bensa v70 ajo yhtä halpaa kuin dieselillä

perustelen otsikon väitteen. ajoneuvovero on dieselissä noin 370 euroa kalliimpi. bensan ja dieselin hinnanero on olematon. isoin ero syntyy kuluksesta. diesel haukkaa maantiellä sen 6,5 ja bensa 8,5, kaupunkiajoa ei tarvi laskea koska kukaan ei aja sitä niin paljon että sillä olisi merkitystä.

okei, tässä kohtaa noin 250 tkm ajosuoritteella diesel tulee vielä noin 1000 euroa vuodesa halvemmaksi..mutta kun yksikin dieselin huolto tulee vastaan, se haukkaisee sen tuhat euroa kuluihin. näitä on suuttimet, hiukkasloukut, syöttöpumput jne..

ja mikä parhainta, valitsemalla bensavolvon, saadaan yksityiskäytössä ollut auto joka ei ole vanha taksi. saadaan auto myös halvemmalla ja automaatikin kestää bensakoneen perässä paremmin. saadaan myös vähemmän ajettu auto.

se tonni tai vajaa tonni vuodessa tekee vain noin 70 euroa kuukaudessa enemmän käyttökuluja kuin dieselissä ja sillä saadaan etuja monia.

summasummarum bensa ei tule ihan yhtä halvaksi kuin diesel, vaikka otsikossa niin esitin, mutta se tulee viisaammaksi valinnaksi edellä kuvatuista syistä.

eri mieltä?
Ilmoita


Olen eri mieltä.

Ja yksi kirjoituksesi pointeista on juuri tuo väitteesi yhden huollon merkityksestä. Naurettavaa. Eiköhän ajosuoritteella 250tkm tule montakin huoltoa ja satunnaisia korjauskohteita voi tulla myös bensamoottorilla olevalle autolle ja todennäköisyys niille on bensa-autoilla selvästi vielä suurempikin.

Ja tähän nuo perustelusi bensa-auton kyvystä päästä yhtä ’halpaan’ ajoon jo kaatuvatkin. Siis ennusteeseesi, että vain dieseliin voi tulla yksi kalliimpi korjaus 250tkm:n ajosuoritteen aikana.
Ilmoita
tarkoitin 25tkm vuodessa ajosuoritteena. bensavolvoon ei tule kuin korkeinaan kaasuläppäkotelon uusinta mitä tulee polttoaineen valinnasta aiheutuviin kuluihin. yksi suutin maksaa dieseliin jo 400 euroa. hiukkasloukut ja egr typeryydet maksaa nekin. ja dieseleillä on nettiauton autoissa ajettu lähemmäs 600tkm saman hintaluokan volvoissa mitä bensana saa 350 tkm ajettuina.

kumman ite ottaisit, vanhan taksin jonka penkeille on oksenneltu ja mittarissa 550tkm vai 350tkm ajetun hyvinpidetyn yksityiskäytössä olleen bensavolvon joka kuluttaa hiukan enemmän?
Ilmoita
Kyllä se näyttää siltä ,että n. 20000 km / vuosi ajava dieselkuskimaksaa ajoistaan enemmän kuin bensakuski. Dieselin hinta on vakioitunut samaksi halvemman bensan kanssa.
Ilmoita
Jengi on kusessa säästö diesel valinnoillaan.
Oma terveys menee hiukkaspäästöissä ja käyttö saman hintaista kuin bennsiini-mallilla.

On se kovaa säästöä kun jopa kuvitteelisen satasen säästää vuodessa.

lol,,,
Ilmoita
En ihan allekirjoita , ketjun aloittajan väittämää .

Itselläni on V70 D5 paku .
Keskikulutus 5,2 L / 100 km.
Ns dieselvero n 72 E / vuosi.

Nikille säästäntusti . . .Tässä mun mallissa pakoputki on suunnattu taakse ja ulos , ei sisälle .
1 VASTAUS:
Nii mutta kyllä autossa nyt pitää takapenkit olla🤣🤣🤣
+Lisää kommentti
Itsellä ollut molemmat, 2.4D ja 2.4B. Luulen, että kulutuksessa on eroa n. 2-3 litraa dieselin eduksi.
Matka-ajossa eroa tulee pari litraa ja taajama-ajossa sen kolme litraa.Se on ihan makuasia, kummalla haluaa ajella. Toisaalta, jos on noin pienestä kiinni, kuin aloittajalla, niin voisi harkita pienempää ja uudempaa autoa. Tulee halvemmaksi.
Ilmoita
Bensa parempi ku on lämpimämpi ajella. Ja yleensä myös tehokkaampi
Ilmoita
En väitä vastaan aloittajalle. Siksi perheen Volvo on bensakoneella, vaikka onkin uutena ostettu.

Muutama laskelman ulkopuolinen huomio silti:

Dieseleitä myydään myös muille kuin taksareille. Ellei tykkää ajaa vanhalla taksilla, miksi ihmeessä ostaisi vanhan taksin?

Perheen toinen auto on diesel, ja pitkän ajan tankkikirjaseurannassa tämä bensa-Volvoa tilavampi, hiljaisempi mukavampi ja ripeäkulkuisempi diesel kasvattaa arvioimaasi kulututuseroa yli puolella. Diesel reilut 5 ja bensa lähes 9 sadalle. Bensa saa tässä tasoitusta, koska Dieselissä on vilukinttu kuski ja Webastolle tulee käyttötunteja paljon. Bendakoneessa ei lämmitintä ole, eli se lähtee kylmänä ja lämpenee hitaasti.

Volvon sentään voi valita kummalla moottorilla haluaa. Mersua ei oikein uskalla ottaa kuin dieselinä, koska M27x.
Ilmoita
Moro ostin v70 bensa vehkeen josta maksan veroa 396.39 vuodessa nyt ajattelin muuttaa se käymään e 85 koska on halvempaa kuin bensa ja muutostyöt 300e ja trafilta sais 200 muutostöihin kuulostaa hyvältä mutta mutta kukaan ei ole kertonut että kun ajat tällä jätteistä tehdyllä vähäpäästöisellä polttoaineella niin auto vero nousee v70 volvolla 580.72 euroon että tämmöistä kusetusta trafi harrastaa
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

bensa v70 ajo yhtä halpaa kuin dieselillä

perustelen otsikon väitteen. ajoneuvovero on dieselissä noin 370 euroa kalliimpi. bensan ja dieselin hinnanero on olematon. isoin ero syntyy kuluksesta. diesel haukkaa maantiellä sen 6,5 ja bensa 8,5, kaupunkiajoa ei tarvi laskea koska kukaan ei aja sitä niin paljon että sillä olisi merkitystä.

okei, tässä kohtaa noin 250 tkm ajosuoritteella diesel tulee vielä noin 1000 euroa vuodesa halvemmaksi..mutta kun yksikin dieselin huolto tulee vastaan, se haukkaisee sen tuhat euroa kuluihin. näitä on suuttimet, hiukkasloukut, syöttöpumput jne..

ja mikä parhainta, valitsemalla bensavolvon, saadaan yksityiskäytössä ollut auto joka ei ole vanha taksi. saadaan auto myös halvemmalla ja automaatikin kestää bensakoneen perässä paremmin. saadaan myös vähemmän ajettu auto.

se tonni tai vajaa tonni vuodessa tekee vain noin 70 euroa kuukaudessa enemmän käyttökuluja kuin dieselissä ja sillä saadaan etuja monia.

summasummarum bensa ei tule ihan yhtä halvaksi kuin diesel, vaikka otsikossa niin esitin, mutta se tulee viisaammaksi valinnaksi edellä kuvatuista syistä.

eri mieltä?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta