Sato talon ovea ei lukita yöksi

Vaan_se

Pidetään auki, näin pimeästi asuvatkin pääsevät helposti yötämyöten kotiinsa.
Ulko-ovessa oleva tuloste oven kiinnipitämisestä taitaa olla pelkkä vitsi, sillä ovea ei edes saa kiinni. Sähkölukko ajastuksella voisi olla enemmän tätä päivää tai ovikoodi.

7

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukkoöljyä

      Se on isännöitsijän asia hoitaa niin, että ovet pysyy päivisin lukittuna. Jos ovet on sittenkin auki, syy voi löytyä huoltomiehestä tai asukkaasta, joka hyötyy, kun lukko ei toimi. Ole yhteydessä tekniseen isännöitsijän. Huoltofirman kuuluu kunnostaa lukko.

    • Rauhatalossanyt

      Tämä tarina on niin tuttua muutaman vuoden takaa. Seinänaapurin somalit (vaihtelevasti 10-15) pitivät kyllä huolen, että rapun ovi oli joko aina auki, tai lukitus rikottiin. En edes muista, kuinka monta kertaa heidän n.4 vuoden asumisensa aikana ilmoitin huoltoon ja isännöitsijälle heidän lukon rikkomisestaan.
      He jopa meinasivät käydä kimppuuni ulkona kävellessäni, koska tiesivät, että minä hoidin aina lukot kuntoon, niinkuin kaikkien muidenkin asukkaiden turvallisuuden huomioonottaen on tehtävä.
      Kuinkahan paljon nekin lukkosepän palkkiot vuokraa korottivat. Puhumattakaan remontista, jota kyseiseen asuntoon heidän, Jumalan kiitos, pois muutettuaan, pari viikkoa tehtiin.
      Voisin kertoa ko.asukkaista enemmänkin, mutta en enää edes halua muistella sitä vuosien painajaista.
      Ja, kyllä. SATO on kyseessä.

      • Mohammed26

        Rasisti!


    • että

      Eihän siellä tarvita lukkoja, ei niin tyhmää tomppelia ole, joka sinne rakennukseen haluaa vapaaehtoisesti.

    • tailetuolouse

      Mikähän pakottava tarve juurikin somaleilla on pitää rapun ulko-ovea auki siis siinä haassa. Monessa talossa jossa heitä asuu niin tosi usein ovet auki myös sellainen ovi joka normaalisti olisi avaimella tai koodilla avattava ovi. Tietääkö joku somali asiantuntija tätä?

    • hei.muumi

      Ei muumitaloa lukita yöksi hei muumi.

    • Rauhatalossanyt

      Tähän kysymykseen on olemassa yhtä yksinkertainen vastaus kuin somalitkin.
      Oven on oltava auki herrojen tulla sisään siihen vuorokaudenaikaan kuin somaliherrat haluavat taloon saapua. Siitä asiasta ei neuvotella.
      Somaliylpeydet saapuvat kotiinsa vaikka neljältä yöllä, ja alkavat sen jälkeen pelaamaan koripalloa. Tämän olen itse kokenut ja kuullut. Somaliherraskansa nukkui kyllä päivät sikeitä, ja silloin eläkeläinenkin sai nukkua.
      Tästä helvetin helvetistä on vuosia aikaa, mutta aina kun joku asunto meidän 8 huoneiston talosta vapautuu, niin panikoin pelosta, että mustia puikulapäitä alkaa taas taloon lappamaan. En usko, että jaksaisin enää. Siis en...jaksa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      1976
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      249
      1974
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1656
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1481
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1161
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1130
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      978
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      962
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      944
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe