Mestiskarsinta

Gimuli

Onkohan tässä nyt mitään mieltä että suuri osa Bluesin kärkipelaajista käy pelaamassa mestiskarsintaa EKS:n riveissä. Jopa useat maajoukkuepelaajat. Onkohan Pirkka nyt ajan tasalla. TÄYTTÄ PELLEILYÄ

15

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • letsplayhoki

      Ehken vähän yliampuvaa sanoa että käyvät pelaamassa, kun Bluesin kärki on käynyt tasan yhden pelin Ifk:ta vastaan pelaamassa ja tämäkin tietääkseni nimenomaan IFK:n pyynnöstä jotta saavat edes yhdessä pelissä kunnon vastuksen ennen kuin liigakarsinnat alkavat.

    • Jotairotia

      Ymmärtääköhän bluesin liiga- ja maajoukkuepelaajat hävetä? Puhumattakaan seurojen valmennus ja johtoryhmistå. Liitto nyt hereillä ja kunnon sanktiot kehiin.

      • rotialöytyy

        Missä kohtaan ja mitä sääntöä tuossa rikottiin? Varsinkin jos kerran vielä ifk haluaa saada kunnon vastuksen niin eikös tuossa toimittu ihan oikein. Kun näin toimittiin saatiin hyvä peli aikaiseksi. Jokainen joka vähänkin on asioista perillä tietää kyllä missä ne bluesin tavoitteet tällä kaudella on.


      • Kieroatouhua

        On kyllä aikaa kaukaa haettu, että IFK olisi itse pyytänyt tätä eli taitaa olla Espoolaisia selityksiä. IFK pelaa tällä hetkellä sarjapaikasta Mestiksessä niin tuskinpa he vapaaehtoisesti haluavat vaikeuttaa sinne pääsyään. Tämä farssihan on myös väärin EKS:n omia pelaajia kohtaan, jotka jätettiin pelistä pois, että Bluesin pelaajat saatiin otettua peliin. Pelin jälkeen EKS:n Facebookissa oli päivitys (joka nyt poistettu), missä väitettiin pelaajien olevan loukkaantuneena ja flunssassa, mutta kuulemieni huhujen mukaan tämä tieto oli täysin vääristelty.

        Olen samaa mieltä siitä, että tällaiselle käsittämättömälle toiminnalle pitää saada jotain tolkkua. Siihen on syynsä, miksi meillä on eri sarjoja ja niissä eri tasoisia pelaajia ja ns. kakkosjoukkueiden tarkoitus on antaa peliaikaa sellaisille pelaajille, jotka eivät sitä omassa joukkueessaan saa. Tarkoitus ei liene ole, että liigan kärki- ja maajoukkuepelaajat tulevat sinne pelaamaan. Tässäkin tapauksessa vain nolasivat itsensä, kun meinasivat jopa hävitä IFK:lle joka kuitenkin on vasta mestiksen karsinnoissa oleva joukkue. Herättää kysymyksiä koko naisten kiekon tasosta aina maajoukkueeseen asti.


      • lissu1982
        Kieroatouhua kirjoitti:

        On kyllä aikaa kaukaa haettu, että IFK olisi itse pyytänyt tätä eli taitaa olla Espoolaisia selityksiä. IFK pelaa tällä hetkellä sarjapaikasta Mestiksessä niin tuskinpa he vapaaehtoisesti haluavat vaikeuttaa sinne pääsyään. Tämä farssihan on myös väärin EKS:n omia pelaajia kohtaan, jotka jätettiin pelistä pois, että Bluesin pelaajat saatiin otettua peliin. Pelin jälkeen EKS:n Facebookissa oli päivitys (joka nyt poistettu), missä väitettiin pelaajien olevan loukkaantuneena ja flunssassa, mutta kuulemieni huhujen mukaan tämä tieto oli täysin vääristelty.

        Olen samaa mieltä siitä, että tällaiselle käsittämättömälle toiminnalle pitää saada jotain tolkkua. Siihen on syynsä, miksi meillä on eri sarjoja ja niissä eri tasoisia pelaajia ja ns. kakkosjoukkueiden tarkoitus on antaa peliaikaa sellaisille pelaajille, jotka eivät sitä omassa joukkueessaan saa. Tarkoitus ei liene ole, että liigan kärki- ja maajoukkuepelaajat tulevat sinne pelaamaan. Tässäkin tapauksessa vain nolasivat itsensä, kun meinasivat jopa hävitä IFK:lle joka kuitenkin on vasta mestiksen karsinnoissa oleva joukkue. Herättää kysymyksiä koko naisten kiekon tasosta aina maajoukkueeseen asti.

        Ensinnäkin ifk menee varmasti mestikseen eikä häviä tuossa karsinnassa enää yhtään peliä ellei nyt lähes kaikki kärkipelaajat ole sairaana tai ihan hirveä asennevamma vaivaa joukkuetta. Kakkosjoukkueet ovat juuri sitä varten että niissä saa peliaikaa ne jotka eivät pääse pelaamaan ykkösjoukkueessa ja niinhän tuolla Espoossa onkin toimittu muuten paitsi tuossa yhdessä pelissä. Se että säännöt mahdollistavat tämän niin se johtunee siitä että naisten puolella pelaajia on vähemmän ja tällä tavalla saadaan paremmin sarjat pyörimään. Tässä yksittäisessä tapauksessa toki pelaajia olisi varmaan ollut vaikka Bluesin kärkipelaajat ei olisikaan pelannut. Ifk:n tilanteessa pitäisin ihmeenä sitä jos he eivät olisi pyytäneet eks:ää vahvistamaan joukkuettaan, koska Ifk haluaa nousta liigaan ja nuo muut mestiskarsinta pelit ei todellakaan valmista joukkuetta tuleviin liigakarsintoihin. Kuten aikaisempina vuosina on nähty niin sarjanousu on ollut työn ja tuskan takana mestisjoukkueille vaikka ovatkin olleet jopa ylivoimaisia Mestiksessä.


      • kabinettipäätös

        Eiköhän myös HIFKin pidä pelata ekana se varsinainen Mestis, että voi alkaa puhua Liigakarsinnoista. Käsittääkseni siihen sarjaan on tulossa kuitenkin 7 muutakin joukkuetta, joilla myös saattaa olla asetettuna kuluvalle kaudelle kilpailullisia tavoitteita ! !


      • lissu1982
        kabinettipäätös kirjoitti:

        Eiköhän myös HIFKin pidä pelata ekana se varsinainen Mestis, että voi alkaa puhua Liigakarsinnoista. Käsittääkseni siihen sarjaan on tulossa kuitenkin 7 muutakin joukkuetta, joilla myös saattaa olla asetettuna kuluvalle kaudelle kilpailullisia tavoitteita ! !

        Toivottavasti tulee 8 joukkuetta jolla jokaisella olisi tarkoitus nousta liigaan, mutta tuskin tulee. Tottakai ensin pitää pelata mestis ja pärjätä siinä jotta yleensä pääsee liigakarsintaan, mutta jos joukkue jo ennen kauden alkua ilmoittaa ainoksi tavoitteeksi nousta liigaan niin silloin varmasti kaikki tekeminen pitää suunnata siten että joukkue on parhaimmilaan silloin kun karsinnat alakavat. Sanottakoon nyt että en ole Espoolainen enkä tiedä onko ifk - eks pelissä valmennuksen kesken sovittu mitään, mutta jos itse olisin ifk:n valmentaja niin olisin varmasti pyytänyt eks:ää pelaamaan juuri tuolla kokoonpanolla millä eks pelasi.


