Ulosotosta kysymyksiä

Maiskutin12

Kävin juuri katsomassa oikeus.fi sivuilta omaa ulosottoani. Tunnelin päässä näkyy vihdoin valoa...yhteissumma 3200€ josta veronpalautuksina lyhenee yli 800€ tänä vuona.
Mutta mutta...katsoin myös päättyneet kohdat ja yksi 1000€ laina oli täällä ja vireilläolon päättymisen syyksi on kirjattu peruutus! Mitä tämä tarkoittaa? Voiko velkoja milloin vaan laittaa tämän takaisin ulosottoon vai mikä meininki? Vireilläolo aika tässä lainassa oli 21.9.2010- 28.02.2017.

Ja kaksi lainaa oli päättyneissä varattomuuseste syyllä. Entä mitenkä näiden kanssa?

Passiiviperinnässä ei ollut mitään.
Kiitos jos joku osaa auttaa 😊

11

3645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdhdfh4

      No ainakin nuo varattomuusmerkinnän aiheuttaneet tulee jossain välissä takaisin ulosottoon jos et niitä muuten maksa, tämä on selvä asia.

      Mulla oli joku aika sitten kanssa yksi peruutus mutta se oli autovakuutus jonka olin ehtinyt just maksaa ennen ulosottoa mutta järjestelmät laahasi perässä. Voihan se hyvinkin olla että velkoja on peruuttanut ulosoton ja laittaa sen sitten jossain välissä uudelleen, ihan laillista toimintaa myös tämä kunhan muistaa muistuttaa velasta 3-5v välein, 15-20 vuoden ajan. Ei tähän mitään syytä tarvita..

    • Heitän mutua, mutta eikö velkoja voi tehdä velkasaatavan kanssa mitä haluaa? Ulosotto lähettää kyllä omia aikojaan velan takaisin velkojalle jos velalliselta ei voida ulosmitata palkkaa tai omaisuutta. Siinä on varmasti jotain määräaikoja olemassa. Mutta jos velkoja peruuttaa ulosoton niin voisiko kyseessä olla velkojan halu muistutella velallista saatavasta suoraan ulosoton ohi ja saada saatavansa mahdollisesti nopeammin sitä kautta?

      • Anonyymi

        Tämä itseäkin kiinnostaisi kovin. Toki omassa tapauksessa peruuttanut velkoja ei ole mikään perintäpiru vaan Trafin perusteettomat verot.


    • Ve.laton

      Tätäkään ongelmaa ei olisi jos olisit mennyt röihin ja säästänyt etkä ottanut vippejä.

    • asiatkunnossa

      Velka etenee ulosottoon oikeuden päätöksellä. Ei ulosotto palauta velkaa vaan se roikkuu siellä kunnes joko tulee maksetuksi tai se vanhenee. Jos ulosotto paluttaa velan velkojalle, on ainoa syy sen vanheneminen. Koska velat lyhennetään velkomisjärjestyksessä joutuu osa velkojista taktikoimaan sen tosiasian kanssa, että ulostossa heidän perimänsä velka ei ehdi tulla maksetuksi ennen vanhenemista. Tällöin heidän mahdollisuutensa saada velka perityksi on todennäköisempää, kun muistuttavat velasta kolmen vuoden välein. Näin siksi, että oikeudelle riittää velkojan näytöksi velan perimiseksi se, että velkoja vain kertoo mihin osoitteeseen on kirjeen lähettänyt. Kun osoite on lähetyshetkellä velallisen ilmoittama osoitetieto väestörekisterissä, katsoo oikeus, että kirje on mennyt perille. Velallisen yrittäessä kiistää koskaan saaneensa kirjettä edellyttää, että velallinen pystyy näyttämään, ettei osoitetieto ollutkaan oikea. Niin tai näin kaikki velat kuitenkin vanhenevat alkaen 5 vuodesta päättyen 20 vuoteen.

      • faktathaltuuneka

        Voi pyhä jeesus taas tätä mutuilua. Ulosotto palauttaa velan, jos velalliselta ei saada ulosmitattua tai vaikka saataisiinkin, niin jollekin velalle ei välttämättä kerry mitään jako-osuutta, koska on isompia ja vanhempia velkoja olemassa. Tällöin UO voi palauttaa velan velkojalle takaisin.
        Isot velkojat eivät vedä velkoja pois UOsta huvikseen, ei niillä ole aikaa niitä valvoa sen kummemmin. UO palauttaa ja velkoja uudistaa sitten joskus, saattaa välissä muistuttaa kirjeellä itse.
        Tuomiollisesta velasta ei tarvi muuten velkojankaan muistuttaa kuin 5v välein kirjeellä. Tuo 3v pätee velkoihin missä ei ole velkomustuomiota.


    • Niinsevainon

      Mullakin on uossa velkaa ja sitten mulle ollaan velkaa erään rikosasian takia ja ne on kans ulosotossa eli minä maksan velkojille ja yksi velallinen maksaa mulle loppuikänsä :D

      Se joka maksaa mulle ulosoton kautta niin sillä on niin paljon velkaa että se maksu menee sillein että nyt saan minä puoli vuotta siltä rahaa ja ehkä jotkut muut ja puolen vuoden päästä jotkut muut saa eli mä en saa sit puoleen vuoteen siltä mitään ja sitten taas saan puolivuotta jne.

      Toki ne menee mun ulosottoon suoraan ne suoritukset.

      Sen alueen ulosottomies kuka hoitaa tämän asiat kuka on mulle velkaa sano mulle kun soitin että kaikki velat on samalla viivalla eli mikään velka edes rikoksesta syntyny ei mene yhdenkään velan edelle eli kaikki on samalla viivalla niin siksi se menee tuollein että puolivuotta jne.

      Se velka minkä se joutuu mulle maksaa eläkkeestään kunnes kupsahtaa on sen uusin velka.

      Hauska seurata kun mulla oli 8000e omia maksettavia ennen syyskuuta ja se velallinen maksaa mulle muutaman satasen kuussa niin nyt mun omat velat on laskenut 2000e. Varmaan menny johki varattomuusjuttuun tms. Tuskin 300e /kk velat lyhenee tonnilla kuussa kun ei taida tuolla 300e kuussa lyhentyä yhtään koska korot :D

      Itse haen velkajärjestelyyn helmikuussa tai ainakin tapaan velkaneuvojan ja keskustelemme asiasta.

      • Niinsevainon

        Ja lisään että se 300e minkä se uon kautta maksaa mulle on ainoa raha mikä menee mun omiin velkoihin niin ei mun omat velat paljoa sillä lyhene.


      • cvner6

        "kaikki velat on samalla viivalla eli mikään velka edes rikoksesta syntyny ei mene yhdenkään velan edelle"

        Paitsi elatusmaksut ja verovelka


    • Junassa

      Ei se ole valo, vaan ja juna, joka sieltä tunelista näkyy. Jos pääoma on nyt 32000, ja maksaa tuolla tapaa vajaan tonnin, niin eihän se oikeesti lyhene, jos se ei ole säännöllistä

      • Kursin98

        Mikä 32000...kyse oli 3200. Etkö ymmärrä numeroita???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe