Ajatusten myrsky

Aivomyrsky

Moi,
Pojalla on suuria hankalauuksia keskittymisen ja nukkumisen kanssa. Hän kertoo ajatusten myrskystä päässään. Jatkuvasti aivoissa menee tuhansia ajatuskuvia, ei mitään selkeää, välähdyksiä, ääniä, satoja päällekkäisiä ajatuksia. Hän ei voi keskittyä oikein mihinkään näiden ajatusten vuoksi ja pahinta hän sanoo sen olevan nukkumaan mennessä, vaikka on melatoniinin tuoma uni, silmät ovat väsyneet, ajatulset eivät anna nukkua. Unissakin nämä ajatukset ovat. Poika kertoo, että kuvittele 130fps, se on hänen päässään, sekunnissa yli sata ajatusta, eikä mitään jatkuvaa, kun pelkkää sekamelskaa.
Onko kellään kertoa lisää aiheesta, linkkejä esim. tutkimuksiin jne?

3

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adhd_tuhosi_minut

      Tilaa pojallesi heti huomenna lääkäri ja vaadi että pääsee adhd testiin, sillä poikasi tarvitsee apua ja hänen kohdallaan voidaan vielä auttaa selviämään koulusta ja arkielämästä.

      Sulla on mahdollisuus pelastaa sun poikasi ankealta elämältä ja sellaiselta elämältä missä ei ystäviä ole eikä kunnon työtä.

      Jos sitten eka lääkäri ei suostu antamaan lähete psykiatrian lääkäriin niin älä anna periksi vaan vaadi pojan saavan apua.

      Sun poikasi on siinä mielessä onnellisessa asemassa että hänellä se adhd voidaan todeta lapsena jolloin hän saa oikeasti apua.
      Auta sun poikaasi saamaan apua.

      Jos yksikin lapsi saa apua adhd ongelmaan niin mun elämälläni on jotain järkeä. Haluan kertoa että mun kohdalla adhd diagnoosi tehtiin liian myöhään koska aikuisten adhd on edelleen tabu ja en todellakaan saanut apua vaan minut heitettiin työkyvyttömyys eläkkeelle adhd takia.

      Jos olisin saanut jo lapsena adhd diagnoosi ja apua niin mun elämä voisi olla parempaa. Mulla voisi jo olla mies ja lapsia mutta en saanut tukea enkä apua.

      Auta sun poikasi ettei hänen tulevaisuus ole yhtä synkkä kuin mun elämä on. Pahinta on että tunnen olevani arvoton Romu ja haaveilen että saisin kuolla.

    • Adhd_tuhosi_minut

      Mulla on kokemusta adhd aiheesta, sillä itselläni on se ja se on diagnoosoitu kun olin aikuinen. Siitäkös se soppa vasta syntyi. Aikuisten adhd on tabu. Adhd ei iske vasta aikuisena mutta silloin kun olin lapsi ei tunnettu koko adhd:ta.

      Lääkärin lausunnoissa lapsuudessani kyllä kerrottiin jo noista oireista impulsiivinen, hukkaa tavaroita, ei pysty keskittymään jne mutta silloin vaan luultiin että olin tyhmä tai idiootti ja että olen tunne vammainen.

      Adhd yks oireiden on myös tunteiden vaikea hallinta ja ku alkaa itkemään niin itku ei lopu. Ymmärtää ihmisten puheet väärin ja ottaa itseensä.

      Adhd aiheuttaa ongelmia koulussa koska ainakin mua kiusattiin. Adhd aiheuttaa ongelmia kun menee ammattikouluun koska ei pysty keskittymään kun on liikaa hälinää.

      Adhd vaikeuttaa sosiaalisen elämää koska adhd ihmisen aivot ei toimi samalla tavalla kuin kuin muitten.

      Adhd aiheuttaa masennusta koska ihminen ei tunne olevansa arvokas kun ei kelpaa mihinkään.

      Adhd on riski että alkaa päihteitä käyttää. Mä käytln hetken aikaa liikaa mutta olin jo rotkon portalla kun lopetin täysin alkoholin juomisen koska alkoholin käyttö pahensi adhd ja halusin vain kuolla kun en kestänyt enää.

      Adhd lisää riskiä itsemurhaan jos ei saa ajoissa apua sillä tunteiden sekamelskaa ei kukaan kestä eikä sitä ettei saa nukuttua.

      Adhd saa lapsena helpommin apua kuin aikuisena koska lääkärit eivät usko aikuista.

      Ole rakastettava aikuinen ja hanki pojallesi apua. Minä en saanut apua lapsena enkä nuorena joten menetin parhaat vuodet aivojen sekamelskan takia.

      Olen nykyään hyvin katkera kun mun parhaat vuodet oli mulle vain helveeettiä ja sen verran kerron vielä että ammattikoulussa ennen ku sain myöhemmin diagnoosi mietin itsemurhaa kun en tiennyt miksi aivoni ei toiminu lainkaan.

      Nykyään jotenki pärjään kun välttelen tilanteita jossa on meteliä ja muita ihmisiä.

      • Adhd_tuhosi_minut

        Toivottavasti näistä oli apua edes jollekulle lapselle jotta mun elämäni tarinalla on jotain hyötyä.

        Hankkikaa apua ajoissa jos teillä on adhd oireet.

        Se ei ole häpeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe