S-pankin luottokortti vain rikkaille

Ihmetelijä

Anoin S-pankin luottokorttia 1000 Euron limiitillä. Tuli kielteinen vastaus. Brutto tuloni eläkkeestä ja vuokralaisesta n 2000 E /kk. Ei maksuhäiriöitä. Pankkitilillä rahaa n 8000 Euroa. Kiinteistön arvo pikkukaupungin keskustassa omalla tontilla välittäjän viimevuotisen arvion mukaan n 280,000 Euroa. Kiinnitettyä velkaa 96,000 Euroa,
Kuinka rikas pitää olla saadakseen S-pankin luottokortin?

36

2382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xmarket0

      Kirjoitit riskitekijät: Eläkeläinen, pieni paikkakunta. Jos haluat kortin Bank Norwegian Visa kuulostaa sinun kortiltasi.
      ......

      S-Visa Credit saavat harvat valitut, se on kuin parempi Amex Centurion / Black myöntöperusteiltaan. Pâätöksen tekee tekoäly yhdessä Bisnode / Asiakastieto tietokantojen kanssa.

      • usuuh22hwhwhw

        Mitä vikaa Bank Norwegianin luottokortissa on? Antaa täysin korotonta ja kulutonta maksuaikaa kuukauden verran, eli om tältä osin halvempi kuin S-Pankin luottokortti.


      • KullarinKenkku
        usuuh22hwhwhw kirjoitti:

        Mitä vikaa Bank Norwegianin luottokortissa on? Antaa täysin korotonta ja kulutonta maksuaikaa kuukauden verran, eli om tältä osin halvempi kuin S-Pankin luottokortti.

        No mutta, S-Credit antaa täsmälleen saman maksuaikaedun kunhan maksaa saldon pois viimeistään eräpäivänä. En tiedä yhtäkään luottokorttia Suomesta, joka ei tuota etua antaisi.


      • usuuh32hwhwhw

        Se edellyttäisi keplottelua eli jonkinsortin keinottelua: pitäisi kirjautua verkkopankkiin toiseksi viimeisenä pankkipäivänä ja ottaa saldo muistiin. Viimeisen pankkipäivän ostokset eivät ehtisi kuitenkaan kuukauden laskuun. Tilisiirto pitäisi tehdä jo toiseksi viimeisenä pankkipäivänä, joten ”täsmälleen samaa maksuaikaetua”” ei kuitenkaan saisi. Mieluummin minäkin olisin ottanut S-Pankin luottokortin, mutta sitä ei aikoinaan myönnetty, vaan sain sellaisen Norwegianilta. Käytän sitä käytännössä pelkästään maksuaikakorttina luoton kalleuden vuoksi. S-Pankin asiakaspalvelu ehdotti kesällä luottokorttihakemuksen tekemistä uudestaan, mutta harkittuani päätin tyytyä Norwegianiin, koska en oikeasti tarvitse kahta luottokorttia ja minulla ei ole edes takaisinmaksuvaraa niin kauhean paljon enkä halua ylivelkaantua.


      • KullarinKenkku
        usuuh32hwhwhw kirjoitti:

        Se edellyttäisi keplottelua eli jonkinsortin keinottelua: pitäisi kirjautua verkkopankkiin toiseksi viimeisenä pankkipäivänä ja ottaa saldo muistiin. Viimeisen pankkipäivän ostokset eivät ehtisi kuitenkaan kuukauden laskuun. Tilisiirto pitäisi tehdä jo toiseksi viimeisenä pankkipäivänä, joten ”täsmälleen samaa maksuaikaetua”” ei kuitenkaan saisi. Mieluummin minäkin olisin ottanut S-Pankin luottokortin, mutta sitä ei aikoinaan myönnetty, vaan sain sellaisen Norwegianilta. Käytän sitä käytännössä pelkästään maksuaikakorttina luoton kalleuden vuoksi. S-Pankin asiakaspalvelu ehdotti kesällä luottokorttihakemuksen tekemistä uudestaan, mutta harkittuani päätin tyytyä Norwegianiin, koska en oikeasti tarvitse kahta luottokorttia ja minulla ei ole edes takaisinmaksuvaraa niin kauhean paljon enkä halua ylivelkaantua.

        Tarvitseehan sitä saldoa seurata jokatapauksessa, oli kortti mikä hyvänsä. Ja onko seuraaminen ollut milloinkaan niin helppoa kuin näinä päivinä? Ei varmasti ole.


    • luotan.vain.itseeni

      Et ole kertonut kaikkea, luulen. Mulla on pienemmät tulot ja tyrkyttivät väkisin mulle sen Credit-kortinkin, mutta käytän vain Debitiä ja vähän väliä muistuttavat, että voisin käyttää sitä luottokorttiakin. Siten saisivat fyrkkaa.

      • tietoaaaa

        Se että jotain tyrkytetään, ei tarkoita että saisit sen. Minullekin tyrkytetään 60 000€ lainoja, uusia autoja vain 290€/kk maksulla, pikavippejä ja ties mitä. Vaikka olen työtön ja saan toimeentulotukea. Mutta kun alat hakea vaikka samaa s-pankin visaa, niin tulee kielteinen vastaus.


    • KullarinKenkku

      Jäi epäselväksi,oletko s-pankin asiakas?Onko lainasi s-pankista vaiko muualta? Tuo laina on kyllä suhteessa aika rapsakka, varsinkin jos se on otettu toisesta pankista. Minäkin suosittelen haettavaksi tuota BaNo Visaa. On tapauksessasi varmaankin se paras vaihtoehto(?)

    • Harkitse_vielä

      En suosittele ainakaan yksin elävälle eläkeläiselle Norwegianin luottokorttia. Rahanhimoinen Norwegian laskuttaa oletusarvoisesti vain mitättömän summan, esimerkiksi 35 euroa, kuukauden ostoksistasi. Ellet ITSE joka kuukausi muuta summaa vastaamaan todellista kuukausikulutustasi, loppu jää korkeakorkoiseksi velaksi.

      Niin kauan kun olet terve, summan muuttaminen ei ehkä ole sinulle lian suuri rasitus ja ongelma. Jos joudut sairaalaan pitkäksi ajaksi, summan muuttaminen voi olla hankalaa, ja joudut ehkä ottamaan korkeakorkoista pakkovelkaa.

      Ehdotin itse Norwegianille, että minulta velotettaisiin automaattisesti koko kuukauden kulutus. Se ei kuulemma ole mahdollista. Luovuin kortista, jota en alunperinkään oikeastaan olisi tarvinnut. Käytän Nordean korttia ja maksan jokaisen kuukauden menot kerralla pois.

      • KullarinKenkku

        Eiköhän tuota tee kaikki pankit. Jollet itse hoida, niin veloitukseen menee se minimi. Kuulostaa jotenkin oudolta allekirjoittaneesta nämä tämmöiset perustelut. Nykyaikana varsinkin kun saldot ovat seurattavissa todella helposti.


      • Harkitse_vielä

        "Jollet itse hoida, niin veloitukseen menee se minimi."

        En ole koskaan "itse hoitanut" mitään Nordean kortilla tekemieni ostosten maksamisessa, paitsi tietysti maksanut joka kuukausi kaikki ostokseni kerralla. Näin olen tehnyt vuosikymmeniä. Pankki lähettää koko summasta e-laskun, jonka olen hyväksynyt maksettavaksi automaattisesti eräpäivänä ilman mitään ilmoituksia tai muita hankaluuksia.

        En tarvitse luottoa. Minulla on tarpeeksi rahaa loppuelämäni tarpeisiin.


