Niin sen näen

Välittämisestä

Eihän sille voi mitään, että jos ihan hirveästi välittää ja rakastaakin, niin tuntee menettämisen palkoa, nimenomaan tilanteessa joka on epäselvä. Ohjaa ajatuksia ja haluaa toisen parasta, mutta haluaa myös kuopasta tilanteeseen, mistä pääsee eteenpäin :)

15

1135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todellaepäselvää

      Sama klassinen pattitilanne myös täällä. Eteenpäin haluaa, mutta toivoisi selvyyttä enemmän kuin mitään muuta.

    • Inventoinitseni

      Luopumisen tuska... tunteesta, jonka toinen synnyttänyt? Epäitsekkyyttä, kun halua olisi, mutku ei tunne itseään valmiiksi onneen...? Marttyyriyttä, ehkä vähän, mut ei tarkoituksella, halua enemmän vapauttaa toinen tunteesta, jos toinen kokee (tunneside) huonoa omaatuntoa muutoksen kourissa, johon toinen ei enään kuulu? Tää stoori kuulostaa sekavalta ja vaikeasti ymmärrettävältä, ehkä parempi niin :) Muistot elää, eikä unohdu, Jalat maassa ja varovasti eteenpäin.

      • munmielestä

        Olet oikeassa. Sekavalta kuulostaa. Mutta niin tutulta.. Jospa mietit asioita liian monimutkaisesti? Miksi et vain heittäytyisi ja antaisi sen onnen tulla, jos sellainen on tulollaan. Entä jos toista kertaa ei enää tulekaan? Ei toista voi vapauttaa tunteista noin vain. Se toinen saattaa vaan kärsiä enemmän tällaisessa tilanteessa.


      • Inventoinitseni
        munmielestä kirjoitti:

        Olet oikeassa. Sekavalta kuulostaa. Mutta niin tutulta.. Jospa mietit asioita liian monimutkaisesti? Miksi et vain heittäytyisi ja antaisi sen onnen tulla, jos sellainen on tulollaan. Entä jos toista kertaa ei enää tulekaan? Ei toista voi vapauttaa tunteista noin vain. Se toinen saattaa vaan kärsiä enemmän tällaisessa tilanteessa.

        Lähinnä ajattelen näin, et toinen löytänyt jo uuden kiinnostuksen kohteen, Sen pohjalta kirjoitin aiemman. Toi heittäytyminen on totta, mut koen sen liian lyhytnäköiseksi, uskon et siinä saa paljon, mut ei kanna välttämättä toivotulla tavalla, voi loppua myös nopeasti? Ainahan nämä ovat ainutkertaisia juttuja. Voi olla, ettei samanmoista tilaisuutta toista tule? Ainahan tällaisen tilaisuuden menettäminen harmittaa.

        Monimutkaisesti tai toisen kantilta pyrin ajattelemaan asiaa, en itsekkäästi? Kolhujahan näistä saa, mut ei voi kuin itseä syyttää kolhuista. Toisen tunteita en särje, kun mun tilanne ei ole muuttunut, oletuksena oli, et toisella on jo toinen? En ole tehnyt, enkä sanonut hänelle mitään sellaista jolla hän mielen pahoittaisi. Toivottavasti ei koekaan näin meidän juttua, ei pitäisi olla syytä siihen?


      • munmielestä
        Inventoinitseni kirjoitti:

        Lähinnä ajattelen näin, et toinen löytänyt jo uuden kiinnostuksen kohteen, Sen pohjalta kirjoitin aiemman. Toi heittäytyminen on totta, mut koen sen liian lyhytnäköiseksi, uskon et siinä saa paljon, mut ei kanna välttämättä toivotulla tavalla, voi loppua myös nopeasti? Ainahan nämä ovat ainutkertaisia juttuja. Voi olla, ettei samanmoista tilaisuutta toista tule? Ainahan tällaisen tilaisuuden menettäminen harmittaa.

        Monimutkaisesti tai toisen kantilta pyrin ajattelemaan asiaa, en itsekkäästi? Kolhujahan näistä saa, mut ei voi kuin itseä syyttää kolhuista. Toisen tunteita en särje, kun mun tilanne ei ole muuttunut, oletuksena oli, et toisella on jo toinen? En ole tehnyt, enkä sanonut hänelle mitään sellaista jolla hän mielen pahoittaisi. Toivottavasti ei koekaan näin meidän juttua, ei pitäisi olla syytä siihen?

        Eli olet luovuttanut? Ja koetat keksiä sille jotain järkevää perustelua? Toinen saattaa odottaa, ihmetellä ja kärsiä vaikka luulet muuta.


    • Kulta_tahdothan_sinäkin

      Sama täällä mutta mieluiten yhdessä eteenpäin..
      Rakkaus on ihmeellinen voima joka siirtää vaikka vuoria..
      n>m

      • Sut.mun.kaa

        Tahdon...


    • Näin se juuri on minullakin. Tämä viesti tiivisti hyvin omat ajatukseni. Ja sitä en nimenomaan ymmärrä, miksi hän ei halua tehdä mitään asioiden edistämiseksi, jotta sieltä kuopasta joskus pääsisi pois.

      Olen elänyt tuossa jatkuvassa menettämisen pelossa jo vuosia, ja se on todella rankkaa, sen voin sanoa. Melkein mikään ei ole niin hirveää, kuin pelätä koko ajan niin paljon, ettei meinaa uskaltaa edes hengittää.

    • UliuliRunqqari

      Mä en teitä pelkää, mutta jatka sinä oman paskan luonteesi ja omien rikostesi syyllisyyden projisointia muihin. Hyi vittu että voi kuvottavia paskaluonteita maa päällään kantaa. Pedarirunqqari"jumalanne" kuvaa "kastehetkenne" ja avot, kiristyskoneisto tekemään rikoksia ja pysymään hiljaa on valmis. Miten tommonen ihmissaasta pystyy elämään itsensä kanssa, joka päivä tietäen omat, sekä muiden teot. Suojellaan pedareita ja murhaajia ja varkaita. MÄ EN TEITÄ PELKÄÄ. Vaan saatan teidät pelkäämään minua. Mua ei hiljennä, kiristä, eikä uhkaa YKSIKÄÄN rikollinen pedarirunqq IKINÄ. Ja lakkaa pistämästä myrkkyjä, sekä huumeita miesystäväni ruokiin ja tupakkatuotteisiin. Mun elämäntilanne ei ole "epäselvä", vaan olen parisuhteessa ja sekös teitä runqquja VITUTTAA.

    • Jäinmiettimään

      Varmaan hyvä analyysi. Mutta miten toisen ajatuksia voi ohjailla? Eikö jokainen tiedä itse mitä tuntee. Jos tunnen jotain toista kohtaan, ei toisten sanomisilla ole siihen vaikutusta suuntaan tai toiseen..

      • Sivusta

        Ei aloittaja puhunut mitään toisten ajatusten ohjaamisesta. Luepa uudelleen.


      • HyvääYötä

        Väärässä olet. Kyllä sinunkin ajatuksia pystyy joku manipuloimaan.
        Ja aloituksessa ei tosiaan tarkoitettu sitä ollenkaan.
        Yrittäkäähän nukkua, kaikkea hyvää.


      • Tunteetohjaa
        HyvääYötä kirjoitti:

        Väärässä olet. Kyllä sinunkin ajatuksia pystyy joku manipuloimaan.
        Ja aloituksessa ei tosiaan tarkoitettu sitä ollenkaan.
        Yrittäkäähän nukkua, kaikkea hyvää.

        No ei kyllä pysty.


      • supper.biatch
        HyvääYötä kirjoitti:

        Väärässä olet. Kyllä sinunkin ajatuksia pystyy joku manipuloimaan.
        Ja aloituksessa ei tosiaan tarkoitettu sitä ollenkaan.
        Yrittäkäähän nukkua, kaikkea hyvää.

        Hyi olkoon, että sylettää tuommoiset uuvatit joilla ei ole elämässä muuta millä nostella itseään ja mahdollisesti erektiohäiriötään (arvaus, ei väite) kuin keulia sillä, että miten kaikki maailmassa on manipuloitavissa. Onneksi sellaiset uuvatit on vaan yleensä niin sekaisin, ettei tarinat oikeen pysy janalla enää, joten simppeleimmilläkin kavereilla on mahdollisuus hypätä kelkasta pois matkalla suoraan rotkoon


      • Nokylläpystyy
        Tunteetohjaa kirjoitti:

        No ei kyllä pysty.

        No todellakin pystyy, esimerkki: jos roikut jossain ihmisessä vuositolkulla, kun se itsetunto ja ego sitä tarvitsee, ja samanaikaisesti 5 muuta tekee samaa. Ja se ihminen vetelee marionetin naruista, jotka on ne tunteet. Voi olla rakastunut ja tietää, että tuossa ihmisessa on puutteita, mutta sitä on vaan rakastunut, Tietenkin rakastunut on vietävissä, sehän on pahimmillaa ihan psykoosia!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe