- tuomarit. . .
- tietävät (nyt) saaneensa tuomion (= nikit se_siitä, kopiokone, jne) Ei ihmisiltä ,vaan?
Jumalan tuomio on oikeudenmukainen
1 Sen tähden et voi mitenkään puolustautua, ihmisparka, sinä joka tuomitset muita, kuka sitten oletkin. Tuomitessasi toisen julistat tuomion myös itsellesi, koska sinä, toisen tuomitsija, teet itse samoja tekoja.
2 Me tiedämme, että Jumala on oikeassa tuomitessaan ne, jotka tekevät tällaista.
3 Kuvitteletko sinä välttäväsi Jumalan tuomion, kun teet itse sellaista, mistä tuomitset muita?
4 (---) 5
Näin kartutat vihaa, ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan oikeudenmukainen tuomio tulee julki
. 6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
Tämän palstan....
52
536
Vastaukset
- Jumalan-asia
Siis kyse on Roomalaiskirjeen 2. luvun alusta.
1 Sen tähden et voi mitenkään puolustautua, ihmisparka, sinä joka tuomitset muita, kuka sitten oletkin. Tuomitessasi toisen julistat tuomion myös itsellesi, koska sinä, toisen tuomitsija, teet itse samoja tekoja.
Eli, JOKAINEN joka toisia ihmisiä luvatta tuomitsee, on asettanut itsensäkin JUMALAN tuomioistuimelle. Ei siis kannata ryhtyä Jumalan "apulaistuomariksi". Jumala ei sitä katso läpi sormien.
On viisasta ja hengellistä jättää KAIKKI tuomiovalta YKSIN Hänelle, jolle se kuuluu.
On absurdia, että syntiset ihmiset ottavat Tuomarin roolia, toisen ihmisen kohdalla, ja vieläpä kadotukseen lykkäävät! Hui olkoon!
Mutta Jumala ainoa Vanhurskas ja täydellinen tuomari, ainoa legaali taho,
Hän tekee jokaisen kohdalla oikean ratkaisun.
Koettakaa pysyä erossa niistä valtuuksista, jotka PyhäLle Jumalalle YKSIN kuuluvat. - kopiokone
Sinun kommenttisi on Jumalan Sanan vastaista lihallista purnausta. Raamatussa sanotaan, että ainakin Jeesuksen opetuslapset ja profeetta Jeremia toimivat Jumalan valtuutuksella julistaessaan kadotustuomioita syntiä tehneille.
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23)
"Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." (Matt 16:17-19)
"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14)
"Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti." (Ilm 20:10)
Jumalalla on tapana silloin tällöin käyttää Sanan miekkaa niitä vastaan, jotka julistavat väärää evankeliumia, vääriä profetioita tai muuten toimivat Jumalaa vastaan, kuten on tehnyt Jouko Piho. Kuten Jeesus sanoi, niin moni uskova yrittää päästä Jumalan valtakuntaan sisälle, mutta ei voi.
"Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. " (Luuk 13:23,24)
"Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla." (Ilm 2:16)- tjkl
Kuules eskyttäjä. Et ole Jeremia, Et Pietari, et Jeesuksen opetuslapsi.
Olet SYNTINEN ihminen, joka olet korottanut itsesi Jumalan valtapiiriin kuuluviin asioihin.
Tee kiireresti parannus laittomasta "tuomaroinnista". Etkö tunne Raamattua
" Yksi on lainsäätäjä ja tuomari. hän joka voi pelastaa ja hukuttaa, ja
kuka olet sinä
joka tuomitset lähimmäisesi!"
Jaakobin kirje 4:12
Olet tilannut itsellesi Jumalan kurituksen. Olet ryhtynyt luvattomaan toimeen.
Ole valmis kestämään kuritus, se on mitä? Lue Heb 12: 5-6
Ellet nöyrry Jumalan Väkevän Käden alle - syntisenä ja lähimmäistäsi vastaan rikkoneena, niin teidätkö mitä Raamattu siitä lausuu? Kannattaa tutkia, - kirkon.takapenkiltä
tjkl kirjoitti:
Kuules eskyttäjä. Et ole Jeremia, Et Pietari, et Jeesuksen opetuslapsi.
Olet SYNTINEN ihminen, joka olet korottanut itsesi Jumalan valtapiiriin kuuluviin asioihin.
Tee kiireresti parannus laittomasta "tuomaroinnista". Etkö tunne Raamattua
" Yksi on lainsäätäjä ja tuomari. hän joka voi pelastaa ja hukuttaa, ja
kuka olet sinä
joka tuomitset lähimmäisesi!"
Jaakobin kirje 4:12
Olet tilannut itsellesi Jumalan kurituksen. Olet ryhtynyt luvattomaan toimeen.
Ole valmis kestämään kuritus, se on mitä? Lue Heb 12: 5-6
Ellet nöyrry Jumalan Väkevän Käden alle - syntisenä ja lähimmäistäsi vastaan rikkoneena, niin teidätkö mitä Raamattu siitä lausuu? Kannattaa tutkia,Pyhä Henki voi käyttää todistajanaan ketä tahansa.
Minä olen sitä mieltä, että Piho on niin paha mies, että hänen saamaa tuomiota ei ole aihetta epäillä. - kaikkikuolevaisia
kirkon.takapenkiltä kirjoitti:
Pyhä Henki voi käyttää todistajanaan ketä tahansa.
Minä olen sitä mieltä, että Piho on niin paha mies, että hänen saamaa tuomiota ei ole aihetta epäillä.Sinä olet yhtä paha (mies) ettei ole aihetta epäillä Jumalan tuomiota kohdallasi. Syntinen, kuolevainen olet - et jumala. Ja Jumala taas on ainoa vanhurskas tuomari. Hänen edessään olemme kaikki.
- tosiaankin
"Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14)
Tämä ennustus oli Jerusalemia vastaan. Joten Jerusalem on auttamattomasti hukassa!
- gtnnbv
<<<<<<"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23)>>>>>>
Tässä ei ole kysymys tuomiovallasta vaan opetusvallasta. Kehoitan tutkimaan tämän asian Aapeli Saarisalon Uuden Testamentin käännöksestä.- teol.yo
Aapeli Saarisalon selitys on Johanneksen evankeliumin alkuperäisen tarkoituksen vastainen. Hän tekee juonikkaan selityksen, jolla yrittää kumota Raamattua.
- kysynvaintaas
Joh.20:23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Miksi toraistit eivät halua antaa kaikkien syntejä anteeksi? Hehän luulevat olevansa apostoleja nykyaikana. Olisihan se hienoa reklaamia liikkeelle: miksi yleensä opettaa tooraa kun voi antaa kaikki edeltäpäin kaikille anteeksi?
Jos minulla olisi tuo valta, antaisin jokaisen Jeesukseen uskovan mennä suoraan paratiisiin!
Ei tarvitsisi väitellä opinkohdista!
Onko siis toraistien itsekkyys syynä siihen että on yhä syntisiä ja pelastuu vain harvat? - Eenokki12
kysynvaintaas kirjoitti:
Joh.20:23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Miksi toraistit eivät halua antaa kaikkien syntejä anteeksi? Hehän luulevat olevansa apostoleja nykyaikana. Olisihan se hienoa reklaamia liikkeelle: miksi yleensä opettaa tooraa kun voi antaa kaikki edeltäpäin kaikille anteeksi?
Jos minulla olisi tuo valta, antaisin jokaisen Jeesukseen uskovan mennä suoraan paratiisiin!
Onko siis toraistien itsekkyys syynä siihen että on yhä syntisiä ja pelastuu vain harvat?Sinä tollo sinä joutuisit päästämään ad-ventin pelaajat ja muslimitkin taivaaseen puhuvathan hekin jeesuksesta kunnioittavammin kuin uudesti kastajat. Liekö paavola itse kömpinyt horroksestaan palstalle pätemään?
- sdf
kysynvaintaas kirjoitti:
Onko siis toraistien itsekkyys syynä siihen että on yhä syntisiä ja pelastuu vain harvat?>>Jos minulla olisi tuo valta, antaisin jokaisen Jeesukseen uskovan mennä suoraan paratiisiin!
Ei tarvitsisi väitellä opinkohdista!<<
Raamatun mukaan Jeesukseen uskoo vain ne, jotka tekevät uskonsa tähden Jumalan tahdon. Sellaista ei lasketa uskoksi, että sanoo uskovansa Jeesukseen, mutta ei noudata Jumalan tahtoa. Näin toimii tällä hetkellä helluntaikansa. Jeesus ei pelasta yhtäkään laittomuutta tekevää helluntailaista. Tie taivaaseen on todellakin hyvin kapea, ja laittomuutta tekevät helluntailaiset tuomitaan kaikki helvettiin.
Jaak 2: 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut. 18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
Mt 13:40. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
- kopsausta
Petri Paavola on sitä mieltä, että Jouko Piho joutuu kadotukseen:
"Lähetin Joukolle toisen sähköpostin, kysyen seuraavan kysymyksen: Kysyn sitten vielä, että pelastuuko saatana ja langenneet enkelitkin lopulta, niin etteivät he joudu olemaan ikuisesti kadotuksessa, vaan pääsevät sieltä pois aikansa kärsittyään?
Jouko Pihon vastaus minulle: "Kyllä. Asia tulee selvästi esille Fil. 2:10-11 kohdassa, jossa kaikkien taivaassa olevien on tunnustettava, että Jeesus on Herra. Tuo "taivaassa" viittaa kaikkiin enkeleihin, myös ilmavallan hallitsijoihin eli langenneisiin enkeleihin. Kyseessä ei ole pakotettu ja hampaat irvessä annettu tunnustus, vaan vapaaehtoinen tunnustus. Kohdassa on käytetty sanaa eksomologeo, joka tarkoittaa tunnustamista ylistämällä. Tule sinäkin pois sieltä katolisesta harhaopista."
Kun ihminen sokaistuu valheesta ja antaa sen tehdä tarpeeksi työtä sydämessä, niin se voi johtaa jopa opetukseen, jonka mukaan saatana ja langenneet enkelit lopulta pelastuvat pois kadotuksesta, kuten Jouko Pihokin opettaa. On selvää ettei Jouko Pihon "evankeliumi" ole Raamatullista ja pelastuksen evankeliumia, vaan valhe-evankeliumia, jonka julistaminen ja siihen uskominen johtaa iankaikkiseen kadotukseen."- sdf
Kaikki pelastuvat taivaaseen on todellakin väärää evankeliumia. Tämä on vain yksi eksytys monien muiden joukossa, mitä Piho levittelee. Tie taivaaseen on kapea ja hyvin harva sinne pääsee.
Lk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
Mt 13:40. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. - LopuksiPISTE
Olen kuunnellut "saarnamiehiä, sekä naisia", mutta en yhtäkään totuudellista
saarnaajaa missään muodossa. Omilta sivuiltani en voi saada samaa käsitystä mitä he tyrkyttävät. J-todistajat pysyvät kauemmin asiallisina, mutta heidän oppeihinsa voi perehtyä vain pitkälle oppinut raamatun tutkija, ja meitä on
"helvetin harvassa". J-todistajien ennustukset eivät pidä paikkaansa, joten hekin
ovat harhauttajia. Missään ilmansuunnassa ei ole JUMALAN omaa seurakuntaa.
- Usko.Toivonen
Niin, täällä tulee esille ihmisen luonne kaikessa kirjosaan.
Hämmästyttävintä on juuri tuomoinjulistajat, jotka julistavat tuomiota toisille sellaisesta aiheesta, missä he samalla julistaisivat tuomion omalle kohdallensakin.
Ei kenenkään ihmisen ole mahdollista vapahtaa toista ihmistä synneistään, eikä näin ollen myöskään estää synneistä vapahtamista.
7. Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa.
( Ps. 49. )
Ihminen ei ole Vapahtaja, Lunastaja, ihminen voi todistaa Vapahtajasta, Lunastajasta, Herrasta Jeesuksesta, mutta ihminen itse ei ole Vapahtaja.
Kysymys on siis epäuskosta, jossa tuomionjulistukset syntinä on mahdollista saada anteeksi, kuten Paavalikin sai syntinsä anteeksi, koska oli tehnyt syntiä epäuskaossa.
Kysymys on siis tietämättömyydessä tehdystä synnistä, tuomitsemisesta.- herra-katsoo
Kaikki eivät ole tietämättömiä. He tekevät tuomitsemista täysin pahan himonsa ja ylpeyden synnissä.
- kopiokone
"Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14)
- Usko.Toivonen
Nytpä onkin synnit jo sovitetut "kopiokone".
10. Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
11. emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
( Room. 5. )
On tietenkin itsensä ylentäjiä, jotka ylenkatsovat ...
9. Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
( Luuk. 18. ) - sdf
Usko.Toivonen kirjoitti:
Nytpä onkin synnit jo sovitetut "kopiokone".
10. Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
11. emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
( Room. 5. )
On tietenkin itsensä ylentäjiä, jotka ylenkatsovat ...
9. Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
( Luuk. 18. )Moni uskova, joka sanoo Jeesukselle Herra, Herra, ei saa syntien sovitusta, koska he eivät tehneet parannusta lain rikkomisesta. Jokainen helluntailainen, joka elää laittomuudessa tuomitaan kadotukseen, koska usko ilman tekoja on kuollut.
Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. 28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
Mt 7: 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. sdf kirjoitti:
Moni uskova, joka sanoo Jeesukselle Herra, Herra, ei saa syntien sovitusta, koska he eivät tehneet parannusta lain rikkomisesta. Jokainen helluntailainen, joka elää laittomuudessa tuomitaan kadotukseen, koska usko ilman tekoja on kuollut.
Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. 28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
Mt 7: 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Niin tulkaa ja katsokaamme, kummalla oikeus on, sanoo Herra. vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, niin ne tulevat lumivalkeiksi. Jes. 1:18.
Niin pian kuin syntinen tuntee olevansa alaston ja kaiketi oman kerskauksensa pois riisutuksi, ei Jumala enempää vaadi - hän tahtoo nyt vain antaa kaikki anteeksi ja lohduttaa häntä. Sillä koko Jumalan sanahan ilmaisee, että synti on sovitettu ja Jumala on armollinen ja suunnattomassa rakkaudessaan valmis antamaan syntiselle anteeksi ja lohduttamaan häntä.
Mutta syntinen ei välitäkään armosta, vaan aikoo jäykällä aadamillisella mielellä itse kestää Herran edessä. Tämä mieli on Jumalan armon ainoana esteenä. Mutta kun se sulku on poissa, voi Jumalan armo vapaasti virrata, ja silloin kaikki tulee hyväksi.
Jos Aadamin lapsi voisi nöyrtyä, niin että se haluaa armoa tahtoen, ei ainoastaan kääntyä ja sopia Jumalan kanssa, vaan myös hylätä kaiken oman tekemisensä ja pitää armo armona - silloin se heti saa anteeksiantamuksen, vieläpä suuren anteeksiannon. Silloin syntinen tulee suuren, armahtavan Jumalan laupeuden yhteyteen, jolla ei ole äärtä eikä määrää.
Sinulla on omantunnon syytöksiä, käyt vaivattuna ja tuomittuna voimatta tehdä mitään asian auttamiseksi. Mutta kuule! Sinä pääset vapaaksi! Sinun ei tarvitse tehdä mitään sen hyväksi, sinä pääset epäilyksistä ja pelastut hukkumasta.
Kiitä Herraa, »joka kaikki sinun syntisi antaa anteeksi!» Et ole ansainnut mitään lohdutusta, vaan päinvastoin, että aina kulkisit murheellisena ja tuomittuna.
Mutta sinä pääset vapaaksi. Saat olla iloinen. Saat heittää kuormasi luotasi ja olla aivan vapaa ja iloinen, niin kuin et koskaan olisi tehnytkään syntiä. Kiitä Herraa, minun sieluni, joka kaikki sinun syntisi antaa anteeksi!
Jumala antaa synnit anteeksi, kaikki synnit ja kaikissa tapauksissa ja aikoina ja antaa anteeksi aivan ansaitsemattomasti ja kokonaan. Opi vain tuntemaan tuota jumalallista anteeksiantoa, rukoile Jumalalta uskoa, niin kaikki tulee hyväksi.
Monet luulevat sangen hyvin ymmärtävänsä Jumalan anteeksiantoa, mutta eivät kuitenkaan siitä mitään käsitä. Ensinnäkin on huomattava, että anteeksianto ja armo on kaiken ansion vastakohta, niin kuin Paavali sanoo: »Jos valinta on tapahtunut armosta, niin se ei ole tapahtunut tekojen nojalla, sillä silloin armo ei enää olisikaan armoa. Mutta jos se on tapahtunut tekojen nojalla, niin ei se ole tapahtunut armosta, koska teko silloin ei enää olisi tekoa!»
Anteeksianto on myös kokonaan toista kuin synnin sietäminen. Jumala ei siedä syntiä, vaan antaa sen anteeksi, jonka takia myös se, joka on aivan sietämätöntä, annetaan anteeksi, sillä anteeksianto on puhdasta armoa. Toisin sanoen, että ihminen, jota kaiken oikeuden mukaan ei pitäisi säästää, vaan tuomita ja rangaista, kuitenkin nyt sulasta laupeudesta armoitetaan ja vapautetaan kaikesta.
Anteeksianto merkitsee, ettei Jumala tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahojen tekojemme mukaan. Katso, sellainen on Jumala! Ei hän ollenkaan tee meille, syntiemme mukaan! Jos Jumala hetkenkin ajan tuomitsisi meitä syntiemme mukaisesti, niin ei yksikään liha pelastuisi!
Mutta koko Kristuksen valtakunta maan päällä on pelkkää anteeksiantoa kaikille, jotka uskossa pitäytyvät Kristukseen, niin, alituista anteeksiantoa, ansaitsematonta ja täydellistä.
... jatkuu ( C.O.Rosenius )Saviseutulainen kirjoitti:
Niin tulkaa ja katsokaamme, kummalla oikeus on, sanoo Herra. vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, niin ne tulevat lumivalkeiksi. Jes. 1:18.
Niin pian kuin syntinen tuntee olevansa alaston ja kaiketi oman kerskauksensa pois riisutuksi, ei Jumala enempää vaadi - hän tahtoo nyt vain antaa kaikki anteeksi ja lohduttaa häntä. Sillä koko Jumalan sanahan ilmaisee, että synti on sovitettu ja Jumala on armollinen ja suunnattomassa rakkaudessaan valmis antamaan syntiselle anteeksi ja lohduttamaan häntä.
Mutta syntinen ei välitäkään armosta, vaan aikoo jäykällä aadamillisella mielellä itse kestää Herran edessä. Tämä mieli on Jumalan armon ainoana esteenä. Mutta kun se sulku on poissa, voi Jumalan armo vapaasti virrata, ja silloin kaikki tulee hyväksi.
Jos Aadamin lapsi voisi nöyrtyä, niin että se haluaa armoa tahtoen, ei ainoastaan kääntyä ja sopia Jumalan kanssa, vaan myös hylätä kaiken oman tekemisensä ja pitää armo armona - silloin se heti saa anteeksiantamuksen, vieläpä suuren anteeksiannon. Silloin syntinen tulee suuren, armahtavan Jumalan laupeuden yhteyteen, jolla ei ole äärtä eikä määrää.
Sinulla on omantunnon syytöksiä, käyt vaivattuna ja tuomittuna voimatta tehdä mitään asian auttamiseksi. Mutta kuule! Sinä pääset vapaaksi! Sinun ei tarvitse tehdä mitään sen hyväksi, sinä pääset epäilyksistä ja pelastut hukkumasta.
Kiitä Herraa, »joka kaikki sinun syntisi antaa anteeksi!» Et ole ansainnut mitään lohdutusta, vaan päinvastoin, että aina kulkisit murheellisena ja tuomittuna.
Mutta sinä pääset vapaaksi. Saat olla iloinen. Saat heittää kuormasi luotasi ja olla aivan vapaa ja iloinen, niin kuin et koskaan olisi tehnytkään syntiä. Kiitä Herraa, minun sieluni, joka kaikki sinun syntisi antaa anteeksi!
Jumala antaa synnit anteeksi, kaikki synnit ja kaikissa tapauksissa ja aikoina ja antaa anteeksi aivan ansaitsemattomasti ja kokonaan. Opi vain tuntemaan tuota jumalallista anteeksiantoa, rukoile Jumalalta uskoa, niin kaikki tulee hyväksi.
Monet luulevat sangen hyvin ymmärtävänsä Jumalan anteeksiantoa, mutta eivät kuitenkaan siitä mitään käsitä. Ensinnäkin on huomattava, että anteeksianto ja armo on kaiken ansion vastakohta, niin kuin Paavali sanoo: »Jos valinta on tapahtunut armosta, niin se ei ole tapahtunut tekojen nojalla, sillä silloin armo ei enää olisikaan armoa. Mutta jos se on tapahtunut tekojen nojalla, niin ei se ole tapahtunut armosta, koska teko silloin ei enää olisi tekoa!»
Anteeksianto on myös kokonaan toista kuin synnin sietäminen. Jumala ei siedä syntiä, vaan antaa sen anteeksi, jonka takia myös se, joka on aivan sietämätöntä, annetaan anteeksi, sillä anteeksianto on puhdasta armoa. Toisin sanoen, että ihminen, jota kaiken oikeuden mukaan ei pitäisi säästää, vaan tuomita ja rangaista, kuitenkin nyt sulasta laupeudesta armoitetaan ja vapautetaan kaikesta.
Anteeksianto merkitsee, ettei Jumala tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahojen tekojemme mukaan. Katso, sellainen on Jumala! Ei hän ollenkaan tee meille, syntiemme mukaan! Jos Jumala hetkenkin ajan tuomitsisi meitä syntiemme mukaisesti, niin ei yksikään liha pelastuisi!
Mutta koko Kristuksen valtakunta maan päällä on pelkkää anteeksiantoa kaikille, jotka uskossa pitäytyvät Kristukseen, niin, alituista anteeksiantoa, ansaitsematonta ja täydellistä.
... jatkuu ( C.O.Rosenius )... jatkoa
Vai eikö ole kyllin varmaa ja vakuutettua, että Jumala antaa kaikki sinun syntisi anteeksi? Eivätkö taivas, maa ja helvetti, ihmiset ja henkiolennot ole hyvin ja selvästi saaneet tietää, että Jumala antaa kaikki synnit anteeksi.
Ketään ei tuomita synnin suuruuden tähden, vaan ainoastaan armon hylkäämisen tähden. Jumala on itse omassa persoonassaan sekä profeettain ja enkelien, oman Poikansa ja hänen apostoleittensa ja suuren evankelistain joukon kautta tuhansin vahvoin vakuutuksin todistanut tahtovansa antaa synnit anteeksi. Kaikki helvetin portit eivät pysty kumoamaan tämän loistavan joukon todistusta tai ryöstämään meiltä syntien anteeksisaamisen varmuutta.
Koko Raamattu alusta loppuun asti ei oikeastaan sisälläkään muuta kuin Jumalan suuria toimia syntien anteeksiantamiseksi. Itse lakikin annettiin oikeastaan sen takia, että me oppisimme arvossa pitämään ja vastaanottamaan anteeksiantoa. Ja kaikki Jumalan Pojan maan päällä suorittama työ tarkoitti vain meidän syntiemme anteeksiantoa.
Hän tuli ihmislapseksi, tuli veljeksemme ja välittäjäksemme vain sen takia, että hän vapahtaisi kansansa heidän synneistänsä. Hän vuodatti pyhän verensä yksinomaan sen takia, että hän sovittaisi maailman synnit, kuten hän itse sanoi: »Minun vereni vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.»
Hän sääti kasteen ottaaksensa meidät ikuiseen armoliittoon. Hän asetti ehtoollisen vakuuttaakseen meille vaelluksemme aikana yhä uudelleen syntiemme anteeksisaamista. Hän opetti meitä Isämeidän rukouksessa joka päivä rukoilemaan nimenomaan: »Anna meille anteeksi meidän syntimme!»
Miksi olisi hän kaiken tämän tehnyt, ellei hänen vakava aikomuksensa ja tahtonsa ollut antaa synnit anteeksi? Jumala ei tosiaankaan ole taivaasta lähettänyt meille Poikaansa tuomitsemaan maailmaa, tai vain jotakin hetkellistä, ajallista hyvää varten!
Kaikki Herran työt vakuuttavat meille, että hänellä on todellinen ja vakava tahto antaa meille syntimme anteeksi, ottaa meidät jälleen lapsiksensa ja rakkaimmiksi ystäviksensä, jota varten hän on meidät luonutkin ja sulasta armosta antanut meille iankaikkisen elämän.
( C.O.Rosenius )- sdf
Saviseutulainen kirjoitti:
... jatkoa
Vai eikö ole kyllin varmaa ja vakuutettua, että Jumala antaa kaikki sinun syntisi anteeksi? Eivätkö taivas, maa ja helvetti, ihmiset ja henkiolennot ole hyvin ja selvästi saaneet tietää, että Jumala antaa kaikki synnit anteeksi.
Ketään ei tuomita synnin suuruuden tähden, vaan ainoastaan armon hylkäämisen tähden. Jumala on itse omassa persoonassaan sekä profeettain ja enkelien, oman Poikansa ja hänen apostoleittensa ja suuren evankelistain joukon kautta tuhansin vahvoin vakuutuksin todistanut tahtovansa antaa synnit anteeksi. Kaikki helvetin portit eivät pysty kumoamaan tämän loistavan joukon todistusta tai ryöstämään meiltä syntien anteeksisaamisen varmuutta.
Koko Raamattu alusta loppuun asti ei oikeastaan sisälläkään muuta kuin Jumalan suuria toimia syntien anteeksiantamiseksi. Itse lakikin annettiin oikeastaan sen takia, että me oppisimme arvossa pitämään ja vastaanottamaan anteeksiantoa. Ja kaikki Jumalan Pojan maan päällä suorittama työ tarkoitti vain meidän syntiemme anteeksiantoa.
Hän tuli ihmislapseksi, tuli veljeksemme ja välittäjäksemme vain sen takia, että hän vapahtaisi kansansa heidän synneistänsä. Hän vuodatti pyhän verensä yksinomaan sen takia, että hän sovittaisi maailman synnit, kuten hän itse sanoi: »Minun vereni vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.»
Hän sääti kasteen ottaaksensa meidät ikuiseen armoliittoon. Hän asetti ehtoollisen vakuuttaakseen meille vaelluksemme aikana yhä uudelleen syntiemme anteeksisaamista. Hän opetti meitä Isämeidän rukouksessa joka päivä rukoilemaan nimenomaan: »Anna meille anteeksi meidän syntimme!»
Miksi olisi hän kaiken tämän tehnyt, ellei hänen vakava aikomuksensa ja tahtonsa ollut antaa synnit anteeksi? Jumala ei tosiaankaan ole taivaasta lähettänyt meille Poikaansa tuomitsemaan maailmaa, tai vain jotakin hetkellistä, ajallista hyvää varten!
Kaikki Herran työt vakuuttavat meille, että hänellä on todellinen ja vakava tahto antaa meille syntimme anteeksi, ottaa meidät jälleen lapsiksensa ja rakkaimmiksi ystäviksensä, jota varten hän on meidät luonutkin ja sulasta armosta antanut meille iankaikkisen elämän.
( C.O.Rosenius )Taas tätä Roseniusta. Etkä tajua, että hän on eksyttäjä? Voit heittää Roseniuksen kirjan suoraan roskakoriin.
>>Ketään ei tuomita synnin suuruuden tähden, vaan ainoastaan armon hylkäämisen tähden. <<
Rosenius kirjoittaa Raamatun vastaista puuta heinää. Sinä uskot valhetta, koska rakastat Roseniuksen jakamaa valhetta.
Jokainen uskonsa Jeesukseen tunnustanut tuomitaan lain ja tekojen mukaan.
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Mt 16:27 Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan.
Ilm 20: 13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan - Usko.Toivonen
Niin, "sdf", katsokaamme mitä Herra Jeesus tuossa esilleottamassani Luukas 18.
tekstikohdassa opettaa.
Kaksi miestä meni siis rukoilemaan. Kumpiko oli Jumalalle mieleisempi?
Molemmat he sanoivat "Herra", mutta vain toinen lähestyi Herraa ilman hengellistä sokeutta.
Kumpi mielestäsi omasi hengellisen sydämen laadun, fariseus vaiko publikaani?
Koetappa tällä kertaa vastata. sdf kirjoitti:
Taas tätä Roseniusta. Etkä tajua, että hän on eksyttäjä? Voit heittää Roseniuksen kirjan suoraan roskakoriin.
>>Ketään ei tuomita synnin suuruuden tähden, vaan ainoastaan armon hylkäämisen tähden. <<
Rosenius kirjoittaa Raamatun vastaista puuta heinää. Sinä uskot valhetta, koska rakastat Roseniuksen jakamaa valhetta.
Jokainen uskonsa Jeesukseen tunnustanut tuomitaan lain ja tekojen mukaan.
Mt 16:27 Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan.
Ilm 20: 13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaanRosenius, jota syytät eksyttäjäksi, kirjoittaa:
"Ketään ei tuomita synnin suuruuden tähden, vaan ainoastaan armon hylkäämisen tähden."
Sinä kirjoitat:
>Rosenius kirjoittaa Raamatun vastaista puuta heinää. Sinä uskot valhetta, koska rakastat Roseniuksen jakamaa valhetta.<
>>Jokainen uskonsa Jeesukseen tunnustanut tuomitaan lain ja tekojen mukaan.<<
Minkä mukaan tuomitaan stten uskosta osaton, Jumalan armon hylännyt, Jeesuksen Kristuksen sovintoveren maahan tallannut ihminen?
- nuhdetta---
Jouko Pihon aggressiivisesti ja murhanhimoisesti tuominneet - täällä? Luulivat kai olevansa lähes Jumalan kaltaisia apu-poika-tuomareita? Mutta mitä Jumala tällaisesta? Se on kirjoitettu kyllin selvästi Raamatussa. Vain ulkokultaiset, tekopyhät, sokeat unohtavat terveen opin ja opetuksen.
No, joka kuuseen kurkottaa se - --- kapsahtaa. Ja näin on säädetty tämän palstan tuomarikiltaa varten. Lainsäätäjä ja tuomari on Jumala itse. Jumala ei usko selityksiä ja puolustuksia.
Teillä ei ollut lupaa Jumalalta ryhtyä tuomitsemaan tätä, sormella osoiteltua.
Synnistä saa ja pitää nuhdella, varoittaa pari kolme kertaakin. Mutta suoraan edessä päin, henkilölle. Matteus 18:15-17 (henkilökohtainen rikkomus), harhaoppi Tiitus 3:10.
Tämän lajin "tuomarointi" - joka tällä hell. palstalla rehottaa on
MAAILMAN ala-arvoisinta panettelua, solvaamista, murhanhenkistä päällekäymistä!
Ja sitten monet sokeat vielä kuvittelevat olevansa Jumalan Pyhällä Asialla. Vaikka ovat Paholaisen murha-areelta!
Vielä törkeintä on, ettei tämä kadotustuomion kohteeksi otettu (tai muutkaan täällä murhaustuomioiden kohteeksi NIMELTÄ otetut) ole itse paikalla!
Hutkitaan vain mitä sylki suuhun tuo, mitä pahuuden pinttyneiden korvien välistä nousee, mitä oksennusta oma paha olo vain sylkee suustaan.
Tämä on ankara nuhde. Sinä tiedät tunnossasi - kuka olet, keitä te olette? Hävetkää ja nöyrtykää Herran Totisen Pyhyyden edessä.!
Kaikki eivät sentään ole tällä palstalla mitään kanta-asukkaita, vaan silloin tällöin katsovat.
Ja kun näkevät sellaista giljotiini-hommaa, jota täällä paljon viljellään - ihmisiin kohdistuvaa metsästystä, murhanhenkistä lyömistä... niin?
Teille, jotka ette ole osallistuneet ihmisten tuomitsemishankkeisiin, Herra on teille armollinen. Hän näkee sydänten salaisuudet.
Muun muassa Jaakobin kirje 4: 12- Doctorilta.kopsattua
Sinä kirjoitat niin rumasti, että taidat olla riivaajahengen vallassa. Sinulla on käärmeen hajuisia kommentteja. Suusi puhuu kuin demoni.
Pystytkö itse katsomaan peiliin? Ymmärrätkö mikä on sinun oma tilasi?
Sinun käytöksestäsi näkyy katkeruus ja viha toisia kohtaan.
Psykologinen projektiolla tarkoitetaan sellaista, ettei ihminen pysty elämään oman pahan olonsa kanssa, jolloin hän pyrkii loukkaamaan toista henkilöä, jotta paha olo siirtyisi toiseen. Kun joku häiritsee loukkauksella toisen ihmisen onnellisuutta, niin hän saa vahingoniloa, millä kompensoi vain omaa pahan olon tunnettaan. Sen takia sinä kirjoitat toisille loukkaavia kommentteja vailla järkevää selitystä, koska sinä purat sillä tavalla, omaa pahaa oloasi, mikä kanssa et pysty elämään. - Metsäänmenneet
Harhaoppisia onkin lupa rököttää, ei se ole epäraamatullista. Seinähulluja hihhuleita pitää "oikaista joka käänteessä", mitenkä he muuten oppisivat
käyttääntymään normaalien ihmisten keskellä. Panisivat edes kaikki harhaoppinsa saman katon alle, niin olisihan se helpompi heitä oikaista,heh.
- ö.qq
Tämä eräs on pelle, jolla on tarkoitus valehdella ja haastaa riitaa.
- Doctorilta.kopsattua
Psykologinen projektiolla tarkoitetaan sellaista, ettei ihminen pysty elämään oman pahan olonsa kanssa, jolloin hän pyrkii loukkaamaan toista henkilöä, jotta paha olo siirtyisi toiseen. Kun joku häiritsee loukkauksella toisen ihmisen onnellisuutta, niin hän saa vahingoniloa, millä kompensoi vain omaa pahan olon tunnettaan. Sen takia sinä kirjoitat toisille loukkaavia kommentteja vailla järkevää selitystä, koska sinä purat sillä tavalla omaa pahaa oloasi, minkä kanssa et pysty elämään.
- ö.qq
Doctorilta.kopsattua kirjoitti:
Psykologinen projektiolla tarkoitetaan sellaista, ettei ihminen pysty elämään oman pahan olonsa kanssa, jolloin hän pyrkii loukkaamaan toista henkilöä, jotta paha olo siirtyisi toiseen. Kun joku häiritsee loukkauksella toisen ihmisen onnellisuutta, niin hän saa vahingoniloa, millä kompensoi vain omaa pahan olon tunnettaan. Sen takia sinä kirjoitat toisille loukkaavia kommentteja vailla järkevää selitystä, koska sinä purat sillä tavalla omaa pahaa oloasi, minkä kanssa et pysty elämään.
Sinä juuri tuossa yllä heitit hävytöntä herjaa kuin projisoiva psykopaatti. Tai kuin pelle, joka toimii tahallaan peilinä, heittäen omista synneistään herjan toiselle, jolle se ei kuulu.
- ö.qq
Doctorilta.kopsattua kirjoitti:
Tunnistatko sinä, mistä tällaista tekstiä on tullut? Muistatko sen kirjoittaneesi itse, vai oletko jonkinlainen riivattu, joka ei muista ja hallitse tekojansa?
"Sinä kirjoitat niin rumasti, että taidat olla riivaajahengen vallassa. Sinulla on käärmeen hajuisia kommentteja. Suusi puhuu kuin demoni. Pystytkö itse katsomaan peiliin? Ymmärrätkö mikä on sinun oma tilasi?"
Ymmärrätkö SINÄ, mikä on sinun oma tilasi? Oletko sinä kuin persereikä, joka suoltaa saatanan profetioita? - DoctorE
ö.qq kirjoitti:
Tunnistatko sinä, mistä tällaista tekstiä on tullut? Muistatko sen kirjoittaneesi itse, vai oletko jonkinlainen riivattu, joka ei muista ja hallitse tekojansa?
"Sinä kirjoitat niin rumasti, että taidat olla riivaajahengen vallassa. Sinulla on käärmeen hajuisia kommentteja. Suusi puhuu kuin demoni. Pystytkö itse katsomaan peiliin? Ymmärrätkö mikä on sinun oma tilasi?"
Ymmärrätkö SINÄ, mikä on sinun oma tilasi? Oletko sinä kuin persereikä, joka suoltaa saatanan profetioita?"Oletko sinä kuin persereikä, joka suoltaa saatanan profetioita? "
-----------------------------------
Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, ettet sinä tee Pyhän Hengen hedelmiä, vaan purat omaa pahaa oloasi netin keskustelupalstalle. - ö.qq
DoctorE kirjoitti:
"Oletko sinä kuin persereikä, joka suoltaa saatanan profetioita? "
-----------------------------------
Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, ettet sinä tee Pyhän Hengen hedelmiä, vaan purat omaa pahaa oloasi netin keskustelupalstalle.Kusipää valehteleva pelle sinä olet. Ei kukaan ihminen voi olla noin saatanan pöpi oikeasti.
- sdf
ö.qq kirjoitti:
Ymmärrätkö SINÄ, mikä on sinun oma tilasi? Oletko sinä kuin persereikä, joka suoltaa saatanan profetioita?ö.qq, kamalaaaa, kaminakuumaksi, antilate, antitoraisti jne. kirjoittelee sellaista törkyä, mikä paljastaa hänen raivon hengessä olevaksi antikristukseksi. Laitetaan yleisön vuoksi muutama jae Jumalan Sanasta, jotka paljastavat tämän tapauksen pedon asiamieheksi.
Ilm 13:5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi. 6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
Gal 5:19 Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, 20 epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus, 21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.
Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
26 Mutta oikeus on istuva tuomitsemaan, ja hänen valtansa otetaan häneltä pois,
se tuhotaan ja hävitetään lopullisesti.
27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.
Mk 3:29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.
- Kulkekaa
Varsinkin aviorikoksen tekijöiden kannattaisi tehdä pikaista parannusta.
- taivasSäteilyä
Me tarvitaan enemmän homoja kirkkoihin. Papisto sekä kuulijat, siten päästäis
kaikista eroon, juuri kuin Sodoman ja Gomorran ajoilta. Koko kirkko maan tasalle, eikä kiveä kiven päällä, justiin kuin Jerusalemin hävityskin. Sekin tulee vielä tapahtumaan,aivan takuulla. Ydunasevaltio muka Jumalan kansaa ??? - Kulkekaa
Kommenttini tarkoitti että kun on vielä aikaa tehdä parannus kannattaisi se tehdä otin vain esimerkin mutta olipa synti mikä vain niin parannus pitää tehdä. Homokin voi pelastua jos hylkää syntinsä ja tekee parannuksen syntiä ei ole taivaassa.
- ceeec
Aloittaja taitaa olla toraisti homo, joka yrittää usuttaa uskovaiset toisiaan vastaan.
- feelix-eno
Onpas teillä kirjavia ja absurdeja tuotoksia.... mutta pieleen menee kaikki hypoteesit...
- päätäjomottaa
Me voimme tuomita toisiamme 24-7-365 eikä sillä ole mitään merkitystä isommissa kuvioissa. Me tuhlaamme kallista aikaamme turhista asioista joista me emme ymmärrä "tuon taivaallista", heh. Kaikki me olemme oikeassa omalla
tavallamme, ja samanaikaisesti aivan kuuroja sekä sokeita. Tätä samaa jatkuu vuodesta toiseen, eikä mikään muutu kuin haudan läheisyys, ja senjälkeinen tilakin
on täällä kyseenalaistettuna ihan päivittäin. Luterilainen luulee menevänsä taivaaseen, Katolilainen "Purgatoriin", helluntalainen Jeesuksen käsivarsille,
olemmeko me tosiaankin näin mielenvikaisia, vai mitä ??? - PP.eksyttää
Petri Paavola on perkeleellinen pelle. Karttakaa harhaoppista!
- AjatRaamatullisestaPaime
Petri Paavola sanoo seuraavaa: "Tulevina päivinä jotkut kehnot paimenet tullaan tuomitsemaan sellaisella tavalla, että Herra ottaa heidät pois tästä ajasta kuoleman kautta, koska he eivät halunneet tehdä parannusta pahoista teoistaan."
"Monet uskovat ihmiset luulevat ja uskovat ettei Jumala koskaan rankaise kansaansa sairauksien kautta. Raamattu todistaa, että Jumala voi antaa monenlaisia sairauksia niiden uskovien elämään, jotka eivät ole kuuliaisia Jumalalle ja sallivat eksytysten eksyttävän Jumalan kansaa."
"Jumala tulee lopettamaan ja lakkauttamaan monien tällaisten väärien ja kehnojen "paimenien" toiminnan" sekä johdattaa haavoille jätetyt uskovat terveen ja Raamatullisen seurakunnan pariin, jossa todelliset paimenet auttavat uskovia kasvamaan uskossa niin kuin Raamattu opettaa."
- kaksi_ropoa
Kuin liitävä lintu, kuin lentävä pääskynen on aiheeton kirous: ei se toteen käy.
- Sanan-mukaan
Aloittaja ei satu olemaan homo, eikä mikään jollaiseksi hänet on koetettu määrittää!
Mutta - nimimerkki se_siitä, alias kopiokone on määrätty Jumalan kuritukseen. Ja kaikki muutkin jotka ovat syypäät erään JP:n tuomitsemiseen. Synnit tulevat sovitetuksi kun ne tunnustetaan, niitä kadutaan ja pyydetään anteeksi siltä ,jota vastaan onrikottu.
Tomitsijoiden synnit tulevat korjatuiksi näin:
- Julkinen anteeksipyyntö (täällä) - julkisesta "tuomitsemisesta" koskee J. Pihoa ja muitakin nimeltä solvattuja, tuomittuja!
- Eli samalla intensiteetillä: julkinen tuomion lausuminen (kadotustuomio!) >> vaatii yhtä julkisen anteeksipyynnön! ( Hopi, hopi - nikit se_siitä - kopiokone, ja muut solvaajat!)
Raamatun opetus, itseJeesus sanoo, että jos joku PYYTÄÄ anteeksi, silloin pitää antaaa anteeksi! Lukekaa Luukas 17: 3-5. Unohtuiko?
Se_siitä, alias kopiokone (ym solvaajat) synti ei tule automaattisesti sovitetuksi. Se on harhaoppia, vastoin Jeesuksen sanaa. ON PYYDETTÄVÄ anteeksi. Yhtä julkisesti kuin on tehty TUOMITsemisen synti. Julkisesti.
Eli, nämä "tuomitsijat" ovat vetäneet nyt päällensä jotakin, jota (ehkä) katuvat, kun ymmärtävät, ettei voi johonkin armoon ja sovitukseen turvaten JATKAA syntiä!
Eli kaikki odottavat nyt, että nämä Pihon, Mattilan, keitä nimiä täällä on herjattu ja tuomittu (ilman Jumalan YLITUOMARIN, ainoan Laillisen sellaisen) on täysi oikeus nyt odottaa julkisia anteksipyyntöjä. Katumusta, parannusta.
Sillä jos katuu, pitää myös muistaaJeesuksen sanat: Mene äläkä vastedes syntiä tee!
Nämä solvaajat ja tuomiomiehet pysyvät Jumalan kurituskoulussa, toistaikseksi. Heille voidaan julkisesti julistaa anteeksiantamusta ja vapautusta, vasta sitten kun he julkisesti
katuvat ja anteeksi pyytävät!
Tässä toteutuu Jeesuksen sanat: Millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
Jos on laupias ja armahtavainen (langenneelle veljelle) jos rukoilee, varoittaa häntä kahdenkesken, Jumala toimii samalla kaavalla.
Jos - KUN- julkisesti häpäisee - omin luvin tehdyillä tuomioilla - kadotustuomioilla - toisen, luulitteko että Jumala silittää päätänne? Ei.
Eli: anteeksipyyntöjä kehiin!
Ja parjatut sitten vastaavat...- Paavolan.tekstiä
Petri Paavola sanoo seuraavaa: "Tulevina päivinä jotkut kehnot paimenet tullaan tuomitsemaan sellaisella tavalla, että Herra ottaa heidät pois tästä ajasta kuoleman kautta, koska he eivät halunneet tehdä parannusta pahoista teoistaan."
"Monet uskovat ihmiset luulevat ja uskovat ettei Jumala koskaan rankaise kansaansa sairauksien kautta. Raamattu todistaa, että Jumala voi antaa monenlaisia sairauksia niiden uskovien elämään, jotka eivät ole kuuliaisia Jumalalle ja sallivat eksytysten eksyttävän Jumalan kansaa."
"Jumala tulee lopettamaan ja lakkauttamaan monien tällaisten väärien ja kehnojen "paimenien" toiminnan" sekä johdattaa haavoille jätetyt uskovat terveen ja Raamatullisen seurakunnan pariin, jossa todelliset paimenet auttavat uskovia kasvamaan uskossa niin kuin Raamattu opettaa." - Paavolan.tekstiä
Petri Paavola on sitä mieltä, että Jouko Piho joutuu kadotukseen:
"Lähetin Joukolle toisen sähköpostin, kysyen seuraavan kysymyksen: Kysyn sitten vielä, että pelastuuko saatana ja langenneet enkelitkin lopulta, niin etteivät he joudu olemaan ikuisesti kadotuksessa, vaan pääsevät sieltä pois aikansa kärsittyään?
Jouko Pihon vastaus minulle: "Kyllä. Asia tulee selvästi esille Fil. 2:10-11 kohdassa, jossa kaikkien taivaassa olevien on tunnustettava, että Jeesus on Herra. Tuo "taivaassa" viittaa kaikkiin enkeleihin, myös ilmavallan hallitsijoihin eli langenneisiin enkeleihin. Kyseessä ei ole pakotettu ja hampaat irvessä annettu tunnustus, vaan vapaaehtoinen tunnustus. Kohdassa on käytetty sanaa eksomologeo, joka tarkoittaa tunnustamista ylistämällä. Tule sinäkin pois sieltä katolisesta harhaopista."
Kun ihminen sokaistuu valheesta ja antaa sen tehdä tarpeeksi työtä sydämessä, niin se voi johtaa jopa opetukseen, jonka mukaan saatana ja langenneet enkelit lopulta pelastuvat pois kadotuksesta, kuten Jouko Pihokin opettaa. On selvää ettei Jouko Pihon "evankeliumi" ole Raamatullista ja pelastuksen evankeliumia, vaan valhe-evankeliumia, jonka julistaminen ja siihen uskominen johtaa iankaikkiseen kadotukseen."
- ahaah
Onko nyt jo Paavolankin jumala?
Sinun evankeliumisi, se vasta on valhe-evankeliumia, suoraan sielunviholliselta. Sinä korotat itsesi Jumalan yläpuolelle.- kymysys
Missä kohtaa Paavola sanoo olevansa Jumala tai rinnastavansa itsensä Jumalaksi?
- papparainen-uskossa
Uskovat ovat harhassa siksi,. että IHMISET ovat etusijalla. Ei Lueta eikä totella Raamatun tervettä asiaa, vaan ollaan kuin sekopäiset: juostaan sinne ja tänne IHMISTEN puheiden ja ihmeiden perään!
EiköJeesus sanonut: ÄLKÄÄJUOSKO heidän perässään!
Raamatussa on Elämän Leipää kylliksi. UNOHTAKAA se ja se ja se --- oppi-isä ja opettaja.
Kyllä Pyhä Henki opettaa SAnaa. antaa ravinnon!
- valvojarukoile
No niin. Unohtakaapa tuo sormella osoittelu, ja menkää polvillenne Herran eteen! Herra ei pyydä vastaamaan toisten sanoista ja tekemisistä. Miten Sana sanoo tilinteosta. Kannatta lukea! Roomalaiskirje 14.12 " on tehtävä tili..." ITSESTÄMME! Jos on vaikea ymmärtää, tämä rukous voi helpottaa?
Pyhä Jumala, olen syntynyt syntisessä sukukunnassa, niinkuin isäni - olen syntiä tehnyt. Ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein olen rikkonut Sinua ja lähimmäisiäni vastaan. Ole minulle kurjalle armollinen, ja pyyhi syntini pois Jeesuksen Kristuksen täytetyn työn tähden.
Puhdista minut sisintäni myöten, että voisin puhdistettuna armosta astua Pyhyytesi eteen.
Auta minua valvomaan ja rukoilemaan ja kilvoittelemaan, että olisin otollinen kun Jeesus Herrani (pian) saapuu ja kokoaa valmiit neitsyet tuuliin ja pilviin!
Kiitos että olet armollinen ja laupias ja annat Pyhän Henkesi opastamaan ja kirkastamaan Pyhää Sanaasi, niin että kuuliaisena kaidalla tiellä tottelen ja rakasta sinua yli kaiken!
Amen. - aja-tuk-sia
Tyypillistä on, ettei hellareissa ole tervettä synnintuntoa, ei realistista (Raamatun oppia) ettei ihminen muutu pyhimykseksi vaikka kastetaan, liitetään hell seurakuntaan, ja vaikka saisi kaikki mahdollsiet armolahjat ja tekisi kaikkia ihmetekoja!
Helluntaiseurakuntien (monet) julkinen fasadi on luettavissa Paavalin kirjeistä Korinttilaisille!
Sielläkin oli armolahjat.... mutta kaiken seassa rehotti puolueellisuus (Paavalin, Pietari, Apolloksen) Lahkohenget jylläsivät, seksisynnit rehottivat (eräs piti seksikaverinaan Isänsä Vaimoa!)
Paavalilla oli alituinen murhe Korintton seurakkunnan kaikkinaisesta moraalittomuudesta.
Ja silti he kehuskelivat armolahjoillaan, ja (muka) pyhyydellään.
Nyt kun hell herätys on jakautunut kahteen pääleiriin, kun julkisesti saa lukea sitä ja tätä synnin lajia ja moraalittomuutta, niin voi sanoa Raamatun sanoin:
- Ei mitään uutta aurin alla!
Jeesus sanoi:
Jos siis se valo joka sinussa on, on pimeyttä - kuink suuri onkaan pimeys?
Matt 6:23
On surullistatodeta, että helluntailaisten hehkuttama "valo" on likaista ja sameaa. Se valo ei ole Jeesuksen Kristuksen valoa, yleisesti. Se valo on samentunut, jopa sammunut tämän maailman materialismin ja harhautusten yöhön. Hell valo ei herätä ketään.
Suola on käynyt mauttomaksi. Valo on pimentynyt.
Yleisesti.
Mutta tietysti Herralla on totisia ja vilpittömiä lampaita hell laumassakin. Ja nämä yksittäiset ihmiset voisivat olla "valona ja suolana" tämän ajan syntisille! Mutta se yleinen leima ja kanta helluntailaisista estää monesti. Ja syy on looginen? Hell herätys on itse itsensä pilannut.
Säälittävintä on, että silti odotetaan "herätystä" hell suunnan avulla? Ei onnistu.
Uusi viini on pantava uusiin leileihin, sanoi Jeesus.
Niissä "leileissä" ole MINKÄÄN suunnan lahkomerkkiä, ei muuta kuin allkuperäinen ja autenttinen asia: Jeesuksen Kristuksen evankeliumi, Golgatan sovintotyön asia! - Anonyymi
1. Piet. 4:17
Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967271Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695294Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1112726- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831736Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311510