Hei,
Olen yliopistollisen sairaalan osastolla nyt neljättä päivää 2 viikon hoitonjaksosta. Ensinnäkin sen sanon, että koen, että täällä on ihan hyvä olla, ja minulla ei sinänsä mitään täällä vastaan olemista ole, sillä koen, että olen liian laiha. Kuitenkin, minua häiritsee ihan hirveästi se, että lääkärini ei ole juuri kertonut minulle mitään. Ensinnäkin hän sanoi, että hoitojakso on ehdottomasti (ainakin) 10 päivää, ja että siitä ei voi joustaa. Sitten pari päivää myöhemmin hän sanoi, ettei kymmenen päivän mininimi onnistukaan, koska sunnuntaisin ei kotiuteta!
En ole täällä missään pakkohoidossa, vaan tulin vapaaehtoisesti, ja kysynkin että voinko PERIAATTEESSA lähteä täältä milloin vain pois? (en kysy, että onko se järkevä ratkaisu, vaan lähinnä oikeuksiini viitaten).
Toinen asia, joka häiritsee on, ettei minulla ole hajuakaan paljonko täällä ollessa nenämahaletkuruokinnassa ( syön kaiken ruoan, jonka tarjoavat, jotta pääsisin pois nopeasti) lihoo, joka myös ahdistaa, koska pelkään, että kun menen kotiin ja astun vaa'alle, alan uudelleen laihduttamaan.
Myöskään psykologia/psykiatrian en ole voinut tavata, ja syömisestä on tullut yhtä itkemistä, kun olen niin ahdistunut. Periaatteessa koen, että olisin mieluummin kotona syömässä yksin kuin täällä, sillä olen niin ahdistuneessa mielentilassa, että luulen sen haittaavan parantumisprosessiani.
Toivon ihan asiallisia vastauksia, kiitos etukäteen.
Nenämahaletku ja osastohoito
anonyymiorava
1
735
Vastaukset
- nervy
Vapaaehtoisena pääsee periaatteessa pois milloin haluaa, mutta jos lääkärisi katsoo sinun täyttävän pakkohoidon kriteerit, tekee lääkäri helposti lähetteen pakkohoitoon(M1). Tämän jälkeen lääkäri voi pitää sinua 3 kk hoidossa, ennenkuin pakkohoidon tarpeesi on lain mukaan tarkastettava uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495587Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042046Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1211667
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188998