Nordea Tunnuslukulaite

pyörylä

Tässä alkuun sarkastinen lausahdus: "Hyvin luotettavilta vaikuttavat nämä laitteet"

Mobiilisovellus lakkasi usein toimimasta johtuen Windows-puhelimen järjestelmäpäivityksestä ja sovellus aina "kuoli" päivityksen jälkeen. Tuo aiheutti sen, että pankkiin ei enää päässyt.
Hankin varalle tuollaisen tunnuslukulaitteen itselle ja samalla käynnillä myös vaimolle. Laitteet aktivoi Nordea pankin virkailija ja testasimme ne pankissa toimiviksi.

Eräänä iltana laskuja oli maksettavana ja mobiilisovellus ei taaskaan toiminut. Tuo ei niin stressannut, koska tiesin, että varavaihtoehto, eli tunnuslukulaite on olemassa. Menin pankin sivulle ja otin tunnuslukulaitteen esille. Kirjautuminen ei onnistunutkaan, koska tuo P.R.C.:ssä valmistettu laite oli palautunut oletusasetuksilleen?! Mitä ihmettä Nordea! Voiko näihin Kiina-tuotteisiin luottaa?

Saimme laskut maksettua vaimon tililtä.
Muutama viikko tämän jälkeen vaimon laite teki saman tempun, eli nollasi itse itsensä ilman että siihen oli koskettukaan.

Ihmettelen vain, että onkohan Nordea tietoinen näistä ongelmista... Hehän ovat pikku hiljaa lakkauttamassa paperiset laput ja kohta lakkautetaan Windows-puhelinten sovellus, eikä siten ole sovellusta enää uudenkarheille Windows 10 tableteillekaan. Pankin vaihto edessä ja sellaiseen, jossa maksavan asiakkaan tarpeet otetaan huomioon.

29

207

Vastaukset

  • Todella mielenkiinoista
    Asia on tärkeä

    Kerro Nordealle

    lähetä niille palaute nyt ainakin digitaalisesti

  • Helvetin urpot nordeassa kun tilaisin uutta pinniä uuden puhelimen uuden sovelluksen asennukseen voiko jumalauta idiootimpaa olla kun saatanan aivokääpiöt kysyy helvetti kotisivuillaan ettet pääse chattiinkaan ellei jo sinulla ole niitä VITUN TUNNUSLUKUJA ja chatti olisi ainut mistä olen joskus saanut NORDEASTA PALVELUA ILMAN 29 MINUUTIN JONOTTAMISTA ja niitä samoja mindfulnes-jazz taustamusiikkeja
    Kädestä pidettävät tunarit

    • Nettipankin viesti"palvelulla" ainakin arvo-osuustiliasiassa oli puolen viikon vastausviive


  • Joo yritettiin tilata passia ja mobiilisovellus ei toiminu ett olis voinu tunnistautua ja asiakaspalveluun ei päässy ilman sitä tunnistautumista miten voi olla noin helvetillinen asiakaspalvelu

  • Tunnuslukukortti toimii edelleen sangen hyvin. Pankki lähettää aina uuden kun edelliinen on vanhentumassa.

    • Sain tosiaan juuri uuden kortin, mutta väittää että toimii vain tämän vuoden

      Tunnuslukukortti säilyy muiden paperien seassa mutta missä rasiassa säilyttäisin sitä typerää kallista laitetta? 40€ nimittäin maksaa kun rikkoutuu säilyttäessä

      Vähensin Nordean verkkopankissa asiointia pyytäen uuden vuokralaisen maksut S-pankkiin. Harmittaa että en samaa älynnyt kesäkuussa 2017 tulleelle vuokralaiselle


  • Nordean sivulla lukee näiin
    "Seuraava tunnuslukulaite, esim. kadonneen tai rikkoutuneen tilalle, kertamaksu 10,00 € "

    olen paperikortin käyttäjä
    s-pankki on varmaan hyvä varapankki

    • Kymmenen euroa parin viikon välein?
      Aina kun laite sekoaa


  • S-pankki on erittäin hyvä 1-pankiksi.
    nordea sijalla 6 !

  • Nordean Nalle on pelkkä rahanpesijä...ja kohta koko pankki järkätään konkkaan ja Suomen veronmaksajien syliin vollottamaan. . Sen vuoksi Ruotsi sysäsi sen Suomeen ja tunnetusti vähä-älyinen Opro otti. Kammottava teko!!!!!!

  • Android-tabletissa saa tunnuslukusovelluksen samaan tauluun pankkiliittymän kanssa. Ei se järin suuri turvallisuusriski liene.

  • Maksatteko vielä laskuja erikseen? ei tartte taistella laskujen kans kun suoraan on sopimukset ja pitäähän tilillä katettakin olla ei ne tyhjille tileille laitteet toimi.

    • Ei kaikilla firmoilla edes ole e-laskutusta, harmi kyllä. Täällä puuhaava jätefirma on yksi tuollainen kummajainen.


  • Olen käyttänyt kauan 2-3 vuotta Nordean tunnuslukulaitteita, laitteita, minulla on niitä 4 kappaletta. Hyvin ja ongelmitta ovat toimineet.
    Ainoa on ollut että joskus on kieli muuttunut ruotsiksi, kun niitä niin rennosti käytän, mutta samapa mikä kieli, kun on oppinut käytön. En osaa sanaakaan ruotsia.

    Tunnuslukuina on jokaisen syntyäaika/vuosi hieman muutettuna, joten muista kaikki hyvin.

    On siis oma ja vaimon, sekä vaimon ja minun vanhempien, makselen kaikien laskut. ennenmainitut käyttää Nordean paperiversiota omakantaan mennessä, se kuittaus osa on leikattu pois ja hävitetty. Ketään heistä ei kiinnosta raha-asiat, muuten ovat täysjärkisiä.

    En ole mennyt mobiiliversioon, teen kaikki tietokoneella. Olen ajatellut että jos joskus tarvin matkoilla kätevää maksua, pyydän jälkeläisten maksamaan.
    Pelkään mobiiliversioissa niiden pientä kokoa, vaikka näenkin hyvin.

  • Uusin tieto on että paperisten tunnuslukulistojen käyttö päättyy syyskuussa. Sitten alkaa jännittäminen,

    Toimiiko tuo kiinanihme vai onko uusimisesta maksettava 10€ kuinka usein.. Kahden vuokralaisen suorituksia, kolmea vastikemaksua ja pientä osakesalkkua pitäisi tarkkailla

    • Tunnuslukusovellus toimii hyvin ja on helppo käyttää, eli missä ongelma?


    • "Tunnuslukusovellus toimii hyvin ja on helppo käyttää, eli missä ongelma? "

      Olen samaa mieltä. Itse olen käyttänyt tähän saakka sekä Nordean tunnuslukulaitetta että paperisia tunnuslukulistoja sekaisin miten sattuu. Jos listat nyt poistuvat, ei siitä tule ongelmaa.


    • Tarkkaan lukien syyskuussa päättyy tunnistautuminen kolmansien osapuolien palveluihin. Verkkopankkiin pääsyn loppumisesta ei kerrottu.


  • OP pelittää , ei ole huolia.

  • 20 vuotta ollut Nordeassa tili mutta kaippa se on vaihdettava pankkia pelkästään tämän idioottimaisuuden vuoksi. Sellaiseen joka hyväksyy vielä tunnuslukukortin eikä mitään pilipali-mobiili hilkutinta tai muuta "mennään muodin mukana" skeidaa. Ehdotuksia seuraavaksi pankikseni missä käytössä tunnuslukukortti?

    • S-pankin verkkopankista tykkään.
      Kuulemma Ålandsbankenin rakentama?

      Mitään löpinää tunnuslukukortin poistumisesta en ole kuullut.
      Suuresti inhoan käyttää jotain kiinalaista tunnuslukulaitetta.


    • Varmaan Danske Bankinkin tunnuslukulaite on Kiinassa valmistettu niin kuin isoin osa elektroniikkatuotteista muutenkin. Dansken tunnuslukulaite on yksinkertainen ja pienikokoinen, vain yksi nappula ja 6 numeron näyttö. Painamalla nappia saa tunnusluvun. Tämän jälkeen voi antaa laitteen sammua itsestään tai nappia painamalla sammuttaa se heti. Laitetta voi kuljettaa vaikka avainnipussa. Itse en ymmärrä, miten Nordean laitteesta on saatu niin monimutkainen, kun yksinkertaisemmatkin toimivat.

      Itse uskon myös, että monet pankit jatkavat tunnuslukutaulukon käyttöä ja tekevät varmsituksen tekstiviestillä. S-Pankilla tuli vähän isommasta siirrosta jo nyt tekstiviestivarmennus. Aikaisemmin ei tuon kokoisista siirroista ollut mitään tekstiviestivarmennusta.


    • Dansken laite varmaan laskee kellonajasta salaisella kaavalla tunnusluvun. Tietotekniikassa on paljon käytössä luku joka on sekuntien määrä vuoden 1970 alkuhetkestä lukien. Tuota lukua muokaten saa melko sotkuisia lukuja


  • Ainakaan OP ei poista käytöstä tunnuslukukorttia. OP ottaa kortin käyttöön tekstiviestivarmenteen. Nordea ei ole tehnyt lopullista päätöstä. Saattaa olla, että ottaa myös käyttöön tuon tekstiviestivarmenteen.

  • Ihmettelen sitä, että Nordea pakottaa ostamaan "älykännykän". Minä en sitä missään tapauksessa tee, se ei kuulu minun velvollisuuksiini. Minkään lain mukaan ihmisellä ei tarvitse olla tavallistakaan puhelinta tai tietokonetta. Pankki on palvelulaitos ja sen konttoreiden pitää olla auki, jotta siellä voi henkilökohtaisesti hoitaa pankkiasiat. Kukaan perheenjäsen, naapuri tai tuttava ei ole velvollinen hoitamaan toisen pankkiasioita. Joku mies kadulta voisi tehdä sen seurauksella että tili on tyhjä. Haja-asutusalueella lähimpään pankkiin voi olla yli sata kilometriä, eivätkä bussit kulje joka päivä. Kun sinne lähtee pitää parissa tunnissa hoitaa pankkiasiat sekä muutkin asiat, jotta ehtii samana päivänä kotiin. Vetoan että pankit ovat auki asioiden hoitoa varten.

  • >> Tarkkaan lukien syyskuussa päättyy tunnistautuminen kolmansien osapuolien palveluihin. Verkkopankkiin pääsyn loppumisesta ei kerrottu. <<

    Nordean nettisivuilla näin. Kova on painostus siirtyä pois tunnuslukukortista.

    Minä haraan vastaan mahdollisimman pitkälle. Suurin harmi on kahden vuokralaisen maksujen seuranta.
    Joskus myös ylimääräiset vastikemaksut vaativat tilille pääsyä.

    Jospa Nordea kaiken kiukuttelunsa jälkeen sallii tunnuslukukortit?

    • >Jospa Nordea kaiken kiukuttelunsa jälkeen sallii tunnuslukukortit?

      Seuraavat tilannetta ja järkiintyvät asiakaskadon nähdessään.


  • Haastattelin jo alkuvuonna Nordean tunnuslukutaulukosta luopunutta.
    Oli harmissaan kun kuuli että minä vieläkin käytän kätevää tunnuslukutaulukkoa.
    Tunnuslukulaitteella on paljon näpyttelemistä:

    1. verkkopankkiin kirjautuesssa
    - (8-numeroinen käyttäjätunnus pc:lle.Tämä tehdään tunnuslukutaulukollakin.)
    - 4-numeroinen PIN tunnuslukulaitteeseen
    - saatu 9-numeroinen tunnusluku pc:lle

    2. maksua vahvistaessa
    - sign'in aluksi pc:n antama 6-numeroinen luku tunnuslukulaitteeseen ja OK
    - 4-numeroinen PIN tunnuslukulaitteeseen
    - saatu 9-numeroinen tunnusluku pc:lle

    Tunnuslukutaulukolla molemmissa vaiheissa taulukosta haettu 4-numeroinen pc:lle
    Tunnuslukulaitteen näppäimistö on lievästi hankala

  • Suomen Nordea minullekin postitti tunnuslukulaitteen Ruotsista.
    (Ruotsin kirjetaksa on 0,84€, Suomen on 1,60€)

    Laite oli huonompi kuin nettikeskusteluissa varoitettiin.

    LCD-näyttö tummanharmain kirjaimin vaaleammalla harmaalla pohjalla.
    Näkyi vain oikeassa kulmassa valonlähteeseen nähden.

    Umpisurkea näppäimistö otti vastaan yli puolet näppäilyistä.
    Ottaisi paremmin kovalla alustalla jos sellainen olisi sopivasti pöytälampun alla?
    Nyt piti kädessä pitäen tökkiä tylsällä kynällä. Näyöstä näki ottiko näppäilyn.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.