Niin sen näen

Välittämisestä

Eihän sille voi mitään, että jos ihan hirveästi välittää ja rakastaakin, niin tuntee menettämisen palkoa, nimenomaan tilanteessa joka on epäselvä. Ohjaa ajatuksia ja haluaa toisen parasta, mutta haluaa myös kuopasta tilanteeseen, mistä pääsee eteenpäin :)

15

1064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todellaepäselvää

      Sama klassinen pattitilanne myös täällä. Eteenpäin haluaa, mutta toivoisi selvyyttä enemmän kuin mitään muuta.

    • Inventoinitseni

      Luopumisen tuska... tunteesta, jonka toinen synnyttänyt? Epäitsekkyyttä, kun halua olisi, mutku ei tunne itseään valmiiksi onneen...? Marttyyriyttä, ehkä vähän, mut ei tarkoituksella, halua enemmän vapauttaa toinen tunteesta, jos toinen kokee (tunneside) huonoa omaatuntoa muutoksen kourissa, johon toinen ei enään kuulu? Tää stoori kuulostaa sekavalta ja vaikeasti ymmärrettävältä, ehkä parempi niin :) Muistot elää, eikä unohdu, Jalat maassa ja varovasti eteenpäin.

      • munmielestä

        Olet oikeassa. Sekavalta kuulostaa. Mutta niin tutulta.. Jospa mietit asioita liian monimutkaisesti? Miksi et vain heittäytyisi ja antaisi sen onnen tulla, jos sellainen on tulollaan. Entä jos toista kertaa ei enää tulekaan? Ei toista voi vapauttaa tunteista noin vain. Se toinen saattaa vaan kärsiä enemmän tällaisessa tilanteessa.


      • Inventoinitseni
        munmielestä kirjoitti:

        Olet oikeassa. Sekavalta kuulostaa. Mutta niin tutulta.. Jospa mietit asioita liian monimutkaisesti? Miksi et vain heittäytyisi ja antaisi sen onnen tulla, jos sellainen on tulollaan. Entä jos toista kertaa ei enää tulekaan? Ei toista voi vapauttaa tunteista noin vain. Se toinen saattaa vaan kärsiä enemmän tällaisessa tilanteessa.

        Lähinnä ajattelen näin, et toinen löytänyt jo uuden kiinnostuksen kohteen, Sen pohjalta kirjoitin aiemman. Toi heittäytyminen on totta, mut koen sen liian lyhytnäköiseksi, uskon et siinä saa paljon, mut ei kanna välttämättä toivotulla tavalla, voi loppua myös nopeasti? Ainahan nämä ovat ainutkertaisia juttuja. Voi olla, ettei samanmoista tilaisuutta toista tule? Ainahan tällaisen tilaisuuden menettäminen harmittaa.

        Monimutkaisesti tai toisen kantilta pyrin ajattelemaan asiaa, en itsekkäästi? Kolhujahan näistä saa, mut ei voi kuin itseä syyttää kolhuista. Toisen tunteita en särje, kun mun tilanne ei ole muuttunut, oletuksena oli, et toisella on jo toinen? En ole tehnyt, enkä sanonut hänelle mitään sellaista jolla hän mielen pahoittaisi. Toivottavasti ei koekaan näin meidän juttua, ei pitäisi olla syytä siihen?


      • munmielestä
        Inventoinitseni kirjoitti:

        Lähinnä ajattelen näin, et toinen löytänyt jo uuden kiinnostuksen kohteen, Sen pohjalta kirjoitin aiemman. Toi heittäytyminen on totta, mut koen sen liian lyhytnäköiseksi, uskon et siinä saa paljon, mut ei kanna välttämättä toivotulla tavalla, voi loppua myös nopeasti? Ainahan nämä ovat ainutkertaisia juttuja. Voi olla, ettei samanmoista tilaisuutta toista tule? Ainahan tällaisen tilaisuuden menettäminen harmittaa.

        Monimutkaisesti tai toisen kantilta pyrin ajattelemaan asiaa, en itsekkäästi? Kolhujahan näistä saa, mut ei voi kuin itseä syyttää kolhuista. Toisen tunteita en särje, kun mun tilanne ei ole muuttunut, oletuksena oli, et toisella on jo toinen? En ole tehnyt, enkä sanonut hänelle mitään sellaista jolla hän mielen pahoittaisi. Toivottavasti ei koekaan näin meidän juttua, ei pitäisi olla syytä siihen?

        Eli olet luovuttanut? Ja koetat keksiä sille jotain järkevää perustelua? Toinen saattaa odottaa, ihmetellä ja kärsiä vaikka luulet muuta.


    • Kulta_tahdothan_sinäkin

      Sama täällä mutta mieluiten yhdessä eteenpäin..
      Rakkaus on ihmeellinen voima joka siirtää vaikka vuoria..
      n>m

      • Sut.mun.kaa

        Tahdon...


    • Näin se juuri on minullakin. Tämä viesti tiivisti hyvin omat ajatukseni. Ja sitä en nimenomaan ymmärrä, miksi hän ei halua tehdä mitään asioiden edistämiseksi, jotta sieltä kuopasta joskus pääsisi pois.

      Olen elänyt tuossa jatkuvassa menettämisen pelossa jo vuosia, ja se on todella rankkaa, sen voin sanoa. Melkein mikään ei ole niin hirveää, kuin pelätä koko ajan niin paljon, ettei meinaa uskaltaa edes hengittää.

    • UliuliRunqqari

      Mä en teitä pelkää, mutta jatka sinä oman paskan luonteesi ja omien rikostesi syyllisyyden projisointia muihin. Hyi vittu että voi kuvottavia paskaluonteita maa päällään kantaa. Pedarirunqqari"jumalanne" kuvaa "kastehetkenne" ja avot, kiristyskoneisto tekemään rikoksia ja pysymään hiljaa on valmis. Miten tommonen ihmissaasta pystyy elämään itsensä kanssa, joka päivä tietäen omat, sekä muiden teot. Suojellaan pedareita ja murhaajia ja varkaita. MÄ EN TEITÄ PELKÄÄ. Vaan saatan teidät pelkäämään minua. Mua ei hiljennä, kiristä, eikä uhkaa YKSIKÄÄN rikollinen pedarirunqq IKINÄ. Ja lakkaa pistämästä myrkkyjä, sekä huumeita miesystäväni ruokiin ja tupakkatuotteisiin. Mun elämäntilanne ei ole "epäselvä", vaan olen parisuhteessa ja sekös teitä runqquja VITUTTAA.

    • Jäinmiettimään

      Varmaan hyvä analyysi. Mutta miten toisen ajatuksia voi ohjailla? Eikö jokainen tiedä itse mitä tuntee. Jos tunnen jotain toista kohtaan, ei toisten sanomisilla ole siihen vaikutusta suuntaan tai toiseen..

      • Sivusta

        Ei aloittaja puhunut mitään toisten ajatusten ohjaamisesta. Luepa uudelleen.


      • HyvääYötä

        Väärässä olet. Kyllä sinunkin ajatuksia pystyy joku manipuloimaan.
        Ja aloituksessa ei tosiaan tarkoitettu sitä ollenkaan.
        Yrittäkäähän nukkua, kaikkea hyvää.


      • Tunteetohjaa
        HyvääYötä kirjoitti:

        Väärässä olet. Kyllä sinunkin ajatuksia pystyy joku manipuloimaan.
        Ja aloituksessa ei tosiaan tarkoitettu sitä ollenkaan.
        Yrittäkäähän nukkua, kaikkea hyvää.

        No ei kyllä pysty.


      • supper.biatch
        HyvääYötä kirjoitti:

        Väärässä olet. Kyllä sinunkin ajatuksia pystyy joku manipuloimaan.
        Ja aloituksessa ei tosiaan tarkoitettu sitä ollenkaan.
        Yrittäkäähän nukkua, kaikkea hyvää.

        Hyi olkoon, että sylettää tuommoiset uuvatit joilla ei ole elämässä muuta millä nostella itseään ja mahdollisesti erektiohäiriötään (arvaus, ei väite) kuin keulia sillä, että miten kaikki maailmassa on manipuloitavissa. Onneksi sellaiset uuvatit on vaan yleensä niin sekaisin, ettei tarinat oikeen pysy janalla enää, joten simppeleimmilläkin kavereilla on mahdollisuus hypätä kelkasta pois matkalla suoraan rotkoon


      • Nokylläpystyy
        Tunteetohjaa kirjoitti:

        No ei kyllä pysty.

        No todellakin pystyy, esimerkki: jos roikut jossain ihmisessä vuositolkulla, kun se itsetunto ja ego sitä tarvitsee, ja samanaikaisesti 5 muuta tekee samaa. Ja se ihminen vetelee marionetin naruista, jotka on ne tunteet. Voi olla rakastunut ja tietää, että tuossa ihmisessa on puutteita, mutta sitä on vaan rakastunut, Tietenkin rakastunut on vietävissä, sehän on pahimmillaa ihan psykoosia!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1810
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      222
      1500
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      82
      1454
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      906
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      814
    Aihe