Veljeni alkoholisti

Antakaavastauksia

Veljeni on minua reilut 10 vuotta vanhempi.
Muistan kun olin noin 3 vuotias ja veljeni oli nuori, kun poliisit pakottivat hänet poliisiautoon. Siitä se alkoi. Hänen kaverit muuttuivat ja hän alkoi hengata pahojen ihmisten kanssa. Alkoi juomaan alkoholia ja polttamaan tupakkaa. Olemaan yöt pois kotoa ilman lupaa.
Olin juuri täyttänyt 13, kun minun täyti ensimmäistä kertaa juosta isoveljeäni pakoon, koska hän oli minun kanssa humalassa kotona kaksistaan ja hän huusi ja heilutteli käsiään siihen malliin kuin olisi kohta jopa lyönyt. 9 vuotiaana karkasin kotoa, kun isäpuoleni ja hän riiteli. Se meni fyysiseksi. (Nyt he ovat eronneet) Veljeni riitelee myös päivittäin äitini ja isäni (meidän biologisen isän) kanssa. Veljeni huijaa rahaa äidiltä, jotta hän saa alkoholia. Hänellä on myös diagnosoity kaksisuuntainen mielialahäiriö, joka varmasti vaikuttaa hänen tekemisiinsä. Hän käyttää lääkkeitä saman aikaan, kun juo alkoholia. Hänellä ei ole käytöstapoja, hän haukkuu kaikkia ja huutaa missä vaan. Hän on lapsellinen. Hän ei halua parantua. Äitini rakastaa poikaansa tietysti paljon ja antaa hänelle rahaa, vaikka hän tietää mihin se menee. Isääni ei onneksi kiinnosta velini. Kysyn siis:
Olenko paha ihminen, kun en enää rakasta veljeäni ja ei haittaa, vaikka hän kuolisi?
Olen 15 vuotias tyttö.

6

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlkoholistiJaLäheinen

      Hei,
      Et missään nimessä ole paha. Nuo tuntemukset todella tuttuja ja kuuluvat tilanteeseen. Sitä ajattelöee että kaikki oilisi paljon ehlpompaa jos känniläinen vaan katoaisi,

      Läheiset eivät loppujen lopuksi voi yhtään mitään jos täysi-ikäinen haluaa juoda. Voi kuulostaa rajulta, mutta jos hänen elämänsä aiheuttaa kärsimystä sinun elämääsi niin välit poikki vaan.

      Äitisi rahoittaa juomisen ja on siis mahdollistaja. Ei äiti auta lastaan vaan pahentaa tilannetta kun sponsoroi päihteiden käytön. Eli äidinkin lyötävä rahahanat kiinni. Voi ilmaista, että jos tarvitset apua elämäsi palauttamiseen radalleen ja päihteiden lopettamiseen niin autame kaikin tavoin. Jos jatkat, olet omillasi

      Pojan on itse koettava se oma henkinen pohjansa ennen kuin muutosta voi olettaa tapahtuvan.

      Usein kaksisuuntainen mielialahäiriö aiheutuu nimenomaan päihteistä. Jättämällä päihteet mieli tasottuu. Lukuisia esimerkkejä tiedän, missä oireet kadonneet kun päihteet jätetty pois.

    • toivottavastihmetapahtuu

      Sinun täytyy ymmärtää, että veljesi on sairastunut alkoholismiin, joka on todella paha sairaus ja että hän tarvitsee apua. Yksi hyvä parannuskeino on AA-kerho, jossa muut alkoholismista kärsivät ihmiset saavat kertoa kokemuksistaan.

      Monelle lapselle hajonnut perhe on iso juttu ja aiheuttaa valtavasti pahaa mieltä.

      Oma veljeni, joka on jo kuollut, kärsi alkoholismista ja kävi ryöstämässä äidin rahat aina kun mahdollista. Äiti tekee edelleen raskasta työtä.

    • Anonyymi

      Kyllä tässä on nyt nähty tää veljen alkoholismi.
      Meni vuosia, ennenkuin hän itse tunnusti sen,
      Hänellä on poika, joka ei halua olla missään tekemisissä isänsä kanssa. Hän odotti isän muuttuvan ja raitistuvan, mutta niin ei ole tapahtunut.
      Alkoholismi on nyt jo loppupuolella ja lisäksi muut sairaudet.
      Alkoholisti ei ota vastuuta mistään. Kaikki asiat on hoitamatta. Hän odottaa, että tässä yhteiskunnassa hänelle on kaikki ilmaista.
      Häntä on viime aikoina viety sairaalaan kriittisessä tilassa. Jumala on vielä armahtanut. Hän on rukousten avulla selvinnyt.
      Mutta kotiinpäästyä alkaa taas sama rumba.
      Alkoholisti henkilö on hyvin itsekeskeinen.
      Muiden pitäisi auttaa häntä.
      Toisaalta hän on hyvin säälittävä reppana.
      Ongelmaiset kaverit tuovat hänelle lisää kaljaa.
      Kotiin hänelle ei voi mennä enää, kun koti haisee lialle ja tupakalle.
      Harvat ovat enää selvät päivät, muuten kuin sairaalassa ollessa.
      Muistikaan ei enää pelaa, ehkä onkin helpompi näin.
      Hänelle voi tulla lähtö, ehkä jo puolen vuoden kuluttua tästä maailmasta.
      En tuomitse häntä. Suren näitä hukkaan menneitä vuosia.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä:
        Toivoisin, että lain laatijat tarttuisivat tähän ongelmaan ajoissa. Olisi mahdollisuus, esimerkiksi pakkohoitoon.
        Alkoholiin käyttö, terveyttä vahingoittavana, josta seuraisi edunvalvonta.
        Näin säästettäisiin meidän veronmaksajien rahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä:
        Toivoisin, että lain laatijat tarttuisivat tähän ongelmaan ajoissa. Olisi mahdollisuus, esimerkiksi pakkohoitoon.
        Alkoholiin käyttö, terveyttä vahingoittavana, josta seuraisi edunvalvonta.
        Näin säästettäisiin meidän veronmaksajien rahoja.

        tuota voisi kokeilla


    • Anonyymi

      On ymmärrettävää kuinka tunnet. Et ole paha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe