USKOMUSHOITAJA. Vai vaihtoehtoista hoitoa antanut ihminen kun paransi sairaita.
Tieteessä ei tunneta uskomushoitoja vaikka lääkkeet eivät sovi kaikille ja usein oikean lääkkeen löytyminen saattaa kestää pitkäänkin. Siellä on siis uskomuksia. Jeesus tarjosi vaihtoehdon koska lopputulos onnistui. Ei siis uskomuksia vaan täyttä totta.
Oliko Jeesus
18
240
Vastaukset
- Jååpajåå
Ensin todistat että Jeesus ylipäänsä oli olemassa ja jos oli, niin mitkä kaikki Uudessa testamentissa mainitut teot hän todella suoritti ja mitkä niistä on väitettyjen tapahtumien jälkeen vuosikymmeniä myöhemmin lisättyä myyttiä. Vasta sitten kannattaa alkaa keskustelemaan siitä onko siellä tapahtunut uskomushoitoja.
Uusi testamentti eikä Raamattu pysty sitten todistamaan itseään oikeaksi vaan siihen tarvitaan ulkopuolinen lähde. Tiedän että ajatus on uskovaisille vieras ja heidän rajalliselle käsityskyvylleen rasittava. Mutta asiaa pitää lähestyä siltä kannalta että hyväksyykö oikeudessa ainoaksi todisteeksi murhaajaksi epäilyn oman lausunnon ettei ole tehnyt sitä, jos muut todisteet viittaavat hänen tehneen sen?"Ensin todistat että Jeesus ylipäänsä oli olemassa ja jos oli, niin mitkä kaikki Uudessa testamentissa mainitut teot hän todella suoritti ja mitkä niistä on väitettyjen tapahtumien jälkeen vuosikymmeniä myöhemmin lisättyä myyttiä. Vasta sitten kannattaa alkaa keskustelemaan siitä onko siellä tapahtunut uskomushoitoja."
Olemassaolollaan Jeesus todisti, että oli olemassa ja on edelleenkin. Parannetut ihmiset ja muut paikalla olleet todistivat, että Jeesus todella paransi yliluonnollisesti ja sitä samaa Hän tekee tänäkin päivänä. Todisteita ei enää tarvitse uudestaan todistaa,
"Uusi testamentti eikä Raamattu pysty sitten todistamaan itseään oikeaksi vaan siihen tarvitaan ulkopuolinen lähde."
Ihmiset, jotka elivät Raamatun aikana olivat juuri se ulkopuolinen lähde. Esim. evankeliumin kirjoittajat perustavat tietonsa juuri siihen, että he itse olivat nähneet ja kokeneet paikan päällä tai he kirjoittivat sen, minkä muut silminnäkijät todistivat tapahtuneen.
Kaikki yleisen historiankin tiedot perustuvat samanlaiseen lähdeaineistoon.
" Tiedän että ajatus on uskovaisille vieras ja heidän rajalliselle käsityskyvylleen rasittava. Mutta asiaa pitää lähestyä siltä kannalta että hyväksyykö oikeudessa ainoaksi todisteeksi murhaajaksi epäilyn oman lausunnon ettei ole tehnyt sitä, jos muut todisteet viittaavat hänen tehneen sen? "
Evankeliumeista ja Jeesuksesta on noin 24.000 käsikirjoituskopiota, mikä on ylivoimaisesti enemmän kuin yhdestäkään muusta saman ajan yleisen historian tapahtumasta.- 12____13
Esim. Pirkkalan pappijuoksu 14 jkr. on totta kun sitä ei ole kielletty Raamatussa. 24.001 käsikirjoituskopiota Raamatussa osallistujalistasta.
Mark5 kirjoitti:
"Ensin todistat että Jeesus ylipäänsä oli olemassa ja jos oli, niin mitkä kaikki Uudessa testamentissa mainitut teot hän todella suoritti ja mitkä niistä on väitettyjen tapahtumien jälkeen vuosikymmeniä myöhemmin lisättyä myyttiä. Vasta sitten kannattaa alkaa keskustelemaan siitä onko siellä tapahtunut uskomushoitoja."
Olemassaolollaan Jeesus todisti, että oli olemassa ja on edelleenkin. Parannetut ihmiset ja muut paikalla olleet todistivat, että Jeesus todella paransi yliluonnollisesti ja sitä samaa Hän tekee tänäkin päivänä. Todisteita ei enää tarvitse uudestaan todistaa,
"Uusi testamentti eikä Raamattu pysty sitten todistamaan itseään oikeaksi vaan siihen tarvitaan ulkopuolinen lähde."
Ihmiset, jotka elivät Raamatun aikana olivat juuri se ulkopuolinen lähde. Esim. evankeliumin kirjoittajat perustavat tietonsa juuri siihen, että he itse olivat nähneet ja kokeneet paikan päällä tai he kirjoittivat sen, minkä muut silminnäkijät todistivat tapahtuneen.
Kaikki yleisen historiankin tiedot perustuvat samanlaiseen lähdeaineistoon.
" Tiedän että ajatus on uskovaisille vieras ja heidän rajalliselle käsityskyvylleen rasittava. Mutta asiaa pitää lähestyä siltä kannalta että hyväksyykö oikeudessa ainoaksi todisteeksi murhaajaksi epäilyn oman lausunnon ettei ole tehnyt sitä, jos muut todisteet viittaavat hänen tehneen sen? "
Evankeliumeista ja Jeesuksesta on noin 24.000 käsikirjoituskopiota, mikä on ylivoimaisesti enemmän kuin yhdestäkään muusta saman ajan yleisen historian tapahtumasta."Olemassaolollaan Jeesus todisti, että oli olemassa ja on edelleenkin. Parannetut ihmiset ja muut paikalla olleet todistivat, että Jeesus todella paransi yliluonnollisesti ja sitä samaa Hän tekee tänäkin päivänä. Todisteita ei enää tarvitse uudestaan todistaa,"
Raamatussa ei ole lumevaikutusta.
Kaikki on ehtaa totuutta.
- jeesuksentemput
Lasarus oli jeesuksen lähipiiriä ja "sairastui kuoleman vakavasti" lääkäri ei kirjoittanut
kuolin todistusta. - AteistiVaan
Jeesuksia löytyy tänä päivänäkin pilvin pimein:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_people_claimed_to_be_Jesus
Osalla näistä jopa seuraajia...
Kristityt valitsivat Jeesukseksensa pari tuhatta vuotta sitten. Juutalaiset taas odottavat Jeesustaan vieläkin... Emme tiedä muuta kuin että Raamatussa on kertomuksia Jeesuksen ihmetempuista.
Onko muuten kukaan esim. helluntailaissaarnaaja onnistunut toistamaan Kaanaan häitten ihmettä?"Onko muuten kukaan esim. helluntailaissaarnaaja onnistunut toistamaan Kaanaan häitten ihmettä?"
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
En tiedä.
Miksi sitä pitäisi yrittää kokeilla ja toistaa.
Siksikö jos jonkun häätarjoilusta loppuu kotikalja kesken ja helluntailainen voisi tällätavoin pelastaa pitojen järjestäjät vähän hankalalta tilanteelta, koska 30 asteen helteessä häävieraille kalja olisi maistunut. Pelkästä näyttämisen halusta se ei tule onnistumaan.
Pietari käveli veden päällä, vaikka peloissaan rupesi vähän uppoamaan.
Ilmeisesti he (Jeesus ja Pietari) tulivat sieltä tuuliselta järveltä veneeseen taas kuitenkin kävelemällä? Mutta Pietari kuitenkin rohkeni lähteä kävelemään. Minä en ole kävellyt veden päällä metriäkään - tuskin sinäkään. Viime sunnuntaina kävelin lammen jäällä, mutta se onkin eri asia.
Matteus 14: 25-32:
Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä.
Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta.
Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö."
Pietari vastasi hänelle ja sanoi: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten."
Hän sanoi: "Tule." Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua."
Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"
Ja kun he olivat astuneet venheeseen, asettui tuuli.
Jos Jeesus kuolisi nykypäivänä niin hänestä olisi kaikkein eniten hyötyä elintenlahjoittajana.
Kuten tämä Australialainen TV-mainos meille kertoo:
https://youtu.be/9esh_Xjhs20- Yksinvastaan
Etenkin ja kukaan ei ole kyennyt niiltä laudoilta lyömään kyseistä saavutusta.
- Jukolan
Yleinen mielipide meillä tiedeuskovilla on tosiasia ettei ateisteilla ole kaikki reliikit museossa. Siksi vallitsee epäjärjestys ja tietoa ei joko löydy tai sitä ei (osata) sulateta konkretiaksi. Insinöörin oppeja ja luomuksia hallitaan kyllä maallisesti mutta isompi kuva on järjenvastainen. Vertauskuvia ei haeta.
>>>Jeesus tarjosi vaihtoehdon koska lopputulos onnistui. Ei siis uskomuksia vaan täyttä totta.<<<
-----------
Niinkin voi sanoa.
Tosin minulle Jeesus Kristus ei ole pelkästään joku vaihtoehto vaan elinehto.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934