Miksi mun prismasta ostama hopea-araliassa on valkoisia pisteitä lehtien alapuolella..? Se näyttää huonovointisemmalta kuin ennen, lehdet riippuu alaspäin... On ollut lähellä kasvilamppua ja en tiedä oonko kastellu sitä sit liikaa... Siirsin sen nyt pois kasvilampun läheisyydestä ja katon toipuuko se... Ois vaan kiva tietää miks se reagoi nuin...
Vastaukset 2
- jaune
Hopea-araliassa pitää olla pieniä valkoisia pilkkuja lehtisuonien yhtymäkohdissa. Mutta siinä saattaa myös olla punkkeja. Katso että "pilkut" eivät liiku. Kasvivalo on hyvä keino kuivattaa kasvia koska se yhteyttää ja haihduttaa hiukan enemmän valossa. Mutta ei liian lähellä ettei kavi pala. 70 cm on suositeltava etäisyys. Kastele hyvin varovasti nuorta kasvia ettei se tukehdu liikaan veteen. Sormi on maailman paras kosteusmittari ja se on aina mukana. Pienempiä ruukkuja voi myös nostaa ja arvioida kosteustilannetta. Mikä lajike araliasi on? Ming, Roble vai Fabian vai kahden viimeisen välimuoto jonka nimeä en muista?
- Plant
Kiitos paljon tiedoista! Oon pitänyt tuota kasvia selkeästi liian lähellä tuota valoa.. Pitää tarkkailla tuota.. Ei ole tietoa mikä lajike on kyseessä, prismassa luki vaan että kasvimix ja sitte tunnistin hopea-araliaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2971223Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3081166Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50958- 87914
- 106899
- 101879
- 111742
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh13594- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577