Apua tarvitaan

Syytön

Hei,olen 16-vuotias poika ja jouduin paripäivää sitten laitokseen ilman mitään syytä! Jouduin tänne isäni tekemien ilmoitusten perusteella koska hän soitteli monta kertaa päivässä häkeen ja haukkui minua ja minun äitiäni,minua ja äitiä ei sosiaalitoimistossa uskota kun yritetään selittää että ilmoitukset eivät ole totta,mikä neuvoksi?

16

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerroniistä

      Kerro nuo asiat sinua hoitavalle lääkärille.
      Sillai ne paljastuu ja oikeus pääsee toimimaan.

    • odota.lisätietoja

      Ehkä sinut otettiin laitokseen tavallaan turvaan epävakaista kotioloista? Ei tuo kauhean vakaalta nimittäin vaikuta, että isä soittelee häkeen ja lapsi ja äiti yrittää selittää, että soitot ovat aiheettomia.

      Kerro hoitohenkilökunnalle, kun oikea tilaisuus siihen annetaan, mistä sinun näkökulmastasi on kyse. Näin itse tekisin. Tsemppiä!

    • Uskomatonturhimus

      Kokemuksestani voin kertoa että kun laitokseen joudut, nuorisokoti tekee parhaansa pitää sut siellä. He nimittäin saavat kolmelukuisen (taisi olla 500 minun aikana) summan rahaa päivittäin asiakkuudestasi. Ja sosiaalihuoltohan uskoo enemmän heidän sanaansa kuin sinun tai vanhempiesi. Paska juttu mutta koita kestää. Itse jouduin nelisen vuotta oleskelemaan saman katon alla piripää- ja ongelmanuorien kanssa, heikoin perustein.

      • nykyään.näin.päin

        Yleensä nykyään asiakkaat halutaan nopsaan kotiuttaa, koska yritetään säästää. Jokainen laitosvuorokausi maksaa maltaita.


      • Uskomatonturhimus
        nykyään.näin.päin kirjoitti:

        Yleensä nykyään asiakkaat halutaan nopsaan kotiuttaa, koska yritetään säästää. Jokainen laitosvuorokausi maksaa maltaita.

        Hyvä kuulla. Oma laitokseni oli yksityisen omistama, veikkaan että sillä oli sen kanssa tekemistä.


    • k.ukko

      Kauhea tilanne, jos isäsi valehtelun takia olet joutunut laitokseen.
      Voitko siellä laitoksessa vaatia saada tavata sosiaalitoimiston ihmistä tai kysy hoitajalta tai lääkäriltä apua tai joltakin läheiseltä laitoksen ulkopuolella.
      Eikä äitisi voi tehdä mitään ?
      Kuka voisi, joku sukulainen ?
      Olet sentään 16vuotias ! Voiko sua pitää laitoksessa ?
      (Tiedän, et ole virallisesti aikuinen)
      Tsemppiä sulle valtavasti !
      Mikä on tilanteesi tänään ?

      • Syytön

        No eipä meitä kukaan usko,olen soittanut sosiaalitoimistoon ja yrittänyt selittää mutta jankkaavat kokoajan että uskovat kaikista ilmoituksista että ovat totta ja mummo,äiti,minä ja isäpuoli ollaan yritetty selvittää asioita mutta joka kerta tulos on ollut sama


    • älkää_luovuttako

      Eikö ole yhtään sosiaalityöntekijää, joka suhtautuisi asiaan vakavasti ?
      Auttaisiko, jos ottaisi yhteyttä pykälää ylemmäs, sosiaalityöntekijöitten esimiehiin ?
      Vai poliisiltako pitää kysyä neuvoa miten menetellä ???
      Ne neuvoo tietenkin ottamaan yhteyttä sinne sosiaalitoimistoon,
      mutta voisi kysyä jostain minne tehdä valitus ja vaatia uusi käsittely koko asialle ja vähän sassiin !

      Isäsi pitäisi e h k ä kutsua myös kutsua kuultavaksi sosiaalitoimistoon, ehkä ne
      saisi kuvan ettei hänellä ole ihan kaikki kohdallaan ?

      Miksi uskotaan yhtä ihmistä, jota ei ole ehkä edes nähty, mutta ei uskota kolme ihmistä, äitiäsi, mummoasi ja isäpuoltasi eikä sinuakaaan ?!

      Joltain ylemmältä viranomaiselta on pakko saada neuvo, mitä tehdä, jos sosiaalivirkailijat ei tee mitään !
      Älkää luovuttako !
      Koita jaksaa !

      • Syytön

        Olen puhunut sosiaaliviranoimaiseni esimiehen kanssa,he sanoivat että eivät voi vaikuttaa sosiaaliviranoimaisten tekemiin sijoituspäätöksiin..


    • Zemppiä

      Googlatkaa ainakin
      lastensuojelulaki
      1. luku
      Yleiset säännöt

      Se kertoo monenlaista,
      kuka vastaa päätöksistä
      eli keneen ottaa yhteyttä jne.

      Pykälä 21 sanoo, että 12 vuotta täyttäneelle lapselle on järjestettävä
      tilaisuus tulla kuulluksi.
      Se on laki.
      Lakia on noudatettava, jos ei noudateta,
      siitä voi tehdä valituksen.
      Lain noudattamatta jättäminen on rikos.

      Tutkikaa lastensuojelulakia.
      Voisiko kunnastasi saada ilmaista oikeusapua ?
      Ehkä tarvittsette vähän oikeusapua päästäksenne eteenpäin.
      On olemassa varmaan joku lapsi-asiavaltuutettukin ?

    • laiturin.ukko

      Mikä on isäsi motiivi ?
      Onko hän katkera erosta
      ja haluaa kostaa jotain jollekin ?
      Hänen mahdolliset motiivinsa on hyvä tehdä tiettäväksi
      viranomaisille.

      • Syytön

        Hän on äidille katkera koska sanoimme hänen huoltajuuden irti hänen väkivaltaisuuden takia,siitä tämä kaikki lähti


    • meikkuvaan

      Ei ymmärrä miten tuollaista voi tapahtua.
      Sitähän on sitten jossain lastensuojeluvirastossa (vai missä?) suunniteltu kauan, ei kai noin vaan voi tulla lasta yht'äkkiä kaappaamaan kotoa yhden henkilön valehtelun takia ?
      Asia ei varmaan selviä puhelimessa, äitisi, mummosi ja isäpuolesi pitänee varata aika tapaamaan niitä ihmisiä.
      Taistelkaa, olkaa sitkeitä ! Pommittakaa viranomaisia, kunnes saatte keskustella asiat selviksi.
      Sinulle itsellesi toivon, että kestät tilannetta kunnes se selvitetään.
      Mielenrauhaa sinulle !
      Kirjoittele mitä sinulle kuuluu ja edistyykö mikään !

      • Juoksejojärveen

        Hah Hah!
        Kyllä tuollaista voi tapahtua kun on trolli asialla.
        Heh hee.
        Uskooko ken tuota m* lkkua aloittajaa.
        Jos minulla olisi valta ja voima, niin ripustaisin kaikki k*rväkkäät mukaviisaat pennut m*nistaan roikkumaan 5pv.


      • Syytön

        Minulla huomenna,maanantaina varattu aika kuultavaksi, kirjoittelen sitten miten kävi!,kiitos huolenpidosta kaikille!:)


      • Vääristynytvallankäyttö

        Mahdollista, hyvin mahdollista ja tavallista tuollainen on nykysuomessa. Tiedän tapauksia, tunnen henkilökohtaisesti kolme tapausta, joissa huostaanotto/sijoitus/pakkohoito oli aiheeton. Tunnen myös kaksi tapausta, joissa huostaanotto oli aiheellinen. Näissä molemmissa tapauksissa ennaltaehkäisevä, ajoissa kotiin annettu apu olisi auttanut ja pakkotoimet olisivat olleet tarpeettomat. Kannattaa, jos mahdollista hankkia lakimies. Turun Sanomien nettiuutisissa esimerkiksi mainintaan nimeltä tällaisiin asioihin perehtyneitä lakimiehiä(naisia). Etsi siis näihin asioihin perehtynyt henkilö ajamaan oikeuksiasi. Muista tehdä muistutus sosiaalitoimen asiattomasta toiminnasta kuntasi sosiaalitoimen esimiehelle ja vielä olisi tärkeää tehdä kantelu asiastasi oikeusasiamiehelle. Tutustu itse lakiteksteihin. Ne eivät ole vaikeita. Jos sinulla ei ole varaa lakimieheen, käytä sosiaalista mediaa ja lehdistöä saadaksesi oikeutta, asiallesi julkisuutta ja kerätäksesi varoja lakimieheen. Jos mikään näistä ei ole mahdollista, rukoile. Tiedät kyllä ketä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe