Eikö ammatillisesta perustutkinnosta saa enää pisteitä hakiessaan ammattikorkeakouluun? Joskus näin muistaakseni oli, että esim. yli 4,5 keskiarvolla sai täydet pisteet. Nyt puhutaan enemmän valintakokeista ja yo-arvosanoista, mutta en mitään täyttä faktaa löytänyt. Saa linkkejäkin heittää jos joku tietää :)
Ammattikoulusta ammattikorkeaan?
5
270
Vastaukset
- NootRobot
Kertoisitko mille alalle haet? Riippuu aika paljon siitä oman käsitykseni mukaan tällä hetkellä
- Etupulpetissa
Itse hain 6 vuotta sitten AMK:iin ja sain pisteitä AMK hakuun ylioppilaskirjoitusteni tuloksista, ammatillisesta tutkinnostani, työkokemuksestani, ja pääsykokeesta. Sain haluamalleni tekniselle linjalle pääsemiseen tarkalleen tuplamäärän pisteitä. Olen myös työllistynyt sen jälkeen ja ei voi kun kehua että kannatti, vaikka opintolainaa kertyikin. Pitää kohta alkaa sitä takaisin makselemaankin.
- 456
Eipä tunnu saavan. Jotenkin aika epäreilua mutta onneksi lukiolaiset ei saa siinä suhteessa "enemmän" pisteitä. Pääsykoe ratkaisee.
- nigaragua
Juuri näin. Se pääsykoe ratkaisee. Olette samalla viivalla siellä lukiolaisten kanssa.
- Jöpöni86
Ainakin Lapin AMK, tradenomin monimuoto-oointoihin on pelkkä todistusvalinta käytössä, siis ilman pääsykokeita. Eli kiitettävällä ammatillisen perustutkinnon todistuksella pääsee opiskelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764