Tämän ilmastomuutosta vastaan tekoja vaativan valtavan suuren väkijoukon vahva viesti on aivan selvä. Autojen tulee olla mahdollisimman vähäpäästöisiä tai päästöttömiä. Jos nyt ostavat autoa ollenkaan niin he ovat potentiaalisia Toyotan ostajia. Heillä on myös vahva viesti saksalaisille autonvalmistajille:
Tuore kuva viikonlopulta
http://www.greenpeace.org/finland/Global/finland/Greenpeace/Sekalaista/Ilmastomarssi2018b.JPG
Väkijoukon vahva viesti
39
440
Vastaukset
- sähköä.peliin
Saksalaisia sähköautoja on ollut kaupoissa jo pitkään. Toyotalla ei ole mitään tarjota vielä moneen vuoteen.
Suomessa ostetaan noin kymmenen ladattavaa VW:tä jokaista ladattavaa Tojoa kohden.
VW:n kaasuautojen päästöt ovat pienemmät ja puhtaammat kuin tojon mukahybridien.
VW vie tojoa 100-0 ympäristöasioissa mallistonsa puolesta. - mukaPuhtaampaa
Kun nuo piipertäjät heräävät joskus siihen todellisuuteen ja ottavat selvää kuinka paljon enemmän tuollaisen Toyotan mukahybridin valmistus saastuttaa enemmän kuin ikinä elinaikanaan säästää päästöissä, niin mitäs sitten tapahtuukaan? Tälläkin hetkellä hybridin pienempi kulutus toteutuu vain tietyissä olosuhteissa ja mm. meillä pitkien välimatkojen maassa Toyota-hybrid kuluttaa enemmän kuin taloudellinen bensaturbo, tästä on testattua tietoa.
- tojo.elää.menneisyydessä
Tojon hybridit ovat tojon mainososaston silmänkääntötemppu. Joskus yli 20 vuotta sitten kun Prius tuli markkinoille niin se oli varmasti oikeasti vihreä auto varsinkin jossain isoissa kaupungeissa asuville. Se oli silloin ja Tojo ei ole saanut kehitettyä tuota konseptiaan oikeastaan ollenkaan.
Muut ovat kehittäneet ladattavia hybridejä, täyssähköautoja, biodieseliä ja kaasuautoja. kaikki nämä ovat ympristöystävällisempiä kuin tojon mukahybridit.
Suomessa missä ajetaan paljon maanteillä ja motareilla aivan tavallinen bensaturbokin on tojon mukahybridejä parempi ratkaisu.- OikeaaTietoa
On tutkittua ja todistettu tietoa, että jo Toyotan edellinen hybridijärjestelmä ja moottori kulutti kaikkein vähiten myös maantiellä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15441183/toyotan-hybridi-saastaa-paljon-maantieajossakin - Vanhentunutta.linkkausta
OikeaaTietoa kirjoitti:
On tutkittua ja todistettu tietoa, että jo Toyotan edellinen hybridijärjestelmä ja moottori kulutti kaikkein vähiten myös maantiellä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15441183/toyotan-hybridi-saastaa-paljon-maantieajossakinTuo tieto kohta 10 vuotta vanhaa tietoa parista eri mallista. Täysin epärelevanttia tässä yhteydessä.
- ostajan.hämäystä
Joku RAV4 tai C-HR kuluttaa hybridinäkin jo enemmän kuin tavallinen henkilöauto. Ei kökkö kori pienellä tavaratilalla tuo mitään lisäarvoa auton käyttöön, vain kalliit 18 tuuman renkaat valitusta uusia hankittaessa
- OikeaaTietoa
Molemmat kuluttavat paljon vähemmän kuin vastaavat vanhanaikaiset pelkällä polttomottorilla varustetut autot.
- Mainostemppu
OikeaaTietoa kirjoitti:
Molemmat kuluttavat paljon vähemmän kuin vastaavat vanhanaikaiset pelkällä polttomottorilla varustetut autot.
Polttikdien vertailu keskenään on vanhanaikaista tässä yhteydessä. Jos autoon ei voi ladata sähköä tai biokaasua niin silloin se on kuoleva dinosaurus.
Vaikka Toyotan mainososasto olisikin lätkäissyt hybrid-tekstin tojon perään
- Eijärkee
Ymmärrän hybridin perusajatuksen, että ladataan akkua vain autoa hidastettaessa ja jarrutettaessa. Silloin akulla ei voisi ajaa montaakaan metriä, jos hyöty otettaisiin aina heti käyttöön seuraavassa kiihdytyksessä. Se olisi kuitenkin sitä ympäristöystävällisempää ajattelua. Sitä en ymmärrä, että akkuja ladataan bensalla ja muka sitten ajetaan sähköllä.
- tarkkaa.puuhaa
Kaikissa nykyautoissa polttoaineensyöttö katkeaa, kun jalka nostetaan kaasulta ja ilman mitään jarruttavaa toimintoa se rullaa pidemmälle. Hybridillä saavutettavat säästöt vaativat erityisen ajotavan, jota tavallisen auton käyttäjän ei tarvitse mietiskellä kokoa ajan.
- SeTiedetään
Ei sitä sinun tarvitsekaan ymmärtää. Toiset kyllä tietävät mistä se Toyotan kaikkein pienin polttoaineen kulutus tulee ja johtuu.
- AjetaanVaan
tarkkaa.puuhaa kirjoitti:
Kaikissa nykyautoissa polttoaineensyöttö katkeaa, kun jalka nostetaan kaasulta ja ilman mitään jarruttavaa toimintoa se rullaa pidemmälle. Hybridillä saavutettavat säästöt vaativat erityisen ajotavan, jota tavallisen auton käyttäjän ei tarvitse mietiskellä kokoa ajan.
Ei se hybridi mitään ajotapaa vaadi. silti polttoaineenkulutus on kaikkein pienin.
- tieto.voittaa.mielipitee
AjetaanVaan kirjoitti:
Ei se hybridi mitään ajotapaa vaadi. silti polttoaineenkulutus on kaikkein pienin.
Tyypillistä teron höpötystä ja mielipiteen kerrontaa. Täysin nolla-arvoista.
Vuonna 2018 Suomen televisiossa esitettiin vertailu jossa mitattiin kulutusvertailu 80 kmh tasaisella nopeudella.
Ocu 4,2
Golf 4,4
Auris 4,7
Tämä ei ole mielipide vaan tuoretta puolueettomasti mitattua tietoa. Myös 120 kmh vertailussa hybridi Auris hävisi molemmille TSI-koneille.
Mitäs tero tähän? Onko sulla muuta kuin mielipide tai vuosia vanhoja mittauksia vanhentuneista malleista. tieto.voittaa.mielipitee kirjoitti:
Tyypillistä teron höpötystä ja mielipiteen kerrontaa. Täysin nolla-arvoista.
Vuonna 2018 Suomen televisiossa esitettiin vertailu jossa mitattiin kulutusvertailu 80 kmh tasaisella nopeudella.
Ocu 4,2
Golf 4,4
Auris 4,7
Tämä ei ole mielipide vaan tuoretta puolueettomasti mitattua tietoa. Myös 120 kmh vertailussa hybridi Auris hävisi molemmille TSI-koneille.
Mitäs tero tähän? Onko sulla muuta kuin mielipide tai vuosia vanhoja mittauksia vanhentuneista malleista.Mikäli viittaat tällä autohullujen VW propakanda ohjelmaan . pitää myös muistaa että Auriksen tekniikka oli olemassa jo 2009 eli lähes 10v sitten. Siihen nähden se on helvetin taloudellinen ! 2009 mallinen TSI ei pärjää mitenkään kaupungissa tai maantiellä. Ja laadullisesti Toyotan hybridi on valovuoden edellä jotain TSI - DSG paskoja joita ei edes vaihdossa huolita liikkeisiin.
- Käytännön_kokemusta
Ethän sinä Pentti merkanttina tietenkään ymmärrä tekniikan päälle edes periaatetasolla mitään, se on jo nähty. Mutta jos taas kerran selitettäisiin sinulle täyshybridin ideaa. Auto on toki taloudellisella bensiinimoottorilla kulkeva mutta sähkö auttaa ajossa niin paljon että sillä päästään ladattavaa Vw-konsernihybridiä selkeästi pienempään kulutukseen, varsinkin pidemmillä matkoilla. Se energia mikä tavallisessa autossa muuttuu alamäessä ja jarrutettaessa lämmöksi, muuttuu Toyotassa sähköenergiaksi jolla taas avustetaan polttomoottoria. Kaikki tämä tapahtuu tietokoneen ohjaamana nopeammin herkemmin kuin ikinä ihmisen ohjaamana. Parasta Toyotassa (ja Lexuksessa) on se ettei asiaa tarvitse mitenkään kiinnittää edes huomiota ajaessa puhumattakaan siitä että pitäisi viritellä näpit likaisina latauspiuhoja kiinni aina kun verkkolataus on ylipäätään mahdollista.
- monta.parempaa.volsua
Ei näytä olevan tuollaisesta mukahybridistä edes TSIlle vastusta matka-ajossa. Kaksikin TSI-autoa oli taloudellisempia kuin hybridi Auris.
Dieseli olisi tietenkin mennyt vielä pienemmällä. Ja löytyypä VW:ltä vielä kaasuversio, joka olisi myös ollut taloudellisempi kuin tojo. Ja sitten vielä kaksi ladattavaa Golfia.
Ei ole Tojosta mitään vastusta VW:lle kun aletaan puhumaan polttoaineustannuksista tai ympäristöystävällisyydestä
- mukahybridit.saastepesiä
"Ei se hybridi mitään ajotapaa vaadi. silti polttoaineenkulutus on kaikkein pienin."
Tojon hybridiä ympäristöystävällisempiä ovat reilulla marginaalilla sähköautot. Sellaisia ei tojolle tule vielä vuosikausiin.
Samoin reilulla marginaalilla kaikki lataushybridit. Sellaisia tojolla on yksi kuppainen kajakki. VW ladattavia ostetaan noin kymmenen kertaa enemmän.
Myös kaasuautot ovat ympäristöystävällisempiä kuin tojon hybridit.
Bensaturbojen kanssa tojon hybridi menee kaupubgissa pienemmillä päästöillä, maantiellä hybridi saastuttaa enemmän.
Ainoa jonka tojon hybridi voittaa on joku toinen bensavapari ilman hybridiominaisuutta.
Aika heikosti on tojolla ympäristöasiat tällä mallistolla ja seuraavat vuodet eivät lupaa mitään parannusta. - h.anuri
Ja jos todella ajatellaan ympäristöä. Hybridin tai sähköauton tekeminen saastuttaa niin paljon, että bensalla tai dieselillä voi huoletta ajella satojatuhansia kilometrejä ja kokonaispäästöt jää alle "ekoautojen". Ei se pelkkä kulutus kerro mitään kun näiden tekemiseen tuhlataan vähäisiä luonnonvaroja ja turhaan. Sitähän ekopiipertäjä ei tajua.
- Huuuuuhaa
Huuhaa-porukan juttuja. Pohjois-Savossa uskotaan jopa perussuomalaisiinkin.
- oikea.järjestys
"Ei se hybridi mitään ajotapaa vaadi. silti polttoaineenkulutus on kaikkein pienin."
Polttoainekustannusten järjestys pienimmästä suurimpaan:
1.Sähkö
2. Ladattava hybridi
3. Diesel
4. Kaasu
5. Bensaturbo
6. itselataava hybridi
7. Vapari
8. Mopar V8
Näillä mennään.- Etsioikeatieto
Ei mennä. Perehdy asioihin.
- miten.on
Etsioikeatieto kirjoitti:
Ei mennä. Perehdy asioihin.
No mikä on sinun mielestäsi oikea järjestys? Lupaan lyödä hellästi kun korjaan typeryyksiäsi.
- En.osta
Toyotan Plugin akun kapasiteetti on 8,8 kWh ja painaa 120 kg. Sähköauto,joka kulkee vähintään 400 km yhdellä latauksella, tarvitsee noin 55-60 kWh akun eli ainakin 600-700 kg akkuja. Erittäin ympäristöystävällistä. Ja miettikääs, jonakin päivänä tulemme vääjäämättä näkemään sähköautojen kolareita jopa rumia nokkakolareita. Näky ja jälki ei liene kaunista
Nuo tyypit jotka oli helsingin ilmastoparodiassa on ihmisiä joilla sähkö tulee pistorasiasta ja raha seinästä sekä ruoka kaupasta. Ja ovat valmiita uskomaan kaiken mitä maanpetturipoliitikot selittää.
- banaanionhyvää
Miksi tarvitaan monimutkainen ja kallis laitteisto muuttamaan bensa sähköksi?Hyötysuhde ei ole ainakaan 1:1.
Apinaa koijataan.Ei missään autossa ole hyötysuhde 1:1 ei edes sähköautossa. Mutta kokonaishyötysuhde on hybridissä parempi kuin polttomoottorissa.
- insinöörisetä
" Mutta kokonaishyötysuhde on hybridissä parempi kuin polttomoottorissa."
Tässä on selkeä looginen virhe. Kun polttomoottorin tuottama teho siirretään suoraan vetävään pyörään niin hyötysuhde on aina parempi kuin akun kautta. Näin myös Tojon hybrideissä. Kierrättäminen akun kautta huonontaa aina hyötysuhdetta. Tästä ei kahta sanaa.
Jarrutusenergian kierrättäminen on tojon ainoa oikeasti hyödylilnen juttu. insinöörisetä kirjoitti:
" Mutta kokonaishyötysuhde on hybridissä parempi kuin polttomoottorissa."
Tässä on selkeä looginen virhe. Kun polttomoottorin tuottama teho siirretään suoraan vetävään pyörään niin hyötysuhde on aina parempi kuin akun kautta. Näin myös Tojon hybrideissä. Kierrättäminen akun kautta huonontaa aina hyötysuhdetta. Tästä ei kahta sanaa.
Jarrutusenergian kierrättäminen on tojon ainoa oikeasti hyödylilnen juttu.Insinööri setä ei taas tiedä yhtään mistä puhuu! Kaikesta näkee ettet tajua hybridin toiminnasta yhtään mitään. Hybridi ei käy koskaan turhaan kuten tavallinen bensa tai diesel auto. Paikallaan käydessä ajoakku latautuu aina. Hybridin toiminta perustuu siihen että konetta käytetään aina optimaalisella kuormalla koska moottorin kuormitusta voidaan portaattomasti säätää ohjaamalla energiaa akun ja sähkömoottoreiden välillä. Tarvittaessa voimaa voidaan siirtää suoraan moottorista vetäviin pyöriin.
- P.e.n.t.t.i
Toyota_hybrid kirjoitti:
Insinööri setä ei taas tiedä yhtään mistä puhuu! Kaikesta näkee ettet tajua hybridin toiminnasta yhtään mitään. Hybridi ei käy koskaan turhaan kuten tavallinen bensa tai diesel auto. Paikallaan käydessä ajoakku latautuu aina. Hybridin toiminta perustuu siihen että konetta käytetään aina optimaalisella kuormalla koska moottorin kuormitusta voidaan portaattomasti säätää ohjaamalla energiaa akun ja sähkömoottoreiden välillä. Tarvittaessa voimaa voidaan siirtää suoraan moottorista vetäviin pyöriin.
Poistatin tästäkin viestin jossa todettiin etten ole mikään insinöörisetä vaan pelkkä merkantti.
- entiedäsitä
mitä se litium on??
- Joukossa_on_voimaa
Joukossa on voimaa.
https://www.youtube.com/watch?v=77Q7G8pdXtA - seoikeahybridi
Ainoa oikea hybridi meidän taloudessa on agrikaatti. Se on juuri samanlainen kuin tojon hydridit. Ruma, äänekäs ja epätaloudellinen.
- harhaluuloa
Täytyy olla aika herkkäuskoinen, jos kuvittelee hybridien vaikuttavan ilmastonmuutoksen hillintään. Ei noin litran bensasäästöllä saavuteta mitään, kun samalla ostetaan yhä enemmän isompia city-maastureita alemman autoveron vuoksi.
- pienet.kuviot
Suomalaiset yrittävät pelastaa maailman muutamalla sadalla Tojon hybridillä kuukaudessa, kun samaan aikaan Amerikan maalla 3 eniten myytyä automallia on pick-upeja ja jo näitä kolmea myydään yhteensä yli 170000 kpl kuukaudessa
- KerroTotuus
Toyota RAV4 on USA:n myydyin henkilö auto ja Camry kolmanneksi eniten myyty. Puhu asiaa.
- FORD.keulilla
KerroTotuus kirjoitti:
Toyota RAV4 on USA:n myydyin henkilö auto ja Camry kolmanneksi eniten myyty. Puhu asiaa.
Ei ole tojot lähelläkään kärkeä. Camryn myynti pudonnut 22% ja RAVin 11%. Alamäessä eikä aivan loivassa.
http://www.goodcarbadcar.net/2018/10/september-2018-the-best-selling-vehicles-in-america-every-vehicle-ranked/ - Selityksiä_Pentti
FORD.keulilla kirjoitti:
Ei ole tojot lähelläkään kärkeä. Camryn myynti pudonnut 22% ja RAVin 11%. Alamäessä eikä aivan loivassa.
http://www.goodcarbadcar.net/2018/10/september-2018-the-best-selling-vehicles-in-america-every-vehicle-ranked/Tähän päälle voi lisätä että esim. Audi A4 Tdi:n myynti on pudonnut SAKSASSA, tuossa dieseleiden luvatussa maassa 84% ja diesel Passatin sekä Golfin noin 75%. Mitäs Pentti tähän?
- Camry
FORD.keulilla kirjoitti:
Ei ole tojot lähelläkään kärkeä. Camryn myynti pudonnut 22% ja RAVin 11%. Alamäessä eikä aivan loivassa.
http://www.goodcarbadcar.net/2018/10/september-2018-the-best-selling-vehicles-in-america-every-vehicle-ranked/Toyota Camry on ollu 12 vuotta peräkkäin USA:n myydyin henkilöauto ja vuonna 2017 se jäi kolmanneksi kun uusi malli tuli vasta joulukuussa myyntiin. Joulukuussa Camryllä olikin sitten todella hurja myyntilukema.
"Loppuvuodesta Suomeen ja laajalti myös muualle Eurooppaan saapuva Toyota Camry menetti kaksitoistavuotisen henkilöautojen ykkössijan, mutta kipusi hyvän loppukirinsä ansiosta ns. henkilöautojen kolmoseksi. Huippumyynti hiljaisen joulukuun aikana todistaa, että täysin uusiutunut Camry kelpaa amerikkalaisille ostajille. Kivijalka on siis valmistajan kannalta vankka ennen Euroopan valloituksen alkua."
https://www.ksml.fi/teemat/autot/Suomeen-saapuva-Toyota-Camry-luisui-pari-askelmaa-USAssa/1091929 - Camry_jyrää_kaikki
Camry kirjoitti:
Toyota Camry on ollu 12 vuotta peräkkäin USA:n myydyin henkilöauto ja vuonna 2017 se jäi kolmanneksi kun uusi malli tuli vasta joulukuussa myyntiin. Joulukuussa Camryllä olikin sitten todella hurja myyntilukema.
"Loppuvuodesta Suomeen ja laajalti myös muualle Eurooppaan saapuva Toyota Camry menetti kaksitoistavuotisen henkilöautojen ykkössijan, mutta kipusi hyvän loppukirinsä ansiosta ns. henkilöautojen kolmoseksi. Huippumyynti hiljaisen joulukuun aikana todistaa, että täysin uusiutunut Camry kelpaa amerikkalaisille ostajille. Kivijalka on siis valmistajan kannalta vankka ennen Euroopan valloituksen alkua."
https://www.ksml.fi/teemat/autot/Suomeen-saapuva-Toyota-Camry-luisui-pari-askelmaa-USAssa/1091929Camry on tullessaan kyllä todellinen luxusauto Suomen olosuhteisiin jossa oikeita isoja luxusautoja tavallisella kansalla ei ole varaa ostaa. Kilpailijoihinsa verrattuna ( Audi A4. C-Mersu, Passat, Mondeo, Insignia, Talisman) Camry on aivan omassa luokassaan, varsinkin luotettavuudeltaan ja yleiseltä kestävyydeltään. Eikä taatusti häviä laatuvaikutelmaltaankaan millekään noista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174666
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1942545Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731667Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291575- 211299
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221255Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641217- 1341025
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42952- 171924