Onkohan täällä joku tietävä. Olen ollut nyt 3-4 vuotta kuntoutustuella sairauden vuoksi ja jos tokenen työkuntoon ka menen vieraalle ihan normaaliin palkkasuhteeseen, mutta käykin niin että sairastun uudelleen, minkähän tulojen mukaan sitten maksetaan sairaspäivärahat tai mahdollinen kuntoutumistuki. Pelkään että työkykyä ei ole mutta halua olisi tehdä jotain. Ei ole nytkään isot tulot mutta jos ne määräytyy muutaman kuukauden palkkojen mukaan sitten viraalla ollessa, ei taida olla kovin isot. Onkohan jotenkin sitten oltava yrittäjänä lopun ikää, voi olla että tulee jossain vaiheessa työkyttömyyseläke, mutta ei tiedä, sen rinnakin voi tehdä jotain. Entiset yritykset meni nurin, että ei ole valmiina mitään mihin palata. Tuli tekstiä, mutta jospa joku ymmärtää ja hieman valaisee, ei jaksa tuota pykäläviidakkoa enempää selata, rautalangasta jos joku väänttää mikä viisainta. Ikää muuten 53 vuotta.
entinen yrittäjä
2
131
Vastaukset
- Toinen_yrittäjä
Itse olin 2015 -2016 talven ammatillisessa kuntoutuksessa ja sain tietenkin tuen tuolta ajalta.
Sairasteluni jatkui ja hain osa-aikaista kuntoutustukea 2017 loppuvuodesta.
Eläkevakuutusyhtiön päätöksessä luki että kuntoutustuki määräytyy samalla vuositulolla kuin tuo ammatillinen kuntoutustuki sillä katsotaan samaksi tapahtumaksi kun jatkuu alle 2vuoden sisällä.
Eli sinun tapauksessa ei merkitse mitään vaikka olisit vieraalla töissä jonkin aikaa. - Exyrittäjäkö
Terve, tuohan kuullostaa järkevältä, jotakin tuommoista olen luullut. On se vain niin raakaa peliä ja kun joutuu miettimään tuota toimeentuloa koko ajan niin ei se paraneminen ainakaan helpotu. Kiitos viestistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166768- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708