Onkohan täällä joku tietävä. Olen ollut nyt 3-4 vuotta kuntoutustuella sairauden vuoksi ja jos tokenen työkuntoon ka menen vieraalle ihan normaaliin palkkasuhteeseen, mutta käykin niin että sairastun uudelleen, minkähän tulojen mukaan sitten maksetaan sairaspäivärahat tai mahdollinen kuntoutumistuki. Pelkään että työkykyä ei ole mutta halua olisi tehdä jotain. Ei ole nytkään isot tulot mutta jos ne määräytyy muutaman kuukauden palkkojen mukaan sitten viraalla ollessa, ei taida olla kovin isot. Onkohan jotenkin sitten oltava yrittäjänä lopun ikää, voi olla että tulee jossain vaiheessa työkyttömyyseläke, mutta ei tiedä, sen rinnakin voi tehdä jotain. Entiset yritykset meni nurin, että ei ole valmiina mitään mihin palata. Tuli tekstiä, mutta jospa joku ymmärtää ja hieman valaisee, ei jaksa tuota pykäläviidakkoa enempää selata, rautalangasta jos joku väänttää mikä viisainta. Ikää muuten 53 vuotta.
entinen yrittäjä
2
144
Vastaukset
- Toinen_yrittäjä
Itse olin 2015 -2016 talven ammatillisessa kuntoutuksessa ja sain tietenkin tuen tuolta ajalta.
Sairasteluni jatkui ja hain osa-aikaista kuntoutustukea 2017 loppuvuodesta.
Eläkevakuutusyhtiön päätöksessä luki että kuntoutustuki määräytyy samalla vuositulolla kuin tuo ammatillinen kuntoutustuki sillä katsotaan samaksi tapahtumaksi kun jatkuu alle 2vuoden sisällä.
Eli sinun tapauksessa ei merkitse mitään vaikka olisit vieraalla töissä jonkin aikaa. - Exyrittäjäkö
Terve, tuohan kuullostaa järkevältä, jotakin tuommoista olen luullut. On se vain niin raakaa peliä ja kun joutuu miettimään tuota toimeentuloa koko ajan niin ei se paraneminen ainakaan helpotu. Kiitos viestistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä992055Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2881866Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3251688Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2041555- 311177
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht901134Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941103- 511047
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤651042- 581028