GT arvon lasku

AsatAlat

Kertokaapas ihmiset miten tuon gt arvo alenisi viitearvoon? Voiko jotenkin nopeuttaa? Mulla oli viime labrassa arvo 69 ja normaali pitäs olla alle 40. Muut arvot oli viitearvoissa. Ens viikolla on seurantalabra ja tässä olis jo työpaikka kyseessä. Olen törttöilyt ja saanut armosta pitää työpaikkani. Nyt vaan pitää osoittaa etten enää käytä.
Ilman alkoa täysin olen labrapäivänä ollut sitten 4 vkoa. Olen 45 vuotias nainen, vähän ylipainoa jos noilla tiedoilla on jotakin merkitystä. Pelottaa että
Jos arvo onkin vielä yli 40

18

6607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keijo_K

      No mulla se arvo jotain 300-400 kun viimeksi kävin verikokeissa 3-4 vuotta sitten. Kuullut, että tosidenoilla se on tuhansissa, eli aika turha huoli sinulla nainen.

    • Faktaa_vakioista

      Tarkistin lapuista:

      P -GT viitearvo 10-80 joka on monella rappioalkoholistilla yli tuhat. Putkaan ne yleensä kuolee, eli kotiinsa.

    • Kk__

      Jo tuo viitearvon marginaali kertoo sen, että aloittajan huoli on täysin tarpeeton.

    • laiturin.akka

      Ei kukaan voi vaatia, että GT-arvo laskee neljässä viikossa 69:stä alle 40:een !
      Se laskee eri ihmisten elimistössä omaa tahtiaan.
      Se voi olla 42 tai 22.
      Pääasia, että se on laskenut.

      Jollakin se voi kuukaudessa laskea enemmän, jollakin vähemmän.
      Kuukausi on aika lyhyt aika.
      Lääkärikään ei voi tarkkaan ennustaa lukemia yhdenkään ihmisen kohdalla.

      Jos juo paljon ja usein, voi käydä niinkin, että GT-arvo nousee vielä hivenen,
      vaikka on lopettanut alkoholin käytön
      ja sitten vasta lähtee laskuun.

      Jos GT-arvo on vielä neljän viikon raittiuden jälkeen suurempi kuin alkoholin käytön lopetettua,
      se kertoo alkoholin käytön jatkamisesta, mutta muitakin syitä voi olla GT:n nousuun.
      Esimerkiksi jotkut sairaudet nostavat GT:tä ja jotkut lääkkeet nostavat GT:tä tilapäisesti.

      69 ei ole mikään kamala arvo, mutta se nousee, jos juomista jatkaa.

      GT:n laskua ei voi nopeuttaa millään muulla kuin olemalla juomatta
      jos sen nousu alkoholista johtuu.

      Älä ole huolissasi ! Jos olet ollut raitis, neljässä viikossa GT-arvo on laskenut.
      Et voi vaikuttaa siihen kuinka paljon se laskee.

      • Kylmis__

        Ei jumaL, tyypit täällä vääntää ja on huolissaan jostain kaksinumeroisesta P -GT arvosta. Trollaatteko?


    • Pirpan6

      ihan ok arvo, mutta jos haluaa sen laskevan niin ilman alkoa useampi kk, mut toi arvo tosiaan ihan hyvä. Itse juon iltaisin 2-4 lasia viiniä ja arvo ollu joskus n 300.

      • Kylmis__

        Tässä on nyt jo trollauksen maku. Esim. lasillinen kallista punaviiniä joka ilta on pelkästään terveellistä, eikä annoksen ylityksellä todellakaan päästä kolmeen sataan, joka taas vaatii rankkaa ryyppäämistä halpisoluilla/kiljuilla/jne. vuosikausia.


    • kohtuutta

      GT-arvo 69 kertoo runsaasta alkoholinkäytöstä.
      4 lasia päivässä on liikaa. 300 on liian suuri arvo.

    • Maksakestää

      Ei suomesta löytyisi työntekijöitä jos maksa-arvojen pitäisi olla viitearvojen sisäpuolella.Vapaa-ajalla saa juoda ja syödä rasvamaksan itselleen eikä sille tämä yhteiskunta voi mitään.Jos maksa-arvot nousee kesäloman tai muun loman aikana niin töihin on kuitenkin mentävä.

      • vitun_kyttääjä

        Maksallasiko sinä töitä teet?


    • Gtboy

      Gt arwo laskee ?

      viimex dokasin baaris gt maxo vittu 9,80 egee vittu

    • tottajauskomusta

      Tärkeintä on olla juomatta alkoholia. Ylipainon laihduttaminen edistää myös asiaa.

      Uskotaan, että paistettujen ja rasvaisten ruokien välttäminen puhdistaa maksaa nopeammin. Näyttöä ei ole, mutta ei varmaan haittaakaan, ja se voi ainakin edistää ylipainosta eroon pääsemistä.

      Jos haluat kokeilla, niin on olemassa myös ruoka-aineita, joiden uskotaan edistävän maksan puhdistumista: valkosipuli, greippi, saksanpähkinät. Näistä ei ole tieteellistä näyttöä. Saksanpähkinät, valkosipuli ja greippi osana normaalia ruokavalioa ovat turvallisia.

      Jotkut uskovat, että kurkuma puhdistaa maksaa. Tieteellistä näyttöä ei ole. Kurkumaan kannattaa suhtautua varovaisesti, koska joillakin se on aiheuttanut maksan ALAT-arvon nousua. Itse en käyttäisi kurkumaa.

      Jotkut uskovat, että kun aloittaa aamun lasillisella vettä, johon on sekoitettu 1 sitruunan mehu, niin se auttaa puhdistamaan maksaa. Jotkut uskovat, että kun juo kolmesti päivässä lasilllisen vettä, jossa on 2 tl omenaviinietikkaa, niin maksa puhdistuu. Tieteellistä näyttöä ei ole. Hammaskiilteelle omanaetikka- ja sitruunamehupuhdistuskuurit ovat pidemmän päälle vahingollisia, mutta viikossa niillä tuskin saa suurta vahinkoa aikaan.

      • Kylmät_kädet_aito

        Oikean alkoholistin ongelmana on, että kun joku sisäelimistä pettää, siihen ei enää auta mikään:

        -haimatulehdus tulee uusiutumaan, ihan sama, miten muutat tapojasi.
        -maksakirroosion etenemisen voi jopa melkein pysäyttää, ikinä korjaannu
        -tuhotut aivosolut, aivojen pieneneminen, solut jossain määrin uusiutuu

        Alkoholi on myrkkyä ja todellinen vitsaus tämän pallonpuoliskon ihmisille, koska evoluutio ei kohdallamme ole vielä tottunut kyseiseen aineeseen samoin, kuin välimerenkansan kohdalla. Siellä viiniä on juotu tuhansia vuosia.


    • Hmmmmm

      Jos puoliintumisaika on noin 2viikkoa, tarkoittaako se sitä että jos arvo on ollut esim. 3, kahden viikon päästä se on 1.5 ja siitä kahden viikon päästä 0.75

    • GT-

      Mä oon juonu n 5 vuotta. Alat, asat Ok, mut gt 550. Kun olin kuukauden juomatta niin tippui 300:aan. Ja vielä elän ja hengitän.

      • Keijo_K

        Täytyy kyllä aika rankasti ryypätä, että viidessä vuodessa pääsee tuollaisiin tuloksiin.

        Tämä huippu coveri kertoo sinusta, GT-:

        Mä Elän Vieläkin//Mustajärvi,Marstio,Kääriäinen,Sorsakoski.
        https://www.youtube.com/watch?v=VgYBoKnq7zU


    • asdfh3341

      /c:n räjähtely on tänään aian uskomattoman korkealla tasolla, enää yksi räjähdys ja tulen hulluksi tämän jatkuvan paukkeen keskellä.

    • Raitisonni

      GT arvo laski normaalilukemiin lopettamalla kokonaan Alkon käytön. Lopettamisesta on kulunut jo 17 vuotta. Lopettaminen kannatti. Terveys, henkinen ja aineellinen hyvinvointi kasvanut merkittävästi. Alkoholi on hyvin kallis harrastus. Ihmissuhteet ja ansiotaso tippuvat ennen pitkää jättäen alkoholisoituneen yhteiskunnan elätin vuokrakorsuun romujensa keskelle vailla matkailumahdollisuuksia, taloudellista turvaa ja ystäviä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe