Narsistista eroon

Narsistinkaveri

Olen ollut jo jonkun pari vuotta kaverisuhteessa täyteen narsistiin, joka on lisäksi melko vaikutusvaltainen ja väkivaltainen. Tuntee siis pahoja ihmisiä, saa heidät vaikka kiduttamaan ihmistä jos tälle tarve. Ollut vankilassa jne.
Minulle hän oli aluksi oikein mukava, tarjosi kaikkea ja lainasi aina rahaa koska itsellä huonot tulot jne. Pian saan velkani hänelle maksettua mutta muistuttaa aikalailla joka krt kun nähdään kuin hän auttoi minua. Tutustuammessamme olin itse masentunut ja huonossa jamassa, hän auttoi usealla tavalla mutta sai manipuloitua minut jättämään ja tekemään kusisesti mm pahaalle ystävälleni ja välit meni.. tämä surettaa suuresti. :/
Välillä hän on erittäin mukava ja reilu jne niinkuin narsistit osaa olla.
olen lopettanut rahan lainaamisen häneltä vaikka monesti sitä itse ehdottaa ja itsellä jääkaappi tyhjä. Enkä ota monestikkaan enää "apua" häneltä vastaan koska tiedän että siitä muistuttelee sitten jatkossa.
Olen myös itse auttanut häntä hänen ongelmissaan, mm puhe apua ja kuuntelua sillä hänellä on pahoja mt ongelmia ja sanonutkin monesti että ei voi näistä asioista muile puhua koska vain minä ymmärrän hänen ongelmiansa. Olen myös huomannut tänä aikana että hän hengaa lisäkseni vai jossain suhteessa yksinkertaisten tai muuten ongelmissa olevien kanssa.
Voisinhan lyödä vain välit poikki, mutta hän on tosiaan psykopaatti joten pelkään itseni, perheeni ja omaisuuteni suhteen mitä hän keksisi. On nimittäin tehnyt melko pahoja tekoja heille, jotka ovat hänelle jtn väärää tehneet..

Tämä asia painaa oikeasti mieltäni ja olen masentunut uudestaan varmasti osittain hänen takiansa..

21

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PikkuVinkki

      Hei! Kuule. Teepä näin. Ihan pikkuhiljaa erkanet niin että nasse ei huomaa mitä meinaat. Sinun pitäisi tehdä myös itsesi jotenkin mielenkiinnottomaksi nassen taholta. Omaisuus on huono juttu, mutta luultavasti nassella muita uhreja joita voi pyöritellä.
      Älä pahoita hänen mieltään, koska sellainenkin kiinnostaa nassea. Ole vain mahdollisimman tylsä. Ole niin tylsä että nasse ei enää ole lopulta kiinnostunut sinusta. Älä kuitenkaan tee sitä turhan nopeasti, vain pikkuhiljaa peruuttaen.
      Itse olen toiminut näin ja päässyt melkoisen paljon eroon parisuhdenarsistista. Vain harvoin enää kyselee perään. Ehkä on liikaa vaadittu ettei enää ikinä törmää missään, mutta sinnepäin lähde kulkemaan, päivastaiseen suuntaan kun nasse, niin kauvemmas pääset. Se voi tehdä tunkua ja yrittää paluuta ym. mutta pysy sinnikkäästi omalla polullasi.
      Jos on pakko niin suostu kuuntelemaan sitä joskus tai kun on "pakko", mutta ole mahdollisimman vähän hyödyllinen. Voit antaa sille kaverina potkua ja vaikka vähän kehuakin sitä että hyvä tyyppi ja pärjää varmasti. Eli kuin lapselle tarjoat itsenäistymistä.
      Minulla pitkä ero omasta narsisti-psykopaatistani, mutta tiellä olen ja olen tyytyväinen tähänastiseen.
      Noilla sen paljon kierroksia pääkopassa että niiden on löydettävä mahdollisimman hyödyllisiä ja aktiivisia uhreja että ne sopivat heidän puuhiinsa. Vähän laiskat passiivikot eivät riitä... Käytä sitä hyväksesi.

      • A.P

        Kiitos paljon, jotain tämän suuntaista pikku hiljaa eroon hommaa olen juurikin ajatellut. Jospa se tästä ja sais vaikka vuoden sisään rauhan.


      • PikkuVinkki
        A.P kirjoitti:

        Kiitos paljon, jotain tämän suuntaista pikku hiljaa eroon hommaa olen juurikin ajatellut. Jospa se tästä ja sais vaikka vuoden sisään rauhan.

        Palaa vaikka tähän ketjuun jos vaikeuksia. Aina voi ainakin yrittää antaa neuvoja kun kokemusta tästä asiasta.
        Onnea ja tsemppiä sinulle.


      • Jgrkkkg

        Tylsyyttä minäkin ehdotan. Kaikki aina ok ja kun asiasi pyörii vaikka puutarhan hoidossa tai jossain tylsissä puuduttavissa arjen asioissa niin ei sinua jaksa enää kuunnella. Narsisti tarvitsee jonkun jännän, mielenkiintoisen ja palvovan. Perustyytyväinen tylsä keskiverto jamppa ei riitä innostamaan. Hyvällä tuurilla vertaa sinua johonkin mielenkiintoiseen uuteen tuttavuuteen ja vain häviää sen perään.


      • VoiAkkoja
        Jgrkkkg kirjoitti:

        Tylsyyttä minäkin ehdotan. Kaikki aina ok ja kun asiasi pyörii vaikka puutarhan hoidossa tai jossain tylsissä puuduttavissa arjen asioissa niin ei sinua jaksa enää kuunnella. Narsisti tarvitsee jonkun jännän, mielenkiintoisen ja palvovan. Perustyytyväinen tylsä keskiverto jamppa ei riitä innostamaan. Hyvällä tuurilla vertaa sinua johonkin mielenkiintoiseen uuteen tuttavuuteen ja vain häviää sen perään.

        Kyllä te ämmä jaksatte esittää teorioitanne. Keittiöpsykologeja kun ootte aina vaan..


      • KuiVai
        VoiAkkoja kirjoitti:

        Kyllä te ämmä jaksatte esittää teorioitanne. Keittiöpsykologeja kun ootte aina vaan..

        Oletkohan katkera toisen akan takia jätetty akka vai homppeli?


      • uhuu

        Tosi hyvä!


    • 181022

      Mistä paikkakunnalta tämä mies?

      • ShoshanaM

        Hyvinkää?


      • lfkafkl

        Noh noh, turha kyylämainen uteliaisuus sikseen. Vaikka se pysyvä luonteenpiirteesi olisikin...


      • pysyvaankaverina

        Aloittajahan on selvässä vuorovaikutussuhteessa kyseiseen henkilöön ja jopa taloudellisesti riippuvainen hänestä. Mitähän valittamisen aihetta siinä on, kun saa apua tältä "narsitiltaan".


      • kolmepistettä
        pysyvaankaverina kirjoitti:

        Aloittajahan on selvässä vuorovaikutussuhteessa kyseiseen henkilöön ja jopa taloudellisesti riippuvainen hänestä. Mitähän valittamisen aihetta siinä on, kun saa apua tältä "narsitiltaan".

        Naisnarsistit osaavat kieron pelin eli valittavat narsististaan, mutta samalla imevät häntä taloudellisesti kuiviin. Kiinnostuksen herättääkin se rahapussin paksuus, vähän niinkuin harakat, joita kiiltävä kiinnostaa...


      • Ap_
        pysyvaankaverina kirjoitti:

        Aloittajahan on selvässä vuorovaikutussuhteessa kyseiseen henkilöön ja jopa taloudellisesti riippuvainen hänestä. Mitähän valittamisen aihetta siinä on, kun saa apua tältä "narsitiltaan".

        Tässä ap. Pysuvaankaverina, kuulostat itse narsistiselta persoonalta. et arvaakkaan paljonko tämä henkilö on vienyt minulta voimia(joudun monesti tunnin kuuntelemaan puhelimessa tai livenä hänen surkutteluaan omasta elämästään vaikka kaikki pitäisi olla ok), ystäviä, heti jos tutustun uuteen henkilöön alkaa vähättelemään häntä... ei siis halua että minulla olisi muuta elämää, ei siinä, ei hänelläkään montaa kaveria ole koska kaikki huomanneet lopulta kuinka huonoja wiboja tosta henkilöstä saa. Lisäksi en ole nainen, en ole riippuvainen hänen taloudestaan jne. Hän vain sai aina ylipuhuttua esim baariin jonne upposikin sitten heti muutama huntti/naama kerralla niinkun yleensä.
        Olin maassa tuolloin muista asioista ja tunsin saavani häneltä tukea, mutta hiljattain käytös muuttunut. Toki se vaihtelee mutta varsinkin jos on päissään, alkaa oikea vittuilu ja halveksiminen vaikka olen toiminut hänen "hlö-kohtaisena" terapeuttina jo ton parisen vuotta ja itsekkin sanonut että ollut enemmän apua kuin lääkäreistä ja psykologeista.. osaan siis kuunnella ja auttaa ihmisiä, olen siis sovitteleva persoona.


      • pysyvaankaverina
        Ap_ kirjoitti:

        Tässä ap. Pysuvaankaverina, kuulostat itse narsistiselta persoonalta. et arvaakkaan paljonko tämä henkilö on vienyt minulta voimia(joudun monesti tunnin kuuntelemaan puhelimessa tai livenä hänen surkutteluaan omasta elämästään vaikka kaikki pitäisi olla ok), ystäviä, heti jos tutustun uuteen henkilöön alkaa vähättelemään häntä... ei siis halua että minulla olisi muuta elämää, ei siinä, ei hänelläkään montaa kaveria ole koska kaikki huomanneet lopulta kuinka huonoja wiboja tosta henkilöstä saa. Lisäksi en ole nainen, en ole riippuvainen hänen taloudestaan jne. Hän vain sai aina ylipuhuttua esim baariin jonne upposikin sitten heti muutama huntti/naama kerralla niinkun yleensä.
        Olin maassa tuolloin muista asioista ja tunsin saavani häneltä tukea, mutta hiljattain käytös muuttunut. Toki se vaihtelee mutta varsinkin jos on päissään, alkaa oikea vittuilu ja halveksiminen vaikka olen toiminut hänen "hlö-kohtaisena" terapeuttina jo ton parisen vuotta ja itsekkin sanonut että ollut enemmän apua kuin lääkäreistä ja psykologeista.. osaan siis kuunnella ja auttaa ihmisiä, olen siis sovitteleva persoona.

        Aha se sun juttusi kääntyikin aivan toiseen suuntaan. Hänen rahansa kelpaa, mutta muu onkin sitten vastenmielistä hänen kohdallaan. Sehän on aivan itsestäsi kiinni, jos et osaa/pysty asettaan rajoja tähän "kaverisuhteeseesi". Ilmeisesti tunnet velvollisuudeksesi kuunnella hänen surkutteluaan, kun kumminkin on sitä rahaa sulle antamassa, niin ne välithän on silloin jollain konstilla pidettävä hyvinä.


      • PikkuVinkki
        Ap_ kirjoitti:

        Tässä ap. Pysuvaankaverina, kuulostat itse narsistiselta persoonalta. et arvaakkaan paljonko tämä henkilö on vienyt minulta voimia(joudun monesti tunnin kuuntelemaan puhelimessa tai livenä hänen surkutteluaan omasta elämästään vaikka kaikki pitäisi olla ok), ystäviä, heti jos tutustun uuteen henkilöön alkaa vähättelemään häntä... ei siis halua että minulla olisi muuta elämää, ei siinä, ei hänelläkään montaa kaveria ole koska kaikki huomanneet lopulta kuinka huonoja wiboja tosta henkilöstä saa. Lisäksi en ole nainen, en ole riippuvainen hänen taloudestaan jne. Hän vain sai aina ylipuhuttua esim baariin jonne upposikin sitten heti muutama huntti/naama kerralla niinkun yleensä.
        Olin maassa tuolloin muista asioista ja tunsin saavani häneltä tukea, mutta hiljattain käytös muuttunut. Toki se vaihtelee mutta varsinkin jos on päissään, alkaa oikea vittuilu ja halveksiminen vaikka olen toiminut hänen "hlö-kohtaisena" terapeuttina jo ton parisen vuotta ja itsekkin sanonut että ollut enemmän apua kuin lääkäreistä ja psykologeista.. osaan siis kuunnella ja auttaa ihmisiä, olen siis sovitteleva persoona.

        "Hän vain sai aina ylipuhuttua esim baariin jonne upposikin sitten heti muutama huntti/naama kerralla niinkun yleensä."
        Huu. No, tuollaista rahankäyttöä nähnyt, mutta olisin sitä mieltä, että sinun kannattaa selvittää omia ongelmiasi syvemmin. Ne joista tiedän että menettää tuollaisia summia baareihin, niin heillä todellakin isoja ongelmia itsellä, näin niinkuin minun horisontistani katsellen ainakin.
        Raha on sen verran arvokasta, kovan työn takana yleensä, tärkeää ja avostettua, että sen holtiton käyttö kertoo jo ihan todella paljon. Ei kukaan rauhallinen ja harkitseva ihminen käytä koskaan rahaa noin.
        Narsisti-psykopaattini ympärillä todellakin on tuollaista rahankäyttöä. Kuuluu siihen meininkiin.


    • Niskaperseote

      Koita saada velat maksettua. Kun saat viimeisen erän maksettua, tokaise että kiitos vaan ja että tästä lähin mun pitää pärjätä omilla. Anna ajan kulua, mutta vältä kertomasta mitään mielenkiintoista. Esim jos on asiat ollut vähän rempallaan ja sitten alkaa mennä vähän paremmin, sekin suututtaa narsistia. Ainoa keino on siis olla tylsä, jos satutte tapaamaan.

      • Ap_

        Velat tulee kyllä maksettua varsin pian, viimeistään kun veronpalautukset tulee..
        pistänyt tuon merkille että kun on vaan suunnilleen hiljaa tai alan omista mielenkiinnon aiheista puhumaan, menee hiljaiseksi ja koittaa vaihtaa aihetta.
        Eroon ei oikeen pääse yks kaks, koska äijjä on oikea psykopaatti ja hieroo varmasti kostoa sillä hän on valmis lähtemään vaikka istumaan jos joku tekee hänelle moista "vääryyttä"

        Vaihtoehtoja mietitty, paras kun pääsis muuttamaan vaikka johonki 50km päähän.


      • Fghöyä
        Ap_ kirjoitti:

        Velat tulee kyllä maksettua varsin pian, viimeistään kun veronpalautukset tulee..
        pistänyt tuon merkille että kun on vaan suunnilleen hiljaa tai alan omista mielenkiinnon aiheista puhumaan, menee hiljaiseksi ja koittaa vaihtaa aihetta.
        Eroon ei oikeen pääse yks kaks, koska äijjä on oikea psykopaatti ja hieroo varmasti kostoa sillä hän on valmis lähtemään vaikka istumaan jos joku tekee hänelle moista "vääryyttä"

        Vaihtoehtoja mietitty, paras kun pääsis muuttamaan vaikka johonki 50km päähän.

        Minkä ikäinen mies on?


      • yfgftf
        Ap_ kirjoitti:

        Velat tulee kyllä maksettua varsin pian, viimeistään kun veronpalautukset tulee..
        pistänyt tuon merkille että kun on vaan suunnilleen hiljaa tai alan omista mielenkiinnon aiheista puhumaan, menee hiljaiseksi ja koittaa vaihtaa aihetta.
        Eroon ei oikeen pääse yks kaks, koska äijjä on oikea psykopaatti ja hieroo varmasti kostoa sillä hän on valmis lähtemään vaikka istumaan jos joku tekee hänelle moista "vääryyttä"

        Vaihtoehtoja mietitty, paras kun pääsis muuttamaan vaikka johonki 50km päähän.

        Tuo tylsän ihmisen esittäminen on paras. Muutto vähintään 50 km päähän on ehdottomasti todella järkevä ratkaisu. Toimii varmasti. Muistat perustella hyvin, ja esität että kiitos että olet ollut hyvä kaveri.


    • Hennamar

      Voiko mies joutuu narsistin uhriksi? Veljeni vaimo ei ole veljeni antanut nähdä ystäviä ja sukulaisia meidän vanhempia ja ei antanut veljeni mennä töihin kun olisi saanut hyvä palkkasen työn. Ja jos veljeni kävi yksin kaupassa koko sen ajan piti puhua puhelimessa. Veljeni yritti ottaa vaimosta eron 2013 mutta koko nainen häiritsi. Ja nyt talvella veljeni päätti että muuttaa pois Suomesta vaimon takia. Ja pelkää vaimoa ja ei uskalla ottaa tyttöön yhteyttä edes. Ja veljeni vaimo kiristi rahallisesti minua silloin kun veljeni oli lähtenyt ja sano puhelimessa silloin että kertoo sitten tytölle että täti ei välitä. Silloin sanoin että siinäpä kerrot. Ja nyt kiristää minun äitiä viesteissä että jos ei osta älylahjoja veljeni tytölle ja sen puoliveljelle niin kertoo että mummu ei välitä. Ja haukkuu minun äitiä viesteissä minulle teki keväällä samoin mutta kun vammaisosiaali työntekijä kuuli ja minun isäni vaihdoin puhelin numeron. Pelkääkö narsistin uhrit Narsistista ihmistä?

      • voijoutua

        Paljon olisi kerrottavaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe