normaali lämpö

janika

en tiedä kuuluuko tänne mutta voiko ihmisen normaalilämpö olla hieman yli 37 astetta?vai onko se sitten kuumetta?sillä itselläni on nykyään melkein aina hieman yli 37 astetta.

20

18693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mari

normaalilämpö on alle 37.. 36.6 ja siinä paikkeella. Minulla oli nyt flunssa ja lämpö pysyi pari viikoa päälle 37.0 ja kyllä tunsin itseeni kipeäksi. Palelin ja hikoilin vuorotellen.

• tipitii

Riippuu ihmisestä.Lääkäriltä (muutamaltakin)olen kysynyt asiaa,ja ihmisen normaalilämpö on n.37 astetta,vasta yli 37,5 on kuumetta(tai sekin vielä lämpöä).eli kyllä tuo n.37 tai hiukan ylikin on normaali.Lämpöön vaikuttaa rasitus,ruokailu,nukkuminen ym.eli ihmisen ruumiinlämpö vaihtelee päivän mittaan.

• Mari
        tipitii kirjoitti:

Riippuu ihmisestä.Lääkäriltä (muutamaltakin)olen kysynyt asiaa,ja ihmisen normaalilämpö on n.37 astetta,vasta yli 37,5 on kuumetta(tai sekin vielä lämpöä).eli kyllä tuo n.37 tai hiukan ylikin on normaali.Lämpöön vaikuttaa rasitus,ruokailu,nukkuminen ym.eli ihmisen ruumiinlämpö vaihtelee päivän mittaan.

jos menee yli 37.o tunnen itseeni sairaaksi. Olen kyllä kuullut saman että vasta 37.5 on kuumetta, mutta silloin minä olen jo melkein sängyssä.
        Riipuu kai ihmisestä kuin sanoit. Jos normaalisti on 36.5 niin kyllä tuo 37.o jo tuntuu.

• yksilöllistä
        Mari kirjoitti:

jos menee yli 37.o tunnen itseeni sairaaksi. Olen kyllä kuullut saman että vasta 37.5 on kuumetta, mutta silloin minä olen jo melkein sängyssä.
        Riipuu kai ihmisestä kuin sanoit. Jos normaalisti on 36.5 niin kyllä tuo 37.o jo tuntuu.

Mulla normaali lämpö on alle 36, yleensä se pysyy välillä 35.5-35.8, joten minun kohdalla jo 37 tuntuu selkeästi. Lääketieteen opuksissa puhutaan kuumeesta, kun lämpötila ylittää 37.5, mutta lääkärit kyllä huomioivat yleenäs potilaan normaalin lämpötilan suhteessa normaalista poikkeavaan lämpötilaan.

• vaihtoehtotieteilijä
        tipitii kirjoitti:

Kyllä se vaan niin on, että jos ihminen pystyy oman psyykkensä kautta nostamaan itselleen kuumeen, on kyllä kyseessä aikamoinen zombie.
        Lämpöily on asia toinen, mutta 37,5 on jo kuumetta useimmille, viis siitä mitä lääketieteen opaskirjoissa väitetään.

Ihminen on psyko-fyysis-sosiaalinen kokoneisuus, juu, mutta nyjyaikana tämä psykologiahömppä on mennyt liian pitkälle. Vastauksia haetaan psykologiasta sen sijaan, että suljettaisiin ensin kunnolla pois kaikki fyysiset sairaudet.

Nykyään virukset kestävät pitkään, jopa kuukausia ja aiheuttavat mukanaan sitten kuisallisia lieveilmiöitä, kuten lämpöilyn. Kokeilkaapa jotain todella vahvaa antioksidanttivalmistetta. Voipi lämpöily loppua siihen paikkaan.

• stressiä
        vaihtoehtotieteilijä kirjoitti:

Kyllä se vaan niin on, että jos ihminen pystyy oman psyykkensä kautta nostamaan itselleen kuumeen, on kyllä kyseessä aikamoinen zombie.
        Lämpöily on asia toinen, mutta 37,5 on jo kuumetta useimmille, viis siitä mitä lääketieteen opaskirjoissa väitetään.

Ihminen on psyko-fyysis-sosiaalinen kokoneisuus, juu, mutta nyjyaikana tämä psykologiahömppä on mennyt liian pitkälle. Vastauksia haetaan psykologiasta sen sijaan, että suljettaisiin ensin kunnolla pois kaikki fyysiset sairaudet.

Nykyään virukset kestävät pitkään, jopa kuukausia ja aiheuttavat mukanaan sitten kuisallisia lieveilmiöitä, kuten lämpöilyn. Kokeilkaapa jotain todella vahvaa antioksidanttivalmistetta. Voipi lämpöily loppua siihen paikkaan.

Näin mulle lääkäri sanoi, että koska olet työtön ja stressaantunut, niin sen takia lämmöt on noussu 37.4. Ja sitä on kestäny pian vuoden. Jeah, aina saa epämääräisistä oireista psyykkisen puolen diagnoosin.

• nomoivaanhhh

kerran kun olin kipeä mulla oli 41 astetta, sillon oli jo tosi huono olo ja näki outoja unia ja hikoili yöllä, kamalaa : (

• Mhb

http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html
        -
        Jos "normaalilämpö" sinulla on vain 35,5 ja mittaat lämmön joka näyttää 37,5, tarkoittaa se sitä että sinulla kuumetta tasan 2-astetta!

....jatkuu
        ""Immuunipuolustuksen mittari=elimistön lämpö kainalosta mitattuna:

Kuume on osoitus siitä että immuunipuolustus toimii, mutta onko immuunipuolustus täysin kunnossa voidaan päätellä vartalon lämmöstä alkaen mittaukset 2-3'tunnin kuluttua rasituksesta, sekä rasitusta seuraavana lepopäivänä. Normaalilämpönä voidaan pitää 36,4-36,8 C-astetta, joka perustuu vähintään(!) viiteen 2-3 tunnin välein tehtyjen mittausten keskiarvoon. Esimerkiksi: 35,9 36,6 36,5 37,1 36,3 /5 = 36,48 C-astetta.

36,40 - 36,80 C-astetta, jossa immuunipuolustus toimii normaalisti.
        36,00 - 36,40 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on lievä.
        35,50 - 36,00 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on keskivaikea.
        35,00 - 35,50 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on vaikea.
        alle 35,00 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on huolestuttava!

Immuunipuolustustuksen vahvistamiseksi tarvitaan nämä nimen'omaiset kolme tärkeintä probioottia:
        1. Lactobacillus asidophilus,
        2. Lactobacillus bulgaricus ja
        3. Bifidobacterium.
        Joita on saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 5-(suositus on 10-)miljardia bakteeria/vrk. Joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa. Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
        1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
        2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta limakalvo aluetta. Tulehduksen hoitoon tarvitaan juuri Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella "antibioottikuurilla"!""
        jatkuu....
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Maitohappobakteeritiedotteet.html

• Jusu

Minulla se on alle 36 astetta, mutta minähän olenkin kylmäverinen...

• viluinen

Pitkäänkö sinulla on ollut lämpöä,ja onko asiaa tutkittu?

Sama vika, lämpötila keikkunut viimeiset puoli vuotta 36,8 - 37,5, kun normaaliksi oloni tuntisin lämpötilassa 36,3 - 36,4. Lääkäri on ottanut ihan tosissaan, ja tutkittu on, mitään vaan ei ole löytynyt.

• mixu

Mul on kans lämpö vaihdellu viimeset 3kk välillä 36.2-37.5. Kokeissa on tullu rampattu moneen kertaan mut mitää ei oo vaan löytyny. Tähän asti olen vältelly kovaa fyysistä rasitusta mut nyt päätin alottaa liikunnan ja ihan hyvälle on tuntunu vaikka lämmöt vähän heitteleekin..

• viluinen
        mixu kirjoitti:

Mul on kans lämpö vaihdellu viimeset 3kk välillä 36.2-37.5. Kokeissa on tullu rampattu moneen kertaan mut mitää ei oo vaan löytyny. Tähän asti olen vältelly kovaa fyysistä rasitusta mut nyt päätin alottaa liikunnan ja ihan hyvälle on tuntunu vaikka lämmöt vähän heitteleekin..

Haluaisinpa kysyä teiltä tämän ketjun lämpöilijöiltä kysymyksen...

Oletteko miettineet, voisiko johtua henkisen puolen asioista, siis tyyliin stressistä, tekemättömistä asioista, saavuttamattomista unelmista, epätyydyttävistä ihmissuhteista tms?

Minulla lämmöt nousi, kun päätin olla toteuttamatta erästä kauan haaveilemaani asiaa. Keho-mieli on kuitenkin yksi paketti.

Miten teidän kohdalla? Tämä kun on ihan hakuammuntaa....

• Laura

Jos minulla nousee yli 37 asteen niin sitten on jo kuumetta. Sen huomaa jo olosta, päätä särkee ja viluttaa, vaikka ei olis kun vähän yli 37. Normaali lämpöni on siinä 36 asteen molemmin puolin.

• mullakin

Normaali lämpöni on ~36.60 ja se on noussut jo kahdeksi viikoksi ~37.10-37.20! jonkin päivää sitten alkoi ilmetä pientä vähäistä rintakipua( kipu on todella vähäistä eikä missään nimessä mitään sietämätöntä ) joka ilmenee yleensä oikealla tai vasemmalla puolella..outoa! Pelkäämpä että nuo ovat vain oireita jostai vakavammasta joten tarkoitus olisi mennä tänään lääkäriin! Juu kuumetta se on vasta 37.5 jälkeen mutta normaali lämpöni ei koskaan ole ollut yli 37.00 otsakin on kuuma kuin.. Onko jollain jotain kokemusta? Kun joskus 2 viikkoa sitten ilmeni tätä lämpöilyä on se varmaan voinut pitkittyä sentakia että nukahdin väh 4 päivänä peräkkäin ikkuna auki ja väh 4 päivänä kävin silti ulkona!

• ???

Riippuu mikä normaali lämpösi on ollut. Jos on kuumeinen olo niin suosittelen että menet lääkäriin siis jos sitä kauankin on jatkunut. En tosin itse ole koskaan kuullut kenestäkään jolla olisi ollut alle 36 tai 37 mutta en tiedä sitten kai se voi jollain olla?? Minun normaali lämpöni on ~36.5-6 ja minulla on ollut nytten jo yli 2 viikkoa pientä lämpöilyä 37.1-3 ja menin lääkäriin.. lääkäri tarkasti keuhkot ja vatsan ja ties mitkä eikä löytänyt mitään epänormaalia sitten sain lähetteen verikokeisiin. Onko jollain samanlaista kokemusta siis pelkkää kuumetta eikä mitään muita oireita??

• Juzeli

Mulla ainakin normaalilämpö on ollut noin 36.6 astetta. Pari viikkoa sitten loppui 4v kestävä ihmissuhde. Siitä lähtien on lämpö ollut 37.0-37.5 välillä. Ja poskia ja korvia ja otsaa kuumottaa. Näköjään minulla ainakin mieliala vaikuttaa suuresti lämpöön.

• loloop

itsellä myös ihmisushde ongelmia .. suhde päättyi ja romahdin totaalisesti.. luottmaus pula läheisiin .. joutuu oleen puolustuskannalla.. tämä ei oo eka kerta kun saman ihmisen kanssa käy samalailla...

nyt matka varattu intiaan ... mutta lämmöt nöussu.. 37, 2-37,3.. ja yleensä myös jotain 36- paikelilla
        lihas kipua ihan ku flunssassa silmät kosteet ja kipeät.. mutta ku muuta ei sitten ole ja varsinaista kuumetta ei ole .. tiedän että unettomuus ja stressi ovat läsnä..

en vain tahtois kipeenä intiaaan .. kait nää pakkasetkin kivistää niskoja,. ei oo pahemmn ulkona käyty..
        kiree olo .. herään valvoon yöllä asioita .. luen kirjoja läheisriippuvaisuudesta .. ku iteensä lukis .. ahdistaa ku miettii että nämä tiet kävi parivuotta sittn ja sai kuitenkin vapautua elämään .. nyt tuntuu että sama ihinen käveli yli samoin keinoin toistaen kuvion ihan samallisesti.. itse ajattelen itsestäni että syy mussa tyhmä minä.. oma äitinikin haukkuin etttä pilaan vaan kaikkien elämän .. jestas ... apua!!!!!
        kaipais vaan turvaa ja vähön lämpöä, mutta ei sitä saa.. ihmiset kaikkoo ympärilä.. ei ne jaksa..

sit just tulee mieleen syövät ja muut taudit...
        olisko vartais tukee vähön .. tähän..

• lämpöä riittää

aina mielettömän kuuma olotila ? Tämä on tosi raivostuttavan ärsyttävä olotila
      Ei palele juuri koskan, jos kuumetta sattuu tuleen, niin se kipuaa aina 40 asteen paremmalle puolelle.
      Kesä ja sen lämpö on minulle ihan kärsimysten aikaa. Talvella , pakkasesta välittämättä, voin olla ihan t-paidassa ja syksy-takilla, farkkujen alla on vaan lyhyt lahkeiset boxerit.
      Säteilen siis lämpöä, jos pidän kättäni n. 2 cm päästä, esim. toisen henkilön ihosa, tunnen tämän henkilön ihon viileyden ja tämä toinen tuntee käteni lämmön.

Sairauksia on kihti ja olen laktoosi-intolerantti

• gsljglkfbm

Minun ruumiin lämpöni on noin 36.4-35.7. Silti minulla kyllä nousee se jos saan paniikki kohtauksen jotka ovat minulla pelottavan yleisiä. Siis minä periaatteessa osaan nostaa ruumiin lämpöä miettimällä kuinka jokin ihminen on satuttanut minua ja jne. Mutta kun sairastun kunnon kuumeeseen en voi kontrolloida sitä yhtään niinkuin ei kukaan muukaan. Silti olen oppinut että kun rauhoitun, hengitän syvään ja juon paljon saan sen laskemaan siedettäväksi. Sairastun todella harvoin oikeasti mutta kuvittelen paskan olon todella usein. Sen takia saatan vain yhtäkkiä mennä hiljaiseksi ja hakeutua omaan seuraan. Saan kohtauksia melkeinpä joka viikko. Paniikki häiriötä ei olla todettu lääkärissä, sillä en ole kertonut niiden perimmäisiä syitä ja oireita edes kenellekkään vanhemmalle. Minun mielestä se on mun oma asia siihen asti että saan ne lievittymään ilman lääkkeitä vain hengittämällä syvään ja rauhoittumalla. Joskus kun saan kohtauksen, se liittyy paikkaan missä olen sillä hetkellä, jos siellä vaikka on hyviä muistoja:)

• kumppu

kaverillani on aina 35 ja jotain astetta lämpöö onko se normaalia?eikös se 36 oo normaali.?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7639
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1893
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1870
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      769
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      32
      764
    Aihe