Totuus luonnonlaeista

hajotkaasiihen

Luonnonlakeja ei ole olemassa luonnossa, ne ovat vain ihmisten kirjoittamia yrityksiä ymmärtää maailmaa. Eikä maailmankaikkeus tottele ensimmäistäkään luonnonlakia.

23

388

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hajotkaasiihen

      Luonnonlakeihin perustuva tiede siten kumottu!

    • Todellisuus.on.totta

      Normaalisti vain lapsilla on vaikeus ymmärtää symbolisia ilmaisuja. Lapsi voi kuvitella, että jos jotakuta sanotaan teräväkieliseksi, niin tällä henkilöllä on fyysiesti terävä kieli.

      Uskovia vaivaa sama kehittymättömyys. He kuvittelevat että termi "luonnonlaki" tarkoittaa jonkun säätämää lakia. Luonnonlaki on todellisuudessa havaittu säännönmukaisuus aineen tai energian tai näistä muodostuvan kokonaisuuden käyttäytymisessä.

      • hajotkaasiihen

        Aikaisemmin palaminen miellettiin flogistonin poistumiseksi aineesta ja nyt palamista pidetään hapen reagoimisena palavaan aineeseen. Miten itse palamistapahtuma luonnossa on muuttunut kaikkina näinä aikoina?


      • hajotkaasiihen kirjoitti:

        Aikaisemmin palaminen miellettiin flogistonin poistumiseksi aineesta ja nyt palamista pidetään hapen reagoimisena palavaan aineeseen. Miten itse palamistapahtuma luonnossa on muuttunut kaikkina näinä aikoina?

        Mitä jos kertoisit kopioivasi jonkun toisen kommentin.


      • JulSexKommerTillbacka
        hajotkaasiihen kirjoitti:

        Aikaisemmin palaminen miellettiin flogistonin poistumiseksi aineesta ja nyt palamista pidetään hapen reagoimisena palavaan aineeseen. Miten itse palamistapahtuma luonnossa on muuttunut kaikkina näinä aikoina?

        Eräs entinen palotarkastaja sytytti takkaan puita ja sanoi, että puu ei oikeastaan pala....vaan puusta palamisessa vapautuvat kaasut palavat.

        Kerroin tämän tapauksen tuttavalle rakennusinsinöörille. Hän totesi siihen, että ilmankos hän onkin entinen palotarkastaja.
        Mikä lie asiassa pravda.


    • kjhkjhkjhkjh

      Tieteen termipankki:
      "luonnonlaki
      Määritelmä: Luonnollisessa maailmassa ihmismielistä riippumattomia ja tieteellisen tutkimuksen kautta löydettäviä järjestyksen ja säännönmukaisuuden takaavia peruslakeja
      Selite Luonnonlait takaavat maailman ennustettavuuden. Ne ovat syy-seuraus-suhteita, joiden ajatellaan vallitsevan luonnossa aina ja kaikkialla aineen ominaisuuksien perusteella..."

      Tosiasiat eivät itkemällä muutu.

      • hajotkaasiihen

        Termi on hallussa! Sen toistaminen on turhaa.


      • LapsellinenVäite
        hajotkaasiihen kirjoitti:

        Termi on hallussa! Sen toistaminen on turhaa.

        Mitä sitten inkutat.
        "Luonnonlakeihin perustuva tiede siten kumottu! "
        Ei ole. Luonnontieteet voivat varsin pksusti, ja vahvistuvat vuosi vuodelta. Kaltaisesi "tieteen kumoojat" ovat lähinnä koulupudokkaita, joille kaikki kertotaulua vaikeampi on käsittämätöntä.


      • hajotkaasiihen
        LapsellinenVäite kirjoitti:

        Mitä sitten inkutat.
        "Luonnonlakeihin perustuva tiede siten kumottu! "
        Ei ole. Luonnontieteet voivat varsin pksusti, ja vahvistuvat vuosi vuodelta. Kaltaisesi "tieteen kumoojat" ovat lähinnä koulupudokkaita, joille kaikki kertotaulua vaikeampi on käsittämätöntä.

        Luonnonlait ovat vain _ihmisten kirjoittamia_! Maailmankaikeus ei tottele luonnonlakeja/ihmisten kirjoituksia.


      • Hehhah
        hajotkaasiihen kirjoitti:

        Luonnonlait ovat vain _ihmisten kirjoittamia_! Maailmankaikeus ei tottele luonnonlakeja/ihmisten kirjoituksia.

        << Luonnonlait ovat vain _ihmisten kirjoittamia_! Maailmankaikeus ei tottele luonnonlakeja/ihmisten kirjoituksia. >>

        Ei vaan juuri toisin päin: luonnonlait ovat niitä, miten luonto toimii. Tiede on sitten taas se, miten paljon ihmiset ovat saaneet selvitettyä siitä, miten ne oikein toimivat. Toisinaan siis tieteessä voidaan olla väärässä kun ei oikein tajuta, miten se luonto toimiikaan, mutta onneksi kuitenkin nykyinen tiede on varsin luotettavaa tietoa - luotettavinta tunnettua tietoa, jonka tulosten epäilemiselle ei tunneta ainoatakaan rationaalista perustetta.

        Luonto siis toimii omien lainalaisuuksiensa puitteissa. Ja, ihmiset yrittää selvitellä noita lainalaisuuksia tieteen avulla.


      • Säännönmukaisuus
        hajotkaasiihen kirjoitti:

        Luonnonlait ovat vain _ihmisten kirjoittamia_! Maailmankaikeus ei tottele luonnonlakeja/ihmisten kirjoituksia.

        Todellisuus ei noudata luonnonlakeja, vaan "luonnonlait" ovat kuvaus todellisuudessa havaituista säännömukaisuuksista.


    • Tuossa ylempänä on jo hyvät ja pätevät vastaukset. Kopioin tähän kretu-sivulle postaamani kommentin, jossa esimerkillä selvennetään ”vaikeaa” asiaa:
      Aiemmin palaminen miellettiin flogistonin poistumiseksi aineesta ja nyt palamista pidetään hapen reagoimisena palavaan aineeseen. Miten itse palamistapahtuma luonnossa on muuttunut kaikkina näinä aikoina?

      • hajotkaasiihen

        "Tuossa ylempänä on jo hyvät ja pätevät vastaukset."

        no ei ole, mille muka!? perustele

        Termi on hallussa!


      • HölmönMölinää
        hajotkaasiihen kirjoitti:

        "Tuossa ylempänä on jo hyvät ja pätevät vastaukset."

        no ei ole, mille muka!? perustele

        Termi on hallussa!

        Ei tunnu olevan. Saattaa se terminä olla, mutta merkitys on tainnut jäädä varsin hämäräksi. Tiede rulettaa ja kaltaisesi vajaapyttyiset kitisevät.


      • hajotkaasiihen

        tiede joka ei vahvista Jumalaa on roskaa!!!


      • Hehhah
        hajotkaasiihen kirjoitti:

        tiede joka ei vahvista Jumalaa on roskaa!!!

        << tiede joka ei vahvista Jumalaa on roskaa! >>

        Tai sitten Jumala on roskaa.

        Tosiaan, tiedettä tehdään ihan samalla periaatteella aina - eikä sitä etukäteen tiedä, sopiiko tulos tarinaan (tai jonkun hihhulin omaan tulkintaan siitä) jostain jumalasta.


    • JumalaOnSuurin

      Lukekaa Raamattua, dorkat! Se on Jumalan kirjoittama kirja!

      • jhkjhkjhjkh

        Jumala ei ole kirjoittanut sanaakaan. Raamattu on ihmisten kirjoittama ja sen pari kertaa läpi lukeneena voin sanoa, että Raamatun maailmankuva on esitieteellisn ihmisen maailmankuva.


      • Hehhah
        jhkjhkjhjkh kirjoitti:

        Jumala ei ole kirjoittanut sanaakaan. Raamattu on ihmisten kirjoittama ja sen pari kertaa läpi lukeneena voin sanoa, että Raamatun maailmankuva on esitieteellisn ihmisen maailmankuva.

        << Raamatun maailmankuva on esitieteellisn ihmisen maailmankuva. >>

        Niinpä.

        Ja, täällä on siis ihmisiä, jotka degeneroituu tuolle tasolle vaikka nykyinen tieteellinen maailmankuva on varsin kehittynyt.

        Ei ole hihhulointi herkkua.


      • "Lukekaa Raamattua, dorkat! Se on Jumalan kirjoittama kirja! "

        Julle on niin laiska, ettei varmasti ole.


    • Luonnonlait kertovat Maailmankaikkeudelle miten toimia. Maailmankaikkeus ei välitä paskaakaan ihmisten mielipiteistä.

      • JumalaOnSuurin

        Pieraisut koetaan usein kiusallisiksi sekä hajun että äänen perusteella. Ne on mahdollista välttää pidätyslihaksen avulla, mutta mi(s)tä nää, lihasta löydät evankelistoista?

        Dorkat lukee Raamattua ja pierevät. Viisaat imevät pierunsa ja pitää suunsakin kiinni Raamatusta
        - älä saastusta maalilmaa Raamatulla

        t. nimim.Jumala


    • Isä.Teidän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe