"Abortion debates in Finland and the Republic of Ireland: textual analysis of experiential thinking and argumentation in parliamentary and layperson discussions"
Itä-Suomen yliopistossa tehty 2017. (www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5712170/9
Sieltähän löytyy jaottelua argumentointivirheisiinkin ja tuodaan esille väärinkäsityksiä abortista. Samoin tutkimuksessa on kaksi tasoa, maallikko- ja poliitikkokeskustelu.
Johtopäätöksissä lukee, kuinka siitä huolimatta, että netti on väärällään asiallista tietoa abortista, vääristellään aborttia koskevaa tietellistä tutkimusta ja haetaan vahvistusta omalle uskomukselle mielummin kuin kuullaan tosiasioita. Tässä mainitaan esim. se surullisen kuuluisa "aborttisyndrooma", jota ei ole olemassakaan, lääketiede ei tunne sellaista. Aborttikeskustelu nähdään (tottakai) kytkeytyneenä uskonnolliseen ja poliittiseen kansallismieliseen ajatteluun molemmissa maissa, ja missä niitä erojakin sitten tuodaan esille.
Olisi mukava lukea koko tutkimus.
Vertailevaa tutkimusta aborttikeskustelusta
0
64
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294