Nenämahaletku ja osastohoito

anonyymiorava

Hei,
Olen yliopistollisen sairaalan osastolla nyt neljättä päivää 2 viikon hoitonjaksosta. Ensinnäkin sen sanon, että koen, että täällä on ihan hyvä olla, ja minulla ei sinänsä mitään täällä vastaan olemista ole, sillä koen, että olen liian laiha. Kuitenkin, minua häiritsee ihan hirveästi se, että lääkärini ei ole juuri kertonut minulle mitään. Ensinnäkin hän sanoi, että hoitojakso on ehdottomasti (ainakin) 10 päivää, ja että siitä ei voi joustaa. Sitten pari päivää myöhemmin hän sanoi, ettei kymmenen päivän mininimi onnistukaan, koska sunnuntaisin ei kotiuteta!
En ole täällä missään pakkohoidossa, vaan tulin vapaaehtoisesti, ja kysynkin että voinko PERIAATTEESSA lähteä täältä milloin vain pois? (en kysy, että onko se järkevä ratkaisu, vaan lähinnä oikeuksiini viitaten).

Toinen asia, joka häiritsee on, ettei minulla ole hajuakaan paljonko täällä ollessa nenämahaletkuruokinnassa ( syön kaiken ruoan, jonka tarjoavat, jotta pääsisin pois nopeasti) lihoo, joka myös ahdistaa, koska pelkään, että kun menen kotiin ja astun vaa'alle, alan uudelleen laihduttamaan.

Myöskään psykologia/psykiatrian en ole voinut tavata, ja syömisestä on tullut yhtä itkemistä, kun olen niin ahdistunut. Periaatteessa koen, että olisin mieluummin kotona syömässä yksin kuin täällä, sillä olen niin ahdistuneessa mielentilassa, että luulen sen haittaavan parantumisprosessiani.

Toivon ihan asiallisia vastauksia, kiitos etukäteen.

1

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nervy

      Vapaaehtoisena pääsee periaatteessa pois milloin haluaa, mutta jos lääkärisi katsoo sinun täyttävän pakkohoidon kriteerit, tekee lääkäri helposti lähetteen pakkohoitoon(M1). Tämän jälkeen lääkäri voi pitää sinua 3 kk hoidossa, ennenkuin pakkohoidon tarpeesi on lain mukaan tarkastettava uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe