Miten tämä noin käytännössä tapahtuu?
Olen perintätoimistolle antanut luvan hakea vuokralaiselleni häätöä, kun heitä ei enää saa kiinni puhelimitse eikä s-postitse, ja olen aika varma etteivät minulle enää avaa oveakaan.
Olen tuon purkuilmoituksen jo useampaan otteeseen tulostanut ja meinannut käydä oven takana näyttämässä sitä, mutta siinä taitaa olla joku pykälä että se tosiaan pitää saada näytettyä vuokralaiselle ja todistajakin pitää olla mukana, muuten se ei päde. No miten tämä toimii jos vuokralaista ei saa kiinni eikä hän avaa ovea?
Nyt kuitenkin on häätöprosessi jo meneillään, eikö se jo tarkoita että vuokrasopimus on purettu?
Millä tavalla minä pääsen laillisin keinoin asuntoon tsekkaamaan paikkoja, minulla on aika kova pelko että nämä lierot ovat myös tuhonneet paikkoja. Voin toki myös olla väärässä, toivon olevani väärässä!
Entä miten näytön kanssa, voiko vuokralaiselle vain pistää tekstiviestin ja postillatikkoon lapun että on näyttö perjantain klo 13:00, ja sitten "sovittuna" aikana mennä omilla avaimilla sisään?
Vuokralaisen häätö ja uusi asuntonäyttö
9
1277
Vastaukset
- Tiedossa
En tiedä miksi perintätoimistolle olet toimeksiannon antanut. Häätöhän haetaan käräjäoikeudesta tieto menee aikanaan vuokralaiselle. Asunnon oltava tyhjä johonkin päivään menessä toimii yleensä. Ettei tarvi muihin toimipiteisiin ryhtyä asunto on yleensä säretty. Kunhan asunto on tyhjä häädetyistä voi miettiä näyttöä.
- Ap_aloittelija
Niin, käräjäoikeuteen se heidänkin kautta taitaa mennä. Palvelu maksoi 14€, joten sen takia ajattelin että käytän sitä, kun nyt elämässä on vähän liikaa muitakin stressitekijöitä niin ulkoistin tämän asian.
Sain nyt vain sellaisen mahdollisen uuden vuokralaisen jolla on todella kiire uuden asunnon kanssa, nykyinen asunto on homeessa. Ja vähän ruusuisien lasien läpi ajattelin että ehkä tämä minun nykyinen vuokralainen (äiti hänkin) voisi heltyä ja miettiä helppoa muuttoa pois nähdessään ja kuullessaan tämän toisen äidin tarinan. Minun ja perintätoimiston anelut ja käskyt eivät tuota mitään tulosta, päin vastoin tuntuu että heitä varmaan vain ärsyttää kun minä pommitan ja pistän maksumuistutuksia ja varoituksia sun muuta.
Olen kuullut että hankalat vuokralaiset ovat hyvinkin usein hankalia myös häätövaiheessa, niin veikkaan että tämä prosessi voi pahimmassa tapauksessa olla hyvinkin pitkä, ja asunto siis tyhjä ja näyttövalmis vasta joskus todella pitkän ajan päästä jos vain annan asian olla -.- Ajattelin että jos aktiivisesti etsin uusia vuokralaisia j apitämään näyttöjä niin ehkä nuo vanhat tajuavat että on tosi kyseessä ja oikeasti alkavat liikkumaan. Tai sit ei, todennäköisesti ei.
Tuollaiset loisijat saavat kyllä miettimään että miten ales jotkut oikeasti ovat valmiita menemään, olisin surullinen heidän lastensa puolesta, jos ei ketuttaisi nyt niin paljoa.
- ap_aloittelija
Eli saako omilla avaimilla mennä sisälle jos oon laittanut tarkan kellonajan tekstiviestillä ja sähköpostilla vuokralaiselle? Jos siis heiltä ei tule mitään vastausta.
Tiedän että hän ainakin näkee tekstiviestin koska painoi juuri punaista luuria kun koitin soittaa. Huoh.
Entä jos heiltä tulee vain kaikkiin pyyntöihin vastaus EI? Missä vaiheessa asiasta voi tehdä poliisiasian?
Ärsyttää kun itse haluaisin tehdä asiat sääntöjen mukaan ja olla reilu, joustava ja ehkä mukavakin vuokranantaja, ja kai nämä huijarit sitten heti huomasivat että mua voi viedä kuin pässiä narussa ihan miten vaan. Oon joo ihan liian pehmo ollut näiden kanssa, ja harmittaa aika kovaa.- Johanneksena
Häätö kuin on saanut lain voiman jos asunto ei ole tyhjä määrättynä päivänä. Tyhjennetään tarvitaessa käräjäoikeuden toimesta. Mistä lasku tulee häädön hakijalle kuten hääädöstäkin.
Kysy käräjäoikeudesta lisää aikanaan hain yhden häädön jotain siitä muistan. - paljonkokemusta
Tietysti saat käydä katsomassa asuntoa, kun olet siitä ilmoittnut, menet sitten vaikka omilla avaimilla.
Varaa myös näyttöön omat avaimet, röyhkimys saattaa olla kämpässä, eikä päästä sisälle.
Miksi otat tuollaisia yksinhuoltajanaisia vuokralle, naiset ovat olleet muutenkin ne kaikkein hankalimmat tapaukset, mistä on kokemusta.
Pahimpia huijareita ovat usein ne, joilla on kiire saada asunto, taustalla voi olla keksitty tarina kiireestä. Todellisuudessa voi olla syynä häätö, maksamattomat vuokrat ja pikavipit, mitkä ei VIELÄ näy luottotiedoissa, ne tulee sinne pitkällä viiveellä. Muista silti AINA tarkistaa luottotiedot.
Vuokralaiset ovat usein kuin savannin petoja, ne haistavat heti vuokranantajan heikkouden ja kohdistavat sinuun erilaisia hyökkäyksiä. Liiallinen mukavuus ja joustavuus saattaa antaa siten väärän singnaalin ja harvemmin vuokralaiset ovat vastavuoroisesti joustavia sinua kohtaan.
- kommentoija
Kyseinen ihminen on todennäköisesti myös sosiaalitoimen/KELAN asiakas, ja voinet keskustella heidän kanssaan. Varmastikin on hakenut toimeentulotukea vuokraa varten jonka on sitten laiminlyönyt. Myös asumistuki myönnetään vuokraa vastaan. He eivät välttämättä saa paljastaa asiakkaan asioita, mutta näkevät tiliotteista ettei vuokraa ole maksettu ja varmasti hän on ilmoittanut sen menona. Tällöin tieto voisi välittyä heidän kauttaan. Todennäköisesti asiakkaaseen tulee liikettä kunnei perusosan vuokramenoon aletaan kiinnittämään huomiota.
Kerrohan miten tilanne etenee.- Jotain_tietoakin
Ei ole mitään hyötyä ilmoittaa Kelalle. Oma vuokralaiseni jätti vuokrat maksamatta ja tiesin, että hän saa osan vuokratuesta kelalta. Soitin kelaan. Ensinnäkin eivät saa kertoa mitään mistään. Toiseksi virkailija sanoi, että jos asiakkaalla on oikeus asumistukeen, kelaa ei kiinnosta käyttääkö asiakas tuen vuokranmaksuun vai johonkin muuhun. Tuki myönnetään jos edellytykset täyttyvät ja on asiakkaan oma asia miten myönnetyn tuen käyttää.
- rehtipeli
Vuokranantajan oikeus päästä asuinhuoneistoon
Huoneiston kunnon ja hoidon valvomista varten vuokralaisen on viivytyksettä sopivana aikana päästettävä vuokranantaja huoneistoon.
Jos huoneisto on tarkoitus myydä tai se on uudelleen vuokrattavissa, vuokranantajalla on oikeus näyttää huoneistoa vuokranantajalle ja vuokralaiselle sopivana aikana.
Toinen asia on tuo asumistuki, se voidaan sopia siten että Kela maksaa tuen suoraan vuokranantajalle. Mikäli tämä järjestely e sovi vuokralaiselle, niin voi toivottaa onnea asunnon etsintään. - ToimiLainMukaan
Nyt kannattaa toimia ihan lainkirjaimen mukaisesti. Tässä koko prosessi:
Miten vuokralaisen häätöä haetaan?
Mikäli purkuperuste on löytynyt, etkä saa asiaa vuokralaisen kanssa sovittua, voit hakea vuokralaisen häätöä. On ensisijaisen tärkeää muistaa, että et pysty omalla päätökselläsi häätämään vuokralaista asunnosta. Vaikka vuokrasuhde olisi virallisesti päättynyt, et saa mennä asuntoon tai vaihtaa lukkoja ilman vuokralaisen lupaa. Vuokralaista suojaa perustuslakiin kirjattu kotirauha siihen asti, kun hänellä on huoneisto hallinnassaan. Vuokralaisen hallinnan poistaminen on aina tehtävä ulosoton kautta ja säännösten mukaisesti.
Ensin on siis hankittava tuomioistuimelta häätöperuste. Häätöperuste on tyypillisesti käräjäoikeuden antama tuomio, joka velvoittaa vuokralaisen luovuttamaan huoneiston takaisin vuokranantajalle. Häätöperusteen hakee tyypillisesti joko vuokranantaja itse tai vuokranantajan puolesta asiaa hoitava asiamies, kuten perintätoimisto. Häätöperustetta haetaan kirjallisena käräjäoikeudelta. Hakemukseen kirjataan oleellisia tietoja kuten asianomaiset, vaatimukset ja häädön perusteet.
Kun olet saanut käräjöoikeudelta häätötuomion, se on toimitettava ulosottoon, sillä häädön täytäntöönpanon hoitaa aina ulosottoviranomainen. Ulosotto lähettää vuokralaiselle muuttokehotuksen, jossa annetaan vielä 2-3 viikkoa aikaa muuttaa itse. Mikäli tätä ei tapahdu, ulosotto häätää vuokralaisen ja poistaa hänen omaisuutensa asunnosta. Vaikka et voi itse hävittää vuokralaisen tavaroita asunnosta, on silti hyvä olla paikalla, kun häätö tehdään."
https://sijoitusovi.com/vuokralaisen-haato/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125