ilon lähteellä

iloHerrassa

Joko sinä olet löytänyt ilon lähteen? Tässä se on: "Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilonpäiväksi...silloin on ilosi oleva Herrassa." Jes.58:13,14

6

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No eihän sitä nyt voi noin tehdä ja toisekseen ei edes liene koskevan kristittyjä . Jos en nyt ihan väärin muista niin tämä lienee aika suosiossa Jehovilla.

      He lienevätkin sen wannabee juutalaisten kärkiporukkaa ja siksi ne siitä kilpailee kun vain parhaat sinne pääsee. Oliko muistaakseni 144.

      Itse tunnen esimerkiksi maanviljeliä karjankasvattaja jehovia jotka varmasti hoitavat hommansa oli sitten ihan mikä päivä hyvänsä . Joten se siitä pyhistelystä.

      Kuten myös. Luotan itse siihen, ettei juutalaisille laaditut säännöt muutenkaan päde enää uuden liitonmyötä mutta myös siihen , että jumala ymmärtää sen, ettei niitä tuotantoeläimiäkään voida jättää tiettyinä päivinä ruokkimatta.

    • ins_allah

      En usko juutalaisuuteen, en myöskään eri kristinuskon lahkoihin, enkä
      myöhemmin keksittyyn islamilaisuuteen. Samalla alueella monta valtauskontoa?
      Vaikka "pyhässä maassa" olen vieraillut, en silti usko mihinkään.

    • suaptoestoo

      Raamattu ei tunne perisyntioppia joka koskisi meidän tekemiämme syntejä pelastuksen tarpeen syyksi.
      Jeesushan tuli Aadamin sijaiseksi ja näinollen korvasi hänen asemansa koko ihmiskunnan patriarkkana. (katso mitä laissa on säädetty sukulunastajasta)
      Jeesuksen viattomuus perustui juutalaiseen lakiin ja samoin hänen sovitustyönsä legitimiteetti.
      Käskyt olivat kaksiosainen kokonaisuus jossa alkupuolen käskyt kohdentuivat oikeaan suhteeseen Jumalaan joka oli Jeesuksella kunnossa %.
      Kun Jeesus kuitenkin viattomasti tuomittiin käskyjen rikkomisesta vedoten Mn lakiin niin itseasiassa rikkojiksi tulivat he joille lain viranhoito oli säädetty.
      Eli jotta asian ymmärtää vielä paremmin, Mooseksen laista tuli rikoksen välikappale.
      Nykyisinkin rikosväline takavarikoidaan valtion haltuun joka viittaa siihen miten Paavali perustelee lain menettäneen virkansa "rikoksen kautta" jonka tekijöiden ylin vastuuhenkilö oli silloinen ylipappi Kaifas.
      Mooseksen laissa oli säädetty että ylimmäisen papin tuli uhrata pysyäkseen virkakelpoisena Jumalan edessä mutta HÄNEN tuli sopia rikoksensa sen henkilön kanssa jota vastaan hän oli rikkonut henkilökohtaisesti. Nyt tämä vastapuoli oli JEESUS jonka kuolema ristillä sinetöi teon sentasoiseksi ettei sitä millään lain vaatimalla tavalla voitu saada puhdistettua.
      Nyt huomaatte miten Jeesus sai yliotteen laista ja sen virkaan säädetyistä viranomaisista.
      Jeesus pääsi näin lain yläpuolelle suhteessä maailman kaikkiin ihmisiin alkaen juutalaisuuden ylipappeudesta.

      1.Timoteuksen kirje:
      1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään...

      Mooseksen laki oli tarpeen kokonaisuudessaan mahdollistaakseen Jeesuksen sovitustyön toteutuumisen.
      Myös se kohta jossa rangaistusta ei saanut toteuttaa muuten kuin säädetyllä tavalla eikä koskaan käyttäen omaan kansaan kuulumattomia välineenä tai apuna.
      JA vielä>> Johanneksen evankeliumi:
      8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."

      Mitä paremmin me perehdymme Raamatun lain yhteyteen Jeesuksen tehtävään sitä vähemmän meillä on aiheita kinastella toistemme kanssa lakiin liittyvistä oppiriidoista.

    • allakkatietää

      Mikä päivä se sellainen sapatti on? Minun allakassani sitä ei ainakaan mainita.

      • advr

        Jotkut pitää omaa ajanviettoaan parempana kuin muiden.
        He pitävät myös itseään muita parempina.


    • Eikiitosjeesus

      Ilo pintaan. Kyllä seksiä kannattaa harrastaa tiheämpään kuin vain pyhänä. Pysyy mieli ja ruumis virkeänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe