Olenko viimeinen mohikaani?

Älypuhelimeton48

Olenko ainoa, jolla ei oo älypuhelinta eikä kokemusta sellaisesta?

Miten nettiyhteyden saa älypuhelimeen?

Onko mahdollista mennä kalastamaan järvelle soutuveneeseen ja halutessaan mennä nettiin lukemaan suomi24 palstaa?

Paljon kännykkänettiyhteys kk maksu?

Minulla on kotinettiyhteys.Saako sen jotenkin älykännykkään?

Kyselen kun joskus tästä akku loppuu ja sitten ostan älypuhelimen.Samsungin, koska Sunny Schollenbruch halusi sellaisen joskus.

10

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et ole.

    • Herätykseksi

      Pystyt kuitenkin puhumaan sillä ihan älypuheluita, Jota vain harva (älypyhelimen) omistava / käyttävä ei pysty. Ovat niin siihen maailmalliseen, = "pirun" hyväksi ja puolesta, tuomiokseen puolesta eläviksi ja toimiviksi, ns, "aivopestyjä". Sen vietäviksi, vedettäviksi, johdettaviksi ja hallittaviksi, jossa PAHA perii!!

    • minun.tarinani

      Älypuhelimen paras ominaisuus on, että siihen voi kirjoittaa ostoslistan, joka ei ole hukassa kun pääsee kauppaan. Vaikka on kyllä hankalampi käyttää kuin taskusta esiin tempaistu (ja sitä ennen kaikista muista taskuista turhaan etsitty) paperilappu.

      Älypuhelin ei muuten sitten ainakaan pienennä sitä hiilijalanjälkeä. Eikä varsinkaan jos käyttää nettiä siellä veneessä keskellä isoa selkää, saarten varjostamana. Puhelimen näyttö ja nettiyhteys kuluttavat eniten virtaa ja jos kotona on langallinen netti, niin se kokonaisuutena varmasti kuluttaa vähemmän virtaa kuin vastaava liikenne älykännykällä hoidettuna.

      Mutta joo, on se itsellänikin, useampikin. Vaikea enää kuvitella olevansa ilman. Siihen saa muutamia tiedostoja, joihin voi laittaa tarvitsemiaan tietoja, vaikka kirjaston aukioloajat ja ne ovat sitten aina mukana. Ja jos ei ole, voi netin kytkeä päälle ja käydä sieltä katsomassa. Tai voi katsoa kartalta, kuinka kaukana pysäkistä bussi on tulossa. Netissä oleva sadetutka on ehkä paras, siitä näkee kuinka lähellä se ennustettu sade oikeasti on tulossa ja salamoiko se.

      Luonnossa liikkuessa älypuhelin on ehdoton, jos siinä on kunnollinen kamera. Jos ei ole, voi käyttää vanhaa kännyä ja ottaa mukaan oikean kameran. Aika vähän tulee itseni otettua kuvia, paitsi siellä luonnonhelmassa. Eikä haittaa, vaikka ei niin hyviä tulisi niistä kuvista, muiston ne tuo mieleen kuitenkin ja tunnelma välittyy. Kiva piriste ankeaan päivään.

      Pitäisikin taas pitää vanha-känny päiviä, ottaa mukaan vain se perinteinen. Useinkaan, jos liikun omalla autolla, en tarvitse puheinta koko reissulla. Julkisilla enemmän, juuri aikataulujen takia, vaikka nekin kyllä nykyisin helposti saa tietoonsa muutenkin. Paitsi ne paikallisbussin pysäkkiaikataulut.

      Jaa niin muuten, radio on kätevä (sitä ei kaikissa älypuhelimissakaan ole, mutta kun osaa valita, niin löytyy myös halvasta) Ja podcastina voi ladata vaikka aamuhartauden ja kuuntelee sen sitten kun ehtii. Nappi vain korvaan ja sen voi tehdä missä vain. Kuuntelu ei kuluta juuri virtaa, ei radion eikä nauhoitteen, e lataaminen kyllä, jos sen tekee puhelimen omalla netillä. Voi tehdä tietokoneellakin, se on kyllä työläämpää, mutta sinne voi jättää (massa)muistiin enemmänkin niitä laattuja, jos haluaa kuunnella uudelleenkin.

      On siitä tullut se välttämätön turhake, ei sille mitään voi.

    • kjkdahsjfh

      "Olenko ainoa, jolla ei oo älypuhelinta eikä kokemusta sellaisesta?"

      Et ole ainoa.

      "Miten nettiyhteyden saa älypuhelimeen?"

      Tulee liittymän mukana, mutta kotona kannattaa kytkeä pois ja käyttää wifi:llä kiinteää nettiä.

      "Onko mahdollista mennä kalastamaan järvelle soutuveneeseen ja halutessaan mennä nettiin lukemaan suomi24 palstaa?"

      Voi.

      "Paljon kännykkänettiyhteys kk maksu?"

      Riippuu liittymästä.

      "Minulla on kotinettiyhteys.Saako sen jotenkin älykännykkään?"

      Saa, jos langaton reititin. Parempi käyttää kotona, kuin puhelimen oma netti.

      "Kyselen kun joskus tästä akku loppuu ja sitten ostan älypuhelimen.Samsungin, koska Sunny Schollenbruch halusi sellaisen joskus."

      Pieni varoitus. Monelta on mennyt henki, kun ovat tuijottaneet liikaa puhelimeen. Ovat kävelleet auton alle tai pudonneet näköalapaikoilta kuvatessaan itseään.

    • Ei mullakaan oo älytelehvoonii. Mää pujahlan tänne nettiin kotitietokoneelta. Eikä oo mun tyttöystävälläkään Helinällä.

      • Ei nii. Ja hyvin tullaan toimeen.


    • älytön

      Minulla on älypuhelin, mutta ei nettiyhteyttä puhelimessa. En ole kokenut että erityisemmin tarvitsisin enkä osaa hankkia siihen netin sisältämää liittymää. Jossain vaiheessa, kun viitsin, pyydän jotakuta läheistäni auttamaan minua hankkimaan siihen netin. Jos menen yksin liittymiä myyvään kauppaan, siellä on kuitenkin asiakaspalvelijana joku nuori mies, joka kyselee tietokoneteknisiä kysymyksiä joihin en osaa vastata. Jonkun osaavamman pitää olla tukenani.

      • herätysherätys

        Ei mullakaan ole.


    • CommandoHauis49cm

      Tiedän muutamia henkilöitä ilman älypuhelinta.Yli 80v kumpikin, mies ja nainen, 30-luvun ihmisiä. Tietokonetta eivät ole hankkineet myöskään.

      Avioero voi olla synti kummalkekin avioliittolaiselle mutta voi olla synnitön tapahtuma aviorikoksen uhrille.

    • No et varmaan ainoa ole. Ainahan näistä annetaan vähän kuin parempi kuva. Kotimodeemista yhteyden saaminen no, kaiketi on mahdollista tai siis onhan se langattomasti mutta karvalakki kännyssä taitaa tulla vastaan se, että eivät jotenkin sovi toisilleen. Softa ei tue :(

      Jos osaat tietokonetta käyttää niin mitään syytä ei ole "pelätä" älypuhelinta" itseasiassa sen liittymästä saat halutessasi sitten vaikkapa tietokoneella nettiyhteyden, eli todennäköisesti säästät rahaa. Lisäksi sillä todella sukkelaan käy netissä ja no, jotkut pahimmat foliohatut liittävät siihen se, että liikkeitä voidaan seurata. No mitä siitä, jos olet normaali asiansa asiallisesti hoitava aikuinen , niin mitä kamalaa voisi paljastua ? Se, että hoidat asiasi säntillisesti. Käyt ehkä K- kaupassa vaikka yleensä S-marketissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe