Naapurini osti 2007 C5 facelift sedan mallia.
Tunnistin auton samaksi jonka olin bongannut pari vuotta sitten autoliikkeen pihassa hp 7300€.
Auto ei käynyt kaupaksi huolimatta pienestä kilometrimäärästä 120 tkm.
Katsastus oli menossa vanhaksi, lasi rikki, jousituksen kytkin ei toiminut, takajousitus kova, katsastusmiehen huomautus iskunvaimennuksesta.
Naapurini osti auton 2800 € naurettavalla hinnalla. Uskoa ostoon antoi omat hyvät kokemukseni. Olen ajanut c5:lla yhteensä 640 tkm ilman remontteja tai murheita.
Huvittavinta asiassa oli että kaikki mainitut puutteet olivat yksinkertaisesti, helposti ja halvalla korjattavissa.
Molemmat uudet takaiskunvaimentimet yhteensä 400€ vaihdettuna , tuulilasi 320€ vaihdettuna.
Ohjauskkytkimeen oli kaatunut kokakolaa joka puhdistui oxikliinerillä.
Takajousitus ja pyöranriipustus ovat nerokkaan yksinkertaiset, se on tukeva ja kestävä.
Nyt kadehdin naapuriani jolla on uudenkarhea sitikka jonka hän sai puoleen pilkkahintaan.
Tyylikäs pirssi jonka ajo-ominaisuudet ja ja mukavuus ovat yli hevoskärryajalta periytyvien rautajousi köröttimien luokkaa.
Sain koeajaa autoa ja tunne oli euforinen vaikka oma paljon ajettu vanhempi autoni on sekin vielä vuosien jälkeen mukava ja luotettava.
Citikka C5 pelastus
18
564
Vastaukset
- Jaakko_Ylivetelä
No jo kävi kaverilla tuuri.
Käy kateeksi miten toisia onnistaa.- kätsäpeli
Kyllä Citroen c5 kätevä auto renkaan vaihdon suhteen, auto ylös tunkki alle ja pari pyöräytystä rengas onkin jo ilmassa.
- dfrty
No olipas tosi halpaa mikähän sit on kallista oletko miljonääri
- ajetaan_me_citikalla
Minä ajan itsekin citikkalla c5 farkku jossa on 399 tkm ja vm -02 ja ostin sen pari vuotta sitten katsastamattomana tonnilla.
Siksipä juuri käykin kateeksi. - Situkat_paaliin
Situkka C5 Break mk1 on takaapäin katsottuna, kuin tynnyri pyörillä. Hyi hitto, miten ruma!!
- kamaliakotteroita
Entäs bemarin ja mersun farkku saman ikäluokan, ne vasta rumia ja ruosteisia paskoja!
- ajetaan_me_citikalla
Ei minua peräpään muoto haittaa, minähän istun kuskinpenkillä ja katson eteenpäin.
Peräpäässä on mukavia ominaisuuksia. Valtava tavaratila, alas laskettava takajousitus ja siksi helppo lastattavuus.
Vaikka tavaratilan junttaa matkatavaraa täyteen ja matkustajat takapenkille ei perä laahaa maata vaan hydejousitus pitää asennon ryhdikkäänä.
Koirakin menee takatilaan mieluusti. Koira / tavara verkko/kalteri on vakiovaruste.
Miksi ruosteeton ja toimiva 16 vuotias pitäisi paalata, en ymmärrä sellaista järjenjuoksua. - Töhöttäjäsitukat
ajetaan_me_citikalla kirjoitti:
Ei minua peräpään muoto haittaa, minähän istun kuskinpenkillä ja katson eteenpäin.
Peräpäässä on mukavia ominaisuuksia. Valtava tavaratila, alas laskettava takajousitus ja siksi helppo lastattavuus.
Vaikka tavaratilan junttaa matkatavaraa täyteen ja matkustajat takapenkille ei perä laahaa maata vaan hydejousitus pitää asennon ryhdikkäänä.
Koirakin menee takatilaan mieluusti. Koira / tavara verkko/kalteri on vakiovaruste.
Miksi ruosteeton ja toimiva 16 vuotias pitäisi paalata, en ymmärrä sellaista järjenjuoksua.Paaliin siksi, ettei näitä rumia pyörällisiä tynnyreitä tarvitse katsella liikenteessä. Ranskalaisten ajokkien moottorit ovat kylläkin tehokkaita, koska patongit ovat yleensä autojonon kärjessä (Citroen - Kärkimerkki).
- ruostemersutpaaliin
ajetaan_me_citikalla kirjoitti:
Miksi ruosteeton ja toimiva 16 vuotias pitäisi paalata, en ymmärrä sellaista järjenjuoksua.Mullakin kaksi c-vitosta eikä näytä ruostuvan millään! Olen koittanut ajaa ruosteisen mersun viereen parkkiin että tarttuuko ruoste mut ei sitten millään!
- Situkka_yök
Vanha mersu kiinnostaa, kuin kilo paskaa.... mutta mieluummin syön paskaa, kuin ajan sikarumalla tynnyrisitukalla!!
- popsivieläkin
Situkka_yök kirjoitti:
Vanha mersu kiinnostaa, kuin kilo paskaa.... mutta mieluummin syön paskaa, kuin ajan sikarumalla tynnyrisitukalla!!
Olet ehkä syönnyt tynnyrilisen sitä paskaa? Ainakin nuo sinun jutut viittaa siihen!
- Paaliauto_situkka
popsivieläkin kirjoitti:
Olet ehkä syönnyt tynnyrilisen sitä paskaa? Ainakin nuo sinun jutut viittaa siihen!
Ei ole syönyt paskaa, mutta en myöskään aja situkalla!!
- Hyvinpelaa
Ostin tonnin xantian ja ajettu 370t. Sitä en tiedä mitä remppaa on takana mutta ainakin viim3iset 30t on mennyt mukavasti määräaikaishuolloin. Kompura on ruvennut ehkä vähän useammin käymään kuin viime vuonna auton ostaessani, mutta hydikkaputket on ehjät ja vuotamattomat ja alusta terveen näköinen. Omistaja kertoi vaihtavansa ranskikseen, joko 308:iin tai c4:ään.
- Shittis
Käytin just C5 farkkua katsastuksessa ja tilastotapaushan se oli, hylsy tuli.
Syynä oli kivellä käynnistä johtunut jarruputkivaurio.
H7 ovat myös petollisia edellisenä päivänä tarkistin valot ja katsasutuksessa toinen lähivalo pimeänä, siitä korjauskehoitus.
Auto on kuitenkin vasta 278 tkm ajettu ja 16v teini-iässä. - KahdellaSitikalla
Kaks noita on C5 -13 2.0 hdi tourer manuaali ja -06 2.0 hdi automaatti farmari. Molemmat toimii ja kulkee niinkuin pitää. Joku jos sylettää,niin tuon uudemman arvonpudotus.Kai se putoo muillakin,ei vaan oo tullu ennen ostettua 12000€ käytettyä henkilöautoa, nyt siitä 1,5 vuoden jälkeen voi toivoa saavansa 6500-7000€.
Tuo vanhempi makso pari vuotta sitten 1500€ leimattomana. Kaks katsastusta takana yhden raidepään ja etujarrupalojen vaihdolla. Laitteina ovat hyviä,jatkossa ostan sitten kun se hinta on oikeasti tippunut.- Cal12
Oo onnellinen ettei sulla ole vaikkapa Caliber
- LadaMään
Jos bylsii lihavaa naista C5n takatuhdolla, ni jouset hajoo. Ja sit lakkas munakin seisomasta; älä vitussa osta Situkkaa.
- ajetaan_me_sitikalla
Bylsin sopusuhtaista naista saunassa tai hotellissa tai omakotitaloni makuuhuoneessa, joskus sohvalla tai keittiössä.
Ei ole lakannut seisomasta vaikka ajan Citroenilla.
Lada jantteri ei taida saada edes rumaa ja lihavaa Ladogan takatuholle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984