      • Liittosatsaa
        lissu1982 kirjoitti:

        Toivottavasti tulee 8 joukkuetta jolla jokaisella olisi tarkoitus nousta liigaan, mutta tuskin tulee. Tottakai ensin pitää pelata mestis ja pärjätä siinä jotta yleensä pääsee liigakarsintaan, mutta jos joukkue jo ennen kauden alkua ilmoittaa ainoksi tavoitteeksi nousta liigaan niin silloin varmasti kaikki tekeminen pitää suunnata siten että joukkue on parhaimmilaan silloin kun karsinnat alakavat. Sanottakoon nyt että en ole Espoolainen enkä tiedä onko ifk - eks pelissä valmennuksen kesken sovittu mitään, mutta jos itse olisin ifk:n valmentaja niin olisin varmasti pyytänyt eks:ää pelaamaan juuri tuolla kokoonpanolla millä eks pelasi.

        Mestikseen tulee 6 joukkuetta.....


    • nainmenee243

      Täyttä pas... koko sarjasysteemi, liigaa myöten. Puolessa välissä kahtia jako tapahtunut, ja kärkiviisikkokin tulee menemää tasoeroineen kahtia. No sitä saa mitä tilaa, Sieppi, Toivola, Mustonen akselilla. Sitte täällä ihmetellään miksi Ruotsi taantu yhtäkkiä, no se johtui tämmöisestä samasta uudistuksesta. Nyt kylläkin tyttö puolella ovat ajaneet Suomen kii ja osittain jo ohi. Niinsanottua romahdusta ootellessa, ja mä nautin

      • kunhankysyn

        Mistä sä nautit?


      • onkotietoa

        Ruotsin tilanne on huomattavasti parempi kuin Suomen ja siihen on suurin syy juurikin heidän sarjauudistuksensa. Tiedätkö muuten ketkä päättivät siitä monellako joukkueella Suomessa naisten liigassa pelataan? Sen verran voin sinulle vinkata että noista kolmesta jotka nostit esiin ei yksikään ollut päättämässä sarjan laajennuksesta.


      • kyllanain12

        Otin muutaman napin taas, kyllä se uudistus alkoi pitkällä tähtäimellä parin mainitsemani kaverin ollessa mukana, on muutama muukin. Ja Ruotsia täsää matkitaan mitä muutamat muut maat seurasi aikaisemmin. zJa kyllä hampaankolossa on paljon, ei pelaajia kohtaan mutta paskapäitä joka olen minäkin. Tulette näkemään. Ja ON TIETOS


      • onkotietoa
        kyllanain12 kirjoitti:

        Otin muutaman napin taas, kyllä se uudistus alkoi pitkällä tähtäimellä parin mainitsemani kaverin ollessa mukana, on muutama muukin. Ja Ruotsia täsää matkitaan mitä muutamat muut maat seurasi aikaisemmin. zJa kyllä hampaankolossa on paljon, ei pelaajia kohtaan mutta paskapäitä joka olen minäkin. Tulette näkemään. Ja ON TIETOS

        No eipä ollut kukaan noista mukana päättämässä sarjan laajennuksesta. Laajennus tehtiin Tuula Puputin johdolla ja siinä päätöksessä oli mukana seurojen edustajat, joista aika moni vastusti esitystä, mutta laajennus toteutettiin siitä huolimatta. Puputin lisäksi asiaan vaikutti muutama muu jotka ei suoranaisesti liity naisten liigan toimintaan millään tavalla, mutta ne muut eivät ole Mustonen, Toivola eikä Sieppi.


    • Ifkfik

      Eipä se ifk nyt erityisen vahva oo, tulee kovaa kyytiä liigakarsinnoissa tolla rosterilla. Vai pääseekö suoraan liigaan?

      • näintainoin

        En tiedä mitä pelejä olet itse seurannut, mutta HIFK on lähes jokaisessa pelissä hallinnut koko 60min. Eri asia on sitten maalinteko ja viimeistely, jossa on puutteita. Eilisessä EKS-pelissä pelattiin kyllä vain yhteen päätyyn.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe