jaguaarinmaine

mennyttä

Jaguaari palkitsi koulukiusaaja-missin sponssaus-autolla. Ennen Bemarin omistajia pidettiin "tietynlaisina" luonteeltaan, nyt minulle samaa edustaa tämä automerkki. Halpa suttura saa palkinnoksi tekosistaan jaguaarin käyttöön.

Se, jonka päästä tuokin idea on lähtenyt ei takuulla ole perheellinen ihminen. Kyllä ylasteikäisellä pitäsi olla jo tervettä järkeä, ettei nyrkeillä kiusata pienempiä.Tervetuloa seitsemän päivää lehteen Jaguarin omistajat! Aina kun kyseinen automerkki ohittaa minut tulevan vuoden aikana, pohdin kuka (tai millainen ihminen) on ratissa.

43

4741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmetteleväinen

      Ja jos tuon auton olisi tarjonnut vaikkapa Kia, niin olisitko kirjoittanut saman vuodatuksen sille palsalle? Taitaa enemmänkin se Jaguar ahdistaa...

    • ei taida paljoa painaa

      Ihan vaan pikku vinkkinä,
      että sinun nimettömänä nettiin kirjoittama pienen ihmisen uikutus ei TODELLAKAAN vielä tarkoita sitä että jonkun automerkin maine on mennyt!
      On tainut nousta pennulla vähän kus' päähän!

      Näitä ihme ropellihattuja näyttää pyörivän täällä enemmänkin. Luin juuri samanlaisen lässytyksen Cadillacin sivuilta??? Se oli sentään kirjoitettu ihan nimimerkillä (Ex-GTI). :D

    • puolueeton

      Jos maahantuoja on päätänyt antaa auton missin käyttöön niin sehän ei autoa tee yhtään sen huonommaksi. Maahantuojan virhearvioinneista ei voi autoa syyttää.
      Ihmetyttää muutenkin valitus tällä palstalla. Jos joku hakkaa kaikki rahansa keskikaljaan viikonloppusin niin se ei vaivaa ketään mutta jos ostaakin niillä rahoilla Jaguaarin niin kaikki valittavat ja pitävät leuhkana. Juokaa lisää kaljaa ja laulakaa karaokea...

    • sinnekö meni?

      No se Jaguarin maine ei paljon sinun pohdinnoistasi heilahtele.Oikeasti potentiaaliset Jaguarin ostajat tuskin ratkaisevat autovalintaansa jonkun juorulehden lööppien perusteella.

      Montako uutta Jaguaria tai BMW:tä olet eläessäsi ostanut?

      Nojuu,sikäli olen kyllä periaatteessa samoilla linjoilla,että ehkä sen Jaguarin markkinoinnin voisi tosiaan hoitaa tyylikkäämminkin,kuin missien sponssiautoilla.

    • samu

      Älä sinä tuosta Jaguaarin maineesta huoli, eihän se voi mennä kuin ylöspäin! Voidaanko nykyään enää edes puhua mistään Jaguaarin "maineesta"? Se "maine" kun liittyy harvoihin ja jo pois tuotannosta oleviin, aitoihin Jaguaareihin.

      • niin?

        Mitä tämä nyt vaahtoaa?
        Onko Jaguarin maine nyt sitten huono? Miten niin ja missä porukoissa?
        Onko Jaguar sinusta kenties huono auto? Miksiköhän? :)


      • nyt
        niin? kirjoitti:

        Mitä tämä nyt vaahtoaa?
        Onko Jaguarin maine nyt sitten huono? Miten niin ja missä porukoissa?
        Onko Jaguar sinusta kenties huono auto? Miksiköhän? :)

        ole enää sama auto kun ford alkoi maallistamaan kissaa, mondeo jagget, farmarit yms. varmaan ensivuonna tulee citysuv ja tila-auto...


      • Samu
        niin? kirjoitti:

        Mitä tämä nyt vaahtoaa?
        Onko Jaguarin maine nyt sitten huono? Miten niin ja missä porukoissa?
        Onko Jaguar sinusta kenties huono auto? Miksiköhän? :)

        Sitä vain yritin sanoa, että Jaguarilla ei enään nykyään ole mitään mainetta, ei niin hyvää kuin huonoakaan. Aikoinaan Jaguarilla oli perinteet joita kunnioitettiin ja vaalittiin. Menestystä tuli autourheilussa ja merkki oli arvostettu toimija autoalalla. Toisin on nyt.
        Maailma muuttuu ja niin muuttuu Jaguarkin. Valitettavasti kuitenkin huonompaan suuntaan.
        Eiväthän Jaguarit koskaan mitään todellisia laatuautoja ole olleet. Senhän voit varmasti itsekin myöntää. Ja nyt kun Ford siirtää omaa "osaamistaan" merkille niin tuskin voimme tulevaisuudessakaan kovin ihmeellisiä suorituksia Jaguaarilta odottaa.
        Mitä sellaista voit saada ostaessasi uuden Jaguarin, jota et muilta merkeiltä saa?
        Itse en siihen vielä ole vastausta löytänyt ja siksi ostankin vanhan ja aidon Jaguarin. Ja ei, Jaguar ei uutena/vanhanakaan ole huono auto. Se vain ei nykyään ole enään menetetyn maineensa arvoinen.


      • vielä vähän mainetta on?
        Samu kirjoitti:

        Sitä vain yritin sanoa, että Jaguarilla ei enään nykyään ole mitään mainetta, ei niin hyvää kuin huonoakaan. Aikoinaan Jaguarilla oli perinteet joita kunnioitettiin ja vaalittiin. Menestystä tuli autourheilussa ja merkki oli arvostettu toimija autoalalla. Toisin on nyt.
        Maailma muuttuu ja niin muuttuu Jaguarkin. Valitettavasti kuitenkin huonompaan suuntaan.
        Eiväthän Jaguarit koskaan mitään todellisia laatuautoja ole olleet. Senhän voit varmasti itsekin myöntää. Ja nyt kun Ford siirtää omaa "osaamistaan" merkille niin tuskin voimme tulevaisuudessakaan kovin ihmeellisiä suorituksia Jaguaarilta odottaa.
        Mitä sellaista voit saada ostaessasi uuden Jaguarin, jota et muilta merkeiltä saa?
        Itse en siihen vielä ole vastausta löytänyt ja siksi ostankin vanhan ja aidon Jaguarin. Ja ei, Jaguar ei uutena/vanhanakaan ole huono auto. Se vain ei nykyään ole enään menetetyn maineensa arvoinen.

        Kyllä jaggella kansan parissa vanhaa hyvää mainetta edelleen on. Sen huomaa varmasti, vaikka uudellakin, "Fordin ajan" jaggella ajelee.

        Pelkällä perinteiden vaalimisella ei nykyään maineikaskaan autotehdas pysy hengissä, kun hienot, mutta vanhanaikaiset autot eivät kerta kaikkiaan käy kaupaksi. Suomen oloissa, arkiajoja ajaessaan, kehitystä voi pitää jopa tervetulleena. "Laatu" ei siis varmaan Fordin myötä ole ollut huononemaan päin.

        En muuten oikein ymmärrä, mitä varsinaista vikaa Fordin osaamisessa on. Mondeokin on voittanut oman luokkansa testejä vaikka kuinka paljon.

        Vanhoissa jaggen malleissa on tietenkin vielä sitä takavuosien "menetettyä" mainetta, mutta jos ihmiset ostavat pelkästään niitä, maineikas autotehdas kuolee varmasti. Eikä niistä, ainakaan kovin vanhoista, kovaan arkiajoon tahdo varmaan luotettavaa matkakumppania saada.

        Uudenkin jaggen ostaessaan saa edelleen monia muita kauniimmaan, kiistatta hyvinkin laadukkaan, massasta erottuvan auton. Ja kolmen vuoden täystakuun.


      • Samu
        vielä vähän mainetta on? kirjoitti:

        Kyllä jaggella kansan parissa vanhaa hyvää mainetta edelleen on. Sen huomaa varmasti, vaikka uudellakin, "Fordin ajan" jaggella ajelee.

        Pelkällä perinteiden vaalimisella ei nykyään maineikaskaan autotehdas pysy hengissä, kun hienot, mutta vanhanaikaiset autot eivät kerta kaikkiaan käy kaupaksi. Suomen oloissa, arkiajoja ajaessaan, kehitystä voi pitää jopa tervetulleena. "Laatu" ei siis varmaan Fordin myötä ole ollut huononemaan päin.

        En muuten oikein ymmärrä, mitä varsinaista vikaa Fordin osaamisessa on. Mondeokin on voittanut oman luokkansa testejä vaikka kuinka paljon.

        Vanhoissa jaggen malleissa on tietenkin vielä sitä takavuosien "menetettyä" mainetta, mutta jos ihmiset ostavat pelkästään niitä, maineikas autotehdas kuolee varmasti. Eikä niistä, ainakaan kovin vanhoista, kovaan arkiajoon tahdo varmaan luotettavaa matkakumppania saada.

        Uudenkin jaggen ostaessaan saa edelleen monia muita kauniimmaan, kiistatta hyvinkin laadukkaan, massasta erottuvan auton. Ja kolmen vuoden täystakuun.

        Jaguarista on tullut yhä enemmän kansan auto, joka on jo lähes jokaisen saatavilla. Ne ketkä ennen ostivat auton saadakseen statusta ovat jo vaihtaneet muihin merkkeihin, monesti juuri siitä syystä. No, onhan toki Sarasvuo ja Wahlroos...
        Tuo Fordin testimenestys nyt kertoo lähinnä pakasta vedetyn auton ominaisuuksista. Ne asiat jääjät kyllä vähemmälle huomiolle, kunhan alat käyttää autoa päivittäin. Mondeollakin on jatkuva ovikampanja menossa: vaihdetaan ruostuneita ovia uusiin. Näin tosin monella muullakin merkillä, mutta toivottavasti ei kuitenkaan Jaguarilla.
        Fordilta puuttuu uusien tuotteiden kehittelyssä tarvittavaa innovatiivisuutta. Pelkällä "kauniiden" muotojen piirtämisellä ei tilanne tule miksikään muuttumaan. Ja mitä tulee laatuun, niin sitä mahdollisesti löytyy kalleimmista malleista, mutta ei todellakaan hinnaston alkupäästä! Fordilta lainatut nippelit ja nappelit eivät nimittäin mielestäni anna kovin laadukasta kuvaa autosta. Massasta Jaguar tulee varmasti aina erottumaan, mutta onko se yhdessä takuun kanssa riittävä peruste auton ostolle?
        Ja jos Jaguar on niin erinomainen auto, niin mikä on ajanut sen Fordin talliin?


      • J.J.
        Samu kirjoitti:

        Sitä vain yritin sanoa, että Jaguarilla ei enään nykyään ole mitään mainetta, ei niin hyvää kuin huonoakaan. Aikoinaan Jaguarilla oli perinteet joita kunnioitettiin ja vaalittiin. Menestystä tuli autourheilussa ja merkki oli arvostettu toimija autoalalla. Toisin on nyt.
        Maailma muuttuu ja niin muuttuu Jaguarkin. Valitettavasti kuitenkin huonompaan suuntaan.
        Eiväthän Jaguarit koskaan mitään todellisia laatuautoja ole olleet. Senhän voit varmasti itsekin myöntää. Ja nyt kun Ford siirtää omaa "osaamistaan" merkille niin tuskin voimme tulevaisuudessakaan kovin ihmeellisiä suorituksia Jaguaarilta odottaa.
        Mitä sellaista voit saada ostaessasi uuden Jaguarin, jota et muilta merkeiltä saa?
        Itse en siihen vielä ole vastausta löytänyt ja siksi ostankin vanhan ja aidon Jaguarin. Ja ei, Jaguar ei uutena/vanhanakaan ole huono auto. Se vain ei nykyään ole enään menetetyn maineensa arvoinen.

        "Ja nyt kun Ford siirtää omaa "osaamistaan" merkille niin tuskin voimme tulevaisuudessakaan kovin ihmeellisiä suorituksia Jaguaarilta odottaa."

        Haluaisitko kenties hieman perustella käsitystäsi siitä,miksi Fordin osaaminen vaatisi lainausmerkkejä?
        Vielä pari vuotta sitten Ford Motor Company käytti enemmän rahaa tuotekehitykseen,kuin yksikään toinen yritys maailmassa.Siis kaikkien alojen yritykset huomioon otettuna.Tämän hetken tilannetta en tiedä,mutta tuskin se on siitä kovin suuresti muuttunut.

        Mitä siihen Jaguarin menneeseen maineeseen tulee,niin se varmaan on juu mennyttä.Ja Ford on käyttänyt siitä maineesta eroon pääsemiseen miljardeja dollareita.Nykyäänhän Jaguaria pidetään jo ihan Audeihin,Mersuihin ja Bemareihin verrattavana laatuautona.

        Mainittakoon,että 80-luvun lopulla,kun Ford osti Jaguarin,otettiin heti ensitöiksi tuotantolinjalta yksi sattumanvaraisesti valittu silloinen Sovereign ja lähetettiin se Fordille,jossa sille suoritettiin normaali Fordin laaduntarkkailuohjelman mukainen tarkistus.Tulokset järkyttivät yhtälailla niin Jaguarin kuin Fordinkin johtajat ja saman tien syntyi päätös Jaguarin tehtaiden täydellisestä uudistamisesta.Käytännössä entistä jäi jäljelle rakennusten seinät.
        90-luvun lopulla Jaguar oli Yhdysvalloissa jo aivan kärkisijoilla tutkimuksissa,joissa tutkittiin kuluttajien tyytyväisyyttä autoihinsa(muut kärkisijat olivat pääosin japanilaisautojen miehittämiä ja esim.BMW ja Mersu olivat yleensä 10 parhaan huonommalla puolella).Vajaa 10-vuotta aiemmin Jaguar löytyi näissä tutkimuksissa söäännönmukaisesti aivan viimeisten joukosta.

        Jälkeenpäin Jaguarin johtajina 80-luvulla toimineet henkilöt ovat kertoneet tuosta Jaguarin olemassaolon kamppailusta ennen Ford kauppaa,jolloin tuotekehitykseen,sen enempää kuin laaduntarkkailuun -tuotantolinjojen nykyaikaistamisesta puhumattakaan- ei yksinkertaisesti ollut resursseja.
        Osoittaa kyllä aikamoista ylimielisyyttä tai tietämättömyyttä väittää,että Fordin hoiviin joutuminen olisi koitunut jotenkin Jaguarin tappioksi.Hyvällä syyllä voi kysyä,onko tuo kaikki rahan syytäminen Jaguarin pohjattomaan kaivoon ollut Fordille sen kaiken arvoista...


      • status?
        Samu kirjoitti:

        Jaguarista on tullut yhä enemmän kansan auto, joka on jo lähes jokaisen saatavilla. Ne ketkä ennen ostivat auton saadakseen statusta ovat jo vaihtaneet muihin merkkeihin, monesti juuri siitä syystä. No, onhan toki Sarasvuo ja Wahlroos...
        Tuo Fordin testimenestys nyt kertoo lähinnä pakasta vedetyn auton ominaisuuksista. Ne asiat jääjät kyllä vähemmälle huomiolle, kunhan alat käyttää autoa päivittäin. Mondeollakin on jatkuva ovikampanja menossa: vaihdetaan ruostuneita ovia uusiin. Näin tosin monella muullakin merkillä, mutta toivottavasti ei kuitenkaan Jaguarilla.
        Fordilta puuttuu uusien tuotteiden kehittelyssä tarvittavaa innovatiivisuutta. Pelkällä "kauniiden" muotojen piirtämisellä ei tilanne tule miksikään muuttumaan. Ja mitä tulee laatuun, niin sitä mahdollisesti löytyy kalleimmista malleista, mutta ei todellakaan hinnaston alkupäästä! Fordilta lainatut nippelit ja nappelit eivät nimittäin mielestäni anna kovin laadukasta kuvaa autosta. Massasta Jaguar tulee varmasti aina erottumaan, mutta onko se yhdessä takuun kanssa riittävä peruste auton ostolle?
        Ja jos Jaguar on niin erinomainen auto, niin mikä on ajanut sen Fordin talliin?

        "Jaguarista on tullut yhä enemmän kansan auto, joka on jo lähes jokaisen saatavilla. Ne ketkä ennen ostivat auton saadakseen statusta ovat jo vaihtaneet muihin merkkeihin, monesti juuri siitä syystä. No, onhan toki Sarasvuo ja Wahlroos... "

        Kun kerta tiedät, niin kerroppa mihin merkkeihin nämä ovat siirtyneet?
        Ovat aika vähissä ne merkit, joilla statusta on enemmän kuin Jagella (ehkä Aston Martin, Bentley, Ferrari tms...). Ainakaan yhdestäkään saksalais- tai japanilaismerkistä sitä ei löydy samaa vertaa.

        Jaguarin omistajat pysyvät takuulla merkissään, tosin uusiakin asiakkaita on löytynyt malliston laajentamisen myötä. X-type halvimpana mallinakin on kuitenkin aika kallis auto. Harvalla merkillä sentään ns. "hinnat alkaen malli" on näinkin kallis.


      • J.J.
        Samu kirjoitti:

        Jaguarista on tullut yhä enemmän kansan auto, joka on jo lähes jokaisen saatavilla. Ne ketkä ennen ostivat auton saadakseen statusta ovat jo vaihtaneet muihin merkkeihin, monesti juuri siitä syystä. No, onhan toki Sarasvuo ja Wahlroos...
        Tuo Fordin testimenestys nyt kertoo lähinnä pakasta vedetyn auton ominaisuuksista. Ne asiat jääjät kyllä vähemmälle huomiolle, kunhan alat käyttää autoa päivittäin. Mondeollakin on jatkuva ovikampanja menossa: vaihdetaan ruostuneita ovia uusiin. Näin tosin monella muullakin merkillä, mutta toivottavasti ei kuitenkaan Jaguarilla.
        Fordilta puuttuu uusien tuotteiden kehittelyssä tarvittavaa innovatiivisuutta. Pelkällä "kauniiden" muotojen piirtämisellä ei tilanne tule miksikään muuttumaan. Ja mitä tulee laatuun, niin sitä mahdollisesti löytyy kalleimmista malleista, mutta ei todellakaan hinnaston alkupäästä! Fordilta lainatut nippelit ja nappelit eivät nimittäin mielestäni anna kovin laadukasta kuvaa autosta. Massasta Jaguar tulee varmasti aina erottumaan, mutta onko se yhdessä takuun kanssa riittävä peruste auton ostolle?
        Ja jos Jaguar on niin erinomainen auto, niin mikä on ajanut sen Fordin talliin?

        "Jaguarista on tullut yhä enemmän kansan auto, joka on jo lähes jokaisen saatavilla. Ne ketkä ennen ostivat auton saadakseen statusta ovat jo vaihtaneet muihin merkkeihin, monesti juuri siitä syystä. No, onhan toki Sarasvuo ja Wahlroos..."
        Eh,siis mitäs ne sellaiset merkit ovat?Ei Jaguar sentään vielä mitään A-sarjan Mersuun tai 1-sarjan Bemariin verrattavaa ole tehnyt.Eikä teekään.X-Typen seuraajakin on vaakalaudalla.
        Ylempänä on sitten jotain Bentleytä,joka myy nykyään Volkswageneita Coupe korilla ja Bentleyn merkillä varustettuna.

        "Mondeollakin on jatkuva ovikampanja menossa: vaihdetaan ruostuneita ovia uusiin"
        Totta.Kerroppas yksi merkki,jolla noita takaisinkutsukampanjoita ei ole ollut?Fordilla tuo johtuu viallisesta saumojen tiivistysaineesta,joka on huomattu vasta nyt autojen alettua ruostua.Ne kuitenkin korjataan mukisematta valmistajan laskuun,joten tuo nyt ei vielä käy oikein esimerkkinä Fordin kelvottomuudesta.

        "Fordilta puuttuu uusien tuotteiden kehittelyssä tarvittavaa innovatiivisuutta.Pelkällä "kauniiden" muotojen piirtämisellä ei tilanne tule miksikään muuttumaan."
        Aivan käsittämätön väite.Minkä verran oikeasti tiedät Fordista ja mitä kautta tieto on saatu?Oletko ajanut vaikkapa Focusta?Oletko edes kuullut puhuttavan sen ajo-ominaisuuksista?Tiedätkö,mikä sen salaisuus on?No osaksi tietysti äärimmäisen tarkaksi ja tunnokkaaksi hiottu ohjaus,mutta pääsyy on täysin uudentyyppinen Control Blade takajousitus,jota muut nyt yrittävät kopioida.Lisäksi voisi vaikka mainita Fordin kehittämän ja Aston Martinin markkinoille tuoman maailman modrneimman auton alumiinikorin liimaamalla toteutettuine hunajakenno- ja komposiittirakenteineen.
        No ei ehkä kannata alkaa näitä tässä luettelemaan,mutta sinä voisit sensijaan vähän perustella tuota väitettäsi Fordin innovatiivisuuden puuttesta ja mainita vaikka pari esimerkkiä autonvalmistajista,joilta sitä innovatiivisuutta sitten löytyy?

        Loppuihin löytyykin jo kommenttia tuolta vastauksestani edelliseen postaukseesi.

        Sen verran vielä,että voisitko vielä sen innovatiivisuuden lisäksi mainita mielestäsi laadukkaita autoja valmistavan firman ja kertoa millä perusteella olet johtopäätökseen tullut?


      • Samu
        status? kirjoitti:

        "Jaguarista on tullut yhä enemmän kansan auto, joka on jo lähes jokaisen saatavilla. Ne ketkä ennen ostivat auton saadakseen statusta ovat jo vaihtaneet muihin merkkeihin, monesti juuri siitä syystä. No, onhan toki Sarasvuo ja Wahlroos... "

        Kun kerta tiedät, niin kerroppa mihin merkkeihin nämä ovat siirtyneet?
        Ovat aika vähissä ne merkit, joilla statusta on enemmän kuin Jagella (ehkä Aston Martin, Bentley, Ferrari tms...). Ainakaan yhdestäkään saksalais- tai japanilaismerkistä sitä ei löydy samaa vertaa.

        Jaguarin omistajat pysyvät takuulla merkissään, tosin uusiakin asiakkaita on löytynyt malliston laajentamisen myötä. X-type halvimpana mallinakin on kuitenkin aika kallis auto. Harvalla merkillä sentään ns. "hinnat alkaen malli" on näinkin kallis.

        Itse autoja myyneenä tunnen henkilökohtaisesti tällaisia ihmisiä, jotka ovat vaihtaneet autoa juuri siitä syystä, että eivät halua leimautua Ford-kuskeiksi. Ja täytyy myöntää, että uusi auto on usein löytynyt saksalaisten tai japanilaisten tallista, statusta enemmän tai ei.
        Mitä tuohon hintaan tulee, niin jos uusi BMW 3-sarja ja Mercedes-Benz C-sarja maksavat alkaen saman verran kuin Jaguar X-type jään kyllä ihmettelemään sitä joka Jaguarin ostaa. Sillä rahalla nimittäin saa 80-luvulta peräisin olevan plyyshiverhoilun ja Fordin nippelit ja nappelit. Melko kallista, mutta on siinä tosi V6.
        "Jaguarin omistajat pysyvät takuulla merkissään"? Kyllä niitä näyttää vaihto-autoina olevan melko paljon noissa muita merkkejä myyvissä liikkeissä...


      • Samu
        J.J. kirjoitti:

        "Jaguarista on tullut yhä enemmän kansan auto, joka on jo lähes jokaisen saatavilla. Ne ketkä ennen ostivat auton saadakseen statusta ovat jo vaihtaneet muihin merkkeihin, monesti juuri siitä syystä. No, onhan toki Sarasvuo ja Wahlroos..."
        Eh,siis mitäs ne sellaiset merkit ovat?Ei Jaguar sentään vielä mitään A-sarjan Mersuun tai 1-sarjan Bemariin verrattavaa ole tehnyt.Eikä teekään.X-Typen seuraajakin on vaakalaudalla.
        Ylempänä on sitten jotain Bentleytä,joka myy nykyään Volkswageneita Coupe korilla ja Bentleyn merkillä varustettuna.

        "Mondeollakin on jatkuva ovikampanja menossa: vaihdetaan ruostuneita ovia uusiin"
        Totta.Kerroppas yksi merkki,jolla noita takaisinkutsukampanjoita ei ole ollut?Fordilla tuo johtuu viallisesta saumojen tiivistysaineesta,joka on huomattu vasta nyt autojen alettua ruostua.Ne kuitenkin korjataan mukisematta valmistajan laskuun,joten tuo nyt ei vielä käy oikein esimerkkinä Fordin kelvottomuudesta.

        "Fordilta puuttuu uusien tuotteiden kehittelyssä tarvittavaa innovatiivisuutta.Pelkällä "kauniiden" muotojen piirtämisellä ei tilanne tule miksikään muuttumaan."
        Aivan käsittämätön väite.Minkä verran oikeasti tiedät Fordista ja mitä kautta tieto on saatu?Oletko ajanut vaikkapa Focusta?Oletko edes kuullut puhuttavan sen ajo-ominaisuuksista?Tiedätkö,mikä sen salaisuus on?No osaksi tietysti äärimmäisen tarkaksi ja tunnokkaaksi hiottu ohjaus,mutta pääsyy on täysin uudentyyppinen Control Blade takajousitus,jota muut nyt yrittävät kopioida.Lisäksi voisi vaikka mainita Fordin kehittämän ja Aston Martinin markkinoille tuoman maailman modrneimman auton alumiinikorin liimaamalla toteutettuine hunajakenno- ja komposiittirakenteineen.
        No ei ehkä kannata alkaa näitä tässä luettelemaan,mutta sinä voisit sensijaan vähän perustella tuota väitettäsi Fordin innovatiivisuuden puuttesta ja mainita vaikka pari esimerkkiä autonvalmistajista,joilta sitä innovatiivisuutta sitten löytyy?

        Loppuihin löytyykin jo kommenttia tuolta vastauksestani edelliseen postaukseesi.

        Sen verran vielä,että voisitko vielä sen innovatiivisuuden lisäksi mainita mielestäsi laadukkaita autoja valmistavan firman ja kertoa millä perusteella olet johtopäätökseen tullut?

        ”Vielä pari vuotta sitten Ford Motor Company käytti enemmän rahaa tuotekehitykseen,kuin yksikään toinen yritys maailmassa”. Varmasti käyttikin, mutta ota hyvä mies/nainen huomioon, että Fordilla on todella laaja mallisto joka vaihtelee mantereittain/maittain. Sitten kun jaat tuon summan tasaisesti jokaiselle mallille, niin ei siitä tule sen enempää kuin muutkaan autonvalmistajat käyttävät.
        ”Nykyäänhän Jaguaria pidetään jo ihan Audeihin,Mersuihin ja Bemareihin verrattavana laatuautona”. Jaa, sanoo jenkkitutkimus?
        Ja ne Mondeon ovet nyt olivat vain jäävuoren huippu! Oletko joskus ajanut Fordilla, jolla ajettu yli 100 tkm? Minä olen ja useasti. Voinkin siis todeta sen olevan jotain aivan muuta kuin monen muun valmistajan vastaavat samoilla kilometreillä. Kestävyys on myös yksi laadun osatekijä!
        Voisitko muuten kertoa vähän lisää niistä innovaatioista, jotka todella on tuotu sarjatuotantoautoihin? Niitä et varmasti tuon akseliston lisäksi montaa löydä.
        Jaguar on varmasti ihan kiva auto ja sopii monille ihmisille, mutta on turha väittää sen tarjoavan jotain mihin muut merkit eivät pysty. Huomioimatta tosin maksuttomia huoltoja ensimmäisille vuosille, jotka ostaja tosin käytännössä maksaa auton hinnassa.


      • H.LL
        Samu kirjoitti:

        Itse autoja myyneenä tunnen henkilökohtaisesti tällaisia ihmisiä, jotka ovat vaihtaneet autoa juuri siitä syystä, että eivät halua leimautua Ford-kuskeiksi. Ja täytyy myöntää, että uusi auto on usein löytynyt saksalaisten tai japanilaisten tallista, statusta enemmän tai ei.
        Mitä tuohon hintaan tulee, niin jos uusi BMW 3-sarja ja Mercedes-Benz C-sarja maksavat alkaen saman verran kuin Jaguar X-type jään kyllä ihmettelemään sitä joka Jaguarin ostaa. Sillä rahalla nimittäin saa 80-luvulta peräisin olevan plyyshiverhoilun ja Fordin nippelit ja nappelit. Melko kallista, mutta on siinä tosi V6.
        "Jaguarin omistajat pysyvät takuulla merkissään"? Kyllä niitä näyttää vaihto-autoina olevan melko paljon noissa muita merkkejä myyvissä liikkeissä...

        Et takuulla tunne yhtään Jaguarin omistajaa tai entistä sellaista.
        Et sinä edes ole mikään autokauppiaskaan.
        Olet pikkupoika, joka näkee unia autoista, ja haluat todistella, että isäsi juuri hankkima Toyota on maailman paras auto.
        Mene kouluun, jotta jotain oppisit etkä jäisi tyhmäksi.

        Ainiin, jotta ei tulisi epäselväksi, mulla ei ole Jaguaria, mutta joskus saattasis ollakin.


      • isohko kone
        Samu kirjoitti:

        ”Vielä pari vuotta sitten Ford Motor Company käytti enemmän rahaa tuotekehitykseen,kuin yksikään toinen yritys maailmassa”. Varmasti käyttikin, mutta ota hyvä mies/nainen huomioon, että Fordilla on todella laaja mallisto joka vaihtelee mantereittain/maittain. Sitten kun jaat tuon summan tasaisesti jokaiselle mallille, niin ei siitä tule sen enempää kuin muutkaan autonvalmistajat käyttävät.
        ”Nykyäänhän Jaguaria pidetään jo ihan Audeihin,Mersuihin ja Bemareihin verrattavana laatuautona”. Jaa, sanoo jenkkitutkimus?
        Ja ne Mondeon ovet nyt olivat vain jäävuoren huippu! Oletko joskus ajanut Fordilla, jolla ajettu yli 100 tkm? Minä olen ja useasti. Voinkin siis todeta sen olevan jotain aivan muuta kuin monen muun valmistajan vastaavat samoilla kilometreillä. Kestävyys on myös yksi laadun osatekijä!
        Voisitko muuten kertoa vähän lisää niistä innovaatioista, jotka todella on tuotu sarjatuotantoautoihin? Niitä et varmasti tuon akseliston lisäksi montaa löydä.
        Jaguar on varmasti ihan kiva auto ja sopii monille ihmisille, mutta on turha väittää sen tarjoavan jotain mihin muut merkit eivät pysty. Huomioimatta tosin maksuttomia huoltoja ensimmäisille vuosille, jotka ostaja tosin käytännössä maksaa auton hinnassa.

        >Sitten kun jaat tuon summan tasaisesti >jokaiselle mallille, niin ei siitä tule sen >enempää kuin muutkaan autonvalmistajat >käyttävät.


        Ja kun sinä jaat tämän vielä per malliston koko ja tuotettu automäärä niin tiedät totuuden!


        >”Nykyäänhän Jaguaria pidetään jo ihan >Audeihin,Mersuihin ja Bemareihin verrattavana >laatuautona”. Jaa, sanoo jenkkitutkimus?


        Kaiken maalaisten tutkimusten mukaan Audin ja mersun tekninen laatu on kaukana Jaguarista ja Bemarista.


        >Jaguar on varmasti ihan kiva auto ja sopii >monille ihmisille, mutta on turha väittää sen >tarjoavan jotain mihin muut merkit eivät pysty.

        No tämän asian tajuaminen ei taatusti tule koskaan sinulta onnistumaankaan.
        Mä veikkaan että sulle ei ole myöskään selvää että miksi kannatta syödä sellaisessa "Bib gourmand" -ravintolassa jossa yksi pieni annos maksaa 30€ kun Rossossa syö hyvin kympillä. Tai että mikä idea siinä on että päällystakin vuoressa lukee Caramelo. Saatika että tietäisit mikä on LeCorbusierin "Barcelona".
        Mun puolesta voit julistaa kateellista paatostasi vaikka maailman loppuun asti. Koska totuushan on että koko Jaguar automerkin "juttu" on mennyt sulta vähän ohi... Vois olla parempi että et mieti sitä enää. Mä en usko että sä myöskään ymmärrät miksi joku ostaa vaikkapa Quatroporten tai DB9:n kaltaisia autoja.


      • Samu
        H.LL kirjoitti:

        Et takuulla tunne yhtään Jaguarin omistajaa tai entistä sellaista.
        Et sinä edes ole mikään autokauppiaskaan.
        Olet pikkupoika, joka näkee unia autoista, ja haluat todistella, että isäsi juuri hankkima Toyota on maailman paras auto.
        Mene kouluun, jotta jotain oppisit etkä jäisi tyhmäksi.

        Ainiin, jotta ei tulisi epäselväksi, mulla ei ole Jaguaria, mutta joskus saattasis ollakin.

        Oi ei. Että piti sitten lähteä tuollaiselle linjalle? Onhan se hyvä että ei ihan purematta kaikkea niele, mutta tuollainen käytös viittaa lähinnä panosten loppumiseen:)
        Satun kyllä tuntemaan niin entisiä kuin nykyisiäkin Jaguarin omistajia, vaikka se sinua tuntuukin nyppivän. Mutta ei, en tosiaan ole autokauppias, en enää. Enhän minä sellainen ole väittänytkään enää olevani.
        Kouluja taas olen käynyt enemmän kuin keskivertokansalainen ja auto-alan kokemustakin löytyy. Hmmm... olisikohan juuri siinä syy miksi emme löydä yhteistä säveltä?
        Hyvää kevään jatkoa kuitenkin sinulle!


      • JagV12
        Samu kirjoitti:

        ”Vielä pari vuotta sitten Ford Motor Company käytti enemmän rahaa tuotekehitykseen,kuin yksikään toinen yritys maailmassa”. Varmasti käyttikin, mutta ota hyvä mies/nainen huomioon, että Fordilla on todella laaja mallisto joka vaihtelee mantereittain/maittain. Sitten kun jaat tuon summan tasaisesti jokaiselle mallille, niin ei siitä tule sen enempää kuin muutkaan autonvalmistajat käyttävät.
        ”Nykyäänhän Jaguaria pidetään jo ihan Audeihin,Mersuihin ja Bemareihin verrattavana laatuautona”. Jaa, sanoo jenkkitutkimus?
        Ja ne Mondeon ovet nyt olivat vain jäävuoren huippu! Oletko joskus ajanut Fordilla, jolla ajettu yli 100 tkm? Minä olen ja useasti. Voinkin siis todeta sen olevan jotain aivan muuta kuin monen muun valmistajan vastaavat samoilla kilometreillä. Kestävyys on myös yksi laadun osatekijä!
        Voisitko muuten kertoa vähän lisää niistä innovaatioista, jotka todella on tuotu sarjatuotantoautoihin? Niitä et varmasti tuon akseliston lisäksi montaa löydä.
        Jaguar on varmasti ihan kiva auto ja sopii monille ihmisille, mutta on turha väittää sen tarjoavan jotain mihin muut merkit eivät pysty. Huomioimatta tosin maksuttomia huoltoja ensimmäisille vuosille, jotka ostaja tosin käytännössä maksaa auton hinnassa.

        Niinkuin otsikko sanoi(joku englantilainen autolehti joskus ajat sitten),niin
        Jagge on aina Jagge,oli se sitten E-type,X-type,XJ,tms...
        Tarjoaa se hintaluokassaan maineen ja arvokkuuden,joihin muut merkit eivät pysty(grace,space and pace),vaikkakaan
        esim.MB,BMW,Audi,tms ovat myöskin hyviä laatumerkkejä,joilla myös oma maineensa...


      • Samu
        isohko kone kirjoitti:

        >Sitten kun jaat tuon summan tasaisesti >jokaiselle mallille, niin ei siitä tule sen >enempää kuin muutkaan autonvalmistajat >käyttävät.


        Ja kun sinä jaat tämän vielä per malliston koko ja tuotettu automäärä niin tiedät totuuden!


        >”Nykyäänhän Jaguaria pidetään jo ihan >Audeihin,Mersuihin ja Bemareihin verrattavana >laatuautona”. Jaa, sanoo jenkkitutkimus?


        Kaiken maalaisten tutkimusten mukaan Audin ja mersun tekninen laatu on kaukana Jaguarista ja Bemarista.


        >Jaguar on varmasti ihan kiva auto ja sopii >monille ihmisille, mutta on turha väittää sen >tarjoavan jotain mihin muut merkit eivät pysty.

        No tämän asian tajuaminen ei taatusti tule koskaan sinulta onnistumaankaan.
        Mä veikkaan että sulle ei ole myöskään selvää että miksi kannatta syödä sellaisessa "Bib gourmand" -ravintolassa jossa yksi pieni annos maksaa 30€ kun Rossossa syö hyvin kympillä. Tai että mikä idea siinä on että päällystakin vuoressa lukee Caramelo. Saatika että tietäisit mikä on LeCorbusierin "Barcelona".
        Mun puolesta voit julistaa kateellista paatostasi vaikka maailman loppuun asti. Koska totuushan on että koko Jaguar automerkin "juttu" on mennyt sulta vähän ohi... Vois olla parempi että et mieti sitä enää. Mä en usko että sä myöskään ymmärrät miksi joku ostaa vaikkapa Quatroporten tai DB9:n kaltaisia autoja.

        "Ja kun sinä jaat tämän vielä per malliston koko ja tuotettu automäärä niin tiedät totuuden!" Eli hyvin hyvin vähäiselle jää:)

        "Kaiken maalaisten tutkimusten mukaan Audin ja mersun tekninen laatu on kaukana Jaguarista ja Bemarista." Eli siis miten tuota lausetta tulisi tulkita? Siis kummat edellä ja kummat jäljessä?;) In your dreams!

        "Mä veikkaan että sulle ei ole myöskään selvää että miksi kannatta syödä sellaisessa "Bib gourmand" -ravintolassa jossa yksi pieni annos maksaa 30€ kun Rossossa syö hyvin kympillä." Voi hyvä ystävä, etpä arvaakaan kuinka selvä asia minulle on. Sitä vain en ymmärrä mitä järkeä on myydä Rosson tasoista ruokaa laaturavintolassa kovaan hintaan. Ja mitä kirjoitustaitoosi tulee, niin itse syöt mielelläsi varmasti täällä Suomessa niin yleisissä kebab -ravintoloissa.
        Ja hei, Aston Martin ja Maserati ovat aivan eri planeetalta kuin nyt kiistan aiheena oleva liukuhihna valmisteinen Jaguar! Niissä autoissa on sitä jotain, jotain minkä Jaguar jo kauan sitten on menettänyt. Jos varasi eivät riitä jonkin niistä hankintaan, niin katsoisit vähän tarkemmin mihin varojasi "sijoitat".


      • Styyppi
        Samu kirjoitti:

        Sitä vain yritin sanoa, että Jaguarilla ei enään nykyään ole mitään mainetta, ei niin hyvää kuin huonoakaan. Aikoinaan Jaguarilla oli perinteet joita kunnioitettiin ja vaalittiin. Menestystä tuli autourheilussa ja merkki oli arvostettu toimija autoalalla. Toisin on nyt.
        Maailma muuttuu ja niin muuttuu Jaguarkin. Valitettavasti kuitenkin huonompaan suuntaan.
        Eiväthän Jaguarit koskaan mitään todellisia laatuautoja ole olleet. Senhän voit varmasti itsekin myöntää. Ja nyt kun Ford siirtää omaa "osaamistaan" merkille niin tuskin voimme tulevaisuudessakaan kovin ihmeellisiä suorituksia Jaguaarilta odottaa.
        Mitä sellaista voit saada ostaessasi uuden Jaguarin, jota et muilta merkeiltä saa?
        Itse en siihen vielä ole vastausta löytänyt ja siksi ostankin vanhan ja aidon Jaguarin. Ja ei, Jaguar ei uutena/vanhanakaan ole huono auto. Se vain ei nykyään ole enään menetetyn maineensa arvoinen.

        Kumma juttu että Jaguarilla ei ole enää mitään mainetta. Itse kun siirryin Jaguariin, niin jopa aivan umpioudot ihmiset tulevat spontaanisti ihastelemaan autoani. Renkaita vaihdattaessani rengasliikkeessä jouduin pitämään pienen esitelmän auton ominaisuuksista kiinnostuneelle asentajalle. Puolitutut asiakkaatkin jaksavat joka palaverin aluksi kysellä, että mitenkäs sillä Jaguarilla matka sujuu. En muista, koska olisi mennyt kokonaista viikkoa, että joku ei olisi jollain tavalla kommentoinut autoani.

        Jos huomioidaan, että autoni maksoi kuitenkin alle 70 kEUR, niin vaikea kuvitella saavansa samanlaista huomiota edes kallimmalla MB:llä tai BMW:llä. Itse kuvittelisin, että osasyynä on Jaguarin harvinaisuus (esim. S-Typeä myytiin viime vuonna noin 100 kpl), mutta kyllä tuo merkki vielä kummasti aiheuttaa ihmisissä tuntemuksia. Jos se ei ole mainetta, niin mikä sitten?

        Yleensäkin tällaiset keskustelut (onko Jaguar = Ford tai onko maine mennyttä) ovat mielestäni vähintäänkin omituisia. Kuvittelisin, että näitä viestejä kirjoittavat henkilöt, joilla itsellään ei ole Jaguaaria. Kysymys kuuluukin: mikä on se motiivi, joka sitten saa ihmisen kommentoimaan tällä tavoin (jos kerran itsellä ei ole mitään leikkauspintaa ko. merkkiin)? Sitä voinee jokainen itse mielessään arvioida. Joskus tuntuu, että monella tämänkin palstan kirjoittajalla on oikea juhlapäivä, kun jossain ns. premium-merkissä ilmenee ongelmia. Itse en sitä oikein ymmärrä, sillä eihän toisten ihmisten tekemät valinnat ole mitenkään minulta pois!


      • vähäsen
        Samu kirjoitti:

        "Ja kun sinä jaat tämän vielä per malliston koko ja tuotettu automäärä niin tiedät totuuden!" Eli hyvin hyvin vähäiselle jää:)

        "Kaiken maalaisten tutkimusten mukaan Audin ja mersun tekninen laatu on kaukana Jaguarista ja Bemarista." Eli siis miten tuota lausetta tulisi tulkita? Siis kummat edellä ja kummat jäljessä?;) In your dreams!

        "Mä veikkaan että sulle ei ole myöskään selvää että miksi kannatta syödä sellaisessa "Bib gourmand" -ravintolassa jossa yksi pieni annos maksaa 30€ kun Rossossa syö hyvin kympillä." Voi hyvä ystävä, etpä arvaakaan kuinka selvä asia minulle on. Sitä vain en ymmärrä mitä järkeä on myydä Rosson tasoista ruokaa laaturavintolassa kovaan hintaan. Ja mitä kirjoitustaitoosi tulee, niin itse syöt mielelläsi varmasti täällä Suomessa niin yleisissä kebab -ravintoloissa.
        Ja hei, Aston Martin ja Maserati ovat aivan eri planeetalta kuin nyt kiistan aiheena oleva liukuhihna valmisteinen Jaguar! Niissä autoissa on sitä jotain, jotain minkä Jaguar jo kauan sitten on menettänyt. Jos varasi eivät riitä jonkin niistä hankintaan, niin katsoisit vähän tarkemmin mihin varojasi "sijoitat".

        Samu, et ole nyt oikein vahvoilla...

        Miksi amerikkalaista, kymmenien tuhansien autojen laatututkimusta ei voi uskoa? Siksikö, että se oli amerikkalainen? Miten niin?
        Siinähän Jaguar oli kolmanneksi paras ja paras eurooppalainen automerkki.

        Sijaisautoksi saamani, sata tuhatta ajettu Mondeo, joka on siis moninkertainen testivoittaja, ainakin oli aivan loistavassa kunnossa. Samoin tuttavan lähes parisataatuhatta ajettu Mondeo, tosin vetoakselivaihdon jälkeen. Mutta sekään ei edes nitissyt eikä natissut. Ford kyllä kestää aivan siinä, missä muutkin.
        Minä väitän, että Fordin omistuksen, valvonnan ja tuotekehityksen myötä Jaguarien kestävyys ja laatu pikemminkin parani, eikä suinkaan huonontunut.

        Vähän alkaa ihmetyttää minuakin, miksi ihmeessä sinä niin painokkaasti jaggeja moitit? Ei kai naapurisi vaan ostanut sellaista? Se näet selittäisi aika paljon :)


      • Samu
        vähäsen kirjoitti:

        Samu, et ole nyt oikein vahvoilla...

        Miksi amerikkalaista, kymmenien tuhansien autojen laatututkimusta ei voi uskoa? Siksikö, että se oli amerikkalainen? Miten niin?
        Siinähän Jaguar oli kolmanneksi paras ja paras eurooppalainen automerkki.

        Sijaisautoksi saamani, sata tuhatta ajettu Mondeo, joka on siis moninkertainen testivoittaja, ainakin oli aivan loistavassa kunnossa. Samoin tuttavan lähes parisataatuhatta ajettu Mondeo, tosin vetoakselivaihdon jälkeen. Mutta sekään ei edes nitissyt eikä natissut. Ford kyllä kestää aivan siinä, missä muutkin.
        Minä väitän, että Fordin omistuksen, valvonnan ja tuotekehityksen myötä Jaguarien kestävyys ja laatu pikemminkin parani, eikä suinkaan huonontunut.

        Vähän alkaa ihmetyttää minuakin, miksi ihmeessä sinä niin painokkaasti jaggeja moitit? Ei kai naapurisi vaan ostanut sellaista? Se näet selittäisi aika paljon :)

        "Minä väitän, että Fordin omistuksen, valvonnan ja tuotekehityksen myötä Jaguarien kestävyys ja laatu pikemminkin parani, eikä suinkaan huonontunut." Oikeassa olet, mutta auto ei enää olekaan Jaguar, vaan Ford. Fordilla varmasti riittää resursseja kehittää Jaguarista vieläkin hienompi auto kuin mitä se on, mutta kuten aluksi oli puhetta, ei sen maine kuitenkaan koskaan enää ole sama kuin ennen.
        Kuvitelkaa näinkin mahdoton tilanne jossa esim. Bill Gates olisi ostanut Jaguarin Fordin sijaan ja laittanut sen kehittelyyn yhtä paljon rahaa kuin Ford. Merkin maine ja arvostus olisi aivan toista luokkaa kuin nykyään.
        Itselläni ei ole mitään Jaguaria vastaan ja olen itsekin sellaista hankkimassa harraste-autoksi. Saksasta (jossa autot on arvostettu lähelle niiden todellista arvoa) saa nimittäin kohtuu hintaan tuotua 10 vuotta vanhoja yksilöitä.
        Kissa se kehrää pian siis omassakin hallissani!


      • Ford
        Samu kirjoitti:

        "Minä väitän, että Fordin omistuksen, valvonnan ja tuotekehityksen myötä Jaguarien kestävyys ja laatu pikemminkin parani, eikä suinkaan huonontunut." Oikeassa olet, mutta auto ei enää olekaan Jaguar, vaan Ford. Fordilla varmasti riittää resursseja kehittää Jaguarista vieläkin hienompi auto kuin mitä se on, mutta kuten aluksi oli puhetta, ei sen maine kuitenkaan koskaan enää ole sama kuin ennen.
        Kuvitelkaa näinkin mahdoton tilanne jossa esim. Bill Gates olisi ostanut Jaguarin Fordin sijaan ja laittanut sen kehittelyyn yhtä paljon rahaa kuin Ford. Merkin maine ja arvostus olisi aivan toista luokkaa kuin nykyään.
        Itselläni ei ole mitään Jaguaria vastaan ja olen itsekin sellaista hankkimassa harraste-autoksi. Saksasta (jossa autot on arvostettu lähelle niiden todellista arvoa) saa nimittäin kohtuu hintaan tuotua 10 vuotta vanhoja yksilöitä.
        Kissa se kehrää pian siis omassakin hallissani!

        Sitten Volvokin on kai Ford, ja listaa voisi jatkaa muista merkistä vaikka kuinka paljon. Minusta taas Jaguar on silti Jaguar, jopa entistä parempi, vaikka se Ford-konserniin kuuluukin. Itse asiassa, ilman Fordia Jaguaria tuskin olisi enää olemassakaan.

        "Maine"-sanan merkityksestä voidaan tietenkin keskustella semantiikan ja retoriikan näkökulmista, mutta kuten sanottu, kyllä uusikin Jagge ihastusta, kiiinnostusta ja ihailuakin herättää. Eikö sinussa enää yhtään?

        Oletko muuten katsonut kymmenen vuotta vanhojen Mersujen, Bemareiden ja Audien hintoja Saksassa? Nekin on, Jaguarin tavoin, arvostettu lähelle niiden todellista arvoa.

        Tervetuloa vaan jaggen omistajien joukkoon, toivotaan, että vanha kissakin kehrää, eikä pelkästään hallissa :) Varaudu kuitenkin siihen, että osien saanti voi kyllä kestää.
        Kokemuksesta voin kertoa, että uusi on ollut erinomaisen miellyttävä ja hieno matkakumppani arkiajossakin. Ja kaunis katsella.
        Ja arvostettu.


      • isohko kone
        Samu kirjoitti:

        "Ja kun sinä jaat tämän vielä per malliston koko ja tuotettu automäärä niin tiedät totuuden!" Eli hyvin hyvin vähäiselle jää:)

        "Kaiken maalaisten tutkimusten mukaan Audin ja mersun tekninen laatu on kaukana Jaguarista ja Bemarista." Eli siis miten tuota lausetta tulisi tulkita? Siis kummat edellä ja kummat jäljessä?;) In your dreams!

        "Mä veikkaan että sulle ei ole myöskään selvää että miksi kannatta syödä sellaisessa "Bib gourmand" -ravintolassa jossa yksi pieni annos maksaa 30€ kun Rossossa syö hyvin kympillä." Voi hyvä ystävä, etpä arvaakaan kuinka selvä asia minulle on. Sitä vain en ymmärrä mitä järkeä on myydä Rosson tasoista ruokaa laaturavintolassa kovaan hintaan. Ja mitä kirjoitustaitoosi tulee, niin itse syöt mielelläsi varmasti täällä Suomessa niin yleisissä kebab -ravintoloissa.
        Ja hei, Aston Martin ja Maserati ovat aivan eri planeetalta kuin nyt kiistan aiheena oleva liukuhihna valmisteinen Jaguar! Niissä autoissa on sitä jotain, jotain minkä Jaguar jo kauan sitten on menettänyt. Jos varasi eivät riitä jonkin niistä hankintaan, niin katsoisit vähän tarkemmin mihin varojasi "sijoitat".

        No niin - tätä minä nimenomaan tarkoitinkin. Eli ei se riitä että tiedät mistä puhutaan. Kyse on yleisesti ottaen hyvästä mausta - jota sinulta ei löydy. Ei tällä koko hommalla ole mitään tekemistä minkään teknisesti mitattavan asian kanssa. Minun puolestani voit huudella hinta-arvioitasi täällä kovaan ääneen. Meille oikeille Jaguarin omistajille tuolla ei ole mitään merkitystä. Jos otetaan tuo ravintolaesimerkki vielä: Minä ei tarkoita esimierkilläni sitä että haluan maksaa annoksestani aina enemmän, vaan sitä että olen valmis käymään ravintolassa 3 kertaa harvemmin - koska se ruoka on niin hyvää ja sinun mielipiteestäsi huolimatta erittäin paljon laadukkaampaa kuin Rossossa! :D Sen jälkeen kun sä alat ymmärtämään että mikä ero tuossa on niin voit palata asiaa.

        Taisit ehtiä käydä netistä tarkistamassa termit ja niiden selitykset. Tuo "barcelona" kun ei nimittäin ihan heti googlettamalla aukea! :D


      • Samu
        isohko kone kirjoitti:

        No niin - tätä minä nimenomaan tarkoitinkin. Eli ei se riitä että tiedät mistä puhutaan. Kyse on yleisesti ottaen hyvästä mausta - jota sinulta ei löydy. Ei tällä koko hommalla ole mitään tekemistä minkään teknisesti mitattavan asian kanssa. Minun puolestani voit huudella hinta-arvioitasi täällä kovaan ääneen. Meille oikeille Jaguarin omistajille tuolla ei ole mitään merkitystä. Jos otetaan tuo ravintolaesimerkki vielä: Minä ei tarkoita esimierkilläni sitä että haluan maksaa annoksestani aina enemmän, vaan sitä että olen valmis käymään ravintolassa 3 kertaa harvemmin - koska se ruoka on niin hyvää ja sinun mielipiteestäsi huolimatta erittäin paljon laadukkaampaa kuin Rossossa! :D Sen jälkeen kun sä alat ymmärtämään että mikä ero tuossa on niin voit palata asiaa.

        Taisit ehtiä käydä netistä tarkistamassa termit ja niiden selitykset. Tuo "barcelona" kun ei nimittäin ihan heti googlettamalla aukea! :D

        Valitettavaa, jos et vielä ymmärtänyt pointtiani.
        Lukemalla aiempia viestejäni, saat ehkä tämänkin aukon täytettyä. Kuten itsekin sanoit, emme ole tekemisissä minkään teknisesti mitattavan asian kanssa. Kun vielä otamme huomioon auton nykyisen melko olemattoman maineen, niin voimmekin todeta ostomotiivien tulevan suoraan sydämestä. Meitähän on moneksi, onneksi. Kuka nyt haluaisi olla tuollainen, jo parhaat päivänsä nähnyt leukojen loksuttaja;)
        Mitä ravintolassa käyntiisi tulee, niin kannattaisi varmasti yrittää löytää sinulle paremmin sopiva ruokapaikka. Säästyisit tuolta hirveältä närästykseltä.
        Ja kuten tuli todettua, Jaguar ei paini samassa sarjassa Aston Martinien ja Maseratien kanssa, joten niihin on turha kyseistä merkkiä verrata. Mutta senhän sinä varmasti tiedätkin.
        Hyvää kevään odotusta sinulle ja älä huoli, kyllä se kesä vielä koittaa sinullekin, pätemisestäsi huolimatta:) Bon Appétit!


      • isohko kone_
        Samu kirjoitti:

        Valitettavaa, jos et vielä ymmärtänyt pointtiani.
        Lukemalla aiempia viestejäni, saat ehkä tämänkin aukon täytettyä. Kuten itsekin sanoit, emme ole tekemisissä minkään teknisesti mitattavan asian kanssa. Kun vielä otamme huomioon auton nykyisen melko olemattoman maineen, niin voimmekin todeta ostomotiivien tulevan suoraan sydämestä. Meitähän on moneksi, onneksi. Kuka nyt haluaisi olla tuollainen, jo parhaat päivänsä nähnyt leukojen loksuttaja;)
        Mitä ravintolassa käyntiisi tulee, niin kannattaisi varmasti yrittää löytää sinulle paremmin sopiva ruokapaikka. Säästyisit tuolta hirveältä närästykseltä.
        Ja kuten tuli todettua, Jaguar ei paini samassa sarjassa Aston Martinien ja Maseratien kanssa, joten niihin on turha kyseistä merkkiä verrata. Mutta senhän sinä varmasti tiedätkin.
        Hyvää kevään odotusta sinulle ja älä huoli, kyllä se kesä vielä koittaa sinullekin, pätemisestäsi huolimatta:) Bon Appétit!

        No hei Samu!
        Nythän säkin alat jo vähän tajuamaan mistä autojen ostossa on kyse! :D
        Olen nauranut jo aikojen alusta niille insinööreille, jotka selittelee auton ostoaan jollain teknisellä tiedolla. Ei sellasta ostajaa olekkaa! Kaikki autot ostetaan tunteella. Piste.

        Ota vielä selvää siitä "barcelonasta" ja samalla kun selvität sitä, niin käyt katsomassa että kuka omistaa Aston Martinin ja mitä osia sen tekemiseen käytetään ja mikä oli kaikkien aikojen suosituimman AM pohjana ollut auto! :D

        Sä olet jo vouhkannut täällä niin paljon että olet puhunut itsesi pussiin. :D


      • Samu
        isohko kone_ kirjoitti:

        No hei Samu!
        Nythän säkin alat jo vähän tajuamaan mistä autojen ostossa on kyse! :D
        Olen nauranut jo aikojen alusta niille insinööreille, jotka selittelee auton ostoaan jollain teknisellä tiedolla. Ei sellasta ostajaa olekkaa! Kaikki autot ostetaan tunteella. Piste.

        Ota vielä selvää siitä "barcelonasta" ja samalla kun selvität sitä, niin käyt katsomassa että kuka omistaa Aston Martinin ja mitä osia sen tekemiseen käytetään ja mikä oli kaikkien aikojen suosituimman AM pohjana ollut auto! :D

        Sä olet jo vouhkannut täällä niin paljon että olet puhunut itsesi pussiin. :D

        Fordihan omistaa toki myös Astonin. Kuten monia muitakin tunnettuja merkkejä. Eronahan on vain se, että se on ymmärtänyt pitää Astonin tarpeeksi erillään muusta tuotannostaan, eikä dumppaa siihen Fordin mallistosta jääneitä ylijäämä-osia. Niin Jaguarille on käynyt. Jaguar on varmasti edelleen ihan kiva auto, toivottavasti myös omasta mielestäsi.
        Kevättä sulle jälleen!


      • isohko kone__
        Samu kirjoitti:

        Fordihan omistaa toki myös Astonin. Kuten monia muitakin tunnettuja merkkejä. Eronahan on vain se, että se on ymmärtänyt pitää Astonin tarpeeksi erillään muusta tuotannostaan, eikä dumppaa siihen Fordin mallistosta jääneitä ylijäämä-osia. Niin Jaguarille on käynyt. Jaguar on varmasti edelleen ihan kiva auto, toivottavasti myös omasta mielestäsi.
        Kevättä sulle jälleen!

        >, eikä dumppaa siihen Fordin
        >mallistosta jääneitä ylijäämä-osia.

        RA HA HA HAAAAAA :D :DDD


        VOI RAKAS SAMU KUINKA VÄHÄN SÄ TIEDÄTKÄÄN AUTOISTA!!! JUURI ASTON MARTIN TEHDÄÄN JA ON AINA TEHTY MUIDEN MERKKIEN OSISTA - AINA!!!

        Muistan senkin artikkelin 90 luvun puolesta välistä jossa ihailtiin DB7:aa mutta todettiin että ne Ford Granadan ilmanvaihtoluukut ei oikien sovi autoon. :D :D Tämän lisäksi siinä mallissa oli Jaguaarin alusta ja moottori.


        HAHAHAAAA :D:D:D

        Ja etkö sä vieläkään käyny Googlella katsomassa että mikä se Barcelona on?

        :D

        Mene nyt muualle vouhkaamaan pentu täältä. kun sä et kerran tajua pätkän vertaa että mistä sellaisissa autoissa kuten Quatroporte, DBn tai XJ on kyse, niin älä yritä sitä tällä palstalla keksiä.


      • "mutulla vaan"
        Samu kirjoitti:

        Fordihan omistaa toki myös Astonin. Kuten monia muitakin tunnettuja merkkejä. Eronahan on vain se, että se on ymmärtänyt pitää Astonin tarpeeksi erillään muusta tuotannostaan, eikä dumppaa siihen Fordin mallistosta jääneitä ylijäämä-osia. Niin Jaguarille on käynyt. Jaguar on varmasti edelleen ihan kiva auto, toivottavasti myös omasta mielestäsi.
        Kevättä sulle jälleen!

        Nyt sulla Samu mopo keulii ihan käsistä.

        Hoet tätä "Jaguarin menetettyä mainetta", kuin jotain mantraa, muttet pysty sitä mitenkään perustelemaan.
        "Jenkkitutkimukset eivät ole mitään", "Jaggeen dumpataan Fordin ylijäämäosat", jne, kyllä nuo ovat aika epä-älyllisiä argumentteja, voinet myöntää sen itsekin.

        Kaikki merkit viittavat tässäkin keskustelussa siihen, että Jaguar on menettänyt maineensa vain sinun mielestäsi, muiden mielestä merkin maine on edelleen oikein hyvä.
        Kaupaksikin ne käyvät paremmin kuin koskaan ennen, mutta kai sekin mielestäsi kertoo vain sen, että ihmiset haluavat ostaa autoja, joiden maine on mennyt ihan kokonaan...

        Onko sinulla tämän aika puuduttavalta tuntuvan väitteesi pohjaksi jokin fakta? Jaatko sen kanssamme, vai pitäisikö sinun kenties palata Toyota-keskusteluun?


      • Samu
        isohko kone__ kirjoitti:

        >, eikä dumppaa siihen Fordin
        >mallistosta jääneitä ylijäämä-osia.

        RA HA HA HAAAAAA :D :DDD


        VOI RAKAS SAMU KUINKA VÄHÄN SÄ TIEDÄTKÄÄN AUTOISTA!!! JUURI ASTON MARTIN TEHDÄÄN JA ON AINA TEHTY MUIDEN MERKKIEN OSISTA - AINA!!!

        Muistan senkin artikkelin 90 luvun puolesta välistä jossa ihailtiin DB7:aa mutta todettiin että ne Ford Granadan ilmanvaihtoluukut ei oikien sovi autoon. :D :D Tämän lisäksi siinä mallissa oli Jaguaarin alusta ja moottori.


        HAHAHAAAA :D:D:D

        Ja etkö sä vieläkään käyny Googlella katsomassa että mikä se Barcelona on?

        :D

        Mene nyt muualle vouhkaamaan pentu täältä. kun sä et kerran tajua pätkän vertaa että mistä sellaisissa autoissa kuten Quatroporte, DBn tai XJ on kyse, niin älä yritä sitä tällä palstalla keksiä.

        Taitaa olla omassa pesässä asiat rempallaan, kun alkaa herroilla/rouvilla keittää yli.
        Omaa merkkiä on mielestänne varmasti aina kiva puolustaa, mutta tuollainen käytös ei yksinkertaisesti voi olla millekään merkille eduksi, ei edes Jaguarille. Siinä vaiheessa kun keskustelussa alkaa vilahdella sellaisia sanoja kuin "pentu" tms. niin tiedän kyllä osuneeni arkaan paikkaan. Voi kunpa voisinkin vielä olla pentu, niin voisin huvittuneena seurata kirjoitteluasi. Valitettavasti näin ei ole. Jos ei iso mies/nainen kritiikkiä kestä, niin mene kissakulmaan omiesi joukkoon. Edellyttäen toki, että sinua sieltä ole jo karkoitettu;) Tätä palstaahan todelliset Jaguarin omistajat karttavat kuin ruttoa. Mitäköhän se kertoo sinusta?
        Kevättä sulle!


      • Samu
        "mutulla vaan" kirjoitti:

        Nyt sulla Samu mopo keulii ihan käsistä.

        Hoet tätä "Jaguarin menetettyä mainetta", kuin jotain mantraa, muttet pysty sitä mitenkään perustelemaan.
        "Jenkkitutkimukset eivät ole mitään", "Jaggeen dumpataan Fordin ylijäämäosat", jne, kyllä nuo ovat aika epä-älyllisiä argumentteja, voinet myöntää sen itsekin.

        Kaikki merkit viittavat tässäkin keskustelussa siihen, että Jaguar on menettänyt maineensa vain sinun mielestäsi, muiden mielestä merkin maine on edelleen oikein hyvä.
        Kaupaksikin ne käyvät paremmin kuin koskaan ennen, mutta kai sekin mielestäsi kertoo vain sen, että ihmiset haluavat ostaa autoja, joiden maine on mennyt ihan kokonaan...

        Onko sinulla tämän aika puuduttavalta tuntuvan väitteesi pohjaksi jokin fakta? Jaatko sen kanssamme, vai pitäisikö sinun kenties palata Toyota-keskusteluun?

        "Kaupaksikin ne käyvät paremmin kuin koskaan ennen, mutta kai sekin mielestäsi kertoo vain sen, että ihmiset haluavat ostaa autoja, joiden maine on mennyt ihan kokonaan..." Kaupaksi käyvät varmasti, ovathan hinnat tulleet alas lähes jokaisen taatelintallaajan ulottuville. Mutta kysehän ei alunperin ollut siitä, vaan Jaguarin maineesta. Maineesta johon aiemmin liitettiin tiettyjä ylemmän luokan mielikuvia.


      • taatelintallaajalle?
        Samu kirjoitti:

        "Kaupaksikin ne käyvät paremmin kuin koskaan ennen, mutta kai sekin mielestäsi kertoo vain sen, että ihmiset haluavat ostaa autoja, joiden maine on mennyt ihan kokonaan..." Kaupaksi käyvät varmasti, ovathan hinnat tulleet alas lähes jokaisen taatelintallaajan ulottuville. Mutta kysehän ei alunperin ollut siitä, vaan Jaguarin maineesta. Maineesta johon aiemmin liitettiin tiettyjä ylemmän luokan mielikuvia.

        Kyllä nämä sinun heittosi ovat melkoista huitomista ja kaikkiin suuntiin. Ei tullut mitään älyllistä tälläkään kertaa :(
        Sanoisin kuitenkin Suomessa myytyjen uusien autojen hintatutkimukseen vedoten, että "jokainen taatelintallaaja" voi ehkä hakea sen 10 vuotta vanhan jagen Saksasta.


      • isohko kone
        taatelintallaajalle? kirjoitti:

        Kyllä nämä sinun heittosi ovat melkoista huitomista ja kaikkiin suuntiin. Ei tullut mitään älyllistä tälläkään kertaa :(
        Sanoisin kuitenkin Suomessa myytyjen uusien autojen hintatutkimukseen vedoten, että "jokainen taatelintallaaja" voi ehkä hakea sen 10 vuotta vanhan jagen Saksasta.

        kyllä kyllä, mutta sekään ei ole se pointti. Voihan jokainen hakea sieltä saksasta ferrarin, lambon, tms.
        Tämä ei edelleenkään ole rahakysymys, vaan jotain aivan muuta... ;)


      • Sivusta seuraaja
        isohko kone kirjoitti:

        No niin - tätä minä nimenomaan tarkoitinkin. Eli ei se riitä että tiedät mistä puhutaan. Kyse on yleisesti ottaen hyvästä mausta - jota sinulta ei löydy. Ei tällä koko hommalla ole mitään tekemistä minkään teknisesti mitattavan asian kanssa. Minun puolestani voit huudella hinta-arvioitasi täällä kovaan ääneen. Meille oikeille Jaguarin omistajille tuolla ei ole mitään merkitystä. Jos otetaan tuo ravintolaesimerkki vielä: Minä ei tarkoita esimierkilläni sitä että haluan maksaa annoksestani aina enemmän, vaan sitä että olen valmis käymään ravintolassa 3 kertaa harvemmin - koska se ruoka on niin hyvää ja sinun mielipiteestäsi huolimatta erittäin paljon laadukkaampaa kuin Rossossa! :D Sen jälkeen kun sä alat ymmärtämään että mikä ero tuossa on niin voit palata asiaa.

        Taisit ehtiä käydä netistä tarkistamassa termit ja niiden selitykset. Tuo "barcelona" kun ei nimittäin ihan heti googlettamalla aukea! :D

        Kannattaa suhtautua tuohon Samuun ymmärtäväisesti. Hän on todennäköisesti pitkään haaveillut vanhan Jaguarin tuonnista Saksasta, ja nyt naapuri on mennyt ostamaan aivan tuliterän X-Typen. Tottakai hänen täytyy saada purkaa pahaa oloaan. Väittely hänen kanssaan ei tule johtamaan mihinkään järjelliseen ratkaisuun. Sen verran raskaasti hän on tuon naapurin autohankinnan ottanut.


      • isohko kone
        Samu kirjoitti:

        Taitaa olla omassa pesässä asiat rempallaan, kun alkaa herroilla/rouvilla keittää yli.
        Omaa merkkiä on mielestänne varmasti aina kiva puolustaa, mutta tuollainen käytös ei yksinkertaisesti voi olla millekään merkille eduksi, ei edes Jaguarille. Siinä vaiheessa kun keskustelussa alkaa vilahdella sellaisia sanoja kuin "pentu" tms. niin tiedän kyllä osuneeni arkaan paikkaan. Voi kunpa voisinkin vielä olla pentu, niin voisin huvittuneena seurata kirjoitteluasi. Valitettavasti näin ei ole. Jos ei iso mies/nainen kritiikkiä kestä, niin mene kissakulmaan omiesi joukkoon. Edellyttäen toki, että sinua sieltä ole jo karkoitettu;) Tätä palstaahan todelliset Jaguarin omistajat karttavat kuin ruttoa. Mitäköhän se kertoo sinusta?
        Kevättä sulle!

        Nitrot on nyt otettu!

        Mutta Samu - katsoppa nyt peiliin ja mieti hetki millä tyylillä olet tänne tullut paasaamaan. Jos omassa elämässäsi on tapana että kun sinä ärähdät niin muut luikkii häntä koipien välissä karkuun, niin täällä se ei onnistu!
        Jos sinä tulet tänne haukkumaan ihmisiä, heidän valintojaan, elämäntapaansa ja luulet vielä että kukaan heistä ei pane vastaan niin et ole eläessäsi ollut niin väärässä kuin olet nyt!

        Eli jos "kaivat verta nenästäsi" niin olet tullut oikeaan paikkaan. Joka ikisessä viestissäsi jonka olet kirjoittanut on ollut KARKEA asiavirhe. Tästä on sinulle tällä palstalla huomautettu, mutta olet kuitenkin jatkanut räyhäämistäsi.

        >Siinä vaiheessa kun keskustelussa
        >alkaa vilahdella sellaisia sanoja
        >kuin "pentu" tms. niin tiedän
        >kyllä osuneeni arkaan paikkaan.

        Eli käytkö sinä täällä useinkin provoilemassa Jaguar -autoista? Onko tämä kenties sinulle on perverssi oman itsetunnonkohotuspaikka? Se oikea elämä on tuolla jossain ulkona - ei täällä. Mene samu sinne ja ala sinäkin elämään.
        Hyvää kevättä myös sinulle, jos sinne asti jaksat!


      • Samu
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

        Kannattaa suhtautua tuohon Samuun ymmärtäväisesti. Hän on todennäköisesti pitkään haaveillut vanhan Jaguarin tuonnista Saksasta, ja nyt naapuri on mennyt ostamaan aivan tuliterän X-Typen. Tottakai hänen täytyy saada purkaa pahaa oloaan. Väittely hänen kanssaan ei tule johtamaan mihinkään järjelliseen ratkaisuun. Sen verran raskaasti hän on tuon naapurin autohankinnan ottanut.

        Kuten jo taisin mainita olen hankkimassa 10 vuotta vanhaa Jaguaria, harrasteautoksi. Sellaiseksihan parhaiten sopii.
        Itse et taida kovinkaan kummoisella alueella asustella, jos X-Typestäkin jo täytyy olla kateellinen. Mutta ei siitä sen enempää.
        Kevättä toivotellen!
        Ps. oletko muuten huomannut miten tämä palsta vetää puoleensa kaikkitietäväisiä. Sellaisiahan me kaikki näytämme olevan!


      • analyysi
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

        Kannattaa suhtautua tuohon Samuun ymmärtäväisesti. Hän on todennäköisesti pitkään haaveillut vanhan Jaguarin tuonnista Saksasta, ja nyt naapuri on mennyt ostamaan aivan tuliterän X-Typen. Tottakai hänen täytyy saada purkaa pahaa oloaan. Väittely hänen kanssaan ei tule johtamaan mihinkään järjelliseen ratkaisuun. Sen verran raskaasti hän on tuon naapurin autohankinnan ottanut.

        Erinomainen päätelmä! Ja juuri siksi Jaguarit Fordin ajalta ovat niitä, joiden maine on tietenkin mennyt aivan kokonaan. Aivan.

        Mutta on tämä toisaalta varsin viihdyttävää seurata, kun joku provosoituu huitomaan summamutikassa kaikkiin suuntiin :D


      • seisookin!
        Samu kirjoitti:

        Kuten jo taisin mainita olen hankkimassa 10 vuotta vanhaa Jaguaria, harrasteautoksi. Sellaiseksihan parhaiten sopii.
        Itse et taida kovinkaan kummoisella alueella asustella, jos X-Typestäkin jo täytyy olla kateellinen. Mutta ei siitä sen enempää.
        Kevättä toivotellen!
        Ps. oletko muuten huomannut miten tämä palsta vetää puoleensa kaikkitietäväisiä. Sellaisiahan me kaikki näytämme olevan!

        Siinähän se! Naapuri siis osti uuden x-typen, ja sinulta meni hermot. Vaikka tosin asut sen verran vauraalla alueella, että siellä kukaan ei kadehdi vaivaista x-typeä :)
        Mikä maineeltaan Jagen mennen tullen hakkaava auto sinulla Samu on jokapäiväisenä ajopelinä?


      • Samu
        isohko kone kirjoitti:

        Nitrot on nyt otettu!

        Mutta Samu - katsoppa nyt peiliin ja mieti hetki millä tyylillä olet tänne tullut paasaamaan. Jos omassa elämässäsi on tapana että kun sinä ärähdät niin muut luikkii häntä koipien välissä karkuun, niin täällä se ei onnistu!
        Jos sinä tulet tänne haukkumaan ihmisiä, heidän valintojaan, elämäntapaansa ja luulet vielä että kukaan heistä ei pane vastaan niin et ole eläessäsi ollut niin väärässä kuin olet nyt!

        Eli jos "kaivat verta nenästäsi" niin olet tullut oikeaan paikkaan. Joka ikisessä viestissäsi jonka olet kirjoittanut on ollut KARKEA asiavirhe. Tästä on sinulle tällä palstalla huomautettu, mutta olet kuitenkin jatkanut räyhäämistäsi.

        >Siinä vaiheessa kun keskustelussa
        >alkaa vilahdella sellaisia sanoja
        >kuin "pentu" tms. niin tiedän
        >kyllä osuneeni arkaan paikkaan.

        Eli käytkö sinä täällä useinkin provoilemassa Jaguar -autoista? Onko tämä kenties sinulle on perverssi oman itsetunnonkohotuspaikka? Se oikea elämä on tuolla jossain ulkona - ei täällä. Mene samu sinne ja ala sinäkin elämään.
        Hyvää kevättä myös sinulle, jos sinne asti jaksat!

        Olen pahoillani, jos olen loukannut herkkää hipiääsi. Mutta kuten sanoin, kritiikkiä on hyvä kestää. Kaikilta se vain ei tunnu onnistuvan. Minä en ole tullut tänne ketään haukkumaan, kuten virheellisesti kerrot, vaan hakemaan selitystä sille, mikä siinä Jaguaarissa (ja sen "maineessa") on niin ihmeellistä. Ja mitä siihen elämäntapaan tulee, niin luuletko tosiaan että ketään meistä kiinnostaa mitä syöt tai sisustat kotisi? Niistä voit mennä keskustelemaan jollekin toiselle palstalle.
        "Eli käytkö sinä täällä useinkin provoilemassa Jaguar -autoista?". Ei, en ole koskaan ennen käynyt. Ja tämän jälkeen en kyllä käykään, vaan siirryn keskustelemaan todellisten asiantuntijoiden kanssa "Kissakulmaan";)
        "Joka ikisessä viestissäsi jonka olet kirjoittanut on ollut KARKEA asiavirhe." Eihän tuo nyt pidä paikkaansa, mutta jos noin sanominen itsetuntoasi kohottaa, niin ole hyvä vaan. Huvinsa kullakin.
        Näyttää tuo kello jo olevan sen verran, että täytyy lähteä kotia kohti, joten ei muuta kuin viikonloppuja ja kevään odotusta!


      • Samu
        seisookin! kirjoitti:

        Siinähän se! Naapuri siis osti uuden x-typen, ja sinulta meni hermot. Vaikka tosin asut sen verran vauraalla alueella, että siellä kukaan ei kadehdi vaivaista x-typeä :)
        Mikä maineeltaan Jagen mennen tullen hakkaava auto sinulla Samu on jokapäiväisenä ajopelinä?

        Käsitä miten haluat, mutta en tosiaan asu Myllypurossa.


      • auto?
        Samu kirjoitti:

        Käsitä miten haluat, mutta en tosiaan asu Myllypurossa.

        Asuinpaikka selvisi, kiitos, mutta et sitten kuitenkaan kertonut sitä autoasi :)
        Minulla on Ford-konsernin valmistama Jagge.


    • tämä

      En tarvitse muiden hyväksyntää tai mielipidettä MINUN autosta! Ostin sen ihan vaan ITSEÄNI varten, oli se sitten MB, BMW tai Jagge, kaikkia noita on kokeiltu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe