Kaksi metsästyskoiraa puri hengiltä

tuli.kalliiksi.varmaan

Suomen pystykorva "Viiden Leivän Mortin" Ruunaan retkeilyalueella.

Eläinlääkäri ei pystynyt pelastaan "Viiden Leivän Morttia".

Kellä tuollaisia metästyskoiria on Lieksassa, jotka noin tekee?

41

1547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsgdggsgs

      Todella ikävää, Suomen pystykorva on hieno koirarotu.

    • paskaFoorumi

      Surkea automaatti taas poistanut viestejä.

    • Oliko niitä taistelukoiria jotka käyvät kimppuun ilman mitään varoitusta? Tällaisia koiria ei pitäisi ikinä antaa ihmisille jotka eivät osaa niitä kasvattaa eikä hallita.

      • Laikkoja on kolme eri rotua, neljäs poistettiin rekisteristä joku vuosi sitten.
        Mikään noista kolmesta rodusta ei käyttäydy normaalisti noin, joten kaikki ei ole niin kuin pitäisi noiden korien suhteen.


      • Laikkahuutaa
        kamuttaja kirjoitti:

        Laikkoja on kolme eri rotua, neljäs poistettiin rekisteristä joku vuosi sitten.
        Mikään noista kolmesta rodusta ei käyttäydy normaalisti noin, joten kaikki ei ole niin kuin pitäisi noiden korien suhteen.

        Aivan oikein. Kolmea erilaista on.
        Hiomalaikka, katkaisulaikka ja hammaslaikka.


      • Olen.Kamuttaja
        Laikkahuutaa kirjoitti:

        Aivan oikein. Kolmea erilaista on.
        Hiomalaikka, katkaisulaikka ja hammaslaikka.

        Niin ja Itäsiperian, Länsisiperian, Venäläis- euroopalainen.


      • Olen.Kamuttaja kirjoitti:

        Niin ja Itäsiperian, Länsisiperian, Venäläis- euroopalainen.

        Minä tosiaan olin.


    • Facebookissa tarina leviää kuvan kanssa. Ihmisiä varoitetaan, koska koirat ja miehet ovat edelleen metsällä. Eivät ole moksiskaan.

      • Niin se jäi sanomatta, etteivät ne ole taistelukoirarotuja.
        Ne ovat huomattavasti lauhkeampia, kuin kotimainen karjalankarhukoira.


      • ghfcvhdfxcss
        kamuttaja kirjoitti:

        Niin se jäi sanomatta, etteivät ne ole taistelukoirarotuja.
        Ne ovat huomattavasti lauhkeampia, kuin kotimainen karjalankarhukoira.

        Mutta jos ne ei ole hallinnaassa erittäin, siis huipputyhmällä omistajalla niin kukapa tietää mitä ne tekee!


    • Pyydenli

      Syöttäkää myrkyt nuille laikoille.

      • Kalkutan-Konepajalla

        No johan on puheet myrkynkeittäjällä.
        Tiesitkös että esimerkiksi teräksen hiontaan tarkoitetulle laikalle alumiini on myrkkyä.
        Alumiini on pehmeämpää kuin teräs. Laikka ei "uudistu", koska hiomajyvä ei rikkoudu/irtoa. Alumiini tarttuu laikan hiomapintaan ja laikka tukehtuu siihen - hui kamala. Sama ilmiö on eräillä pehmeillä seosmetalleilla.


      • Osanottoni Makelle, oltiin koulukavereita. Metallimiehenä tuohon hiomiseen voin kertoa että nauhahiomakoneen nauha puree kiitettävästi alumiiniin kun sipaisee paistinrasvaa hiomanauhaan. Ei mene tukkoon. Kokeile jos et usko, kokemusta on.


    • perhe-K

      Uskaltaako Ruunaan alueella enää retkeillä ja patikoida kun vaarallisia koiria alueella?

    • Miten.lie

      Korvataankohan tuo vahinko metsästyskortin vakuutuksesta? Sillä onhan se metsästysksessä käytettävän koiran aiheuttama.

    • Koiraparasystävä

      Voi mortti parka ihan kamala juttu.
      Hyökkääjä koirat lopetukseen ja omistajille
      Iso lasku.

    • mitenonkoirat
    • envoiymmärtää

      luuliko tappaja-koirat tapettua hirveksi jos näin on niin on myös syytäkin ihmisten olla varuillaan jos nämä koirat on metsässä

    • olisiaikajomiettiä

      jo luulisi koirien omistaja tekevän johtopäätöksen koirien suhteen jos hänellä ei todellakaan ole koiransa hallinnnassa vai pitääkö vielä odottaa seuraavaa tappo-iskua

    • Noista laikoista vain itäsiperialaisen uroksilla on toisinaan tappelunhalua, mutta se yleensä sammuu jahdin aikana, joten ihmettelen miten noin on käynyt.
      Jotain on pahasti pielessä.

      Pystärin kuolemaan johti sen lian suuri urhoollisuus, sillä se pulustaa loppuun asti omiaan, eikä pakene.
      Kyllä on kurja tapaus.

      • veljellä.itälaika

        Veljeni perheellä on 4 kk vanha itälaika, ja veljellä on 4 lasta. Onko se rotu vaarallinen myös lapsille. Osaatko Kamuttaja tai joku muu kertoa. asiallisia vastauksia Kiitos. Vien tulosteen veljelleni.


      • veljellä.itälaika kirjoitti:

        Veljeni perheellä on 4 kk vanha itälaika, ja veljellä on 4 lasta. Onko se rotu vaarallinen myös lapsille. Osaatko Kamuttaja tai joku muu kertoa. asiallisia vastauksia Kiitos. Vien tulosteen veljelleni.

        Jos he osaavat kouluttaa sen, ja opettavat lapsille, kuinka suhtauta siihen, niin ei pitäisi olla ongelmia, narttu on selvästi sopeutuvampi.
        Vieraisiin lapsiin ei välttämättä suhtaudu yhtä lempeästi, kuin oman perheen, varsinkaan uros.


      • veljellä.itälaika
        kamuttaja kirjoitti:

        Jos he osaavat kouluttaa sen, ja opettavat lapsille, kuinka suhtauta siihen, niin ei pitäisi olla ongelmia, narttu on selvästi sopeutuvampi.
        Vieraisiin lapsiin ei välttämättä suhtaudu yhtä lempeästi, kuin oman perheen, varsinkaan uros.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Sinä olet aivan selvästi koiramiehiä, olen sen huomannut aikojen saatossa.


    • enikinäenäämene

      vinkkinä vain hyvät ihmiset ja ulkoilijat älkää viekö koirianne sille alueelle jos haluatte pysyvän koiranne hengissä....omistaja vastaa koiristaa

      • Sudet tappoivat ajokoiran Tainionvaarassa. Aamulla olisi tarkoitus lähteä beaglen pentua ulkoiluttamaan metsästysmaille. Pikkusen arveluttaa tuo susien paljous.


      • eräperinneLieksa
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Sudet tappoivat ajokoiran Tainionvaarassa. Aamulla olisi tarkoitus lähteä beaglen pentua ulkoiluttamaan metsästysmaille. Pikkusen arveluttaa tuo susien paljous.

        Lieksan alueella on susia jopa ajoittain taajama-alueella. On suorastaan vitsikästä että Virva ry:n muutama koiraton susisuojelija ja luontoaktivisti on nykyisin olevinaan petojen karkoituksessa mukana. Ei ole toimintansa aivan uskottavalla pohjalla. Toivottavasti Poliisi hoitaa edelleen itse karkoitukset muiden ammattilaisten kanssa, joilla realistinen ja terve asenne petoihin.


      • hamekangas

        Susien suojelijat ei omista metsästyskoiraa ja eivät käy koiran kanssa metsällä, jos omistaisivat niin eivät ne susia suojelisi!

        Samaa mieltä että tuo Virva on täys vitsi Lieksassa. Uskooko todellisuudessa kukaan heidän arvioita susimääristä? Onko perimmäinen tarkoitus vain suojella omia bisneksiään esim. kuvauskojut, petokuvaus ... sen alan yrittäjiä kun ovat.


      • melojareitti
        eräperinneLieksa kirjoitti:

        Lieksan alueella on susia jopa ajoittain taajama-alueella. On suorastaan vitsikästä että Virva ry:n muutama koiraton susisuojelija ja luontoaktivisti on nykyisin olevinaan petojen karkoituksessa mukana. Ei ole toimintansa aivan uskottavalla pohjalla. Toivottavasti Poliisi hoitaa edelleen itse karkoitukset muiden ammattilaisten kanssa, joilla realistinen ja terve asenne petoihin.

        Susiaktivistit aiheuttavat ainoastaan lisääntyvää susivihaa. Heille tyypillinen "luonnonsuojelu" on painava syy siihen, että erosin luonto-liitosta. Susien ylisuojelu ja sitä enemmän niitä vainotaan. Nyt järkeä tunteiden tilalle jossa kiihkomielisesti ajetaan omia näkemyksiä unohtaen ympäröivä yhteiskunta ja siinä olevat ihmiset. Virvan puuhamiesten pitäisi olla objektiivisesti toimivia lausunnoissaan julkisuudessa, koska siten pilaatte vain maineenne riitaa haastamalla ja annatte huonon kuvan itsestänne.


    • Voff.voff

      Kuulin, että kaksi sutta olisi nähty Merilän, Kotolan suunnalla eilen. Pitäneekö paikkansa? Tuosta Virvasta olen edellisten kanssa samaa mieltä, että se ei ole puolueeton eikä luotettava taho näissä asioissa. Ex hiihtäjä on nyt hieman hakoladuilla.
      Nyt kaikki allekirjoittamaan uutta kansalaisaloitetta nro 3470.

      • Paikkakuntalainen

        Pitää paikkansa , useasti vierailleet kesän mittaan ja käyneet mittailemassa olisiko koira-ateriaa tarjolla. Turha ilmoitella minnekkään kun vastaus ei täällä ole susia.


      • ukko.ja.akka

        Kiitän kun infosit tuosta uudesta kansalaisaloitteesta.
        Kävin allekirjoittamassa.


      • kokenut.metsästäjä

        Rapiat viikko sitten aamutuimaan Surpeenvaaran risteyksessä.
        Ei ilmoitettu viranomaisille kun ilmoituksia ei Lukessa uskota.


      • karhunpolku

        Lieksan Lehti 3.8.2018 nettiversio
        "- Millään tavalla emme lähde tekemään petopolitiikkaa, Kiiskinen korostaa."

        JA

        toisaalla Ase&Erä 7/2018 Kiiskinen lehtijutussaan
        Virva:Lieksassa paisuteltu susiongelmaa
        "Kiiskinen on varma, että Lieksan riistanhoitoyhdistyksen kieltäytyminen sopimuksesta oli yritys saada Lieksaan lisää sudenkaatolupia. ...Ongelmia paisuteltiin ja lupia yritettiin näin lisää.....Ihmettelen riistahoitoyhdistyksen kaksi vuotta sitten ilmoittamaa karhutehtävien määrää, joka oli 50, ja nyt on tänä vuonna ollut vain yksi karhutehtävä.,,,Lieksassa on todella vähän susiyksilöitä ja laumoja täällä ei ole ollenkaan."

        Mitä muuta nämä Kiiskisen omat lehtiin annetut jutut ovat kuin petopolitiikkaa ja mustamaalaamista !! Näitä lehtiin annettuja juttuja nauretaan jo muuallakin Suomen metsästyspiireissä.

        Kiiskiselle tiedoksi että ei tarvitse minun eikä perikunnan metsiä tulla istuttamaan tämän jälkeen !! Taimenistuttajat etsitään muualta.


      • ilomantsin.veijari
        karhunpolku kirjoitti:

        Lieksan Lehti 3.8.2018 nettiversio
        "- Millään tavalla emme lähde tekemään petopolitiikkaa, Kiiskinen korostaa."

        JA

        toisaalla Ase&Erä 7/2018 Kiiskinen lehtijutussaan
        Virva:Lieksassa paisuteltu susiongelmaa
        "Kiiskinen on varma, että Lieksan riistanhoitoyhdistyksen kieltäytyminen sopimuksesta oli yritys saada Lieksaan lisää sudenkaatolupia. ...Ongelmia paisuteltiin ja lupia yritettiin näin lisää.....Ihmettelen riistahoitoyhdistyksen kaksi vuotta sitten ilmoittamaa karhutehtävien määrää, joka oli 50, ja nyt on tänä vuonna ollut vain yksi karhutehtävä.,,,Lieksassa on todella vähän susiyksilöitä ja laumoja täällä ei ole ollenkaan."

        Mitä muuta nämä Kiiskisen omat lehtiin annetut jutut ovat kuin petopolitiikkaa ja mustamaalaamista !! Näitä lehtiin annettuja juttuja nauretaan jo muuallakin Suomen metsästyspiireissä.

        Kiiskiselle tiedoksi että ei tarvitse minun eikä perikunnan metsiä tulla istuttamaan tämän jälkeen !! Taimenistuttajat etsitään muualta.

        Ei ole järkevää antaa Virvalle karhutehtäviä jos karkottaja luontokuvaaja sohvakoirineen tulee sadan kilometrin päästä. Jos yhdistyksellä ei ole paikallisesti asianmukaisesti toimivaa ryhmää karkoituksiin, niin silloin he ovat rikkoneet alkuperäistä sopimusta ja sopimus on aiheellista irtisanoa.
        Tässä on kysymys ympäristön ja karkottajien itsensä turvallisuudesta jos karkottaminen epäonnistuu.

        Hoitakoon Poliisi karkotukset ja ottakoon tarvittaessa tuntemansa ammattilaiset avuksi.


    • hukkuiko.jälki

      Kontiolahdelta löytyy hukkatiimi, joka kouluttaa koiria merkkaamaan suden jäljen.

    • Lucky.Luke

      Ja tuolla Lukella sitä riittää noita kannan ennustemalleja. Milloinkahan se löytää sen rautalankamallin, joka suomalaisilla metsästäjillä on ollut kotonaan jo vuosikymmeniä, ellei jopa satoja.

    • Voi olla että Sauvonjärvi-Lieksa välillä oleva lauma on isompi kuin on arvioitu,sen verran paljon on havaintoja tehty.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe