pelottaa ihan koko ajan

Tafti

Mun elämä on niin vaikeeta, kun pelottaa ihan koko ajan. Mä pelkään kaikkea. Esim. vakavasti sairastumista, kasvainta, sitä että joku tärkeä ihminen kuolee. Tai jos vaikka jään ihan yksin. Mitä mun pitäis tehdä?
On niin raskasta tää oleminen, kun en pysty rentoutumaan. Mä en edes muista milloin viimeksi olisin ollut rentoutunut.

2

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi-aamu

Eli olet terve, tärkeät ihmiset elossa, et ole yksin. Ja kärsit. Anteeksi, mutta - mitä iloa sinulla on hyvästä elämästäsi? Jos näin peloissasi vaikka kaikki on niin sehän on jo kuin niitä ei olisi? Ihminen on hyvä pettämään itseään. Piilottelee tarpeitaan, tarrautuu turvaköyteen jonka toinen pää ei ole kiinni missään. Ihmisen "tehtävä" on löytää vastuu omasta elämästä, tuntea itsensä. Kukaan ei kai rohkaise sinua elämään elämääsi SINUNA? Ennen vanhaan lapsi sai perusturvaa kun oli vielä yhteinen arvopohja jolle perustui käytös ja toisten ihmisten huomioonottaminen ym elämää suojeleva - ja siis ihmistä itseään suojeleva arki. Nykyään - väkivalta on viihdettä, tavoitellaan "täyttä itsekästä vapautta". Rakkaus kylmenee, kun on kaikkea muuta... Vain vanhoista kirjoista löydät ohjetta joka puhuttelee ihmistä ja syvintä olemusta ihmisessä. Lue vaikka Erich Frommin Ihmisen osa. Opettele ajattelemaan ITSE. Hyväksy itsesi ajattelemassa itse. Kuka muu sinusta vastaa ellet sinä itse? Kun pääset tasapainoon voit antaa muille ja koet sen tärkeämmäksi kuin sen mitä saat muilta. Olet kuta kuinkin suht vapaa silloin. Etkä pelkää.

• Kaikkijärjestyy

Jos pelot hallitsee elämää liikaa, kannattaa varata aika esim. psyk. sairaanhoitajalle tai lääkärille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8692
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      170
      1267
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      936
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      794
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe