteessa, mitä voin tehdä?"
      Kysymys on mieditaatiosta.

    • Olenpuhunut

      Apu on tulossa. Jumalan armossa on hyvä uida kaltaisesi.
      Katsos kun jotta ymmärtäisit Jumalaa täytyy ensin ajatella että ei oikein missään ole järkeä..
      Katsos kun Jumala riisuu sinut täysin tyhjäksi, mitättömäksi, sitten näyttää mitä siellä kärsimyksen alla on löydettävänä.
      Tutkimattomat ovat Herran tiet.

    • Olenpuhunut

      Sinä joka tämän keskustelun aloitit, kuuntele minua.
      Sinä olet kärsinyt sen kaiken, kärsinyt sen mitä et voi kuvitella kenellekään muulle.
      Olet käynyt sen kaiken läpi ja siitä huolimatta olet hyvä ihminen ja tahdot pelkkää hyvää.
      Olet siis täynnä raukkautta ja taivahan valtakunnassa jäljellä ei ole muutakuin rakkaus.
      Rakkaus on ikuista, ei kärsimys.

    • Uskossayritänminäkin

      Ei hän varmasti sinua aloittaja ole unohtanut.
      Saat kokea pian hänen valtaisan rakkauden ilmapiirinsä. Minäkin tunsin hänen läsnäolonsa. Rukoile älä luovuta hän on kanssasi ja antaa sinulle voimaa kaikissa elämäsi tilanteissa.

      • Uskossayritänminäkin

        Ota Jeesus aloittajan tuskat pois.


    • kaisa-

      MIKSIENSAAAPUA..... En tiedä ootko mies tai nainen, mut voin kertoa, olin pari vuotta sitten samassa tilassa kun todennäköisesti oot nyt itse samassa jamassa. En ole nyt mitenkään fanaattinen uskovainen, mut kun menetin työni, velkojat alkoi painaa päälle, rahat ei riittänyt... Lopulta yritin rukoilla Jumalata apua, ei mitään. Tyhjää saa pyytämättäkin, Sitten kuulin jostain sellaisen jutun, että Jumala ruokkii taivaan linnut, mutta hän ei vie sinne pesään niille ruokaa. niitten pitää se itse hankkia... Tämän jälkeen tein oman pienen yrityksen ja nyt menee sillee että pärjään, enkä muuta haluakkaan.

      • Uskossayritänminäkin

        Mutta Jumala on tehnyt sen ruuan jonka lintu helposti löytää poikasilleen luonnosta. En minäkään ole saanut aina sellaisia rukous vastauksia kuin olen toivonut mutta nyt olen saanut Jeesukselta uuden toivon ja voiman uskoa hänen lupauksiinsa että hän pitää meistä huolen ja tahdon sitten kun joskus aika koittaa päästä Jeesuksen tykö.


    • rahjus

      Mä oon ateisti mä en usko jeesukseen. Mä ihmettelen yhtä asiaa...................................? Miten helvetissä te uskonhörhöt näätte ILMASTOINTI TEIPISSÄ sen teidän jeesuksen, kun mä en vittu siinä nää mitään jeesusta, vaikka kuinka oon katellut, mut en vaan nää.... Kun te sanotte sitä jeesusteipiksi.

      • Olenpuhunut

        Katsos kun jeesusta ei ollut koskaan olemassakaan. Jeesuskin on täysin vertauskuva.
        Oikeesti luoja auttakoon hyvät ihmiset opiskelkaa, valaiskaa itseänne, herätkää!
        Jeesus syntyi juu 25päivä joulukuuta, suoritti ihmeitä, kuoli ja nousi eloon, hällä oli 12 opetuslasta, mutta ihmiset hei....
        Tälläisiä kyseisiä hahmoja löytyy ihan joka uskonnosta! siis ihan jokaikisestä... jeesuksen kaltaisia hahmoja on kirjaimellisesti TUHANSIA...
        Vertauskuvia koko raamattu täynnä ja samoin koko jeesus.
        Siis oikeesti......................... entiiä miten tyhmiä oikeesti ootte... siis ihan jokaikisestä ihmisestä löytyy tarkkaa tietoa kuka oli missä liikkui mitä omisti 2000 vuotta takaperin..
        Jos tällä maanpäällä ois joku vetten päällä ja ihmeitä tekevä hörhö kävellyt niin eiköhän siitä ristus paljon paremmat todisteetkin oisi....
        Ette tajua Jumalan antamaa merkitystä jeesuksesta.
        Jumala kyllä on olemassa, jeesus ei ollut koskaan.


      • Uskossayritänminäkin

        Jeesus on Jumalan Poika joka sikisi Pyhästä Hengestä. Jeesus kuoli ristillä meidän pahojen tekojemme eli syntiemme tähden jotta meillä elämä olisi että pelastuisimme.
        Paholainen taasen on tyytyväinen siitä että ihmiset uskoisivat ettei kadotusta ole olemassa haluaa mahdollisimman monet kärsimään ikuisesti kanssaan.


      • PietariPääAlaspäin
        Olenpuhunut kirjoitti:

        Katsos kun jeesusta ei ollut koskaan olemassakaan. Jeesuskin on täysin vertauskuva.
        Oikeesti luoja auttakoon hyvät ihmiset opiskelkaa, valaiskaa itseänne, herätkää!
        Jeesus syntyi juu 25päivä joulukuuta, suoritti ihmeitä, kuoli ja nousi eloon, hällä oli 12 opetuslasta, mutta ihmiset hei....
        Tälläisiä kyseisiä hahmoja löytyy ihan joka uskonnosta! siis ihan jokaikisestä... jeesuksen kaltaisia hahmoja on kirjaimellisesti TUHANSIA...
        Vertauskuvia koko raamattu täynnä ja samoin koko jeesus.
        Siis oikeesti......................... entiiä miten tyhmiä oikeesti ootte... siis ihan jokaikisestä ihmisestä löytyy tarkkaa tietoa kuka oli missä liikkui mitä omisti 2000 vuotta takaperin..
        Jos tällä maanpäällä ois joku vetten päällä ja ihmeitä tekevä hörhö kävellyt niin eiköhän siitä ristus paljon paremmat todisteetkin oisi....
        Ette tajua Jumalan antamaa merkitystä jeesuksesta.
        Jumala kyllä on olemassa, jeesus ei ollut koskaan.

        Tuotahan opetuslapsetkin pohtivat lukittujen ovien takana, kun Mestari meni kuolemaan ristillä, pakoon vaan, turhia sepitteitä olivat puheet. Mutta naiset kävivät haudalla ja puhuivat sen jälkeen outoja. Hän tuli lopulta lukittujen ovien läpi samaan huoneeseen. Ja uskallus ja toivo heräsi jälleen arkijärjen vastaisesti ja opetuslapset rupesivat julistamaan Evankeliumia oman fyysisen kuolemansa uhallakin.


    • q.v

      Googlaa " The Great Prayer Study"
      Kristillinen Templeton Foundation teki suuren tutkimuksen rukoilusta kymmenkunta vuotta sitten. Siinä miljoonat rukoilivat sydänleikkauspotilaiden puolesta. Tutkimuksen päätelmä oli että rukouksella ei ollut minkäänlaista positiivista vaikutusta potilaisiin.

    • Olenpuhunut

      Hän hävisi taivaan sodan
      Hän ei koskaan löytänyt tietä
      Sumuisten merten yllä
      Auringon tavoin hän loisti
      Katsoen aaltojen alle
      Josta kukaan ei enää palannut
      Jotta tiedät menetys oli suunniteltu
      Hän tulee johtamaan maailmaa valheiden valtaistuimella
      Mutta olet ainoa joka tietää totuuden hänestä
      Näytä minulle toinen maailma
      Nämä surun merkit ja kaikki elämä
      Nousemme ylös tältä planeetalta
      Hän hävisi taivaan sodan
      Hän ei koskaan löytänyt tietä
      Jotta tiedät menetys oli suunniteltu
      Kun kansakunnat ovat kaatuneet, tee enemmän voittaaksesi heidän rakkautensa
      He saattavat kutsua sinua valheiden prinssiksi
      Vastoin kaikkia mahdollisuuksia putosit
      Tuolta korkealta kuin tähti
      Valontuoja
      Ja nyt apokalypsi on täällä
      Ja sinun täytyy nousta uudelleen matalasta haudastasi
      Nyt kulje tuntemattoman ohi
      Mutta silti tiedän
      Kun he repivät hänen siipensä
      Kuulin valittavan itkun
      Ja enkelit itkivät
      Heidän kyyneleensä polttivat taivaan
      Se kaikuu taivaissa
      Kuin heidän omansa olisi juuri kuollut
      Kun kansakunnat kaatuvat
      Tee enemmän voittaaksesi heidän rakkautensa
      Hän hallitsee maailmaa
      Valheiden valtaistuimelta
      Meidän silmämme eivät näe auringon laskevan
      Kaikki luotu elämä haudataan tomuun
      Veri ei hyväksy vuotamista
      Synnit eivät hyväksy palamista
      Seiso helvetin porteilla
      Synny uudelleen majesteettinen olento
      Jumala makaa taivaissa kuolleena, enkelit lauloivat kuoleman hymnin
      Mahdikas kuninkaamme on kaatunut, heidän siipensä putoilivat ja vuotivat kyyneliä
      Ihmisen tahto langetti ympärillemme tuhon
      Enkelit levittivit siipensä koston silmin
      Nyt he tulevat polttamaan jokaisen sielun
      Kun kadut elämää jonka varastit
      Jumala on kaatunut ja nyt heidän aikansa on tullut
      Enkelit nousevat, tämä sota on vasta alkanut
      Taivaat paloivat hänen vihasta
      Olemme tehneet viimeisen syntimme, jota emme voi maksaa takaisin
      Tulen lailla he polttivat maailmamme ja muunsivat sen tuhkaksi
      Ei Jumalaa pelastamassa meitä enää
      Tämä on loppu
      Hän toi taivaan rangaistuksen kuullakseen itkumme
      Valtakunta odottaa kuolemaamme kun imperiumit kaatuvat
      Mustaksi muutetusta maaperästämme manala nousee
      Tämä on loppu
      Olen nähnyt ihmisen vihan
      Hän ei nuku ennenkuin on surmannut jokaisen
      Unissani, pystyn nukkumaan
      Unissani, pystyn vielä olemaan vapaa
      Unissani, voin vielä tuntea tuulen kun lennän
      Unissani, pystyn vielä itkemään
      Hänen valtakunnassaan elämme ikuisesti
      Hänen valtakunnassa emme tunne kärsimystä
      Jumala... miksi annoit tämän tapahtua?
      Olenko vain yksi lammas joka täytyy uhrata?
      Kaada puut
      Polta ne tuhkaksi
      Luo liekit korkeaksi
      Jotta tuhka peittää maamme
      Tukahduta keuhkomme
      Hengitä pakokaasua
      Ei toivoa muuttamassa menneisyyttä
      Tämä on tie kadotukseen
      Romahduta kaikki mitä näen
      Maailma kaatuu ympärillämme
      Ei ole jäljellä muutakuin kateutta
      Kuoleman siivet ympäröivät
      Olen tuhoaja
      Olen kuolematon
      Kärsimys jota kannan
      Tuhoan kaiken mitä omistan
      Olen kuolematon
      Juo maailman elämä
      Unohda maailma
      Ei toivoa kääntyä takaisin
      On aikamme kuolla
      Olemme ylittäneet rajan josta ei ole paluuta
      Me kaikki ymmärrä vihdoin
      On meidän kohtalomme kuolla sukupuuttoon
      Voit pitää minua synnintekijänä
      Kärsimyksen palvelijana
      Revin ihon valehtelijoilta
      Ja lähetän heidät palavana mereen
      Sinun mitätön sielusi kuuluu minulle
      Nyt marssi!
      Niinkuin orja kuten ole!
      Nyt juokse!
      Ennekuin peto on vapaa!
      Ei ole enää opastavaa valoa, tämä on valomme loppu
      Tämä on loppu
      Tämä on loppu
      Tämä on loppu

      • Uskossayritänminäkin

        Tarkoittaako alku teksti paholaista sen käsityksen sain.
        Tiedoksesi paholaisella ei ole valtaa ihmisen sieluun Jumala Jeesus ja Pyhä Henki päättävät sen kuka joutuu kadotukseen.
        Me voimme olla Kristuksessa vapaita.


    • Aloittaja_tässä

      Kiitän kaikkia jotka ovat muistaneet minua rukouksessa. Apua on tullut ja olen siitä kiitollinen! Siunatkoon herra kaikkia teitä ja kaikkia jotka rukoilevat ja saattavat toiveensa hänen puoleen. Aamen. Herra on suuri ja auttaa kyllä😇

      • Uskossayritänminäkin

        Olen iloinen että olet saanut apua ihmeelliseltä Jumalalta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe