Täällä on hienoja ihmisiä ja kaunista luontoa. Keskustakin on ihan ok ja ainahan voi päristellä Kuopioon moottoritietä pitkin, jos täältä ei löydy tarvittavia asioita. Palvelut pelaa ja niitä todellakin on verrattuna muihin vastaavan kokoisiin pikkupaikkoihin. Minä ainakin olen hyvin tyytyväinen.
Onkohan Siilinjärvi koko suomen paras kunta asua?
17
362
Vastaukset
- sannalehtinen
Olen samaa mieltä. Eikä Siilinjärvi mikään ihan pieni kunta olekaan. Asukkaita on enemmän kuin monessa pikkukaupungissa. Täältä löytyy kaikki, mitä ihminen elääkseen tarvitsee. Täällä on yhdistettynä kaupungin ja maaseudun parhaat puolet.
- Samaa_mieltä
Kyllä täällä on kaikki tarpeellinen ja hieman enemmänkin. Kehitettäviä asioita löytyy, mutta niinhän on kaikkialla. Ei ole metroa eikä ratikkaa, mutta mitä siitä!
- hmmmm_
Jaa, mitä palveluja on enemmän?! Voisi toisinkin väittää, ja on väitettykin ...
- Palveluista
Terveydenhuolto toimii hyvin. Päivystys, poliklinikkavastaanotto, röntgen, hammashoito jne. Kouluverkko on hyvä, samoin päivähoito toimii. Kaupalliset palvelut ovat hyvät, samoin liikenteen palvelut.
Ei täällä mikään ole erityisen huonosti. - Hmmm_
Jaa eikö nykyään jonoja ole?! Kyllä peruspalvelut toimineet silloin kun itsekin asuin joskus vielä siellä, ja julkinen liikenne myös, ja rakennennuspuoli toki kuin viimeistä päivää ...
Mutta kyllähän parikymmentuhannen asukkaan kunnassa palvelut jo keskittyykin, mitä ei pienemmissä kunnissa voi kaikkea järjestää. Mutta se vaan on tosi, että mitään kovin persoonallista ei kunnassa paljon ole. Mikä juontaa siitä tavasta rakentaa, ja samalla purkaa perinteet ennen kuin ne ehtivät juuri asettuakaan ...
- Terveisiä_vaan_kaikille
Paitsi, että toisten ihmisten huomioiminen positiivisella tavalla ja ystävällinen käytös, sekä kanssaihmisten hyväksyminen tilannekohtaisesti ovat huonolla tasolla.
Se, mitä olen teidän kunnan alueella käyneenä ja asioidessa merkille pannut.
Näissä asioissa voisi petrata huomattavasti enemmän!- Semmosta_se
Kun ihmiset ovat muualta tulleita, niin sellaiseksi ovat asiat osaksi menneet.
- muttavainen1
https://www.youtube.com/watch?v=JUHoTnaeLyU
Tuossa linkissä "Siilinjärvi - pitäjänelokuva (1956/1989)". Tuostakin näkee, että uskomattoman paljon kunta muuttunut 50luvulta alkaen, esim.asematie joka oli vielä merkittävämpi alue silloin.
Jotain kunnan historiaakin tullut aika ajoin luettua, tiedä saisiko jotain listaa hyvistä aihetta käsittelevistä kirjoista tehtyä jollain aikavälillä.
Siilinjärven kunta on perustettu v1925. Samoihin aikoihin Harjamäen sairaalan ja Tarinan sairaalan kanssa. Harvinaista sekin muuten, että kunta perustettiin keuhkosairaalan ja mielisairaalan välimaastoon. Toisaalta tieyhteyksien kehittyminen paljon vaikuttanut kunnan kasvuun.
Itseäni on Siilinjärven kasvu ja sen yksityiskohdatkin alkaneet taas kiinnostaa. Onhan se tapahtunut verrattaen nopeasti. Mutta samalla on paloja historiasta poistunut nykyasukkaitten näkymättömiin ... - Anonyymi
Jaa-a. Joskus, kenties jossakin hamaassa menneisyydessä, täälläkin oli kenties lupsakkaita savolaisia. Nykyisin, enpä tuota tiedä. Ehkä ennemminkin luihia selkäänpuukottajia, ja maalittamisen kohteeksi asettajia.
- Anonyymi
vieläkö siilissä on oikein kuhisemalla puliukkoja? se oli yksi tekijä jonka vuoksi muutin pois sieltä...
- Anonyymi
Ja anteliaita, iloisia savolaisrouvia!
- Anonyymi
Todella ahdistava paikka asua en suosittele. Ihmiset kyyläävät toisiaan ja paikka on muutenkin erittäin ruma taisipa saada siitä palkinnonkin.
- Anonyymi
Yksi Suomen typerimmin kaavoitettuja kuntia. Ok. peruspalvelut toimivat nykyisellään kohtuullisen hyvin, mutta mitä muuta hyvää on vaikea edes etsiäkään ....
- Anonyymi
Kotirouvilla mehukkaat piirakat!
- Anonyymi
Saetko mustikka- vae puolukkapiirakkoo ja paljoko makso?
- Anonyymi
ai palvelu pelaa... menepäs ostamaan rautakaupasta nupinauloja... :D
- Anonyymi
En tiedä mutta kylämme on palkittu suomen rumimpana kuntana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1466130
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253736Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282931- 492620
- 412560
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262026Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691924Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281620