Trikiinin tarttuminen

LUonn0ssaLiikkujA

Millä muilla tavoilla trikiini tarttuu? Trikiini tarttuu yleensä syömällä toukkia sisältävää lihaa jota ei ole kypsennetty. Kuulema myös avohaavasta voisi tarttua jos suolistaa vaikka trikiinillistä eläintä. Voiko sen saada mitään kautta pelkästään luonnossa liikkumalla? Entä elääkö se vaikka karhun ulosteessa. Jos kävelee vaikka karhun ulosteeseen vahingossa, korjaa vaikka kenkää jalassa ja sitten syö jotain? Entä elääkö se eläimen veressä vai vain lihassa. Voiko trikiinillinen eläin liikkuessaan jättää luontoon jotain mikä sisältää trikiiniä? Ja elääkö se elimistön ulkopuolella, esim. kuivuneessa veressä tai kuivuneessa lihassa? Entä jos jossain vaatteessa on kuivunutta verta jossa on trikiiniä? Onko riskiä?
Tv. Kiinnostunut

3

1168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tohtorisykerö

Yleistynyt sushin ja raa´an kalan ja mädin syönti saattaa aiheuttaa lapamato ongelmia -18 asteen pakkasessa toukat kuolevat mutta trikiini loiset tappaa kuumentaminen 70 celsiukseen.

• Nythuolettaa

Voiko saada trikiinitartunnan metsämarjoista?
      Poimin eräällä aukiolla mustikoita ja samalla apajalla mitä ilmeisimmin karhu kävi syömässä marjoja.
      Alueella on nähty karhuja ja marjojen syömisen jäljet ilmeiset. Varpuja raavittu osin maasta irti ja paljon puonneita marjoja maassa.

Eli, voiko karhun tai muun otuksen suusta, syljestä tulla metsämarjoihin paitsi ällöä kosteutta ja limaisuuta, myös vaikkapa trikiiniloisia?

Toinen huolen aihe. Käytän paljon kasvatettua kalaa, lohta ja taimenta mm. Voiko olla mahdollista, että keinoruokituissa ahtaassa kasvatetuissa kaloissa on trikiinejä? Voiko graavikalaa edes syödä nykyisin, kun luonnonkalaa ei juuri saa ja meret ja järvetkin ovat aivan saastuneita?

• kylmäväre

Se tauti alkaa tosi äkäsee et kyl varmaan tietäisit jos tartunnan saisit et ei kande syödä kaikkee sköntsää.kaloissa ei tietääkseni ole trikiinejä mutta madot voivat elää suolessa 25 vuotta ilman oireita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      75
      1011
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe