pelottaa ihan koko ajan

Tafti

Mun elämä on niin vaikeeta, kun pelottaa ihan koko ajan. Mä pelkään kaikkea. Esim. vakavasti sairastumista, kasvainta, sitä että joku tärkeä ihminen kuolee. Tai jos vaikka jään ihan yksin. Mitä mun pitäis tehdä?
On niin raskasta tää oleminen, kun en pysty rentoutumaan. Mä en edes muista milloin viimeksi olisin ollut rentoutunut.

2

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi-aamu

Eli olet terve, tärkeät ihmiset elossa, et ole yksin. Ja kärsit. Anteeksi, mutta - mitä iloa sinulla on hyvästä elämästäsi? Jos näin peloissasi vaikka kaikki on niin sehän on jo kuin niitä ei olisi? Ihminen on hyvä pettämään itseään. Piilottelee tarpeitaan, tarrautuu turvaköyteen jonka toinen pää ei ole kiinni missään. Ihmisen "tehtävä" on löytää vastuu omasta elämästä, tuntea itsensä. Kukaan ei kai rohkaise sinua elämään elämääsi SINUNA? Ennen vanhaan lapsi sai perusturvaa kun oli vielä yhteinen arvopohja jolle perustui käytös ja toisten ihmisten huomioonottaminen ym elämää suojeleva - ja siis ihmistä itseään suojeleva arki. Nykyään - väkivalta on viihdettä, tavoitellaan "täyttä itsekästä vapautta". Rakkaus kylmenee, kun on kaikkea muuta... Vain vanhoista kirjoista löydät ohjetta joka puhuttelee ihmistä ja syvintä olemusta ihmisessä. Lue vaikka Erich Frommin Ihmisen osa. Opettele ajattelemaan ITSE. Hyväksy itsesi ajattelemassa itse. Kuka muu sinusta vastaa ellet sinä itse? Kun pääset tasapainoon voit antaa muille ja koet sen tärkeämmäksi kuin sen mitä saat muilta. Olet kuta kuinkin suht vapaa silloin. Etkä pelkää.

• Kaikkijärjestyy

Jos pelot hallitsee elämää liikaa, kannattaa varata aika esim. psyk. sairaanhoitajalle tai lääkärille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 502
      7513
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2630
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1897
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1758
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1173
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    Aihe