http://koti.phnet.fi/elohim/Islam
Kun puhumme muslimeista, niin on heillä tavallisesti vahvoja ennakkoluuloja ja vastaväitteitä evankeliumin sanomaa kohtaan. Sillä varsinkin sellaiset asiat kuin Raamatun luotettavuus sekä Jeesuksen asema ovat seikkoja, jotka voivat estää heitä ottamasta evankeliumia vastaan.
He saattavat nimittäin ajatella Raamatusta, ettei se olekaan alkuperäisessä muodossaan, vaan että sitä olisi muuteltu ja vääristelty aikojen saatossa ja että Koraani olisi myös korvannut sen. Samoin kun on kyseessä Jeesuksen asema, saattavat he hänestä ajatella, ettei hän kuollut ristillä, ettei hän ole Jumalan Poika tai ainakaan missään nimessä tasavertainen Jumalan kanssa; eli he periaatteessa kieltävät kaikki nämä Jeesukseen liittyvät uskon perusasiat. Lisäksi heillä on muitakin ennakkokäsityksiä (yksi on mm. se, että he yhdistävät kristillisyyden länsimaalaisuuteen), joiden takia he eivät halua sen syvemmin perehtyä samaan alueeseen ja tutkia sitä, mikä sinänsä on vahinko.
Aiommekin seuraavilla riveillä käydä lävitse tavallisimpia vastaväitteitä, joita muslimeilla voi esiintyä. Pyrimme vastaamaan niihin varsinkin Raamatun avulla, mutta käytämme myös muslimien pyhää kirjaa, Koraania, apuna. Asiat, joita käsittelemme, ovat sellaisia, joihin jokaisen ihmisen on varmasti hyvä saada itse selvyys.
Islamin harhat
2
212
Vastaukset
raamatussa että se on enemmän tosi kuin koraani? vai onko sinulla muita todisteita?
- Karju Yrjölä
Kannattaa karvapäänkin muistaa, että yli 600 vuotta sitten kasvanut 50 v ukkeli vastaa nykyajan yli satavuotiasta. Vaikka koraaniin kirjatut Muhametin sanat olisivat aivan kirjain kirjaimelta alkuperäistä Muhametin puhetta, niin sairaan vanhuksen höperöintiähän se on kaikki. Skitsofreenit näkevät hirveästi näkyjä ja ne ovat niiden aivoissa aivan todellista. Sairaaksikaan ne eivät itseään tunne. Se tauti kun on täysin salattu sen uhreilta ja luulevat olevansa vielä muita fiksumpia.
Joten, jos raamatun tekstejä on ajan oloon muuteltu, niin pientä se on siihen verrattuna, mitä horiseva pappero on huumeessaan höpertänyt.
Koko islamivouhotus on hallintojärjestelmä, jolla luki- ja kirjoitustaidotonta arabirahvasta on pidetty kurissa ja herran nuhteessa.
Niin pidetään edelleenkin ja tahti vaan yltyy maailman valloituksen myötä.
Ajatteles tätä karvapää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271974
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?771334Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51933Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109863
- 73856