      • KullarinKenkku

        Kyllä olet hoitanut. Ei se e-lasku sieltä itsekseen ala tulla Nordeallakaan. Ja pidät huolen, että maksat koko saldon aina pois. Että se se siitä "en ole mitään hoitanut" HÖH!


      • Harkitse_vielä

        "Ei se e-lasku sieltä itsekseen ala tulla Nordeallakaan."
        Olen tietysti itse valinnut e-laskutuksen. Sehän on selvä. Ydinasia on kuitenkin, että koskaan Nordea ei ole yrittänyt laskuttaa PIENEMPÄÄ summaa kuin koko kuukauden aikaiset ostokseni. Minun ei siis e-laskun valittuani tarvitse tehdä mitään kuukausittaisessa laskun maksamisessa. Voin unohtaa koko asian.

        Tämä ei ole mahdollista Norwegianin luottokortilla, koska Norwegian kieltäytyy velottamasta automaattisesti koko summaa. Tällaiset kortit eivät minulle käy.


      • KullarinKenkku

        Juu, tiedän kyllä e-lasku periaatteen. Muutoin on turha inttää HÖH!


      • roletaari
        Harkitse_vielä kirjoitti:

        "Jollet itse hoida, niin veloitukseen menee se minimi."

        En ole koskaan "itse hoitanut" mitään Nordean kortilla tekemieni ostosten maksamisessa, paitsi tietysti maksanut joka kuukausi kaikki ostokseni kerralla. Näin olen tehnyt vuosikymmeniä. Pankki lähettää koko summasta e-laskun, jonka olen hyväksynyt maksettavaksi automaattisesti eräpäivänä ilman mitään ilmoituksia tai muita hankaluuksia.

        En tarvitse luottoa. Minulla on tarpeeksi rahaa loppuelämäni tarpeisiin.

        Samat sävelet! Helppoa ja hauskaa. Teemme kaikki ostokset Nordean M-C kortin maksuaikaominaisuudella ja lasku menee suoraveloituksena käyttelytililtämme.
        Ei ole ollut mitään hämminkiä! Euroakaan ei ole laskutettu korttiin liittyvistä palveluista. Kortin kylkiäisenä oleva maksuton matkavakuutus on ollut hyödyksi kahdesti. Viimeeksi, vajaa vuosi sitten tablettini varastettiin Hannoverin lentoaseman turvatarkastuksessa. Omavastuu 100€.


    • asdgadgasg

      Minä ainakin sain S-Pankin luottokortin parin tonnin tuloilla. Luottorajana aluksi tonni, jonka seuraavana vuonna nostin kolmeen tonniin. Eikä S-Pankki edes ole ensisijainen pankkini. S-Pankin rahastoissa taisi olla tonni tai pari, se ehkä vaikutti, kun näkivät ettei niihin ollut tarvinnut pariin vuoteen koskea. Muualla vähän enemmän sijoituksia, ehkä ne tarkistivat verotustiedoista, tai sitten eivät, jos ne edes pystyy tarkistamaan.

      Norwegianin luottokorttiin en koskisi pitkälle tikullakaan.

      • KullarinKenkku

        Ei BaNo kortissa mitään vikaa ole. Maksuaikakorttina ihan yhtä passeli kuin mikä tahansa kortti ja vieläpä palkitsee käytöstä. Lyhytaikaisessa luotossa ei mitenkään paha korkotaso. Mutta pitkäaikaista velkaa ei voi suositella noilla koroilla, eikä kortti ole sellaiseen tarkoitettukaan.


      • norskin_kortin_käyttäjä
        KullarinKenkku kirjoitti:

        Ei BaNo kortissa mitään vikaa ole. Maksuaikakorttina ihan yhtä passeli kuin mikä tahansa kortti ja vieläpä palkitsee käytöstä. Lyhytaikaisessa luotossa ei mitenkään paha korkotaso. Mutta pitkäaikaista velkaa ei voi suositella noilla koroilla, eikä kortti ole sellaiseen tarkoitettukaan.

        Kompataan, norskin kortti ollut omassa käytössä hyvä, järkevästi käytettynä voi jäädä jopa saamapuolelle ilmaisten lentojen/ostosten muodossa, kun kuluja ei ole. Tuo ~30e minimioletusmaksu e-laskussa ei ole big deal kun loggaa omaan verkkopankkiin ja Norwegianin saittiin samaan aikaan ja copy-pastettaa sen todellisen käytetyn summan sieltä, ei mene pitkään.

        Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen korttiin.


    • dfgdgfdggfdgd

      Sinun kohdalla on parikin riskitekijää... Ensinnäkin pankit eivät mielellään anna lainaa eläkeläisille (kyllä, luottokortin luotto on lainaa siinä kuin mikä tahansa laina) ja sitten asut pikkukaupungissa ok-talossa, josta on lainaa. On aika epätodennäköistä, että myisit asuntoa, vaikka joutuisitkin lainojen takia pulaan, joten luottokorttia myönnettäessä asuntoa ei huomioida. Ei pankki voi pakkomyydä asuntoa vain tonnin luottokorttivelan takia.

      Ja pienessä kaupungissa voi asunnon myyntiin mennä vuosia. Itsekin tunnen yhden, joka on myynyt jo 2 vuotta asuntoaan pienellä paikkakunnalla eikä tuo ole edes harvinaisen pitkä aika. Asunnon hinta-arvio voi toki olla tuo, mutta kuinka kauan asunnon myyntiin menee on aivan toinen asia. Jos ostajia ei löydy, ei asunto mene myyntiin edes halvalla.

      Kannattaa muistaa, monet autovuokraamot eivät suostu vuokraamaan autojaan yli 70-vuotiaille mistään hinnasta. Vastaavia ikärajoja on vakuutuksissa ja muissa vastaavissa. Lainoissa on luultavasti sama juttu, tietyn iän jälkeen lainaa ei enää myönnetä, ei edes rikkaille.

    • Ihmetelijä

      Syy on varmaan wttä lainat on Nordealta, Mutta osa eläkkeestä on kuitenkin mennyt aina S-pankille

      • Laamakuiskaaja

        Suurin syy on siinä että osa eläkkestäsi menee johonkin muuhun pankkiin. Luottokorttihakemusta kästellessään pankki haluaa arvioida taloudenhoitoasi muutaman kuukauden tilinkäyttöhistorian avulla. Sinun tapauksessasi ei kokonaisuus näy pankille, kun osa tuloista menee toiseen pankkiin.


    • devade

      Köyhä ei oikeastaan saa luottokorttia ihan selvien syiden takia. Pitää olla tuloa tai rahavaraa jota vastaan saa sen kortin. Luottokortti ei ratko mitää ongelmia, sillä sitä luottoa on alettava maksamaan likiheti takaisin jotta sen korot eivät tulisi kohtuuttomiksi. Enkä ymmärrä olisiko ihminen onnellinen sen kortin kanssa joka hetkessä olisi satatapissa.

      Itse olen köyhä, tilillä tosin on pieni summa rahaa, mutta en kaipaa korttia. Tavallinen debit riittää ihan hyvin.

      • KullarinKenkku

        Totta, monet hakevat luottokorttia, vaikkei ole edes tarvetta.


      • 9iUH5

        "Totta, monet hakevat luottokorttia, vaikkei ole edes tarvetta. "

        En minäkään tarvitse luottokorttia sikäli, että rahani kyllä riittävät hamaan tulevaisuuteen ilman mitään korttejakin. Luottokortilla on kuitenkin hyödyllistä ostaa, jos on pienikin mahdollisuus, että tavaran tai matkan toimittaja menee konkurssiin ennen aikojaan.

        Luottokorttiyhtiö korvaa rahat. Pankkikortilla ostanut kärsii omissa nahoissaan.


      • KulkarinKenkku
        9iUH5 kirjoitti:

        "Totta, monet hakevat luottokorttia, vaikkei ole edes tarvetta. "

        En minäkään tarvitse luottokorttia sikäli, että rahani kyllä riittävät hamaan tulevaisuuteen ilman mitään korttejakin. Luottokortilla on kuitenkin hyödyllistä ostaa, jos on pienikin mahdollisuus, että tavaran tai matkan toimittaja menee konkurssiin ennen aikojaan.

        Luottokorttiyhtiö korvaa rahat. Pankkikortilla ostanut kärsii omissa nahoissaan.

        Jos tällä viitataan joihinkin kortteihin sisältyvää nk. ostoturvaa, niin joo..... miksipä ei. Riippunee "turvan" tasosta.


      • LuotonantajanVastuu

        Tällä viitattiin luotonantajan ja myyjän yhteisvastuuseen. Lain takaama turva koskee kaikkia Suomessa markkinoilla olevia luottokortteja ja muutenkin luotonantajia jotka rahoittavat kuluttajien ostoksia (esim. Klarnat ja muut jotka verkkokaupoissa maksuaikaa tarjoavat).

        Asiasta määrää kuluttajansuojalain 7 luvun 39 . "Kuluttajalla, jolla on oikeus pidättyä maksusta taikka saada hinnan palautusta, vahingonkorvausta tai muu rahasuoritus myyjältä tai palveluksen suorittajalta tämän sopimusrikkomuksen johdosta, on tämä oikeus myös sitä luotonantajaa kohtaan, joka on rahoittanut kaupan tai palveluksen."


    • sauterkusettaa

      varo amex.. sauter kusetaa....

      • KullarinKenkku

        Niin aina, niin aina. Joo-o.


    • alletonni

      Ei ole ollu.t tarvetta harkita kortin vaihtoa.
      Nettoeläkkeeni on alle 1000€/kk ja Nordean kullitetun kortin käyttöraja on 5000€.
      Käytän korttia maksuaikakorttina, en varsinaisena velkakorttina mutta en myöskään pankkikorttina.
      Lasku menee suoraan käyttelytililtäni e-laskuna.

    • Fhjgjddgf

      Kaikilla mamuilla on s pankin kortti.
      Oon tehnyt tutkimusta kaupoissa.

      • hkjhkjhkjhkjh

        Sinä olet korkeintaan työntänyt pääsi persee:::.n


      • KulkarinKenkku

        Ei muuten ole. OP on suosituin 😁


    • Hahahahahhahahaaa

      Mikä on surkeuden ennätys?.... kun ei saa S-pankin korttia :D

    • Unniina

      Minä, eläkeläinen, sain. Rahaa on tilillä 70 000 e, velaton talo ja mökki, ei mitään velkaa.

    • Pettynytasiakasomistaja

      Hain myös s-pankilta luottokorttia 3000 euron luotolla mutta eipäs antaneet...??? Tili pankkiin on ollut jo vuosia sekä säästöt ovat aina s-pankin tilillä. Myös rahastoon säästän s-pankin kautta. Ihme hommaa kyllä.

      Minulla on kuitenkin vakituinen työ, ei velkaa muuta kuin autorahoitus (sitäkin vain pari tonnia jäljellä) ja vuositulot yli 40 000 euroa.

      Oli tarkoitus vaihtaa S-pankki pääpankiksi mutta empäs taida vaihtaakkaan kun en heidän mielestään ole luottokelpoinen.

      No tilasin sitten bank norwegialta 4000 luottokortin ilman ongelmia sekä nordealta visa goldin 5000 euron luotolla..... Hyvä että joillekin kelpaa vielä asiakkaaksi.

    • Sasiakasomistaja

      Pitää olla S-asiakasomistaja että saa luottokortin debit credit ominaisuudella ja luotolla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe