Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tohmiksen k-kauppa varsinainen huijaaja

Minuaettekuseta

Sekä ruoka- että rautakaupassa saa olla tarkkana. Monesti on yritetty vedättää...hinta hyllyssä jotain ja kassalla se onkin kalliimpi. Olkaapa tarkkana näitten kusettajien kanssa.

18

3978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markku.lievonen

      Kerro ihmeessä miten Kinnusen Rauta / Maatalous kaupassa voi kassalla olla eri hinta kuin hyllyssä? Kauppa, jossa ei ole viivakoodilukijaa. Tavara hyllyssä on hintalappuista ja irto tavaraa ostaessa pussin /tavaran kylkeen laitetaan hinta, joka lyödään kassalla koneeseen.

      Tiilikaisessa,- jossa käytetään viivakoodilukijaa on teoriassa toki mahdollista,- mutta en usko alkuunakaan tietoisesti vedätettävän. Epähuomiossa kylläkin hinnan muuttuessa alkuperäisestä.

      • Minuaettekuseta

        No miten puolustat kauppiasta kun tätä tapahtuu koko ajan...jo monen vuoden ajan siis...eikä vastuu ole kenelläkään muulla kuin itse kauppiaalla. Asiakkaan on oltava tarkkana Tiilikaisessa hintojen suhteen...seuraappa itse niin yllätyt miten siellä toimitaan. Kauppiaan on kyettävä johtamaan henkilökuntaansa niin, ettei hinnoissa ole epäselvyyksiä. Ajattelimme tehdä asiasta ilmoituksen kuluttajasuojeluun, niin he kyllä jatkossa tarkkailevat näitä kusettajia.

        Kinnusessa taasen...venäläinen myyjä yrittää rahastaa kassalla eri hinnan kuin mitä hyllyssä. Itse kokenut...en keksi omasta päästä.

        Voi kuule...tätä tapahtuu toki myös muualla, joten olkaapa tarkkoina onko hinta sama hyllyssä ja kassalla!!


      • markku.lievonen
        Minuaettekuseta kirjoitti:

        No miten puolustat kauppiasta kun tätä tapahtuu koko ajan...jo monen vuoden ajan siis...eikä vastuu ole kenelläkään muulla kuin itse kauppiaalla. Asiakkaan on oltava tarkkana Tiilikaisessa hintojen suhteen...seuraappa itse niin yllätyt miten siellä toimitaan. Kauppiaan on kyettävä johtamaan henkilökuntaansa niin, ettei hinnoissa ole epäselvyyksiä. Ajattelimme tehdä asiasta ilmoituksen kuluttajasuojeluun, niin he kyllä jatkossa tarkkailevat näitä kusettajia.

        Kinnusessa taasen...venäläinen myyjä yrittää rahastaa kassalla eri hinnan kuin mitä hyllyssä. Itse kokenut...en keksi omasta päästä.

        Voi kuule...tätä tapahtuu toki myös muualla, joten olkaapa tarkkoina onko hinta sama hyllyssä ja kassalla!!

        Kinnusen kaupankäynnin tunnen muutaman vuosikymmen ajan kuin myös varastot ja kassatoiminnan.
        Todellisuus on, ettei kassalta näe varatotilannetta eikä tuotteiden hylly hintaa. Kassalla olevat henkilöt,- myös Venäläis taustaiset ovat aivan ulkona tuotteiden hinnoista. Jos et usko, niin tee koe.
        Poista jostain tuotteesta hintalappu ja vie tuote kassalle maksettavaksi. Tiedän jo etukäteen, miten kassalla oleva henkilö toimii tilanteessa eli ei ala arvuutella tuotteen hintaa, vaan käy tarkistamassa /tarkistuttaa sen hyllyltä.
        Tietenkin itse tarkistelen hintalaput, koska on turhaa viedä hintalaputonta tuotetta kassalle. Omalta kohdaltani en muista "rahastusta" tapahtuneen. Inhimillisiä virheitä kylläkin.

        Seurattu on ja Tiilikaisessa on sattunut vuosikymmenien aikana muutama inhimilllinen virhe mm kesällä ja ymmärrän asian liittyvän kokemattoman kassan työskentelyyyn ja liittyen juuri viivakoodi ohjelmointiin /tuotteen hinnan muuttumiseen. Niin, ei liene synti tai häppee, jos huomatessaan virheellisyyden korjauttaa sen tässä ja nyt hetkessä. Näin toimien moni yritys on kehittänyt virheettömyytän paremmalle tasolle. Tiedostaa miten ja mistä syystä virhe saa siivet.

        >>Kauppiaan on kyettävä johtamaan henkilökuntaansa niin, ettei hinnoissa ole epäselvyyksiä. <<

        Totta, Koko maailman meno olisi toisella mallilla, jos ihminen ei teksi virheitä. Olisi virheetön käyttäytymiseltään olipa alue mikä tahansa. Tahallisuus - tietoisesti toimien on raja, johon jokaisen tulisi reagoida.


    • Entinenasiakas

      Juu ... on huomattu että ruokakauppias osaa kusettaa....muutenkin niin paljon kalliimpi kauppa, ettei tule käytyä.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa


    • markku.lievonen

      Jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen tiedostaakin ,- ettei erikoiseti tänä päivänä kauppiaalla ole varaa tietoisesti epäreheliseen toimintaan. Tämä on lukijoilee ainakin selviö. Valheellisen tiedon levittäjästä en mene takuuseen.

      Yritys, joka mielii omaavan jatkuvuutta ja hengissä pysymisen ei kerta kaikkiaan ole varaa töppäilyyn.

      Muuten, onko syytösten kirjoittaja huomioinut, miten kirjoituksesi täyttää yleisen herjauksen tuntomerkit ja siitä tulevan syytteen. Kohdennathan syytteen / valheellisen tiedon levittämise myös tiettyyn henkilöön.


      Suomi24 tulevan uudistuksen toivon tuovan tullessaan myös sen,- ettei kirjoittaja voi kirjoittaa puskassa- vaan rekisteröityneenä ja tarvittaessa tunnistaen. Tämä lie pohdinnan alla oleva merkitysillisin asia. Odotettavissa on siis hitusen siistimpi / asiallisemi Suomi24.

    • Hattivattiiu

      Kauppan tai yrityksen kunniaa ei voi loukata tai herjata.

      • markku.lievonen

        Totta ja psykopaattisuudesta kärsivä ihminen tekee vielä sen nautinnollisesti. Todellinen nautinto herjata kauppiaita ja tässäkin tapauksessa salaa / puskassa hykerrellen. Kuin luvan saaneena ilman tuomitsemisen pelkoa.
        Melko sairasta touhua ajatellen ihmisen käyttäytymistä ja ihmettelenkin miten alas voi ihmisen kehitys pysähtyä. Aloittaja ei liene koululainen / nuorison edustaja, vaan iäkkäämpi ihminen,- puhumattaaan ihmistä, joka puollustaa tätä käyttäytymistä.

        Mutta , Kinnusen kaupankäyntiä vääristelleessä herjaaminen ei ole kollektiivinen,- vaan tiettyyn myyjään kohdentuva, joka täyttää jo rikosnimikkeen.

        Todellisuus on, miten tämän käyttäytymisen omaava ihminen on pelkuri / sisäisesti arka, joka heijastuu lähes kaikkkialla alueillaan. TERVE ihminen,- havaitessaan esim. kaupassa väärän toiminnan, joka kohdentuu häneen, niin ottaa sen esille tässä ja nyt hetkessä. Samoin terve ihminen ei tue ja salli herjaamisia.

        Väitämpä, miten juuri tämä netti,- puskassa - salaa kirjoittaminen kasvattaa ja vahvistaa ihmistä takaa päin puhuiseeen,- näivettäen taas tervee kehityksen. Siis ei ole rohkeutta / kasvua tuoda näkemyksiään tässä ja nyt hetkessä - kohteen edessä livenä / kasvotusten, vaan salassa pelkuruudessaan.
        Niin, eräänlainen uusavuttomuuden ilmiö ihmisessä ajatellen kehityksen kaarta. Ilmiö, joka on tuhoisa kaikkialla ja erikoisesti yhteiskunnassa, jossa avoimuutta vaalitaan. Avoimuus, joka on ympäristön kehityksen lähtökohta.


      • Hattivattiiu

        Kyseistä myyjää kirjoittaja ei herjannut. Totesi hintojen olleen ongelma kyseisen myyjän kanssa. Eikä tuossa mitään pelkuruutta ole. Kyllähän yrityksien ongelmat on tuotava esiin, jos niitä on. Hyssyttelemälläkö ne paranee? En väitä, että Kinnusen ja Tiilikaisen kanssa olevan kyseisiä ongelmia, mutta alkuperäisellä kirjoittajalla on ollut joitain ongelmia.


    • Muualta

      Aina käydessäni T-järvellä, asioin Tiilikaisessa ja tarpeen mukaan myös Kinnusessa. Ai että on mukavat ja hyvät kaupat molemmat. Enkä yhtään usko mihinkään vedätykseen. Ihan asiatonta puhetta.

      • Totta. Jokainen tasapainoinen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen tiedostaa,- ettei yhdelläkään kauppialla / yrityksellä tänä aikana ole varaa vilpilliseen toimintaan ja erityisesti vielä Tohmajärvellä. Kilpailu on erittäin kovaa / tarkan pelin aikaa asiakkaista. Tulevaisuuden suunnitemista / tilasta on kysymys.

        Itse arvostan aina kaupankäynnissä avoimuutta jarehellisyyttä ja erityisesti kaupan/ myyjän avointa - läheiseksi tullutta suhdetta vuosikymmenien aikana. Tuohon alueeseen liittyen soisin kauppiaiden vaalivan myyjien piiiiiiiiitkää työsuhdetta. Juuri lyhyet työsuhteet tällä alalla mahdollistavat inhimillisiin virheisiin, josta nytkin on noussut melkoinen möläkkä.

        Niin tulkoon nyt tässäkäkin vielä esille, miten S-Market on aivan yhtä hyvä ja laadukas kauppa palveluineen ja asiakas suhteineen. Varmaan sielläin on samantasoinen asiakas suhde kuin Tiilikaisessa / Kinnusessa. Monasti ihminen urautuu saman kaupan asiakkaaksi aikai saatossa a asioi siten vain läheisemmäksi tulleessa palvelussa.


      • Anonyymi

        Aivan samaa mieltä. Erittäin hyvä ja asiallinen palvelu molemmissa. Kinnusen kaupasta tuovat tuotteet kotiin kylän alueella ilmaiseksi. Huippupalvelua!


    • markku.lievonen

      Ettei tämä aloitus olisi tasoltaan poistoon kelvollinen, niin aasin sillan kautta ajatellen. Mikä vaikutus on myyjällä kaupan asiakas määrään ja sen liikehdintään palveluiden perässä? Siis myyjän sanattomalla viestityksellä.
      Onko kaupan hintatasolla suurempi / pienempi vaikutus asikkaan käyttäytymiseen ja reagoimiseen verraten sitä myyjän sanattoman viestinnän vaikutukseen?

      Niin, kumpi tekijä vaikuttaa asikkaan arkeen voimakkaammin. Palveluiden taso / myyjän sanaton viestintä,- vaiko tuotteen hinta/taso? Mikä tyyppinen persoonallisuus reagoi rahaan voimakkaaamin kuin myyjän olemukseen?
      Miksi kyläkaupoista,- niiden poistumisesta on pidetty suuri haloo? Minkä tekijän tähden?

      • Suottakyselet

        Noihin kaikkiin ajatuksiissi löytyy vastaus ihan omasta takaa/ kotoa.
        Mietippä itse missä kaupassa asioit ja miksi. Siinä sinulle valintoihin vaikuttavat asiat ja vastaus kysymyksiisi.
        Käytkö kaupassa jossa myyjä tuiskii sinulle ja näyttää hapanta naamaa julkisesti sinulle. Etpä varmaan , kukapa kävisi jos ei ole pakko , suotta tuollaisia itsestäänselvyyksiä edes kysellä.

        Jokaisella ihmisellä kun nuo vaikuttimet ovat vielä ihan omassa arvojärjestyksessään niin et voi yleispätevää syytä sanoa ainakaan muiden käyttäytymiseen kun sitä yhtä vaihtoehtoa ei ole.

        Tokihan tästä voi tehdä vaikka tohtorin väitöksen ja todeta saman, kuten yliopistossa tehdään usein itsestäänselvyyksistä tiedettä.


    • Plussaaplussaa

      Kinnusessa on ollut harvemmin tarvetta asioida, mutta aina olen saanut hyvää palvelua. Tiilikaisessa tulee käytyä viikottain, muuten oikein hyvää palvelua, mutta muutamat (ei koske kaikkia) nuoremmat miespuoliset henkilökuntaan kuuluvat saisivat opetella tervehtimään asiakasta. En menetä yöuniani asian takia, mutta pitäisi kuulua käytöstapoihin.

    • Anonyymi

      Sekä tiilikainen että kinnunen hyviä kauppoja.hyvää ja rehellistä palvelua.

      • Anonyymi

        Tänä aikana ei kappiailla ole edes varaa olla epärehellisiä tms. - huonoa palvelua. Asiakkaita on paikkakunnalla vähän ja kilpailu heistä riittävän kovaa.
        No, näitä valittajia aina riittää. Mistä heitä sikiääkään?

        Markku Lievonen


    • Anonyymi

      Tiilikaisella nyt hyvä ja rehellinen mies töissä. Ei ainakaan ketään huijaa kun ei suutaan aukaise edes tervehtiäkseen. Vierestä kävelee niin mulkaisee kuin pilaantunutta makkarapötköä, ilmekkään ei värähdä muuten. Muut kyllä iloista ja reipasta väkeä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe