Lääkitys pahentaa niveloireita

Hämmästelyä

Hei,
Olen syönyt nyt lääkkeitä niveltulehduksiin pari viikkoa ja annostuksen nosto on juuri meneillään. Muuta haittavaikutusta ei lääkityksellä ole ollut mutta nivelkivut ovat pahemmat kuin koskaan. En tänään aamulla meinannut saada esim.polvea suoristettua enkä koukistettua että pääsisin sängystä ylös. Myös käsivarret, sormet, ranteet ja mm.sääret vihloo ja heräilen kipuihin parin tunnin nukkumisen jälkeen. Lisäksi on sellaista jännää ohimenevää hermotusta/polttelua iholla (kuin neuloilla pistelisi ihoa). Onko ns.normaalia että oireet ensin pahenee ennenkuin helpottaa?

7

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuolestunutMies29v

      Mietin ihan samaa kun kohta viikon käyttänyt Meloxicam 7,5mg aamuin illoin ja ajoittain tuntuu että kivut vain pahenee. Onkohan tämä normaalia vai vieläkö pitää syödä lääkettä ainakin toinen viikko ja toivoa että kivut menee ohi.

    • Hämmästelyä

      Hei,
      En osaa tuohon sun tilanteeseen ottaa kantaa. Mä ravasin ennen reumalääkitystä lääkärillä koska mulle ei 3*800mg ibuprofeeni tuonut apuja. Toki lääkkeitä ja käyttäjiä on erilaisia ja mikä tepsii yhdelle, ei välttämättä tuo apua toiselle. Ehkä sinuna ottaisin yhteyttä lääkäriin josko lääkityksen vaihto auttaisi. Nyt omalla kohdalla kortisoni reumalääkityskään ei tunnu auttavan. Toki reumalääke ei heti autakkaan mutta kortisonin luulisi tepsivän.

    • kylmääkyytiä

      Iitelläni on sellainen kokemus, että alussa lääkityksen myötä oireet pahenee.
      Ymmärrän sen niin, että kun lääke alkaa tehoamaan se tuntuu nivelissä, kipu helpottaa ajan kuluessa,
      kylmä autta myös nivelkivuissa, ainakin minulla.

      • vaihtoehtojaon

        Itselläni aloitettiin Trexan lääkitys nivelreumaan ja se vei minulta kivut pois. Tavalliset kipulääkkeet eivät tehoa reumakipuihin, kuten ibuprofeeni. Oxiklorin ei tehonnut minuun reuman hoidossa yksinään.


    • Hämmästelyä

      Hei,
      Kiitos vastanneille. Lääkkeillä tuntuu olevan hyvin erilaisia vasteita eri ihmisillä. Itse huomasin mm.että kestän buranaa lihaskipuihin isoja annoksia pitkään käytettynä kun taasen pari muuta tulehduskipulääkettä eivät vieneet kipua juuri lainkaan mutta mm.ylävatsakipua aiheuttivat jo parissa päivässä. Sama homma relaksanttien kohdalla. Reumalääkkeet ovat nyt uusi "tuttavuus" joten ne herättävät kysymyksiä (etenkin tuo oireiden paheneminen). Sauna ei kyllä sovi nivelille vaikka lihaksille tekee hyvää. Seuraavana aamuna on nivelet huomattavasti kipeämmät.
      Ehkäpä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

    • HuolestunutMies29v

      Itsellekkään ei enää tunnu sauna sopivan, tuntuu että nivelkivut pahenee. Itse en vielä tiedä onko tämä reumaa vai esim fibromyalgiaa kun verikokeista ei löytynyt mitään syytä eikä sorminivelet ole turvoksissa tai punoita. Kuitenkin on sellainen tunne että ne olis turvoksissa ja niveliä särkee lähes jatkuvasti. Toivon ettei mulla olis kuitenkaan reumaa.

    • nåinminulla

      käytän joskus piikkimattoa, nivelkipuihin, piikkimtto tehosi myös jäännetuppitulehdukseen..
      näin minulla toisista en tiedä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2382
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1990
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      208
      1870
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1661
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe