Nordea Tunnuslukulaite

pyörylä

Tässä alkuun sarkastinen lausahdus: "Hyvin luotettavilta vaikuttavat nämä laitteet"

Mobiilisovellus lakkasi usein toimimasta johtuen Windows-puhelimen järjestelmäpäivityksestä ja sovellus aina "kuoli" päivityksen jälkeen. Tuo aiheutti sen, että pankkiin ei enää päässyt.
Hankin varalle tuollaisen tunnuslukulaitteen itselle ja samalla käynnillä myös vaimolle. Laitteet aktivoi Nordea pankin virkailija ja testasimme ne pankissa toimiviksi.

Eräänä iltana laskuja oli maksettavana ja mobiilisovellus ei taaskaan toiminut. Tuo ei niin stressannut, koska tiesin, että varavaihtoehto, eli tunnuslukulaite on olemassa. Menin pankin sivulle ja otin tunnuslukulaitteen esille. Kirjautuminen ei onnistunutkaan, koska tuo P.R.C.:ssä valmistettu laite oli palautunut oletusasetuksilleen?! Mitä ihmettä Nordea! Voiko näihin Kiina-tuotteisiin luottaa?

Saimme laskut maksettua vaimon tililtä.
Muutama viikko tämän jälkeen vaimon laite teki saman tempun, eli nollasi itse itsensä ilman että siihen oli koskettukaan.

Ihmettelen vain, että onkohan Nordea tietoinen näistä ongelmista... Hehän ovat pikku hiljaa lakkauttamassa paperiset laput ja kohta lakkautetaan Windows-puhelinten sovellus, eikä siten ole sovellusta enää uudenkarheille Windows 10 tableteillekaan. Pankin vaihto edessä ja sellaiseen, jossa maksavan asiakkaan tarpeet otetaan huomioon.

47

15165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hallaahon.äänestäjä44

      Todella mielenkiinoista
      Asia on tärkeä

      Kerro Nordealle

      lähetä niille palaute nyt ainakin digitaalisesti

    • tavis70

      Helvetin urpot nordeassa kun tilaisin uutta pinniä uuden puhelimen uuden sovelluksen asennukseen voiko jumalauta idiootimpaa olla kun saatanan aivokääpiöt kysyy helvetti kotisivuillaan ettet pääse chattiinkaan ellei jo sinulla ole niitä VITUN TUNNUSLUKUJA ja chatti olisi ainut mistä olen joskus saanut NORDEASTA PALVELUA ILMAN 29 MINUUTIN JONOTTAMISTA ja niitä samoja mindfulnes-jazz taustamusiikkeja
      Kädestä pidettävät tunarit

      • palveluviive

        Nettipankin viesti"palvelulla" ainakin arvo-osuustiliasiassa oli puolen viikon vastausviive


    • Ruus

      Joo yritettiin tilata passia ja mobiilisovellus ei toiminu ett olis voinu tunnistautua ja asiakaspalveluun ei päässy ilman sitä tunnistautumista miten voi olla noin helvetillinen asiakaspalvelu

    • paprukortti

      Tunnuslukukortti toimii edelleen sangen hyvin. Pankki lähettää aina uuden kun edelliinen on vanhentumassa.

      • Nordeasta_eroon

        Sain tosiaan juuri uuden kortin, mutta väittää että toimii vain tämän vuoden

        Tunnuslukukortti säilyy muiden paperien seassa mutta missä rasiassa säilyttäisin sitä typerää kallista laitetta? 40€ nimittäin maksaa kun rikkoutuu säilyttäessä

        Vähensin Nordean verkkopankissa asiointia pyytäen uuden vuokralaisen maksut S-pankkiin. Harmittaa että en samaa älynnyt kesäkuussa 2017 tulleelle vuokralaiselle


      • Anonyymi

        Saa nähdä. Meni lukkoon, pitää tilata uusi.


    • Hallaahon.äänestäjä44

      Nordean sivulla lukee näiin
      "Seuraava tunnuslukulaite, esim. kadonneen tai rikkoutuneen tilalle, kertamaksu 10,00 € "

      olen paperikortin käyttäjä
      s-pankki on varmaan hyvä varapankki

      • Anonyymi

        Kymmenen euroa parin viikon välein?
        Aina kun laite sekoaa


    • arvostelua

      S-pankki on erittäin hyvä 1-pankiksi.
      nordea sijalla 6 !

    • ghhgjfjfdklskd

      Nordean Nalle on pelkkä rahanpesijä...ja kohta koko pankki järkätään konkkaan ja Suomen veronmaksajien syliin vollottamaan. . Sen vuoksi Ruotsi sysäsi sen Suomeen ja tunnetusti vähä-älyinen Opro otti. Kammottava teko!!!!!!

    • Osa-aikaeläkeläinen

      Android-tabletissa saa tunnuslukusovelluksen samaan tauluun pankkiliittymän kanssa. Ei se järin suuri turvallisuusriski liene.

    • nalleruotsista

      Maksatteko vielä laskuja erikseen? ei tartte taistella laskujen kans kun suoraan on sopimukset ja pitäähän tilillä katettakin olla ei ne tyhjille tileille laitteet toimi.

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Ei kaikilla firmoilla edes ole e-laskutusta, harmi kyllä. Täällä puuhaava jätefirma on yksi tuollainen kummajainen.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt kauan 2-3 vuotta Nordean tunnuslukulaitteita, laitteita, minulla on niitä 4 kappaletta. Hyvin ja ongelmitta ovat toimineet.
      Ainoa on ollut että joskus on kieli muuttunut ruotsiksi, kun niitä niin rennosti käytän, mutta samapa mikä kieli, kun on oppinut käytön. En osaa sanaakaan ruotsia.

      Tunnuslukuina on jokaisen syntyäaika/vuosi hieman muutettuna, joten muista kaikki hyvin.

      On siis oma ja vaimon, sekä vaimon ja minun vanhempien, makselen kaikien laskut. ennenmainitut käyttää Nordean paperiversiota omakantaan mennessä, se kuittaus osa on leikattu pois ja hävitetty. Ketään heistä ei kiinnosta raha-asiat, muuten ovat täysjärkisiä.

      En ole mennyt mobiiliversioon, teen kaikki tietokoneella. Olen ajatellut että jos joskus tarvin matkoilla kätevää maksua, pyydän jälkeläisten maksamaan.
      Pelkään mobiiliversioissa niiden pientä kokoa, vaikka näenkin hyvin.

    • Anonyymi

      Uusin tieto on että paperisten tunnuslukulistojen käyttö päättyy syyskuussa. Sitten alkaa jännittäminen,

      Toimiiko tuo kiinanihme vai onko uusimisesta maksettava 10€ kuinka usein.. Kahden vuokralaisen suorituksia, kolmea vastikemaksua ja pientä osakesalkkua pitäisi tarkkailla

      • Tunnuslukusovellus toimii hyvin ja on helppo käyttää, eli missä ongelma?


      • Anonyymi

        "Tunnuslukusovellus toimii hyvin ja on helppo käyttää, eli missä ongelma? "

        Olen samaa mieltä. Itse olen käyttänyt tähän saakka sekä Nordean tunnuslukulaitetta että paperisia tunnuslukulistoja sekaisin miten sattuu. Jos listat nyt poistuvat, ei siitä tule ongelmaa.


      • Anonyymi

        Tarkkaan lukien syyskuussa päättyy tunnistautuminen kolmansien osapuolien palveluihin. Verkkopankkiin pääsyn loppumisesta ei kerrottu.


    • Anonyymi

      OP pelittää , ei ole huolia.

    • Anonyymi

      20 vuotta ollut Nordeassa tili mutta kaippa se on vaihdettava pankkia pelkästään tämän idioottimaisuuden vuoksi. Sellaiseen joka hyväksyy vielä tunnuslukukortin eikä mitään pilipali-mobiili hilkutinta tai muuta "mennään muodin mukana" skeidaa. Ehdotuksia seuraavaksi pankikseni missä käytössä tunnuslukukortti?

      • Anonyymi

        S-pankin verkkopankista tykkään.
        Kuulemma Ålandsbankenin rakentama?

        Mitään löpinää tunnuslukukortin poistumisesta en ole kuullut.
        Suuresti inhoan käyttää jotain kiinalaista tunnuslukulaitetta.


      • Anonyymi

        Varmaan Danske Bankinkin tunnuslukulaite on Kiinassa valmistettu niin kuin isoin osa elektroniikkatuotteista muutenkin. Dansken tunnuslukulaite on yksinkertainen ja pienikokoinen, vain yksi nappula ja 6 numeron näyttö. Painamalla nappia saa tunnusluvun. Tämän jälkeen voi antaa laitteen sammua itsestään tai nappia painamalla sammuttaa se heti. Laitetta voi kuljettaa vaikka avainnipussa. Itse en ymmärrä, miten Nordean laitteesta on saatu niin monimutkainen, kun yksinkertaisemmatkin toimivat.

        Itse uskon myös, että monet pankit jatkavat tunnuslukutaulukon käyttöä ja tekevät varmsituksen tekstiviestillä. S-Pankilla tuli vähän isommasta siirrosta jo nyt tekstiviestivarmennus. Aikaisemmin ei tuon kokoisista siirroista ollut mitään tekstiviestivarmennusta.


      • Anonyymi

        Dansken laite varmaan laskee kellonajasta salaisella kaavalla tunnusluvun. Tietotekniikassa on paljon käytössä luku joka on sekuntien määrä vuoden 1970 alkuhetkestä lukien. Tuota lukua muokaten saa melko sotkuisia lukuja


    • Anonyymi

      Ainakaan OP ei poista käytöstä tunnuslukukorttia. OP ottaa kortin käyttöön tekstiviestivarmenteen. Nordea ei ole tehnyt lopullista päätöstä. Saattaa olla, että ottaa myös käyttöön tuon tekstiviestivarmenteen.

    • Anonyymi

      Ihmettelen sitä, että Nordea pakottaa ostamaan "älykännykän". Minä en sitä missään tapauksessa tee, se ei kuulu minun velvollisuuksiini. Minkään lain mukaan ihmisellä ei tarvitse olla tavallistakaan puhelinta tai tietokonetta. Pankki on palvelulaitos ja sen konttoreiden pitää olla auki, jotta siellä voi henkilökohtaisesti hoitaa pankkiasiat. Kukaan perheenjäsen, naapuri tai tuttava ei ole velvollinen hoitamaan toisen pankkiasioita. Joku mies kadulta voisi tehdä sen seurauksella että tili on tyhjä. Haja-asutusalueella lähimpään pankkiin voi olla yli sata kilometriä, eivätkä bussit kulje joka päivä. Kun sinne lähtee pitää parissa tunnissa hoitaa pankkiasiat sekä muutkin asiat, jotta ehtii samana päivänä kotiin. Vetoan että pankit ovat auki asioiden hoitoa varten.

    • Anonyymi

      >> Tarkkaan lukien syyskuussa päättyy tunnistautuminen kolmansien osapuolien palveluihin. Verkkopankkiin pääsyn loppumisesta ei kerrottu. <<

      Nordean nettisivuilla näin. Kova on painostus siirtyä pois tunnuslukukortista.

      Minä haraan vastaan mahdollisimman pitkälle. Suurin harmi on kahden vuokralaisen maksujen seuranta.
      Joskus myös ylimääräiset vastikemaksut vaativat tilille pääsyä.

      Jospa Nordea kaiken kiukuttelunsa jälkeen sallii tunnuslukukortit?

      • Anonyymi

        >Jospa Nordea kaiken kiukuttelunsa jälkeen sallii tunnuslukukortit?

        Seuraavat tilannetta ja järkiintyvät asiakaskadon nähdessään.


    • Anonyymi

      Haastattelin jo alkuvuonna Nordean tunnuslukutaulukosta luopunutta.
      Oli harmissaan kun kuuli että minä vieläkin käytän kätevää tunnuslukutaulukkoa.
      Tunnuslukulaitteella on paljon näpyttelemistä:

      1. verkkopankkiin kirjautuesssa
      - (8-numeroinen käyttäjätunnus pc:lle.Tämä tehdään tunnuslukutaulukollakin.)
      - 4-numeroinen PIN tunnuslukulaitteeseen
      - saatu 9-numeroinen tunnusluku pc:lle

      2. maksua vahvistaessa
      - sign'in aluksi pc:n antama 6-numeroinen luku tunnuslukulaitteeseen ja OK
      - 4-numeroinen PIN tunnuslukulaitteeseen
      - saatu 9-numeroinen tunnusluku pc:lle

      Tunnuslukutaulukolla molemmissa vaiheissa taulukosta haettu 4-numeroinen pc:lle
      Tunnuslukulaitteen näppäimistö on lievästi hankala

    • Anonyymi

      Suomen Nordea minullekin postitti tunnuslukulaitteen Ruotsista.
      (Ruotsin kirjetaksa on 0,84€, Suomen on 1,60€)

      Laite oli huonompi kuin nettikeskusteluissa varoitettiin.

      LCD-näyttö tummanharmain kirjaimin vaaleammalla harmaalla pohjalla.
      Näkyi vain oikeassa kulmassa valonlähteeseen nähden.

      Umpisurkea näppäimistö otti vastaan yli puolet näppäilyistä.
      Ottaisi paremmin kovalla alustalla jos sellainen olisi sopivasti pöytälampun alla?
      Nyt piti kädessä pitäen tökkiä tylsällä kynällä. Näyöstä näki ottiko näppäilyn.

    • Anonyymi

      Mielenhäiriössä kirjauduin tunnuslukulaitteella vaikka tunnuslukutaulukkokin toistaiseksi toimii. Onnistuin! Neljännellä kerralla nimittäin.

      Ekalla kerralla naputtelin verkkopankkiin laitteen näyttämässä muodossa välilyönnein. Ei kelvannut, piti naputella pötköön, verkkopankki lisää välit

      Tokalla ja kolmannella kerralla PIN-naputtelussa näppäimistö petti.
      Ensin jätti ottamatta painalluksen, sitten otti painalluksen kahtena

    • Anonyymi

      Vuodenvaihteen sijoitusjärjestelyissä on pitänyt kirjautua parikymmentä kertaa ja sitkeän ähertämisen jälkeen on joka kerta viimein onnistunut.

      Näppäimistön umpisurkeus korostuu yhä selvemmin.
      Naputellessa pitää tarkkailla näyttöä, menikö näppäily oikein eli tuliko tasan yksi numero lisää (mutta ei kahta).

      Mikähän tylppä tikku tarvittaisiin? Toistaiseksi olen yrittänyt tökkiä etusormen kynnen kärjellä. Sormenpäällä ainakaan ei onnistu

    • Anonyymi

      Olen tunnuslukurakkineesta antanut tulisia palautteita Nordeaan...viikon kuluttua monen viestini jälkeen suhtautuvat kuin saisivat eka palautteen....LÄHETTÄKÄÄ SIITÄ RAKKINEESTA NORDEAAN PALAUTETTA. Aliarvioivat asiakkaita TÄYSIN TYPERÄ TOIMIMATON LELU....!!!

    • Anonyymi

      Sitä ei nykyään saa varalle tunnusluvut sovelluksen rinnalle, kun kysyin Nordean chatissa.

      • Anonyymi

        Eli se on tarkoitettu asiakkaille, joilla ei ole mahdollisuutta käyttää tunnusluvut sovellusta puhelimella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli se on tarkoitettu asiakkaille, joilla ei ole mahdollisuutta käyttää tunnusluvut sovellusta puhelimella.

        Osavuosikatsaus tulee parin viikon päästä, korot on ylhäällä, nordealta on syytä odottaa huipputulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osavuosikatsaus tulee parin viikon päästä, korot on ylhäällä, nordealta on syytä odottaa huipputulosta.

        Pankki vaihtoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankki vaihtoon

        Juu ei mulla siellä tiliä ole, osakkeita on kyllä. Hyvä pankki, omistajalleen.


    • Anonyymi

      Juurikin sain laitteen ja se ei toimi enää. En tiedä mikä siinä on vikana, mutta kaikki koodit on väärin eikä muuta mahdollisuutta vahvistaa mitään ole.

    • Anonyymi

      Että sitä Nordean sovellustako pitäs jollekin puhelimen käyttikselle ylläpittää, jota ei edes enää pävitetä ja samalla jättää vakavia tietoturvaukkoja sovellukseen. Loppuu aika äkkiä sellaiselta pankilta kunnon asiakkaat. Sinunkaltaiset vain jää. Älkää suojatko ja tietosuojatko mitään.

    • Anonyymi

      No kyllä varmaan se Nordean väki vahtii tätä soopafforumia yötä päivää. Ilmoita siitä sinne Nordeaan äläkä täällä ihmettele!

    • Anonyymi

      "Totta, hyvin luotettavat!"
      Tunnuslukulaite toimi muutaman kerran hyvin, mutta sitten lukkiutui.
      On nyt 24 tuntia lukossa, kunnes avautuu, en tiedä uskonko

    • Anonyymi

      Tuo Suomen Nordean laite on ihan sekundaa.. minulla on myös Ruotsin ja Norjan ja molemmat ovat parempitekoisia ja näyttö selkeämpi kuin Suomen versiossa, jossa numeroita on lähes mahdoton nähdä.
      Minulla menee nyt perintään Telian huomenna erääntyvä lasku kun en saa laitetta toimimaan. :((

    • Anonyymi

      Nordean tunnuslukulaitteen takia en saa maksettua huomenna erääntyvää laskua ja luottotietoni vaarantuvat. Jos pahin skenaario tapahtuu, niin joudun tuon tunnuslukulaitteen myymään asuntoni ja vuokralle joko kaupungille tai Lumolle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Nordeasta oltiin häneen yhteydessä maanantai-iltapäivällä, pahoiteltiin asiaa uudelleen ja luvattiin hoitaa tilanne mahdollisimman pian."

      Ja sillä ne vaivat korvautuivat? Voi vittu mikä kansakunta.

    • Anonyymi
      UUSI

      "Onko käytössäsi valkoinen tunnuslukulaite? Tärkeää tietoa sinulle
      Selkeytämme tunnistautumisvälineiden valikoimaamme, ja jatkossa tarjoamme asiakkaille vain Nordea ID -sovelluksen ja mustan Nordea ID -laitteen tunnistautumista varten. Luovumme vanhasta valkoisesta tunnuslukulaitteesta asteittain:

      30.3.2025 alkaen valkoisella tunnuslukulaitteella ei voi enää kirjautua mobiilipankkiin. Jos haluat jatkaa mobiilipankin käyttöä, sinun tulee ladata Nordea ID -sovellus puhelimeen tai tablettiin. Lue ohjeet, miten otat Nordea ID -sovelluksen käyttöön.

      15.9.2025 valkoisen tunnuslukulaitteen käyttö loppuu kokonaan. Varmista tätä ennen, että sinulla on käytössäsi joko Nordea ID -sovellus tai Nordea ID -laite.

      Miksi luovumme vanhasta tunnuslukulaitteesta?
      Uudistamme digitaalista pankkiasiointia ja haluamme varmistaa, että sinulla on nykyaikaiset tunnistautumisen välineet käytössäsi. Nordea ID -sovellus ja Nordea ID -laite ovat uudempia tunnistautumisen välineitä, jotka näyttävät selkeästi, mihin kirjaudut ja mitä vahvistat."

      Nordean sivuilta kopioitu.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkä nimistä naista

      Täällä kaipailet?
      Ikävä
      119
      3026
    2. Minkä nimistä miestä

      Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      116
      2341
    3. Ripeyttä asiointiin

      Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      23
      1976
    4. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

      Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      239
      1904
    5. Mietitkö tosissasi..

      ..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1895
    6. Anteeksi mies

      En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      21
      1801
    7. Mitä ajattelit hänestä

      Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      100
      1586
    8. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

      Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      105
      1394
    9. Koska me nähdään

      Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      65
      1144
    10. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

      Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      135
      1106
    Aihe