Lapsilisien maksaminen on epäreilua

epäreilupeli

Sain melkein sydärin kun näin tämän https://www.rahakirstu.com/kela/lisaa-lapsilisaa/ Siis lapsiperheille maksetaan monta sataa pelkkää lapsilisää? Miksi lapsista pitää maksaa niin paljon tukia? Minusta se on epäreilua lapsettomia ihmisiä kohtaan. Sitten on vielä äitiyslomaa, isyyslomaa, hoitovapaata ja ties mitä. Yksi työkaverikin on tyyliin yhden päivän töissä ja heti perään vähintään kaksi päivää kotona, koska "lapsi on pipinä". Lapsettomat maksavat lapsiperheiden tuet. Se ei ole oikein.

6

1445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Santeri-001

      Minulla on asiaan ratkaisu: rupea tuuppaamaan lapsia liukuhihnalta, niin pääset sinäkin melleville tuloille ja elämä on niin helppoa kun ei töissäkään tarvi käydä kuin yhtenä päivänä ja saa elämänsä maksattaa niillä tyhmillä lapsettomilla... eikos?

      • dtyjcxf

        Toimeentulotuelle pudonnut ei maksele enää mitään.


      • ihmeellisiä.asioita
        dtyjcxf kirjoitti:

        Toimeentulotuelle pudonnut ei maksele enää mitään.

        "Toimeentulotuelle pudonnut ei maksele enää mitään ???? " Siis, ei tuota lapsilisää tarvitse itse maksaa :) Kuten aloituksessa kerrottiin saadaan satoja euroja kuukausittain.
        Joten toimeentulotuella oleva, ala "tuupata" lapsia maailmaan.


      • Mitätämäkaikkioikeinon

        Jaa että lapsetonta kohtaan? No, mutta kyllä lapseton noin voikin kirjoittaa mutta ei oikeasti lapsellinen.

        Mitä tulee tukiin ja tukiin, lapset kasvaa ja ovat kansan tukena. Nyt heitä huudetaan vanhainkoteihin, mutta tyhjästä on paha nyhjästä - ne abortit aikoinaan kai vähensivät kansaamme jo 1 miljoonan (sukupolvikertaus). Ei ollut häävi lapsilisäkään silloin - ei uskoa ottaa lapsi vastaan - sitä uskottomuutta terveydenhuoltokin tuki aikoinaan luvattoman paljon. Näin jälkeenpäin todettuna.

        Nuoret voisivat mielelläänkin lähteä töihin ja harjoittelun kautta pätevöityä ammattiinsa, kun heiltä ei perittäisi veroa. Miksi peritään , kun vastaavasti toiset nuoret saavat asunto- ja opintotuet sekä koulu maksaa maltaita valtiolle? Voi aiheellisesti kysyä, miksi valtio tuhlaa rahat ihmisen 25 vuoden koulutukseen eli vuoden ikäisestä aina 25 vuotiaaksi saakka? Opettajat ovat kyllä hyvin työllistettyjä, kun ovat itsekin käyttäneet tuon 25 vuoden kustannuksen valtiolta? Itse olen kustantanut monen lasteni hoidon pääsääntöisesti yksityisesti ja ollessani alimmalla kkpalkalla kokopäiväisesti.

        Erityisesti nuoria pitäisi kannustaa perhe-elämään ja luoda vahva usko tulevaisuuteen rikkaassa ja onnellisessa Suomessa. Lapsi on tarkoitettu sekä vanhemmilleen että koko yhteiskunnalle iloksi ja onneksi. Lapsella tulee olla ENSISIJAINEN OIKEUS vanhempiinsa ja kasvuun kotinsa rauhassa. Hänen paras työhönopetuspaikka on kautta historian ollut oma perhe ja kotinsa opetus. Lapsi ei tarvitse kenenkään vieraan opetusta, varsinkaan jos hänellä on oma äiti ja monta sisarusta. Riittää sosialisoimaan, kun esikoulussa opettelee koulunkäynnin aakkoset ja riittää se kerhojen tarjonnan paljous, mitä nyt on aina urheilusta alkaen. Lapsen mielen varjeleminen on tärkein ja vaativin tehtävä ja sen on luonto tarkoittanut ensisijaisesti äidin tehtäväksi.

        Miksi ei kukaan peräänkuuluta Suomen kulttuurimuutoksen -68 aiheuttamia ongelmia ? Miksi nuori kansa sairastui mieleltään ja tarvitsee masennuslääkityksen? Jatkuva päivä-äidittömyyskö häiritsi nuoremman kansanosamme mielenrauhan jo varhaislapsena lopullisesti?


    • Siksi että lapset ovat tulevaisuus. Jos ei nyt sinun mutta he ovat eläkkeenmaksajia tuleville polville.
      Lasten syntyminen nyt on heikompaa kuin koskaan. Eikä lapsiperheiden elo ole ollut yltäkylläistä tukien takia. Jos pääsevät parempaan kuin itse (lapset syntyneet 1972 ja 1977) olen heidän puolestaan mielissäni. Ei heistä miljoonäärejä tule, turhha huolehtia.

      Lapset ovat tulevaisuus ja heihin on syytä satsata.

    • Anonyymi

      Joskus kannattais olla vaan hiljaa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe