Puhelinnumerot talteen MS Lumiasta

dinosaurus

En halua enää älypuhelinta, siksi ostin perusluurin (Nokia 130). Vanha puhelin on Lumia 640 LTE, jättäisin sen kotikäyttöön wifivempeleeksi ja kylillä käyttäisin tuota pikkupuhelinta. Pitäisi vaan saada numerot siirrettyä Lumiasta tuohon Nokiaan, ja toki se onnistuu käsin näpyttämällä mutta kun niitä numeroita on aika paljon...niin miten siirtää yhteystiedot kerralla, Bluetooth kun ei tunnu toimivan näiden välillä - löytää kyllä toisensa eli parittaa mutta numeroiden siirto ei onnistu. Eikä onnistu siirto sim-kortille.

Outlookissa ne numerot tietty on mutta kun ei tuo Nokia 130 tue pilvipalveluja/tilipalveluja. Ja Lumiasta en löydä enää edes vanhoista Nokioista tuttua "lähetä oma osoitekortti" -toimintoa, tarjoaa vain numeroiden siirtoa vanhasta uudempaan MS-puhelimeen, ei päinvastoin.

Eli pitäisi saada ne yhteystiedot sim-kortille. Käsinkö siis näpyttelen vai onko joku vähän helpompi keino?

5

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin makaa kuin petaa.

    • g.auttaa
    • ljdcksjgjfsjdg

      Ei kai Lumia ole niin alkeellinen, ettei siitä löydy "kopioi sim-kortille" ja päinvastoin.
      Ainakin "ufo-puhelimissa" androit on kyseinen mahdollisuus.
      Mutta sim-kortille ei saa koko osoitekirjaa, vain puhelinnumerot ja nimet.

      Jos numerot on lumiassa niin laita siihen Nokian kortti ja siirrä.
      Jos taas lumian simillä niin laita se nokiaan ja siirrä puhelimen omaan muistioon.

      • dinosaurus

        Lumia on just niin alkeellinen kuin minäkin, eli eipä ole tuollaista mahdollisuutta. Enkä tiedä millainen on ufo-puhelin androit, mutta nämä ei sellaisia varmaankaan ole. Ja unohdinpa sanoa että pikkuluuri on 130 (2017), siinä on SD-korttipaikka mutta USB-yhteyttä ei (ainakaan win 10 tai Ubuntu ei tunnista), eikä myöskään mahdollisuutta importata csv-tiedostoja - tai ainakaan minä en osaa ;(.

        Google tai muultakaan tililtä ei siirto onnistu koskapa tässä ei ole internet-yhteyksiä. Mutta muuten on mukava, just sopiva mulle joka en kulje suojateillä kapula kourassa, korkeintaan krapulassa.

        Ja kädethän mulla toimii, niinpä kopioin nuo nummerot yksitellen, eipä siinä nyt kauhia urakka ole, uteliaisuuttani vaan kyselin olisko helpompi keino.

        Kiitos kuitenkin vinkeistä ja vastauksista!


      • varmaannäin
        dinosaurus kirjoitti:

        Lumia on just niin alkeellinen kuin minäkin, eli eipä ole tuollaista mahdollisuutta. Enkä tiedä millainen on ufo-puhelin androit, mutta nämä ei sellaisia varmaankaan ole. Ja unohdinpa sanoa että pikkuluuri on 130 (2017), siinä on SD-korttipaikka mutta USB-yhteyttä ei (ainakaan win 10 tai Ubuntu ei tunnista), eikä myöskään mahdollisuutta importata csv-tiedostoja - tai ainakaan minä en osaa ;(.

        Google tai muultakaan tililtä ei siirto onnistu koskapa tässä ei ole internet-yhteyksiä. Mutta muuten on mukava, just sopiva mulle joka en kulje suojateillä kapula kourassa, korkeintaan krapulassa.

        Ja kädethän mulla toimii, niinpä kopioin nuo nummerot yksitellen, eipä siinä nyt kauhia urakka ole, uteliaisuuttani vaan kyselin olisko helpompi keino.

        Kiitos kuitenkin vinkeistä ja vastauksista!

        MS varmaan oletti että kun kerran siirrytään älylaitteen käyttöön niin yhteystiedot on aina pilvessä. Siksi varmaankin Lumioissa ei enää ole tätä sim-kortille kopiointi toimintoa koska sitä käyttäisi vain ani harvat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe