Hei,
Olen yliopistollisen sairaalan osastolla nyt neljättä päivää 2 viikon hoitonjaksosta. Ensinnäkin sen sanon, että koen, että täällä on ihan hyvä olla, ja minulla ei sinänsä mitään täällä vastaan olemista ole, sillä koen, että olen liian laiha. Kuitenkin, minua häiritsee ihan hirveästi se, että lääkärini ei ole juuri kertonut minulle mitään. Ensinnäkin hän sanoi, että hoitojakso on ehdottomasti (ainakin) 10 päivää, ja että siitä ei voi joustaa. Sitten pari päivää myöhemmin hän sanoi, ettei kymmenen päivän mininimi onnistukaan, koska sunnuntaisin ei kotiuteta!
En ole täällä missään pakkohoidossa, vaan tulin vapaaehtoisesti, ja kysynkin että voinko PERIAATTEESSA lähteä täältä milloin vain pois? (en kysy, että onko se järkevä ratkaisu, vaan lähinnä oikeuksiini viitaten).
Toinen asia, joka häiritsee on, ettei minulla ole hajuakaan paljonko täällä ollessa nenämahaletkuruokinnassa ( syön kaiken ruoan, jonka tarjoavat, jotta pääsisin pois nopeasti) lihoo, joka myös ahdistaa, koska pelkään, että kun menen kotiin ja astun vaa'alle, alan uudelleen laihduttamaan.
Myöskään psykologia/psykiatrian en ole voinut tavata, ja syömisestä on tullut yhtä itkemistä, kun olen niin ahdistunut. Periaatteessa koen, että olisin mieluummin kotona syömässä yksin kuin täällä, sillä olen niin ahdistuneessa mielentilassa, että luulen sen haittaavan parantumisprosessiani.
Toivon ihan asiallisia vastauksia, kiitos etukäteen.
Nenämahaletku ja osastohoito
anonyymiorava
1
604
Vastaukset
- nervy
Vapaaehtoisena pääsee periaatteessa pois milloin haluaa, mutta jos lääkärisi katsoo sinun täyttävän pakkohoidon kriteerit, tekee lääkäri helposti lähetteen pakkohoitoon(M1). Tämän jälkeen lääkäri voi pitää sinua 3 kk hoidossa, ennenkuin pakkohoidon tarpeesi on lain mukaan tarkastettava uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422194- 241650
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271375- 1071211
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151159- 181025
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71934Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107854Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74836