Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Menen ihan lukkoon psykologin yms. vastaanotolla

ongelmainen

Siis jännitän ja menen jotenkin ihan lukkoon enkä tahdo saada sanotuksi mitään aina kun pääsen ammattilaisen puheille. Aina etukäteen oon tarkasti miettinyt mitä sanoisin, mutta sitten pää lyökin tyhjää vastaanotolla. Se on ahdistavaa, kun tietää, että nyt voisi saada tarvittavan avun omiin ongelmiin, mutta ei saa vaan sanotuksi mitään, lähinnä vastailen esitettyihin kysymyksiin niukasti. En osaa olla oma itseni ja jotenkin nolostun, kun kerron yksityisiä asioitani tuntemattomalle ja musta tulee todella ujo. Kaunistelen aina tilannettani, enkä saa sanotuksi sitä, mitä oikeasti ajattelen.
Tätä ongelmaa ei ole muuten elämässäni, esim. perheelleni ja ystävilleni olen puhelias ja minun on helppo lähestyä ihmisiä ja arkipäiväisten juttujen hoitaminen sujuu ongelmitta. Muilla samanlaisia kokemuksia?

3

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nytnukkumaan

      Mulla sama juttu!
      Olenkin keksinyt uusia kujeita itselleni.
      Yksi on se, että laitan henkselit joita voin paukutella. Katsoohan se psykologi ihmeissään mutta olen ajatellut, että se hämää tilannetta niin paljon, että voi rauhassa rentoutua.
      Samoin naureskelen itsekseni ( tekonaurua) ja naputtelen isovarpaallani kengän sisällä salaa.

    • sykologin44

      Eiks ne ammattilaiset osaa enään ottaa tämmöstä huomioon ja koittaa saada alkua siitä että sulla ois hellppo puhua siellä.

    • kermittiläinen

      No psykologeilla on raportointivelvollisuus. Joten jos mitenkään ahdistuneempi olet siellä, niin ne laittavat tiedon poliisille ja muulle henkilökunnalle. Lisäksi potilastietojasi ja keskustelusi voi lukea suurinpiirtein kuka vaan henkilökunnasta. Sitten jos näillä on aihetta epäillä, että olet väkivaltainen, itsetuhoinen, kuulet ääniä tai näet harhoja yms., niin laittavat sinun sähköisen viestittelysi ja netinkäytön valvontaan, jotta saadaan paremmin selville ongelmat. Parhaimmillaan hullujen kirjoihin pääsy on hyvinkin helppoa, ja niissä kirjoissa pysyt pitkään:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Rosenhan_experiment

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe