...….on surullinen koko perhettä ja sukua koskeva asia :( Sain tietää, että veljeni poika, joka on 8-vuotias, oli äkillisesti sairastunut Diabetekseen viime viikolla. Hänellä oli ollut muutamina päivinä paljon janon tunnetta, wc:ssä juoksemista ja huonoa oloa. Ketoaineet olivat jo kerinneet ilmaantua, mutta sai kuitenkin ajoissa lääkäriapua. Olen todella surullinen asian vuoksi. Meillä ei ole suvussa varsinaisesti diabetesta paitsi veljeni pojan pikkuserkulla. Harmittavainen sairaus pienellä lapsella tai kellä vaan :( Rajoittaa elämää syömisten suhteen ja hirveitä seurannaissairauksia voi olla vanhuudessa ainakin. Kuuntelin YouTubesta luennon diabeteksesta ja erään pienen pojan tarinan, joka oli sairastunut jo 4-vuotiaana. Hänellä oli insuliinipumppu koulussa. Tilasin veljeni pojan perheelle Diabetesliitosta materiaalia suomeksi, koska he asuvat ulkomailla, eikä suomenkielistä materiaalia ole saatavilla siellä. Hoidotkin saattavat olla vähän erilaisia ehkä. Huoli vie yöunetkin, kun pohdin tapahtunutta. Mitä ei tietystikään tapahtumattomaksi saa :( Onneksi heillä on koulussa syysloma, että ehtii sopeutumaan sairauteen hieman, ja tottumaan hieman verensokerien mittailuihin ja insuliinipistoksiin. Tietysti niihin ei tavallaankaan totu koskaan. Ja pitkässä juoksussa voi ilmetä hoitoväsymystä! Olen itse lähihoitaja koulutukseltani ja hoitanut aikuisdiabeetikkoja, joten tiedän kuinka vaikeaa sokeritasapainon saavuttaminen saattaa olla. Tsemppiä kaikille diabeetikoille!!!
Lapsen Diabetes.....
5
438
Vastaukset
- yghgkkgggjhg
Nykypäivänä diabetes ei ole niin vakava kuin yleensä luullaan, koska hoidot ovat kehittyneet. Oheissairaudetkin voidaan yleensä välttää kunhan potilas (tai tässä tapauksessa vanhemmat) huolehtivat hoidoista.
Suomessa ja muissakin länsimaissa hoitojen taso, varsinkin ykköstyyppiläisillä, on hyvällä tasolla. Ongelma on kolmansissa maissa, toivottavasti sukulaisesi eivät asu sellaisessa maassa. vaan hyvät hoidot on saavutettavissa. Eräs ongelma ykköstyyppiläisillä on siinä että lapsi ja nuori voi tympääntyä asialliseen diabeteshoitoon eikä ymmärrä kuinka tärkeää se on tulevaisuuden terveydentasoa varten.- veijo730937
yghgkkgggjhg
"Nykypäivänä diabetes ei ole niin vakava kuin yleensä luullaan, koska hoidot ovat kehittyneet"
Ei tietenkää. Ainoastaan joka 6 sekunti kuolee maailmassa joku diabteksen seurannaisairauksiin.
Aika mitätön määrä mielestäsi vai? - yghgkkgggjhg
veijo730937 kirjoitti:
yghgkkgggjhg
"Nykypäivänä diabetes ei ole niin vakava kuin yleensä luullaan, koska hoidot ovat kehittyneet"
Ei tietenkää. Ainoastaan joka 6 sekunti kuolee maailmassa joku diabteksen seurannaisairauksiin.
Aika mitätön määrä mielestäsi vai?Joista suurin osa kolmansissa maissa hoidon puutteeseen. Liikenteessä kuolee ihmisiä vielä tiheämmin.
- veijo7309837e
"Olen itse lähihoitaja koulutukseltani ja hoitanut aikuisdiabeetikkoja, joten tiedän kuinka vaikeaa sokeritasapainon saavuttaminen saattaa olla."
Mutta ei pienintäkään hajua siitä miksi se on niin vaikeaa niillä ravintoohjeilla mitä diabeetikolle tyrkytetään. - Eräsihmettelee
Aloittaja ylireagoi pahasti. Koko suvun ei nyt kuulu surra ja märehtiä sairautta.
Diabetes on vakava sairaus ja lapsi tarvitsee tukea. Suremisen sijaan on ajateltava, miten sairaudesta huolimatta tuetaan lasta ja varmistetaan hänelle hyvä lapsuus ja tulevaisuus. Mutta sen takia ei pidä menettää yöuniaan.
Mitään kauhukuvia ei saa esittää, siihen ei ole aihetta.
Aloittajan pitää nukkua ja luottaa siihen, että diabetesta osataan hoitaa muuallakin kuin Suomessa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213849
- 891900
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa891316Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681271- 561129
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.541031Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe1881007- 61932
- 42896
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis143849